Ny Discord för romantiska relationer

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: marxisten, atoms, Sjuckert, Alien, Puzzle

Inläggav Dao » 2018-07-12 18:37:30

"Bla bla bla NTs sämre bla bla NTs. Blaa blabla bla NTs..."

Pffthahah, okej tydligen har vi(vilka?) problem med nätdejting. Problemet heter "NTs", de sabbar för en hur man än gör, snygg&normalvettig+villa? Du är rökt iaf! Något i stil med motsatsen då, till dessa NTs -- existerar inte!

Kom igen nu katten, va lite Baloo vah? *rycker i svansen*

(Delgivande: inge-naning vad diskhord är)
Dao

Anslöt: 2010-05-01

Inläggav rdos » 2018-07-12 19:17:56

Jag får väl ha lite åsikter på området då jag skrivit flera olika artiklar om relationer & neurodiversitet som finns på research-gate som baseras på stora undersökningar. Slutsatsen därifrån är att dejting (både nätdejting och vanlig) inte fungerar för många neurodiversa då det dels kraschar en eventuell förälskelse och dels inte har någon anknytningseffekt.

Det har således inget med om NTs är bättre eller sämre att göra. Själva konceptet är icke-funktionsdugligt för många neurodiversa.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav joey_truelove » 2018-07-12 23:27:59

rdos skrev:
joey_truelove skrev:Jag tror också att ett dilemma är att många redan hänger på Really Serious Dating och känner inget behov av att vara med på fler Discords på ämnet. Men skillnaden här är att jag bara accepterar singlar, vilket RSD inte verkar bry sig om.

Hur kan du vara säker på att de som går med verkligen är singlar? Verkar som en omöjlig uppgift om du inte tar upp personnummer och kollar mot Skatteverket eller nåt.

Jag tror det vore bättre om man skapade förutsättningar för att träffas IRL i små grupper med ett klart fokus på att lära känna varandra för eventuell relation. Det bör inte vara en statisk kontext, utan gärna i form av någon slags aktivitet, typ utforska ett område, museum eller liknande. Borde funka i större städer typ Stockholm, Göteborg och Malmö iaf. Online dejting är bara totalt värdelöst, oavsett hur själva forumet ser ut. Iaf om det bygger på presentationer och foton.

Det finns givetvis inga 100%-iga sätt att göra det på + att relationer ibland kan vara något relativt. Men de som i den andra gruppen går ut med att de är upptagna skulle här inte ha något att göra.

Ja, jag hade hoppats just på att kunna träffa människor IRL. Hellre där än online eftersom man inger något helt annat live. Lättare att relatera till om inte annat. Problemet är väl just att vi är så utspridda i ett relativt stort land och sällan bara springer på varandra.

Det gjordes tidigare försök att träffas t.ex. här i Dalarna. Problemet där var väl att de som var tänkta att hålla i det var oemottagliga för input och rätt labila som personer. Så där rann det ut i sanden.
joey_truelove

Anslöt: 2011-09-28

Inläggav joey_truelove » 2018-07-12 23:37:03

Pinghis Khan skrev:
rdos skrev:
Pinghis Khan skrev:
Alla assperjare är ju inte direkt fula.

Relevans?

Jättestor.
Naturligtvis går det jättebra om du har en snygg bild på dejtingapparna och ser ungefär lika dan ut i verkligeheten förutsatt att du kan betee dig någorlunda normalt och har råd att betala för en fika själv.

Jag kan även känna att vi NPF:are ibland har dåliga eller otillräckliga erfarenheter av att skapa bra kontakter. Ibland kanske vi har problem med att lista ut vad man bör säga för att inte verka framstå som den missförstådda klant man ev. redan känner sig som.

Vet många tjejer, i mitt fall, som även är rätt snabba på att snappa upp t.ex. motoriken, nördigheten m.m. och skräms av det. Människor idag verkar rätt osäkra och kategoriska över lag och bilden av någon som är annorlunda stämmer sällan in i deras bild av den perfekte partnern.

Kanske då en partner idag lite är någon man vill visa upp för att imponera på andra, kan jag känna. Vissa vill ju att partnern inte ska vara den som definiera sig själv, särskilt tjejer som vill framstå som självständiga och starka. Men paradoxalt nog verkar det ha lett till att man fortsätter vara singel tills den personifierade drömkillen dyker upp.
joey_truelove

Anslöt: 2011-09-28

Återgå till Träffar

Logga in