Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav mikael » 2013-05-03 9:31:11

Har ni blivit lurade bort från öppenvården av en psykiatriker för att sedan bli hans privatpatient?
För att denne sedan skulle utföra vilda experiment mot din och andra psykiatrikers inrådan.
Att han vet bättre än alla andra psykiatriker.

Att han påstår att de inte finns någon annan på öppenvården som kan bli din psykiatriker.
Skrikit och gapat att du ska till ett behandlingshem som ingen utom han tycker att du ska till.
Är jag ensam om detta?
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav ajemen » 2013-05-03 10:27:09

Jag vet inte om du är ensam om en sådan händelse, det enda jag vet är att jag aldrig varit med om det. Det verkar dock ganska otroligt att någon annan på forumet skulle ha varit med om en liknande situation, eftersom du radar upp många konsekutiva premisser. Om man ignorerar helheten och tittar på de ingående delarna så har jag dock varit med om en LVM-anmälan från en psykiatriker, och den var väl helt befogad.
ajemen
 
Inlägg: 893
Anslöt: 2013-04-03

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav kullan » 2013-05-03 10:44:11

Jag har aldrig varit inom psykiatrin så nä jag har aldrig varig varit med om detta.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav marcooleo » 2013-05-03 22:20:58

mikael skrev:Har ni blivit lurade bort från öppenvården av en psykiatriker för att sedan bli hans privatpatient?
För att denne sedan skulle utföra vilda experiment mot din och andra psykiatrikers inrådan.
Att han vet bättre än alla andra psykiatriker.

Att han påstår att de inte finns någon annan på öppenvården som kan bli din psykiatriker.
Skrikit och gapat att du ska till ett behandlingshem som ingen utom han tycker att du ska till.
Är jag ensam om detta?

ehhh låter värre än en skräckfilm.....låter som en paranoid tankegång enligt min uppfattning, no offense
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav Charlie72 » 2013-05-03 22:50:26

Ja
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav mikael » 2013-05-04 5:29:09

marcooleo skrev:
mikael skrev:Har ni blivit lurade bort från öppenvården av en psykiatriker för att sedan bli hans privatpatient?
För att denne sedan skulle utföra vilda experiment mot din och andra psykiatrikers inrådan.
Att han vet bättre än alla andra psykiatriker.

Att han påstår att de inte finns någon annan på öppenvården som kan bli din psykiatriker.
Skrikit och gapat att du ska till ett behandlingshem som ingen utom han tycker att du ska till.
Är jag ensam om detta?

ehhh låter värre än en skräckfilm.....låter som en paranoid tankegång enligt min uppfattning, no offense


Om det vore så ,men dessvärre sant.

Ingen ville säga sanningen förens dom talade om honom på TV.

Att han var en galen sadist maktmissbrukare.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav tahlia » 2013-05-04 6:36:30

kullan skrev:Jag har aldrig varit inom psykiatrin så nä jag har aldrig varig varit med om detta.


Om du aldrig varit inom psykiatrin, hur i hela friden fick du din diagnos?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav kullan » 2013-05-04 9:57:45

tahlia skrev:
kullan skrev:Jag har aldrig varit inom psykiatrin så nä jag har aldrig varig varit med om detta.


Om du aldrig varit inom psykiatrin, hur i hela friden fick du din diagnos?


I Mora har Vuxenhabiliteringen ansvar för att göra NPF - utredningar. Så därför kan jag ha en diagnos. Dit kom jag via en remiss från min läkare på vårdcentralen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav Zirre » 2013-05-04 10:01:51

tahlia skrev:
kullan skrev:Jag har aldrig varit inom psykiatrin så nä jag har aldrig varig varit med om detta.


Om du aldrig varit inom psykiatrin, hur i hela friden fick du din diagnos?

Man kan få diagnos utan att ha besökt psykistrin. Jag fick min utan att ha varit där.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav tahlia » 2013-05-04 10:54:10

kullan skrev:I Mora har Vuxenhabiliteringen ansvar för att göra NPF - utredningar. Så därför kan jag ha en diagnos. Dit kom jag via en remiss från min läkare på vårdcentralen.


Ah, ja det förklarar saken. Här har utredningsteamet för barn och unga nyligen också flyttats till habiliteringen, dock inte som en del av den utan som ett fristående team. NPF-teamet för utredning av vuxna ligger fortfarande inom psykatrin på sjukhuset dock.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav slackern » 2013-05-04 11:09:02

Zirre skrev:
tahlia skrev:
kullan skrev:Jag har aldrig varit inom psykiatrin så nä jag har aldrig varig varit med om detta.


Om du aldrig varit inom psykiatrin, hur i hela friden fick du din diagnos?

Man kan få diagnos utan att ha besökt psykistrin. Jag fick min utan att ha varit där.


Postorder?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav Zirre » 2013-05-04 11:44:31

slackern skrev:
Zirre skrev:
tahlia skrev:
Om du aldrig varit inom psykiatrin, hur i hela friden fick du din diagnos?

Man kan få diagnos utan att ha besökt psykistrin. Jag fick min utan att ha varit där.


Postorder?

Roligaste inlägget hittills idag :D
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Har ni blivit lurade bort från öppenvården ?

Inläggav matterik » 2013-05-07 6:00:41

Psykiatrin existerar väl egentligen för de fullständigt psykotiska.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Återgå till Aspergare och vården



Logga in