Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kvicksilver » 2019-04-14 14:44:38

Det ska sägas att min lista inte ska ses som ett underkännande av någon annan kandidat - det finns säkerligen många kompetenta därute - men just de tre sticker ut för mig.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Huggorm » 2019-04-14 14:45:05

Nu har jag sett mitt namn några gånger, men det är inte aktuellt. Jag har varit moderator på andra forum och vet vilket helvete det är. Jag tänker inte försöka reda upp i diverse bråk för jag vet vilket liv det kommer bli på folk. Oavsett vad man gör så kommer någon skrika och jag orkar verkligen inte med sådant. Detta forum verkar dessutom värre drabbat av sånt än en del andra, så det måste nog till någon med mera tålamod än jag har.

Däremot tror jag Fabela hade varit lämplig :-)Happy
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kiddie » 2019-04-14 14:55:11

Vad är det för fel på oss? På andra forum står folk i kö för att bli moderatorer som om det gör en till en bättre människa?

Beror det på att vi inte tror på sociala stegar?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-14 15:00:55

Det var vänligt, Huggorm. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-14 15:09:09

kiddie skrev:Vad är det för fel på oss? På andra forum står folk i kö för att bli moderatorer som om det gör en till en bättre människa?

:lol:
Förlåt, men det var bara så roligt formulerat :D

Beror det på att vi inte tror på sociala stegar?

Eller hör det ihop med det asociala, att inte känna så stort behov av att höra till ett sammanhang?
Man vill gärna pilla med nåt på egen hand, istället för ett gemensamt projekt?


(Personligen så handlar det nog mest om att jag är så medveten om mina begränsningar, jag är inte pålitlig för att jag mår så kass numera.)
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav ankhh » 2019-04-14 16:44:50

Jag vet inte om det är fel på oss, jag tycker att det är sunt. På många forum (ja, ja: fora) är det de som vill känna sig lite förmer och ha makt över andra som strävar efter att bli moderatorer. De blir inga bra moderatorer...

Jag har alltid sett modererande (och liknande) som att man fortfarande är vanlig medlem, men med lite mer ansvar och åtföljande jobb. T.o.m. andra moderatorer och admins (etc.) har tyckt att det var en konstig inställning. Oh well.

Kiddies post gav mig ett litet "aha" för mig själv också. Jag modererar bara om jag tycker regelverk och allmän kultur på ett forum är OK, men kan alltså följa andras regelverk - men bara om jag kan vara med och förändra till det bättre också. Bäst är det mycket riktigt att driva och bestämma själv!

Här är det inte så hierarkiskt, verkar det, så ni som blivit nya moddar kan säkert vara med och förbättra AF. Förutsatt att det blir tekniker och admin också, förstås, så att idéer går att genomföra. :-)Happy
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-14 16:54:58

ankhh skrev:Här är det inte så hierarkiskt, verkar det, så ni som blivit nya moddar kan säkert vara med och förbättra AF. Förutsatt att det blir tekniker och admin också, förstås, så att idéer går att genomföra. :-)Happy

Så det finns flera nya alltså?
Frågade efter lägesrapport i den andra tråden, men har inte sett till nåt svar.
om-forumet-forsvann-skulle-jag-omrostning-t54864-144.html#p1550031

Har moddar tid med en liten uppdatering, månne? :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav atoms » 2019-04-14 16:57:08

Fabela skrev:
ankhh skrev:Här är det inte så hierarkiskt, verkar det, så ni som blivit nya moddar kan säkert vara med och förbättra AF. Förutsatt att det blir tekniker och admin också, förstås, så att idéer går att genomföra. :-)Happy

Så det finns flera nya alltså?
Frågade efter lägesrapport i den andra tråden, men har inte sett till nåt svar.
om-forumet-forsvann-skulle-jag-omrostning-t54864-144.html#p1550031

Har moddar tid med en liten uppdatering, månne? :-)Happy


Moderator:


Det finns inget nytt att säga.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-14 17:00:42

Tack atoms, snabb som blixten :D

ankhhs uppgift stämmer alltså inte?

Trist om det inte alls går framåt... man bara undrar om man blir "hemlös" om nån månad, menar jag :-)063
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Kusax » 2019-04-14 17:12:02

sugrövmanövern skrev:Issa Jesus


Jag föreslår sugrövmanövern eller pingiskahn.
Kusax
Inaktiv
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2019-02-05

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav atoms » 2019-04-14 17:18:07

Fabela skrev:Tack atoms, snabb som blixten :D

ankhhs uppgift stämmer alltså inte?


H*n använder nog bara presumtiva termer, inget som bör tolkas bokstavligt.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18052
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav ankhh » 2019-04-14 17:23:27

Riktigt, atoms, det var en svävande tanke om möjliga nya moderatorer, tänkt att vara lite uppmuntrande till de som funderar på att ta sig an jobbet.

Jag hade dessutom ett svagt minne av ett Alien-inlägg, som jag nu sökte upp. Där nämns att det fanns en möjlig blivande moderator, och det betyder ju inte att det redan finns flera nya.
post1548253.html#p1548253
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav kiddie » 2019-04-14 23:16:26

Tycker om folk som står med båda fötterna på jorden.

Jag gör det i det avseendet att du mentalt kan slå mig gul och blå om jag är moderator, skiter i det. Var mod på en av världens största depressionschattar innan facebookeran, och jag var den som tog in desperata människor i PM och lät dem slå sig trötta. Sedan kunde vi snacka om vad som var fel.

En del här skulle nog ta det personligt.

En del som förövrigt är stabila är smyg-rassar och det tycker jag inte passar på ett funkisforum.

En del uppfyller allt, bara att det blir för mycket att modda OCH att strulfelsöka sitt eget liv samtidigt.

De som är fel för att modda är de som inte uttrycker sig klart och inte kan ha en dialog.

Och de som inte skulle kunna straffa en kompis.

För mig är nog ändå största anledningen att inte vara mod att man kan vara sig själv, och får man en smäll på fingrarna av moderatorerna är det inte en katastrof. Jag har inte ork att vakta mig så noga. Och jag är en gränstestare. Försöker hålla tillbaka men går inte alltid.

För mig är det ren lyx att "få" bryta mot en mindre regel utan att man "drar skam" över moderatorerna.

Har hänt på andra ställen att man tackat nej till moderatorskap och sedan har de valt helt fel människor och man ångrar sitt val... men så ska det inte bli här hoppas jag.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-14 23:58:34

ankhh skrev:Riktigt, atoms, det var en svävande tanke om möjliga nya moderatorer, tänkt att vara lite uppmuntrande till de som funderar på att ta sig an jobbet.

Jag hade dessutom ett svagt minne av ett Alien-inlägg, som jag nu sökte upp. Där nämns att det fanns en möjlig blivande moderator, och det betyder ju inte att det redan finns flera nya.
post1548253.html#p1548253

Okej, det blev nog en språklig "sliring" där:
Jag läste
ankhh skrev:ni som blivit nya moddar kan

som "ni som redan blivit = är nya moddar, kan nu",
istället för "ni som kommer att bli nya moddar, kommer att kunna". :-)Happy

Jaja, hoppas allt löser sig iaf. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Trollmor » 2019-04-15 18:45:36

Nej, något större fel är det väl inte på folket här? Men vi nog är alla mer eller mindre trötta, och det påverkar ju dessa beslut.
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Trollmor » 2019-04-18 18:33:50

När jag ser en del "populära" trådar blir jag övertygad om att jag aldrig skulle orka med att läsa hela, än mindre flera sådana långa trådar. En ny tråd har verkar ha blivit 10 sidor lång på bara några dagar. Så jag skulle nog inte göra så stor nytta som moddis, tyvärr.

Synd, för forumet är ju jättetrevligt!
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Braincandy » 2019-04-18 20:15:11

Trollmor skrev:När jag ser en del "populära" trådar blir jag övertygad om att jag aldrig skulle orka med att läsa hela, än mindre flera sådana långa trådar. En ny tråd har verkar ha blivit 10 sidor lång på bara några dagar. Så jag skulle nog inte göra så stor nytta som moddis, tyvärr.

Synd, för forumet är ju jättetrevligt!


Sannerligen, ett sådant volontärarbete verkar tröttsamt för sinnet. Hur bibehåller man intresset? Förståndet? :-)006 Det är inte för vem som helst.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav CoMpLiCaTeD_X » 2019-04-24 0:50:29

sugrövmanövern

Den mest lämpliga kandidaten enligt min mening. Tror hon kan höja taket lite på forumet och ge medlemmar en ärlig chans att vara sig själva utan att riskera förhandsgranskningar och avstängningar till höger och vänster.
CoMpLiCaTeD_X
Inaktiv
 
Inlägg: 573
Anslöt: 2018-10-30

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav sugrövmanövern » 2019-04-24 12:09:26

4 röster på mig i tråden här ser jag, tackar för det och känner mig hedrad :-)154 . Ställer givetvis upp om jag blir vald :-)Happy .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Fabela » 2019-04-24 19:40:05

OK, Complicated, då förstår jag.

Jag kan ju på sätt och vis hålla med dig om det där med starkare personligheter, eller vad man nu ska kalla det.
Men frågan är om vi två ska uttala oss så mycket, eftersom vi varit här så kort tid. Det där har stötts och blötts i evigheter verkar det som, om man läser gamla trådar. Det finns väl en anledning till de beslut som tagits, antar jag.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Micke » 2019-04-24 21:05:39

CoMpLiCaTeD_X skrev:Forumet är alldeles för städat just nu på grund av mångas extrema AS överkänslighet. Så fort någon uttrycker sig lite mer extremt så gnälls det och skvallras till moderatorer med en gång. Man måste ha rätten att uttrycka sig annorlunda utan att riskera avstängning för att vissa människor inte klarar av vissa personligheter och deras sätt att uttrycka sig. Sen skall man givetvis ej få bete sig hur man vill, men taket måste höjas så fler känner sig välkomna på forumet.

Just därför tror jag sugrövmanövern skulle bli en utmärkt mod. Hon skulle kunna balansera upp forumet så alla får plats, tillföra ett mer modernt tänk helt enkelt.

Om alla intressanta karaktärer bara skall städas undan hela tiden kommer forumet inom en snar framtid dö ut helt och hållet.

Ja vissa förhandsgranskningar t ex dom sista åren har jag tyckt varit lite onödiga kanske, och framförallt att dom tycks sitta i så länge. Det blir som ett sätt att få folk att lämna forumet utan att man behöver stänga av dom. För vem vill ge sig in i en diskussion när man inte vet varken om eller när ens inlägg blir publicerat? Det måste ju vara ganska tröttsamt i längden.

Med det sagt,
själv så uppskattar jag att forumet är mer välmodererat idag än tidigare. Tanken förr med forumet var väl just att det skulle vara högt i tak så att alla kunde vara med även om man var kass på det nätsociala, men resultatet blev en massa elakheter och bråk stup i ett och att känsligare individer blev ivägskrämda. Idag verkar aspergerforum mer fungera som ett stöd och trivselforum och har man behov av att vara elak mot andra finns ju flashback tänker jag.

Men visst, kunde man höja taket utan att det blir som det varit tidigare så har jag inget principiellt emot det. Men den mestadels goda stämningen här dom sista åren, den fanns definitivt inte förr och då har jag varit med sedan starten 2005.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav Heidi79 » 2019-04-24 21:08:58

sugrövmanövern skrev:4 röster på mig i tråden här ser jag, tackar för det och känner mig hedrad :-)154 . Ställer givetvis upp om jag blir vald :-)Happy .


tsogis e bäst :D
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav slackern » 2019-04-24 22:41:41

sugrövmanövern skrev:4 röster på mig i tråden här ser jag, tackar för det och känner mig hedrad :-)154 . Ställer givetvis upp om jag blir vald :-)Happy .


Hur många promille utav alla medlemmar är det? Men jag lägger även min röst på dig så nu är du uppe i 5. :) Jag tror faktiskt att du kan vara objektiv och inte ge dina chattpolare rätt vid ett gräl.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ny/a moderator/er: Vem/vilka är din/a kandidat/er?

Inläggav ufo » 2019-04-24 23:59:26

Jag har haft äran att moderera ett forum med sugrövmanövern. Hon var fenomenal på att medla och lugna ner personer när missförstånden haglade. Jag minns en stjärna på att ta ner riktiga rövhål till jorden.
Jag är övertygad om att hon skulle bli en bra moderator här också.
Se det här som en röst på Sugis.

Dock så tror jag tyvärr, att det här forumet väljer någon som är.............."tantig".


slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:...
Jag tror faktiskt att du kan vara objektiv och inte ge dina chattpolare rätt vid ett gräl.
Apsolut.


Moderator Alien: Diskussionen om moderatorers och medlemmars "tantighet" har flyttats hit: onskade-forandringar-av-forumet-t55053.html. Detta ska vara en posiiv tråd.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in