Vad attraheras ni av?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad attraheras ni av?

Inläggav Inpius » 2013-05-20 21:30:18

MolkomAnnor skrev:1. Vad var det ni drogs, eller attraherades, till (d.v.s. egenskaper, karaktärsdrag, personlighet)?

2. Vad uppskattar ni med er partner i vardagen?

3. Vad har ni för problem med er partners individualitet/personlighet? D.v.s. vilka unika särdrag har ni svårt för?

4. Vilka personlighetsdrag känner ni er inte attraherade till?

5. Är ni man, kvinna eller odefinierade? :P


1. Intelligens, självständighet, våga vara sig själv och sticka ut, självsäker, nytänkande, djup, bra sinne för humor, filosofisk, ifrågasättande... Omnomnomnom :-)154

2. Djupa, långa, filosofiska diskussioner om livet! Speciellt om han nyligen sett en dokumentär om nåt specialintresse jag har, och berättar om det samt visar det eller lovar att skicka en länk på facebook.

3. ..............................vet inte....?

4. I allmänhet: dumhet, feghet, inte våga stå upp för sig själv, såna där töntar med häng och keps (ni vet vilken typ jag menar...), tysthet, tröghet, i allmänhet obenägen att vara seriös... I like my boys deep and smart!

5. Kvinna (eller snarare tjej)

Vill även tillägga att det är slut med min pojkvän (som jag använde som exempel i fråga 2) men jag skulle ändå gilla det :) Vad jag huvudsakligen söker i en kille (även om jag har en LÅNG, detaljerad kriterielista) är intelligens och att kunna ha djupa samtal! INTELLIGENCE IS THE SEXIEST THING ON A GUY
Inpius
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2013-05-15

Vad attraheras ni av?

Inläggav Bullz » 2013-05-21 20:53:12

4. Översociala och uppmärksamhetskrävande och tjattrande primadonnor som glider runt med glasögon(glasögon har man till läsning för att man ser dåligt, eller för att se dålig ut) och mjukisbyxor och tror dem ser sexiga ut och ska prompt börja snacka med allt och alla inte minst mig bara för att jag är ensamvarg och tvingas göra bort mig som vanligt framför alla.

5. man
Bullz
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2013-04-28

Vad attraheras ni av?

Inläggav astralblood » 2013-05-22 0:44:52

Intelligenta ensamvargar med nolltolerans för dokusåpor, musiken som för tillfället spelas på radion, politisk korrekthet och med en realistisk världsbild.
astralblood
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-05-22

Vad attraheras ni av?

Inläggav earlydayminer » 2013-05-22 0:46:21

Intelligens och kroppslig skönhet.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Vad attraheras ni av?

Inläggav Krake » 2013-05-22 10:15:44

Den stora frågan är varför jag är singel (och alltid varit det) när jag om man ska tro på det som står ovan närmast är en idealman... Gissningsvis är initiativförmåga och mer specifikt selektiv initiativförmåga avgörande men har man problem med exekutiva funktioner så har man. Det finns vissa "självklarheter" som inte nämns här men som är fullständigt nödvändiga.

1 och 4. I första hand dras jag till utseendet (framförallt mystiska leenden och sånt men annars att formerna är de rätta) (ni får gärna tycka att jag är ytlig men det är väl egentligen lika ytligt att tända på intelligens? (retorisk fråga. Korrekt svar är ja förresten.)) men kan inte med korkade eller än värre enfaldiga människor som jag helst inte vill vara i närheten av oavsett. Sedan är det att kommunikationen fungerar. Om man kan prata om vad som helst och ha roligt utan att anstränga sig eller att det uppstår konstigheter så är det i sig oerhört attraktivt, i viss mån även om personen i fråga har fel kön. Sen är det det här med första ögonkastet. Har en känsla av att sånt i vissa fall kan ha betydelse även om det knappast är något man kan lita på förutsättningslöst.

2. Har aldrig varit i ett förhållande men har redan nämnt kommunikationen som avgörande och så är det viktigt att kunna vara tysta tillsammans.

3. Tjat, gnat och indirekt inducerad stress framförallt är vad jag kan säga givet min erfarenhet av att inte leva som eremit.

5. (Alpha) Hane/Ensamvarg.
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Vad attraheras ni av?

Inläggav Lyysa » 2013-05-22 10:41:21

1. Vad var det ni drogs, eller attraherades, till (d.v.s. egenskaper, karaktärsdrag, personlighet)?
Jag vet inte riktigt, är väl helheten antar jag. Sen är det väl det att vi är ganska olika och så.

2. Vad uppskattar ni med er partner i vardagen?
Jag fascineras över hur han fortfarande orkar va tillsammans med mig.

3. Vad har ni för problem med er partners individualitet/personlighet? D.v.s. vilka unika särdrag har ni svårt för?
Jag stör mig mycket på att han väldigt, vet inte hur jag ska beskriva det, men mesig kanske? Han vill aldrig bråka och säger aldrig ifrån, visserligen är det väl trevligt till viss del. Men det är även väldigt irriterande då han alltid håller med och aldrig har någon egen åsikt.

4. Vilka personlighetsdrag känner ni er inte attraherade till?
Det värsta jag vet med honom är att han inte alls har koll på tiden, han säger att "det tar bara en stund" och sen sitter man och väntar på honom i flera timmar.

5. Är ni man, kvinna eller odefinierade?
Skulle inte beskriva mig som kvinna snarare tjej.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Vad attraheras ni av?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2013-05-26 19:38:10

Jag dras till udda, självständiga, livsglada, intelligenta och modiga kvinnor. De som är lite lone wolf och helt går sin egen väg genom livet; utan att för den skull vara socialt inkompetenta.

Har jag många krav? :(
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vad attraheras ni av?

Inläggav DIProgan » 2013-05-26 19:49:45

treeman skrev:youtube
:-)154 Alice in Videoland
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Vad attraheras ni av?

Inläggav treeman » 2013-05-26 21:19:08

DIProgan skrev:
treeman skrev:youtube
:-)154 Alice in Videoland


Fett nice dom!
:-)005
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Vad attraheras ni av?

Inläggav antonius » 2013-05-26 22:17:04

Pojkflickor, typ: Alyx Vance, Lara Croft, och Lisbeth salander etc.

Utrustning: Cammo BH, Kakishorts, Hölster, remmar mm i svart skin.

Utförande: Djungelsvettiga, lätt leriga på de blanka låren. Ett och annat plåster här och där.

Skills: Kampsport, compowndbåge, akrobatik, men ska kunna föra en flerstavig dialog.

Men främst: Att hon älskar mig trots mina brister. :-)154
antonius
 
Inlägg: 21862
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in