Parvlon avstängd
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
27 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Parvlon avstängd
Admin
Parvlon är avstängd från möjligheten att posta inlägg på forumet till och med 30 april. Orsaken är att han på kort tid fått två varningar
Första varningen
Andra varningen
samt hans inlägg här
Dessutom har han en tillsägelse här och ett tidigare tre veckors postningsförbud nyligen pga en varning i slutet av september och en i mitten av oktober och ytterligare en tre dagar senare.
Av den anledningen får han den här gången ett så pass långt postningsförbud. Den som upprepade gånger bryter mot forumreglerna drabbas av hårdare koneskvenser.
Parvlon är avstängd från möjligheten att posta inlägg på forumet till och med 30 april. Orsaken är att han på kort tid fått två varningar
Första varningen
Andra varningen
samt hans inlägg här
Dessutom har han en tillsägelse här och ett tidigare tre veckors postningsförbud nyligen pga en varning i slutet av september och en i mitten av oktober och ytterligare en tre dagar senare.
Av den anledningen får han den här gången ett så pass långt postningsförbud. Den som upprepade gånger bryter mot forumreglerna drabbas av hårdare koneskvenser.
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
Jag måste säga att jag tycker det var synnerligen milda övertramp, förutom att man förstås inte får diskutera moderering i trådarna, och särskilt inte på det sättet.
Parvlon är inte precis känd för något finlir i skrift men jag tror inte han menade något illa med någon av kommentarerna han blev modererad för.
Ville bara säga det 'for the record'.
Parvlon är inte precis känd för något finlir i skrift men jag tror inte han menade något illa med någon av kommentarerna han blev modererad för.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
Jag blir lite orolig, jag kan uppfattas väldigt provocerande själv utan att mena illa. Jag skulle jättegärna vilja att något säger till mig att jag gjort fel i ett PM och tar bort mitt inlägg istället för att banna mig. Jag kan inte tycka att det han sa var så hemskt och är lite orolig att jag själv kan trampa någon på tårna.
ok, nu såg jag sista inlägget, -I rest my case
ok, nu såg jag sista inlägget, -I rest my case
Senast redigerad av skitapa 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Jag måste säga att jag tycker det var synnerligen milda övertramp, förutom att man förstås inte får diskutera moderering i trådarna, och särskilt inte på det sättet.
Det Parvlon blir avstängd för är inlindade påhopp - precis den typen av påhopp vi vanligtvis får kritik för att vi inte reagerar tillräckligt kraftigt mot. När vi nu tycker att det får räcka med påhopp från Parvlons sida och reagerar, då får vi kritik för det...
Senast redigerad av Mats 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
[x] Moderatorer som inte kan ta kritik
[x] inlindade påhopp
Här blir man nog långvarig.
[x] inlindade påhopp
Här blir man nog långvarig.
Senast redigerad av jihad_anders 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
- jihad_anders
- Bannad
- Anslöt: 2010-03-19
Har ni någon speciell definitionslista här för nya medlemmar eller ska vi gissa oss till dem?Mats skrev:jihad_anders skrev:[x] Moderatorer som inte kan ta kritik
Jag tror du blandar ihop "bemöta kritik" och "inte kunna ta kritik". Det är inte samma sak.
- jihad_anders
- Bannad
jihad_anders skrev:Har ni någon speciell definitionslista här för nya medlemmar eller ska vi gissa oss till dem?Mats skrev:jihad_anders skrev:[x] Moderatorer som inte kan ta kritik
Jag tror du blandar ihop "bemöta kritik" och "inte kunna ta kritik". Det är inte samma sak.
Forumregler
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits skrev:Har ni någon speciell definitionslista här för nya medlemmar eller ska vi gissa oss till dem?jihad_anders skrev:Mats skrev:[quote="jihad_anders"][x] Moderatorer som inte kan ta kritik
Forumregler[/quote]Dem har jag läst.
Jag hade hoppats på en wikipedia-sida eller liknande.
- jihad_anders
- Bannad
Man skulle kunna tro att det rör sig om en inlindad förolämpning här.
Mats skrev:Jag tror inte att det finns någon wikipedia-sida som förklarar forumreglerna på AspergerForum.
- jihad_anders
- Bannad
Jag är inte närmare bekant med Parvlon men ser det som allmänt tråkigt att h*n inte kommer att vara här på ett tag. Vad det var för grepp som gjorde att h*n föll vet jag icke; Jag är nog ganska ointresserad av saken.
Senast redigerad av atoms 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
jihad_anders skrev:Man skulle kunna tro att det rör sig om en inlindad förolämpning här.Mats skrev:Jag tror inte att det finns någon wikipedia-sida som förklarar forumreglerna på AspergerForum.
Jag tycker att du antingen kommer med orimliga önskemål eller (om jag har missförstått) att du inte förklarar vad du önskar dig på ett sätt som jag förstår.
Admin
Jag har flyttat samtliga inlägg som bedömts vara OT ur tråden. Dessutom är jihad_anders avstängd för brott mot regeln att inte uppträda under flera namn på forumet.
Tråden har varit låst under moderering men är nu öppen igen för eventuella inlägg on topic.
Jag har flyttat samtliga inlägg som bedömts vara OT ur tråden. Dessutom är jihad_anders avstängd för brott mot regeln att inte uppträda under flera namn på forumet.
Tråden har varit låst under moderering men är nu öppen igen för eventuella inlägg on topic.
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
Hej Titti
Jag tror faktiskt att Parvlon kanske inte mår så bra, kan faktiskt vara så att min mindre genomtänkta avslutning av inlägget, kändes som en provokation särskilt om man har funderingar på att avluta sitt liv. Kanske vettigt om du tar en PM diskussion med Parvlon, och även framför en ursäkt från mig.
Jag tror faktiskt att Parvlon kanske inte mår så bra, kan faktiskt vara så att min mindre genomtänkta avslutning av inlägget, kändes som en provokation särskilt om man har funderingar på att avluta sitt liv. Kanske vettigt om du tar en PM diskussion med Parvlon, och även framför en ursäkt från mig.
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Inger skrev:Jag måste säga att jag tycker det var synnerligen milda övertramp, förutom att man förstås inte får diskutera moderering i trådarna, och särskilt inte på det sättet.
Jag gillar honom, finlira kan andra göra. "Klubben-för-inbördes-beundran"-mentalitet där mesproppar stryker varandra medhårs blir sällan utvecklande i några sammanhang.
Han är ju sådär, det är ju han liksom.
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
lasseivägen skrev:Hej Titti
Admin
Parvlon kan själv både läsa och skriva PM (och han kan både logga in och läsa, det är bara posta inlägg han inte kan) och jag föreslår att du skriver till honom själv istället om du vill ha en diskussion med honom. Om han inte mår bra är det naturligtvis tråkigt men det skulle bli svårt att moderera det här forumet utifrån vad jag tror att någon egentligen menar eller efter hur jag tror att någon egentligen mår. Jag måste utgå från det som skrivs här och hur det skrivs - och hur det uppfattas utåt sett. Hur jag personligen uppfattar det han skriver kan jag inte utgå från, det skulle kunna ge märkliga konsekvenser för modereringen på forumet.
Ändå tycker jag att vi visar stor tolerans mot honom och hans speciella sätt att uttrycka sig, även om det inte är obegränsat.
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 2 gånger.
AAA skrev:Jag gillar honom, finlira kan andra göra. "Klubben-för-inbördes-beundran"-mentalitet där mesproppar stryker varandra medhårs blir sällan utvecklande i några sammanhang.
Om du tycker det är utvecklande med personangrepp kan jag rekommendera http://www.aspieforum.se. Där lär du garanterat slippa mesproppar. Själv tycker jag inte att det forumet är något föredöme för AspergerForum.
Mats skrev:AAA skrev:Jag gillar honom, finlira kan andra göra. "Klubben-för-inbördes-beundran"-mentalitet där mesproppar stryker varandra medhårs blir sällan utvecklande i några sammanhang.
Om du tycker det är utvecklande med personangrepp kan jag rekommendera http://www.aspieforum.se. Där lär du garanterat slippa mesproppar. Själv tycker jag inte att det forumet är något föredöme för AspergerForum.
Nej, jag är inte alls för personangrepp. Inte det minsta, faktiskt.
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
AAA skrev:Nej, jag är inte alls för personangrepp. Inte det minsta, faktiskt.
Har du missat att orsaken till att Parvlon blev avstängd var upprepade personangrepp från hans sida?
Re: Parvlon avstängd
Titti skrev:Admin
Första varningen
Andra varningen
samt hans inlägg här
vad an nu då denna snubbe är ju super trevlig och snäll också ju..
har aldrig hört han säga något rasistiskt här alls..
då finns det ju andra som säger otrevliga rasistiska saker hela tiden.
aggressive är väl han inte heller ju.
Ps folk här som vräker ur sig rasistiska åsikter värkar få hålla på hur lång tid om helst.??
Senast redigerad av manne 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
manne, det där gäller inte den nuvarande avstängningen. Kolla inlägget före ditt...
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-05 1:14:30, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Bannad
- Anslöt: 2009-05-30
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter