Om spammande på forumet samt nykomlingar [delad tråd]

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Om spammande på forumet samt nykomlingar [delad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-08 23:35:50

KrigarSjäl skrev:Inte newbies.

Newbies spammar ju ofta ner forumet med en massa meningslösa inlägg (för att komma över chat-gränsen) och nya trådar om redan avhandlade ämnen. Så det är i mångt och mycket samma sak.

Gafsan skrev:Men jag tycker att man hellre ska vara trevlig en gång för mycket än en gång för lite.

Det är väl ändå bättre att slänga ut några för mycket än att förpesta forumet för alla befintliga medlemmar.

Admin

Diskussionen kommer härifrån från början:

nya-oseriosa-anvandare-t32224.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Nya oseriösa användare

Inläggav Gafsan » 2013-03-08 23:44:26

nallen skrev:
KrigarSjäl skrev:Inte newbies.

Newbies spammar ju ofta ner forumet med en massa meningslösa inlägg (för att komma över chat-gränsen) och nya trådar om redan avhandlade ämnen. Så det är i mångt och mycket samma sak.


Kanske det, men det gör ju å andra sidan även många sedan länge etablerade forumister. Att upprepa uttalanden som andra uppfattar som irrelevanta är ganska typiskt för aspergare och annat autismspektrumfolk.

nallen skrev:
Gafsan skrev:Men jag tycker att man hellre ska vara trevlig en gång för mycket än en gång för lite.

Det är väl ändå bättre att slänga ut några för mycket än att förpesta forumet för alla befintliga medlemmar.

Näpp, det tycker inte jag. Jag är säker på att många nya medlemmar kan ha minst lika mycket att tillföra forumet som de som varit här länge.



Moderator atoms - fixade till så att citatet blev korrekt.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Nya oseriösa användare

Inläggav geocache » 2013-03-08 23:58:18

Gafsan skrev:Jag är säker på att många nya medlemmar kan ha minst lika mycket att tillföra forumet som de som varit här länge.


Hallå Gafsan; jag håller med dig helt. Hoppas du inte tog illa upp av att jag raderade några av orden när jag citerade dig?
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Nya oseriösa användare

Inläggav kullan » 2013-03-08 23:59:52

Det finns många nya användare som har massor att ge detta forumet medan det finns ett gäng " gamlingar" som mest häver ur sig en massa strunt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Nya oseriösa användare

Inläggav Gafsan » 2013-03-09 0:18:53

geocache skrev:
Gafsan skrev:Jag är säker på att många nya medlemmar kan ha minst lika mycket att tillföra forumet som de som varit här länge.


Hallå Gafsan; jag håller med dig helt. Hoppas du inte tog illa upp av att jag raderade några av orden när jag citerade dig?


Absolut inte :)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Nya oseriösa användare

Inläggav Frimodig » 2013-03-09 0:28:08

Gafsan skrev:
kullan skrev:Det finns många nya användare som har massor att ge detta forumet medan det finns ett gäng " gamlingar" som mest häver ur sig en massa strunt.


Precis. Hur länge man har varit aktiv på forumet har ingenting att göra med hur mycket man kan tillföra.

Den enda som har (och ska ha) makten att bestämma över vem som ska få vara med och vem som inte får är ju forumledningen, och jag kan inte förstå varför de som varit med länge skulle ses som "värdefullare" för forumet.


Fast jag tycker att på det stora hela är det här en mycket bra forum.

Jag är djupt tacksom mot alla moderatorerna. Trots alla varningar och avstängningar. De hade rätt.

Om de råkar ut för nån riktigt knepig jocke så kan de kontakta mig. Jag är bra på bindgalna.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Nya oseriösa användare

Inläggav Gafsan » 2013-03-09 0:31:16

Frimodig skrev:Fast jag tycker att på det stora hela är det här en mycket bra forum.


Håller med om det. Och tyvärr är det säkert så att vi "vanliga dödliga" inte alltid inser vilket arbete som ligger bakom att få allt detta att funka. Vi ser ju tyvärr ofta bara de problem som INTE åtgärdats. Sen finns det sannolikt en hel massa problem som åtgärdas innan vi ens hinner märka att de existerar.

Fast jag antar att detta är OT.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Nya oseriösa användare

Inläggav Frimodig » 2013-03-09 0:36:46

Gafsan skrev:
Frimodig skrev:Fast jag tycker att på det stora hela är det här en mycket bra forum.


Håller med om det. Och tyvärr är det säkert så att vi "vanliga dödliga" inte alltid inser vilket arbete som ligger bakom att få allt detta att funka. Vi ser ju tyvärr ofta bara de problem som INTE åtgärdats. Sen finns det sannolikt en hel massa problem som åtgärdas innan vi ens hinner märka att de existerar.

Fast jag antar att detta är OT.


Håller med.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in