Orkeslös efter praktik

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Orkeslös efter praktik

Inläggav Nasheim » 2014-10-27 19:36:49

Hej,

Vänligen läs denna post först: http://www.aspergerforum.se/post1222815.html


Och nu till mitt problem:

Som jag skrev i min förra post så har jag börjat känna av vissa symtom. Men jag är undrande om detta och för att ni skall kunna ge mig ett bra svar så tror jag att ni behöver lite bakgrundsinformation:

Under mina tidiga arbetsföra år brände jag ut mig två gånger och blev sjukskriven för detta med diagnosen kritisk panikångest. Några år senare, när jag studerade så hände det igen, fast jag sökte aldrig hjälp för detta, dock försvann mina symtom när jag firade jul hos en släkting.

Efter utbildningen fick jag en diagnosutredning och har en diagnos i autism spektrumet. Nu efter att ha gått arbetslös en längre tid fick jag äntligen hjälp av SIUS och även om de inte direkt kunde hjälpa mig i mitt arbetssökande så tycker jag att jag fick bra hjälp av dem.

För ett par veckor sedan blev jag kallad till informationsmöte för "Jobb- och Utvecklingsgarantin" och där jag frågade specifikt om jag kommer få stöd i mitt jobbsökande eller inte, och de lovade att hjälpen finns. Men med facit i handen så har hjälpen uteblivit.

Jag blev sedan utplacerad på en "praktik", och där har jag varit i 3 veckor nu, problemet är att jag är börjar misstänka förtida symtom för depression, men jag är lite osäker, jag tål inte vissa ljud, t.ex. om det sitter ett par stycken i fikarummet så blir det en ett visst buller och blir det för mycket kan detta resulterar i ett depressionsanfall. Jag är också väldigt trött efter en dag "arbete", så trött att jag inte orkar laga någon mat på kvällen, orkar inte söka några jobb, jag orkar knappt göra något alls.

Jag har läst på att det är fler än jag som är utmattade och det är en bieffekt från min diagnos, men jag var utpumpad varje dag på jobbet innan jag blev sjukskriven för första gången. Jag börjar misstänka miljön, och jag vet också att det är sjukvårdens uppgift att försöka ta reda på anledning och åtgärd. Men innan jag gör detta vill jag försöka få så mycket information jag kan.

Jag har aldrig varit "årstidsallergiker", inte heller väder känslig, och under mitt senaste jobb som jag påbörjade under mars månad så hade jag inte alls samma problem, så jag är lite osäker på vad detta beror på.



Moderator atoms - putsade rubriken.
Nasheim
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2012-06-06
Ort: Småland

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in