Överväger att gå ur som medlem (om forumets syfte)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Överväger att gå ur som medlem (om forumets syfte)

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 21:01:15

Överväger starkt att gå ur som medlem.

Varför? Jo, därför att forumet motverkar sitt syfte.

Innan man kom hit trodde man att det var rätt plats för att dryfta olika komplicerade frågor, i mitt ofta kopplat till olika sociala och ofta dolda regler som man ofta på ett brutalt sätt får erfara ute i samhället. (Mobbning, förtryck, baktaleri, trakasserier, ryktesspridningar, allsköns elakheter, diskriminering från myndigheter och samhället). T.o.m. på träffar som ska vara upplysning om viktiga saker för denna diagnosgrupp kan man uppleva mobbing genom att man blir nedtystad av gruppledaren. Det är mycket obehagligt. Och känner man sig inte trygg med att prata inför andra på grund av hot om att bli nedtystad då håller mun och sluter sig och då är man tillbaka på ruta 1 och får börja om från början med lekskola, dagis, grundskola etc....

Här har jag själv startat mängder av trådar men det rinner bara ut i sanden utan någon som helst konklusion utan man blir rätt besviken på att ointresset till diskussion är rätt stort.

Sedan är ju mitt intryck att de olika träffarna som föreslås att de fungerar som någon sorts kontaktförmedling. Om det nu är så, så kan man väl vara tydliga med det. Att gå till en träff för att försöka bryta en ofrivillig isolering är något helt annat än att söka en sexuell partner som man kan vänsterprassla med.

Undrar nu om vad som händer om man väljer att gå ur som medlem. Kommer alla inlägg och trådar som man har skapat att raderas så att de ej kommer att förfölja en till döddagar ? Moderatorer svara gärna.

Moderator Alien: Kompletterade rubriken så den mer överenstämmer med diskussionen.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:22, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav weasley » 2009-02-26 21:03:11

Jag har då inte annonserat en enda träff för att det ska vara nån kontaktförmedling!

Det har helt och enbart varit för att jag tycker det är roligt att träffa forumisterna och för att det alltid är så trevligt på träffarna!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:10:22, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav ford » 2009-02-26 21:11:52

Jag har heller aldrig upplevt att folk i allmänhet enbart ser träffar som en slags kontaktförmedling. Jag och Tess har fått fler goda vänner, som vi blivit lite ytligt bekanta med och en riktigt bra kompis, tack vare träffarna.

Hade jag varit singel hade jag antagligen varit mer aktiv och fått fler vänner genom träffarna (när man lever i ett förhållande har man varken tid för- eller behov av lika många sociala kontakter, som om man är singel), men inte att jag gått dit enbart för att träffa tjejer.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 18:10:22, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 21:14:01

weasley skrev:Jag har då inte annonserat en enda träff för att det ska vara nån kontaktförmedling!

Det har helt och enbart varit för att jag tycker det är roligt att träffa forumisterna och för att det alltid är så trevligt på träffarna!


Är du medveten att du skapar 2 grupperingar på detta forum genom att dela in medlemmar i de som :
• orkar
• har tid
• har lust
• kan rent fysiskt
• kan av psykiska och även psykologiska
• kan av ekonomiska skäl
närvara på en träff och de som inte kan svara upp mot det som krävs för att kunna bevista en träff.

Det kanske inte är så himla roligt att läsa om begivenheter, som givetvis är en stor och hedersam uppoffring av arrangören, om man själv inte anser sig tillhöra de som kan närvara. Förstärks inte deras utanförskap ?
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:22, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav weasley » 2009-02-26 21:23:28

Grimuald skrev:
weasley skrev:Jag har då inte annonserat en enda träff för att det ska vara nån kontaktförmedling!

Det har helt och enbart varit för att jag tycker det är roligt att träffa forumisterna och för att det alltid är så trevligt på träffarna!


Är du medveten att du skapar 2 grupperingar på detta forum genom att dela in medlemmar i de som :
• orkar
• har tid
• har lust
• kan rent fysiskt
• kan av psykiska och även psykologiska
• kan av ekonomiska skäl
närvara på en träff och de som inte kan svara upp mot det som krävs för att kunna bevista en träff.

Det kanske inte är så himla roligt att läsa om begivenheter, som givetvis är en stor och hedersam uppoffring av arrangören, om man själv inte anser sig tillhöra de som kan närvara. Förstärks inte deras utanförskap ?


Nej, jag förstår verkligen inte alls. Jag bjöd in hela forumet i min inbjudningstråd. Vissa kan komma, andra kan inte, en del vill inte, en del har inte råd... sånt är livet! Det betyder inte att man är objuden, det betyder bara att man av någon anledning inte kan komma!

Jag har tex aldrig varit på en skåneträff någonsin, inte i GBG heller och i sthlm har jag varit endast en gång. Tid, ork och pengar är det som avgör. För mej liksom för alla andra.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:10:22, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-02-26 21:27:29

Jag förstår att man kan känna som Grimuald om man känner sig ensam eller inte förmår ta del av något som man kanske ändå skulle vilja. Men det är ju inte deras fel som ordnar dem och det kan ju faktiskt vara så att ingen just nu på forumet diskuterar sådana saker som man är intresserad av.
Hur fungerar det när du själv startar trådar tycker du? Får du någon respons på dem?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Inger » 2009-02-26 21:28:36

Grimuald skrev:Är du medveten att du skapar 2 grupperingar på detta forum genom att dela in medlemmar i de som :
• orkar
• har tid
• har lust
• kan rent fysiskt
• kan av psykiska och även psykologiska
• kan av ekonomiska skäl
närvara på en träff och de som inte kan svara upp mot det som krävs för att kunna bevista en träff.

Det kanske inte är så himla roligt att läsa om begivenheter, som givetvis är en stor och hedersam uppoffring av arrangören, om man själv inte anser sig tillhöra de som kan närvara. Förstärks inte deras utanförskap ?

Det där var väl synneligen orättvist mot weasley som bara var hygglig nog att upplåta sitt hem för träff!

Så de som vill träffas ska inte få göra det för att någon som inte kan, orkar, har råd etc kan känna sig utanför? Och det är weasleys fel om någon inte kan??

Sen vill jag verkligen invända mot träffar som kontaktförmedling för vänsterprasslande! Man går väl på träffar för att träffa likasinnade, precis som man skulle gå på vilken annan träff som helst som handlar om något man är intresserad av; djur, tågbanor, lajv, SF etc. utan några som helst baktankar. Men ibland händer det när man minst anar det att man råkar bli kär i någon man träffar, sånt kan ju hända i vilket sammanhang som helst - det är väl så folk i allmänhet möts.

Några träffar med s k "gruppledare" har nog inte jag varit på, på de träffar jag närvarit vid har det inte funnits några ledare ö h t. Du kanske menar samtalsgrupperna? Det är något annat än de vanliga träffarna. Har du klagomål på hur gruppledaren där hanterar gruppen så bör du adressera dina synpunkter till den personen/gruppen och inte till andra som ordnar träffar utan att för den skull vara någon "ledare".

I övrigt kan jag förstå om du är besviken över att inte få den respons på forumet du hade önskat. Ibland hjälper det att meddela sitt önskemål för att andra ska tänka på det. Säger man inget är det dock få som kan läsa tankar och lista ut det av sig själva.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 3 gånger.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 21:29:59

ford skrev:Jag har heller aldrig upplevt att folk i allmänhet enbart ser träffar som en slags kontaktförmedling. Jag och Tess har fått fler goda vänner, som vi blivit lite ytligt bekanta med och en riktigt bra kompis, tack vare träffarna.

Hade jag varit singel hade jag antagligen varit mer aktiv och fått fler vänner genom träffarna (när man lever i ett förhållande har man varken tid för- eller behov av lika många sociala kontakter, som om man är singel), men inte att jag gått dit enbart för att träffa tjejer.


Tack för ditt svar! Lite mer nyanserat än vad det brukar vara.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav ford » 2009-02-26 21:30:04

Grimuald

Så bara för att du inte kan komma skall ingen annan få ha trevligt heller? Påminner om när Eddie, på sin tid ville förbjuda par att uttrycka sin kärlek, bara för att hans avundsjuka inte klarade det.

-Ingen tjänar på att andra inte skall få ha trevligt, av hänsyn till någons avundsjuka. Lär dig att glädjas för andras skull istället, och vem vet: en dag kanske du också har möjlighet att komma på träff.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Aspkvinna » 2009-02-26 21:39:22

Grimuld, du kanske ska bestämma en träff på något fik nära dig så kan dom som kan komma till dig om du för närvarande inte klarar av att flytta dig något längre?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 21:48:07

ford skrev:Grimuald

Så bara för att du inte kan komma skall ingen annan få ha trevligt heller? Påminner om när Eddie, på sin tid ville förbjuda par att uttrycka sin kärlek, bara för att hans avundsjuka inte klarade det.

-Ingen tjänar på att andra inte skall få ha trevligt, av hänsyn till någons avundsjuka. Lär dig att glädjas för andras skull istället, och vem vet: en dag kanske du också har möjlighet att komma på träff.


Nu trampade du i klaveret. Avund är en dödsynd och av ondo. Inte särskilt hedervärt att bli beskyld för ondskefulla saker. Ska bli intressant att se hur moderatorerna här kommer att hantera detta.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Pemer » 2009-02-26 21:55:32

Sådana här tankar kring hur jobbigt det var att se de mest sociala av oss skriva om träffar där vi sågs, och hur mycket än mer tärande det kändes, tog faktiskt nassepuh upp i pm med mig en gång. Inte mycket till ursäkt för något, men det kan förklara hur han mådde. :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Ganesh » 2009-02-26 22:01:24

Grimuald skrev:på träffar som ska vara upplysning om viktiga saker för denna diagnosgrupp

Har det varit några sådana träffar som organiserats/annonserats på forumet? Det handlar väl ändå om träffar, punkt. Träffar som de som går på dom kan göra vad de vill av. Men "träffar som ska vara upplysning" har väl aldrig förekommit.

Här har jag själv startat mängder av trådar men det rinner bara ut i sanden utan någon som helst konklusion utan man blir rätt besviken på att ointresset till diskussion är rätt stort.

Ja, så är det. Ibland/ofta är ingen eller mycket få intresserade att prata om det man själv tycker är intressant. Men det är inget att oja sig över. That's life. Deal with it Grimauld. Men lägg inte skulden för det på andra.

Jag ska villigt erkänna att jag inte tyckt att dina trådar varit särskilt intressanta. Så jag har inte skrivit i dom. Och om du inte har tyckt att mina varit så intressanta att du velat delta, inte hela världen. Man deltar i de trådar man vill, i den utsträckning man orkar och har lust. Så är det bara och kan inte vara på något annat sätt.

Sedan är ju mitt intryck att de olika träffarna som föreslås att de fungerar som någon sorts kontaktförmedling.

Och......? :roll: Om det organiseras en träff, och de som går på den försöker ragga, so what? Vill de syssla med makramé, so what? Vill de ägna sig åt sociala intriger, än sen då? De får väl göra vad de vill. Efter tycke och smak. Och om någon/några träffar skulle utveckla sig till "kontaktförmedling"? Så bra. Två, fyra, sex, åtta eller fler aspiesar som hittar varandra? Så bra.

Träffar som organiseras här är sociala träffar. Vill man ha seminarier så får man gå någon annan stans.

Alla träffar som organiseras här göras av frivilliga krafter som vill träffa andra på forumet IRL. De är (såvitt jag vet) inte särskilt strukturerade utan de blir vad de blir. Arbetet görs av frivilliga på sin fritid. Av och för andra på forumet. Och de är uppskattade. Och ger mycket till alla.

Att kritisera träffar för att de är sådana som de är är som att kritisera chokladglass för att det är chokladglass.

Gillar man inte chokladglass, fixa annan glass då. Om någon (tex Grimauld) inte gillar träffarna, gå inte eller fixa nåt annat. Men att gnälla på att de som gillar att gå på träffar går på träffar, det missunnsamt.

Det är ingen (djävla :twisted: ) rättighet att få träffar organiserade åt sig.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 2 gånger.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 22:05:16

Råder det samförstånd här att om man ej kan närvara vid en träff som anses vara en glädjespridare och samtidigt mår dåligt av det att det psykologiskt måste bero på avund och eventuellt andra onskefulla saker ?

Är inte det som att sparka på de som redan ligger ? Varifrån kommer det synsättet ?

Varför är moderatorerna här ovilliga att delge mig information om vad som händer vid utträde som medlem ?
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav nallen » 2009-02-26 22:11:26

Grimuald skrev:Råder det samförstånd här att om man ej kan närvara vid en träff som anses vara en glädjespridare och samtidigt mår dåligt av det att det psykologiskt måste bero på avund och eventuellt andra onskefulla saker ?

Vad är det du frågar egentligen? Jag får tyvärr inte ihop meningen till någonting jag kan tolka.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Inger » 2009-02-26 22:18:12

Grimuald skrev:Råder det samförstånd här att om man ej kan närvara vid en träff som anses vara en glädjespridare och samtidigt mår dåligt av det att det psykologiskt måste bero på avund och eventuellt andra onskefulla saker ?

Nej, det behöver inte vara avund. Lite bitterhet kanske?

(Avund är för övrigt en ganska vanlig och normal känsla, att den skulle vara ondskefull är helt din egen tolkning.)

Är inte det som att sparka på de som redan ligger ? Varifrån kommer det synsättet ?

Du kanske önskade sympati för att du ej kan delta men uttryckte det lite oklart? Uttrycker man saker som anklagelse istället för som önskemål så är det lätt hänt att folk blir stötta istället för stödjande.

Varför är moderatorerna här ovilliga att delge mig information om vad som händer vid utträde som medlem ?

Ännu en anklagelse? Ingen moderator har uttryckt någon ovilja.

Jag är inte moderator men utifrån tidigare frågor av samma art kan jag meddela att ingenting alls händer. Dina inlägg kvarstår, ditt konto kvarstår men om du vill kan du be moderatorerna göra det otillgängligt för dig.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 22:27:35

Inger skrev:Jag är inte moderator men utifrån tidigare frågor av samma art kan jag meddela att ingenting alls händer. Dina inlägg kvarstår, ditt konto kvarstår men om du vill kan du be moderatorerna göra det otillgängligt för dig.

Varför händer ingenting? Jag känner mig äcklad över att ha bli lurad att skriva saker här. Det är vedervärdigt!

Vad är syftet att behålla kontot även om en medlem ej vill kvarstå som medlem ? Är det tänkt att användas i forskningssyfte av statsmakterna så de vet hur det ska sätta åt tumskruvarna på aspergarna ? Snacka om "storebror-ser-dig"-mentalitet.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav JOR » 2009-02-26 22:33:28

Nej!

Tar du i för kung o fosterland.

Inget av det som skrivs här tillåts nyttjas för forskning, inte nu, och aldrig någonsin. Men vi tar ändå inte bort inlägg för att någon vill ha utträde ur forumet. Orsaken är så enkelt som att om det sker, så skadas de trådar du skrivit inlägg i. Tänk dig själv om vi tillät andra få ta bort sina inlägg till höger och vänster, forumet skulle tappa sin struktur på nolltid.


Och jag ser att det krisar sig med att ändra informationen så att ALLA ser TYDLIGT att detta är ett forum.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Inger » 2009-02-26 22:34:31

Sorry Grimauld, men nu är du verkligen ute och seglar. Syftet är bara att inläggen ska finnas kvar för att det inte ska bli obegripliga hål i trådarna. Allt annat är tillägg från din fantasi.

Och det är väl ingen som lurat dig att delta här? Man deltar helt frivilligt.

Edit: JOR hann före. Det var ju bra.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:10:23, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Gå ur som medlem...

Inläggav Alien » 2009-02-26 22:39:26

Grimuald skrev:Överväger starkt att gå ur som medlem.

Varför? Jo, därför att forumet motverkar sitt syfte.

Innan man kom hit trodde man att det var rätt plats för att dryfta olika komplicerade frågor, i mitt ofta kopplat till olika sociala och ofta dolda regler som man ofta på ett brutalt sätt får erfara ute i samhället. (Mobbning, förtryck, baktaleri, trakasserier, ryktesspridningar, allsköns elakheter, diskriminering från myndigheter och samhället). T.o.m. på träffar som ska vara upplysning om viktiga saker för denna diagnosgrupp kan man uppleva mobbing genom att man blir nedtystad av gruppledaren. Det är mycket obehagligt. Och känner man sig inte trygg med att prata inför andra på grund av hot om att bli nedtystad då håller mun och sluter sig och då är man tillbaka på ruta 1 och får börja om från början med lekskola, dagis, grundskola etc....

Här har jag själv startat mängder av trådar men det rinner bara ut i sanden utan någon som helst konklusion utan man blir rätt besviken på att ointresset till diskussion är rätt stort.

Sedan är ju mitt intryck att de olika träffarna som föreslås att de fungerar som någon sorts kontaktförmedling. Om det nu är så, så kan man väl vara tydliga med det. Att gå till en träff för att försöka bryta en ofrivillig isolering är något helt annat än att söka en sexuell partner som man kan vänsterprassla med.

Undrar nu om vad som händer om man väljer att gå ur som medlem. Kommer alla inlägg och trådar som man har skapat att raderas så att de ej kommer att förfölja en till döddagar ? Moderatorer svara gärna.


1. Vad menar du med "forumets syfte"?

2. Du har väl inte blivit nedtystad här?

3. Om ingen svarat på dina frågor, så kan det vara för att ingen har svaret. Det är ju inte så alla dina frågor blivit obesvarade.

4. Vänsterprassel? Det vet jag inget om. Om någon hittar en partner så är det en bonus, men inte ändamålet med träffarna. För en del är det att bryta sin isolering med att träffa andra aspergare. För andra är det att återse aspergare man trivs med.

5. Om du mår dåligt av att läsa om andras träffar, undvik att gå in på forumet Träffar då.

6. Skilj på de mer strukturerade träffar som t ex Vuxenhabiliteringen anordnar och de ostrukturerade träffar som enskilda forummedlemmar bjuder in till.

7. Nej, dina inlägg raderas inte. Det skulle ju bli konstigt, när andra svarar på inlägg som inte längre finns kvar. Och varför skulle de "förfölja dig till döddagar", ingen vet ju vem du är irl?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Moggy » 2009-02-26 22:56:05

Grimuald skrev:Råder det samförstånd här att om man ej kan närvara vid en träff som anses vara en glädjespridare och samtidigt mår dåligt av det att det psykologiskt måste bero på avund och eventuellt andra onskefulla saker ?

Är inte det som att sparka på de som redan ligger ? Varifrån kommer det synsättet ?



Det låter ju iaf som att du missunar folk att träffas och ha trevligt.

Ska inte folk få berätta om trevliga träffar bara för att det finns en del som inte kan närvara där? Har faktiskt lite svårt att förstå hur du resonerar här...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 18:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Grimuald » 2009-02-26 23:54:53

Moggy skrev:Det låter ju iaf som att du missunar folk att träffas och ha trevligt.

Privata träffar bör hållas privat. Detta är ej ett privat forum, detta är en samlingsplats främst för folk med AS, knappast en privat nattklubb eller liknande.

Moggy skrev:Ska inte folk få berätta om trevliga träffar bara för att det finns en del som inte kan närvara där? Har faktiskt lite svårt att förstå hur du resonerar här...

Det finns väl andra ställen där man kan dryfta hur "oerhört trevliga" träffarna är. Jag kan själv berätta kilometerlånga historier om "förträffligheter" och andra superlativ men jag har svårt att begripa vitsen med det och avstår därför. De som var där vet väl hur träffen var, räcker inte det utan måste man försöka påverka alla andra som inte var där...
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Mats » 2009-02-26 23:57:42

Grimuald skrev:Det finns väl andra ställen där man kan dryfta hur "oerhört trevliga" träffarna är.

Vilka ställen syfter du på?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav Alien » 2009-02-26 23:59:44

Träffarna är ju inte så privata iom att alla på AF bjuds in till dem. Vore de verkligen privata, så skulle man bjuda in via pm/msn/telefon.

Det finns ju folk som kanske vill men ännu inte vågar gå på träffar. För dem kan det ju ha ett visst intresse att läsa. Och som sagt, vill man inte läsa om dessa träffar, så är det bara att låta bli att gå in på Träffar öht.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46088
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in