Ny chat - "riget"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ny chat - "riget"

Inläggav Huggorm » 2018-09-02 21:32:31

nomemorytoday skrev:
slackern skrev:
nomemorytoday skrev:Eller så får du åka bagagelucka ut på landet och där uppleva naturen, för att du tagit på dig den.


Fan det var bättre förr med ståplats i Nybroviken.

:-)018
Jag tänkte nog mer att personen fick promenera naken tillbaka in till staden.
Eller krypa tillbaka så gott det går.
Jag jobbade en gång ihop med en HA-medlem. En dag när han var ute med harleyn var det en bil som körde på honom så han vurpade, föraren såg vad han gjort och vågade inte stanna utan smet istället. Tyvärr såg knutten regnumret och när kvällen kom hälsade han på hemma hos bilföraren med ett baseballträ. En smäll på varje knäskål blev det.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Ny chat - "riget"

Inläggav RainBowChild » 2018-09-06 19:12:52

Vi lottar ut 1 MILJON!!! I chatten, kom å va med i dragningen!

:mrgreen:
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Ny chat - "riget"

Inläggav ankhh » 2018-09-06 20:47:46

RainBowChild skrev:Vi lottar ut 1 MILJON!!! I chatten, kom å va med i dragningen!

:mrgreen:

En miljon vad?

*misstänksam*
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Ny chat - "riget"

Inläggav Telperion » 2018-09-06 21:52:49

Jag anar att det är sådan där deal där man får ut en krona i månaden under 83,000 år.
Telperion
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2006-06-15

Ny chat - "riget"

Inläggav nomemorytoday » 2018-09-06 22:15:55

En fin bild som väger 0.11920929 Mb är ca 1000000.00(376832) bitar.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Ny chat - "riget"

Inläggav kiddie » 2018-09-06 23:49:39

ankhh skrev:
RainBowChild skrev:Vi lottar ut 1 MILJON!!! I chatten, kom å va med i dragningen!

:mrgreen:

En miljon vad?

*misstänksam*


Telperion skrev:Jag anar att det är sådan där deal där man får ut en krona i månaden under 83,000 år.


*Fniss*
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny chat - "riget"

Inläggav sugrövmanövern » 2018-09-19 15:08:56

Ingen sade att det skulle vara en miljon i pengar :wink:
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny chat - "riget"

Inläggav sugrövmanövern » 2018-09-19 15:10:30

Dock har vi nu typ en miljon nya features i form av BB-koder, check it out!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny chat - "riget"

Inläggav kiddie » 2018-09-19 16:25:51

Blir : ostadig : av dem... Rigetpatienter vet hur man ser ut då!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny chat - "riget"

Inläggav ankhh » 2018-09-19 19:45:05

sugrövmanövern skrev:Ingen sade att det skulle vara en miljon i pengar :wink:

Nä, just det.

Har ni möjligen en smilie för : inte_förvånad : ? :wink:
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Ny chat - "riget"

Inläggav kiddie » 2018-09-24 2:54:18

Inte långt kvar nu till 500 gladisar!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny chat - "riget"

Inläggav Savanten Svante » 2018-09-29 17:07:32

Har jag rätt i att chatten startade som någon slags motreaktion mot upplevd orättvis moderering och regeltolkning av chatten som hör till det här forumet?

Nåja.

För ca en månad sen reagerade jag på att en person fick härja fritt på riget och häva ur sig otrevligheter helt fritt. Noni däremot blev bannad för några få smileys. Spam kallades det då.

Jag pratade med mods och ingen ville/kunde göra nåt åt personen som spred otrevligheter och har gjort så länge. Det gick inte att spärra vederbörande för han surfade via proxy. Jag gav lite tips om hur man kunde spärra ändå, men inget hände.

Jag blir mer frustrerad. Ingen gör nåt. Nåja, en sak som får mods att reagera är smileys, av nån anledning, så jag postade några stycken. Betydligt fler än vad som fick noni bannad.

chat.png



Rainbow säger att man har pratat med mig om det. Märkligt. Ingen har pratat med mig om det alls.

Så.

Varför är det olika regler som gäller för olika personer?
Varför ljuger rainbow när man försöker reda ut det?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Ny chat - "riget"

Inläggav sugrövmanövern » 2018-09-29 18:44:50

Savanten Svante skrev:Har jag rätt i att chatten startade som någon slags motreaktion mot upplevd orättvis moderering och regeltolkning av chatten som hör till det här forumet?


Nej. Den startades som ett alternativ till min privata chatt på chatzy. Även den hette Riget.
Den sög, hade inte stor kapacitet, rymde inte mycket folk om man inte betalade rätt dyra dollars i månaden.


Så föddes riget.se. För att LilaRacketen tyckte att min entusiasm för chatt och värdinneskap skulle användas på en vettig plattform istället för en sugig färdig mall som man inte kan ändra typ.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny chat - "riget"

Inläggav RainBowChild » 2018-09-29 18:54:06

Savanten Svante skrev:För ca en månad sen reagerade jag på att en person fick härja fritt på riget och häva ur sig otrevligheter helt fritt. Noni däremot blev bannad för några få smileys. Spam kallades det då.


Okej, några få smileys? Det var bra många fler än några få! Och när man sade till så spammades det ännu värre, moderatortrots och mognadsnivå 3åring. Så Noni fick en timeout, han blev INTE bannad.

Savanten Svante skrev:Rainbow säger att man har pratat med mig om det. Märkligt. Ingen har pratat med mig om det alls.

Så.

Varför är det olika regler som gäller för olika personer?
Varför ljuger rainbow när man försöker reda ut det?


Jag kunde ha svurit på att jag tog upp spammandet med dig men jag måste ha missat det och sen gick tiden och man tänkte inte på det mer, ber om ursäkt för det.

Olika regler, nja... Noni blev ganska otrevlig och började säga att jag hade hjärnblödning och allt möjligt så det var en kulmination av dåligt beteende som ledde till en längre timeout, igen ingen har blivit bannad. Och inte så mycket spammandet. Detta är mycket större än lite harmlöst spam.

Jag har inga intentioner att ljuga för någon och du är välkommen att prata med mig när som helst för att reda ut saker istället för att posta anklagelser på detta viset.

Den här händelsen är flera veckor gammal och torde vara överspelad vid detta laget.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Ny chat - "riget"

Inläggav hearnothing » 2018-09-29 21:22:48

Savanten Svante skrev:För ca en månad sen reagerade jag på att en person fick härja fritt på riget och häva ur sig otrevligheter helt fritt. Noni däremot blev bannad för några få smileys. Spam kallades det då.

Jag pratade med mods och ingen ville/kunde göra nåt åt personen som spred otrevligheter och har gjort så länge. Det gick inte att spärra vederbörande för han surfade via proxy. Jag gav lite tips om hur man kunde spärra ändå, men inget hände.


hai agän...

När det gäller den banningen så hade vi inget bra sätt att banna/blocka den personen på. Det räcker ju med väldigt grundläggande datorkunskaper för att komma runt dom blockeringar som fanns (eller finns nu, för den delen) då vi inte ens har krav på registrering.

Men jag haxxade ju in så att vi kunde blocka tor (och diverse proxies) och det verkade funka i det här fallet. Den här gången.
hearnothing
Inaktiv
 
Inlägg: 692
Anslöt: 2014-12-02
Ort: Stockholm

Ny chat - "riget"

Inläggav Savanten Svante » 2018-09-29 23:40:15

RainBowChild skrev:Den här händelsen är flera veckor gammal och torde vara överspelad vid detta laget.


Skärmdumpen är från igår.

Men ni kör ert race på chatten som ni vill. Ha det så kul.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Ny chat - "riget"

Inläggav sugrövmanövern » 2018-09-30 0:01:21

Händelsen som nämns i skärmdumpen är flera veckor gammal.

Vidare uppskattar vi om diskussioner som gäller modererandet tas på riget med oss som det gäller. Den här tråden är främst till för att informera om att chatten finns, förändringar, nyheter etc.

Jag förstår inte varför denna gamla händelse dras upp igen nu.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny chat - "riget"

Inläggav Savanten Svante » 2018-09-30 0:15:07

sugrövmanövern skrev:Vidare uppskattar vi om diskussioner som gäller modererandet tas på riget med oss som det gäller.


Det gjorde jag ju, som sagt..

sugrövmanövern skrev:Jag förstår inte varför denna gamla händelse dras upp igen nu.


För att jag reagerar på att man säger att man har diskuterat med mig..
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Ny chat - "riget"

Inläggav sugrövmanövern » 2018-09-30 0:23:49

Men är det inte lite mycket begärt att man ska minnas i detalj saker som hände i augusti? :-|
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny chat - "riget"

Inläggav Savanten Svante » 2018-09-30 0:35:48

sugrövmanövern skrev:Men är det inte lite mycket begärt att man ska minnas i detalj saker som hände i augusti? :-|


Jag försöker diskutera skärmdumpen från igår.

Men jag såg mer historik. Jag är visst "emot" en massa saker. Fascinerande.

Jag har raderat mitt konto nu.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Ny chat - "riget"

Inläggav kiddie » 2018-09-30 3:48:31

sugrövmanövern skrev:Nej. Den startades som ett alternativ till min privata chatt på chatzy. Även den hette Riget.


Jag var med från Rigets öppnande. Det fanns ändå en tanke om att det skulle vara en plats där man fick vara sig själv. Eller förnekar du det oxo?

I vart fall så har du suttit och spelat ut folk mot varandra och backat mobbare och uppfört dig manipulativt.

Det är inte OK. Jag kommer sakna Riget SOM FAAN.

Men jag klarar inte av att mobbning händer framför ögonen på mig och du säger att den inte existerar samtidigt som du skrattar åt mobboffer.

Jag tycker också att de på AF ska veta att det finns personer på Riget som sitter och skrattar åt dem och deras inlägg.

Självklart blir folk förbannade på mig om jag pekar ut sanningar, för de ska man gömma och låtsas att de inte finns.

Är ledsen men när jag säger det får jag till svar "boohoo hon är lessen haha" i ett hånfullt tonläge. Snacka om äcklig förminskning och förlöjligande. JO, jag ÄR ledsen. Har suttit och grinat i 2 dagar nu över att de jag trodde var mina vänner, var någonting helt annat.

De falska anklagelserna har inte varit att leka med heller. Men det är väl mycket roligare om man inte modererar bort sådant.

Det är ändå många jag kommer sakna. De kommer förmodligen försvinna ur mitt liv tack vare detta, de som jag precis börjat bygga vänskap med. Och du, Sugiz, är väldigt medskyldig till detta.

Vem ska ni attackera nu, när vi tre är borta? Eftersom det tydligen är så jävla coolt att attackera folk. Vad synd att vi inte fattade det och hängde med på det och var med i det coola gänget där man ljuger, mobbar och manipulerar. Bara på kul.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny chat - "riget"

Inläggav kiddie » 2018-09-30 4:03:08

Och den person ni jobbade så hårt för att bannlysa sitter ni nu och har kafferep med. Mysigt. Eftersom han enligt någon av ers utsago är mycket trevligare än oss.

Jamen, vad gulligt. Ni offrar tre stabila chattare av ett väldigt litet gäng, och sedan tar in en mysig ersättare som får krama er. Som har gjort horribla saker på chatten.

Ni har helt förlorat förståndet. Men ni får väl det ni vill ha. Mera drama, fler personer som reagerar som är snälla och justa som ni kan mobba så de sticker.

För tro mig, detta är inte över. När folk börjar känna blodsmak är det bara början på slutet.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny chat - "riget"

Inläggav sugrövmanövern » 2018-09-30 4:03:32

Jag förstår absolut ingenting av vad du pratar om nu kiddie! Skulle jag ha skrattat åt dig när du är ledsen? Det här är helt sjukt!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny chat - "riget"

Inläggav kiddie » 2018-09-30 4:23:29

sugrövmanövern skrev:Jag förstår absolut ingenting av vad du pratar om nu kiddie! Skulle jag ha skrattat åt dig när du är ledsen? Det här är helt sjukt!


Du håller andra om ryggen när de gör sådana saker och andra saker som mobbning av andra. Du tycker att de ska få hålla på för de har aspergers och de bör bli förstådda.

Du verkat ställa dig bakom alla fulknep RBC har kört med, man får inte ens ifrågasätta honom för han är typ helig. Du har valt honom att backa till 100 % medan han sabbat chatten. Du hade inte behövt göra det.

Jag lägger detta på dig eftersom RBC inte har den mentala förmågan att ta in vad det är jag säger. Att stötta en människa som ljuger, provocerar och mobbar är verkligen inte en sak som jag hade väntat mig av dig. Jag är mycket förvånad. Bestört. Sviken.

Det är väl inte så konstigt om man förlorar vänner om man stöttar folk i att attackera sina vänner???

Vi kan inte bedöma vad som hänt på chatten Riget, bara vad som skrivs här på AF. Det är inte ok att skriva att en forummedlem saknar "den mentala förmågan att ta in" vad man säger och att vederbörande "ljuger, provocerar och mobbar". Detta bryter mot denna forumregel:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.


Det är inte ok att avslöja vad någon skrivit i pm även om man anser sig utsatt för spamming:

• återge aldrig vad någon annan medlem skrivit till dig privat via exempelvis PM utan lov.


Det är inte heller ok att anklaga en medlem för att jaga bort andra. Inte heller är det lämpligt att antyda att andra medlemmar är som psykopater.

Se även post1527511.html#p1527511 och post1527491.html#p1527491.

Detta är en tillsägelse.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in