"Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vill du ha Nya medlemmar och Mest aktiva på sidan?

Ja, jag vill ha båda!
11
23%
Nej, endast Nya medlemmar!
10
21%
Nej, endast Mest aktiva!
5
11%
Nej, ingen av dem!
17
36%
Vet ej...
1
2%
Annat svar, skriv i tråden!
3
6%
 
Antal röster : 47

"Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Banzai » 2011-05-28 0:41:32

Nu känns det som att det är mycket "skräp" till vänster igen... Är denna statistik nödvändig eller ens intressant? De senaste medlemmarna står ju även på forumindexsidan och personligen så tycker jag att det är väldigt ointressant att se vem som har skrivit flest inlägg de senaste 48 timmarna, men det är min åsikt och någon/några kanske har efterfrågat denna statistik (jag lovar att sluta gnälla om så är fallet!).


MVH/Gnällspiken nr 1

Moderator: Jag tog mig friheten att lägga till en omröstning.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav datajesus » 2011-05-28 0:56:23

Jag håller med lite grann, även om jag inte nödvändigtvis stör mig på det (tänkte inte ens på det förrän nu). Man kanske kunde lista vilka användare som är online just nu istället? Det är ju lite mer intressant.
datajesus
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2011-05-16

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Titti » 2011-05-28 1:14:43

Admin

Informationen står där och vi vill gärna veta om ni uppskattar den. Vi som moddar här har haft tillgång till den länge men det är först nu den står där synlig för alla.

Vilka användare som är online står längst ner på sidorna.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav DIProgan » 2011-05-28 1:15:42

Nya medlemmar är kanske inte så hett men uppskattar o veta vilka som skräpar ner mest ^^
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-28 1:16:11, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Parvlon » 2011-05-28 1:15:58

Undrar om "tjatten", P.A och A.o.T räknas?

@datajesus: Vilka är online
Inga användare online: Inga medlemmar, inga dolda och 0 gäster (baserat på aktiva användare under de senaste 5 minuterna)
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav datajesus » 2011-05-28 1:27:26

Titti skrev:Vilka användare som är online står längst ner på sidorna.


Precis, och det är ju ett av de sista ställena som man tittar på (längst ner på sidan). Jag tycker att sådant kunde stå till vänster, istället för statistik över hur många inlägg som har postats. Den typen av statistik känns ju mindre intressant, och borde kunna stoppas undan på någon annan sida. Att däremot snabbt kunna se vilka som är online - att kunna känna av "närvaron" av andra användare på sidan - tycker jag är viktig när man bygger ett community!
datajesus
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2011-05-16

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav treeman » 2011-05-28 2:28:24

Banzai skrev:Nu känns det som att det är mycket "skräp" till vänster igen... Är denna statistik nödvändig eller ens intressant? De senaste medlemmarna står ju även på forumindexsidan och personligen så tycker jag att det är väldigt ointressant att se vem som har skrivit flest inlägg de senaste 48 timmarna, men det är min åsikt och någon/några kanske har efterfrågat denna statistik (jag lovar att sluta gnälla om så är fallet!).


MVH/Gnällspiken nr 1


Jag LEVLAR ju i listan. Kan inte jag få ha kul då? WOW

PS. har ej efterfrågat nåt.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav treeman » 2011-05-28 2:29:09

DIProgan skrev:Nya medlemmar är kanske inte så hett men uppskattar o veta vilka som skräpar ner mest ^^


+1

Höhö (jag och nån till)
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Bror Duktig » 2011-05-28 9:37:50

Jag skulle INTE vilja stå med och skylta om jag har varit mest aktiv, så jag får tänka mig för, och posta lite mindre om jag riskerar att hamna där.

Det skulle kännas som uthängning, och som de DIProgan skrev "veta vilka som skräpar ned mest".
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav segdeg » 2011-05-28 11:30:01

Bror Duktig skrev:Jag skulle INTE vilja stå med och skylta om jag har varit mest aktiv, så jag får tänka mig för, och posta lite mindre om jag riskerar att hamna där.

Det skulle kännas som uthängning, och som de DIProgan skrev "veta vilka som skräpar ned mest".


Vet inte hur, men tror att man kan använda sig av nå't 48/tim Timer/Räknare/Alarm Program i samband med postning :? men den tekniska lösningen vet jag inget om.

Tycker bara att det skulle vara tråkigt om du höll igen av risken för att blandas ihop med uthängning :-)004 av nedskräpningar.

Nya medlemmar har annars en bra plats om än lite ovant att se.

Mvh Feldeg :-)006 medveten om att det här kan tolkas som skräpigt(men inte illa ment)
segdeg
 
Inlägg: 1788
Anslöt: 2010-12-25

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav lasseivägen » 2011-05-28 12:01:44

Jag vet inte hur statistiken behandlar medlemmar, som inte visar sig under vika som är online. Kanske kan kännas lite oetiskt och ohövligt att hamna på listan även om man syns i sina inlägg.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav nallen » 2011-05-28 13:21:41

datajesus skrev:[...] bygger ett community.

Jag vill å det bestämdaste protestera mot alla idéer om att försöka göra om detta diskussionsforum till nåt slags community. Bara att tillföra en chattfunktion har ju gjort att det är rena luderstorm här redan :(
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav MsTibbs » 2011-05-28 13:53:27

Vet inte om det vore bra fall flest inlägg nånsin vore med, jag ligger ju etta senast jag kollade trots att jag inte skriver "skräpmeddelande". Men kanske nån gått om nu sedan jag fått "jobb" om dagarna, i såfall vill jag inte att det syns... 8)
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Zombie » 2011-05-28 14:28:57

segdeg skrev:
Bror Duktig skrev:Jag skulle INTE vilja stå med och skylta om jag har varit mest aktiv, så jag får tänka mig för, och posta lite mindre om jag riskerar att hamna där.

Det skulle kännas som uthängning, och som de DIProgan skrev "veta vilka som skräpar ned mest".

[...]

Tycker bara att det skulle vara tråkigt om du höll igen av risken för att blandas ihop med uthängning :-)004 av nedskräpningar.

[...]

Ja, om en skribent som Bror Duktig känner så så röstar jag också mot den funktionen. Utan att tveka. Och det kan ju säkert finnas fler (skribenter alltså).
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Bror Duktig » 2011-05-28 15:34:09

Jag ser att jag redan är på listan p.g.a. hög aktivitet idag och igår.

Och allvarligt, det känns inte roligt alls.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Zombie » 2011-05-28 15:44:35

Bror Duktig skrev:Och allvarligt, det känns inte roligt alls.

Om du händelsevis trodde jag var ironisk ovan så var jag inte det.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav segdeg » 2011-05-28 15:58:05

Då får vi dra igång Auktion Postbojkott, om inte Forumteamet ställer upp med en lämplig motåtgärd
såsom frivillighet i att hängas ut hur som helst, dessutom i marginalen?

Nya medlemmar kan skylla sig själva! Men aktiva skribenter skall inte behöva finna sig i vilka förändringar som helst och då utan att ens tillfrågats.

@ Bror Duktig Håll ut, du skall inte behöva hänga där så länge till.( i värsta fall får vi dra i gång operation SPAM, och dra på oss Postförbud)

Mvh segdeg
segdeg
 
Inlägg: 1788
Anslöt: 2010-12-25

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Bror Duktig » 2011-05-28 16:09:29

Zombie skrev:
Bror Duktig skrev:Och allvarligt, det känns inte roligt alls.

Om du händelsevis trodde jag var ironisk ovan så var jag inte det.

Nej, det trodde jag inte. Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Tänker inte alltid ihop helheten.

EDIT: Och arrrgh, nu fick jag ju skrivit ett meddelande till i raden. :-)002
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Zombie » 2011-05-28 16:11:27

Bror Duktig skrev:Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Tänker inte alltid ihop helheten.

Kanske jag också gjorde respektive inte gjorde. Inte vet jag. Huvudsaken är att det är utklarat nu. :)

Bror Duktig skrev:EDIT: Och arrrgh, nu fick jag ju skrivit ett meddelande till i raden. :-)002

Jag med. :(
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav segdeg » 2011-05-28 16:22:45

segdeg skrev:Då får vi dra igång Auktion Postbojkott, om inte Forumteamet ställer upp med en lämplig motåtgärd
såsom frivillighet i att hängas ut hur som helst, dessutom i marginalen?

Nya medlemmar kan skylla sig själva! Men aktiva skribenter skall inte behöva finna sig i vilka förändringar som helst och då utan att ens tillfrågats.

@ Bror Duktig Håll ut, du skall inte behöva hänga där så länge till.( i värsta fall får vi dra i gång operation SPAM, och dra på oss Postförbud)

Mvh segdeg
:-)001
segdeg
 
Inlägg: 1788
Anslöt: 2010-12-25

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav tahlia » 2011-05-28 16:24:05

Bror Duktig skrev:Jag ser att jag redan är på listan p.g.a. hög aktivitet idag och igår.

Och allvarligt, det känns inte roligt alls.


Vissa människor har man inget som helst emot att de postar mycket och ofta. Du är en av dem. ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Hundralappen » 2011-05-28 18:20:19

Nej det vill jag inte ha, pga att det blir "tävlingar" när sånt införs.

Nya medlemmar - visst, kan jag väll gå med på.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Liebert » 2011-05-28 18:30:52

Bror Duktig skrev:Jag skulle INTE vilja stå med och skylta om jag har varit mest aktiv, så jag får tänka mig för, och posta lite mindre om jag riskerar att hamna där.

Det skulle kännas som uthängning, och som de DIProgan skrev "veta vilka som skräpar ned mest".

Jag förstår inte riktigt varför du känner på det här sättet, har du lust att utveckla? Anser du att många inlägg är synonymt med "nedskräpning"? Vad får dig att inta den ståndpunkten i så fall?

Många forum listar liknande statistik för att göra nya eller aktiva medlemmars inlägg lätt åtkomliga då de antas hysa ett visst intresse. Jag hoppas att vi kan ha det här också då jag tror många uppskattar finessen, när den väl är "inlärd". Jag lyssnar gärna på seriösa invändningar men håller i minnet att det som regel inte startas glädjetrådar av forumister som är nöjda med förändringar.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Re: "Nya medlemmar" och "Mest aktiva"...

Inläggav Bror Duktig » 2011-05-28 19:09:05

Hundralappen har någon poäng där om tävlande.

Sedan är det såklart så att de som skriver mycket i s.k. tramstrådar syns mest där, eftersom om man gör det, så blir det lätt många inlägg (det var väl så jag fick mina första tusentals inlägg).

Och, de som "inte har ett liv" utanför internet kan ju tänkas återfinnas på den där listan. (Som man skulle kunna tolka det, vare sig det stämmer eller ej.)

Jag gillar inte heller att ha fokus på mig på det där sättet.

Först kan folk oroa sig för att ha för få inlägg och "låg status" för det (här är det ju tack och lov ingen sådan där status som på andra forum), sedan blir det motsaten.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in