Nätdejting på gott och ont!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sommar » 2008-01-16 23:50:48

Thunderchild skrev:
sommar skrev:
Thunderchild skrev:Enligt en av de ledande tidskrifterna för män i Sverige så är det Facebook som är absolut hetast just nu.. Alltså ingen egentlig raggsida utan mera en avspänd plats att hålla kontakt med vänner på..

Jag har själv upplevt en massa respons på en liknande sida där jag fått ta emot många spontana och roliga komplimanger. Det hände aldrig på tex E-kontakt där jag verkligen jobbade seriöst för att skapa kontakt med kvnnor..

Jo, sant. Den varianten finns oxå som "motpart" till att träffas avslappnat IRL. tex. genom gemensama vänner, jobbet, etc.. Finns ju ett antal sådana sidor oxå. Vet att Facebook är stor. Olika saker fungerar för olika människor just för att vi är olika o. unika. :D

Ja.. Att träffa folk genom vänner och arbete funkar ju inte så bra när man har AS och saknar bådadera..


Ok. Det är sant, men tänkte inte bara på oss med AS. Där var ajg otydlig. Nätet ett bra alternativ inte minst för oss med AS. särskilt som inkörsport.

Vill påpeka att inte alla med AS. saknar vänner, tex. inte jag. Är det så att man saknar vänner kanske man ska börja med att söka efter det?! på nätet tex. om man klarar det. Det ena kan leda til det andra.. Inte fel o. försöka sig ut IRL. heller o. iaf. möta folk tex. på föreläsning, konsert om man klarar av det. Man ska dock inte måla f*n på väggen utan försöka. Sedan vet jag att det är svårt o. lära känna folk IRL. från start särskilt för oss med AS.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Alien » 2008-10-18 19:46:54

Återupplivar gammal tråd, eftersom romantikern i mig gladde mig åt en artikel om lyckad nätdejting. (Går väl tusentals misslyckade på en lyckad.)

Det var ödet, det var meningen att vi skulle träffas, säger Margareta och ler mot Leif. Men han är absolut inte den typ av man som jag tidigare har fallit för, tillägger hon. ---

Som nyinflyttad anmälde hon sig till dejtingsajten mötesplatsen. Hon lade ut en presentation på sig själv och fick många svar, några män fick hon kontakt med och träffade, men nej, det stämde inte dem emellan.

- När jag kikade in på Leifs presentation, hade jag väl varit på nätet i närmare fyra år. ---

Men det var så många knepiga människor som svarade och det kändes som om de flesta gömde sig bakom en fasad. Efter en månad kände jag att det där med nätdejting inte var min grej, säger Leif. - Många vill bara nätdejta, de kan till och med vara gifta i verkligheten, de är ute på alla sajter hela tiden och har kontakt med hur många som helst, berättar Leif och Margareta.


Nu har Margareta (50) och Leif (57) förlovat sig och flyttat ihop. Happy End!

När man träffas så här dags i livet då hänger man inte upp sig på småsaker. Vi pratar och reder ut om det är nåt. Vi anstränger oss mer helt enkelt, summerar Margareta.
http://arbetarbladet.se/merlasning

Slutsatser:
- Man måste ge det tid. Hon hade försökt i fyra år men han var redo att ge upp efter en månad! (Kanske tar det ännu längre tid för aspergare?)
- Man måste vara beredd på att få kontakt med många grodor innan man träffar sin prins/prinsessa (massor med konstiga typer därute tydligen)
- Man kan hitta någon ny slags personlighet, just eftersom man inte hänger upp sig på utseendet/utstrålningen först
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Mördarsnigel » 2008-10-18 20:26:44

Jag tror att det är större chans om man registrerar sig på ett forum eller en community eller en mailinglista som är till för personer med nåt visst intresse. Typ, litteratur, veteranfordon, hantverk, nynazism eller vad det nu kan vara. Och att man letar potentiella partners på en sådan plats istället för på en uppenbar köttmarknad som till exempel passagen.

På det här sättet har man ju garanterat något att prata om när man träffas, dvs hobbyn eller åsikten, eftersom båda uppenbarligen är inresserade (annars hade de inte hängt på det forumet).

Man behöver inte alltid göra det till en dejt heller. Jag tror att folk gör sig en otjänst när de tänker för mycket på att de ska på dejt. Det blir så dramatiskt. Kan ni inte bara träffas och pejla lite? Kanske i grupp med andra från forumet?
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
Mördarsnigel
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2007-11-30
Ort: Alnarp

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Garum » 2008-10-18 22:35:05

Thunderchild skrev:Chattade faktiskt med en söt tjej igår och hon sa ärligt att det finns så mycket snygga killar att välja på så det är svårt att bestämma sig...

Det är alltså rejält orättvist..

Även om vissa menar att jag ser rätt bra ut så får jag vara glad om 1 snygg kvinna visar intresse för mig.. Tanken att ha 20 stycken pinglor på msn som alla kämpar om att få lite av min tid känns ju helt overkligt, men så är det om man däremot är snygg kvinna på internet..


Jo, men alla av det täcka könet är ju vare sig unga eller vackra och för dessa damer tror jag inte det är så lätt att väcka killars och mäns intresse..hur är det att vara en ful kvinna på internet? vad säger ni tjejer??
Tja, du får döpa om dig till Mick Jagger, Jack Nicholsson eller nåt liknande så kommer du plötsligt få 100 för att inte säga 1000 tals pinglor som skulle göra allt för att få en dejt med dig... :lol: 8)
Senast redigerad av Garum 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
Garum
Får inte posta
 
Inlägg: 906
Anslöt: 2007-12-11

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Alien » 2008-10-18 22:44:53

Mördarsnigel skrev:Jag tror att det är större chans om man registrerar sig på ett forum eller en community eller en mailinglista som är till för personer med nåt visst intresse. Typ, litteratur, veteranfordon, hantverk, nynazism eller vad det nu kan vara. Och att man letar potentiella partners på en sådan plats istället för på en uppenbar köttmarknad som till exempel passagen.

På det här sättet har man ju garanterat något att prata om när man träffas, dvs hobbyn eller åsikten, eftersom båda uppenbarligen är inresserade (annars hade de inte hängt på det forumet).

Man behöver inte alltid göra det till en dejt heller. Jag tror att folk gör sig en otjänst när de tänker för mycket på att de ska på dejt. Det blir så dramatiskt. Kan ni inte bara träffas och pejla lite? Kanske i grupp med andra från forumet?


Det finns ju aspergerträffar, jag har själv varit på några. Fast det är kanske svårt att ragga där. Alla letar ju inte partner heller (några har redan). Hur man pejlar, ja, kanske det är just det som är svårt om man inte kan avläsa kroppsspråk. Alltså nätdejting är ett alternativ till krogen, som inte brukar vara optimal för aspergare.

Sen finns det ju par här på Aspergerforum, men de vill kanske inte skylta med det när de just blivit ihop. Minns ett par arga trådar om "gullande" och hur hemskt det är att få sånt kastat i ansiktet när man själv är ensam.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Mördarsnigel » 2008-10-19 0:05:57

Jag tänkte mer att man skulle söka sig till ställen på internet som har något med ens intressen att göra. Så att man har större chans att hitta en person som man kan dela intresset med.

Det är ju inte bara på dejting-sidor som man har möjlighet att skriva en presentation, lägga upp lite bilder, och söka efter likasinnade. Det är ju värt att testa. Det är gratis, och även om man inte hittar sin livspartner så kan man få utbyte av att diskutera saker man har ett intresse av.

Om vi till exempel säger att jag inte kan tänka mig att vara tillsammans med en person som dricker alkohol. Då får jag ha en jävlig tur om jag hittar någon som över huvud taget är lämplig på Passagen. Och av de ca fem personerna som är i lämplig ålder och av rätt kön så kanske jag inte finner den rätte direkt.
Då kan det vara en bättre idé att registrera sig på forum för iogt-nto, straight-edge eller dylikt. För där finns det i alla fall fler att välja på.
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
Mördarsnigel
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2007-11-30
Ort: Alnarp

Nätdejting på gott och ont

Inläggav missbutterfly » 2008-10-19 14:45:04

Jag har haft en sida på en dejtingsida.
(Det var faktiskt så jag träffade min kille.)

Kan kortfattat säga att 99,9% av männen som hänger på sådana sidor är fantasilösa idioter som slänger sig med klyschor hela tiden och verkar allmänt desperata efter en tjej (=finns inget mer avtändande tycker jag.)

För att inte tala om majoriteten av tjejerna på dessa sidor.. :?

Själv hade jag tur och träffade en min pojkvän där (och jag har även träffat lite nya vänner på det sättet.)
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Nätdejting på gott och ont

Inläggav mnordgren » 2008-10-19 15:00:06

En grej jag länge funderat över av ren nyfikenhet är hur man är om man är desperat? Vad betyder det egentligen?
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Alien » 2008-10-19 15:05:56

mnordgren skrev:En grej jag länge funderat över av ren nyfikenhet är hur man är om man är desperat? Vad betyder det egentligen?


desperat: hänsynslös, förtvivlad, hopplös, tröstlös

I detta sammanhang tolkar jag det som att man tar varje chans, att man nöjer sig med vem som helst, att man tappat både självförtroendet och hoppet
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nätdejting på gott och ont

Inläggav missbutterfly » 2008-10-19 15:09:41

Alien skrev:
mnordgren skrev:En grej jag länge funderat över av ren nyfikenhet är hur man är om man är desperat? Vad betyder det egentligen?


desperat: hänsynslös, förtvivlad, hopplös, tröstlös

I detta sammanhang tolkar jag det som att man tar varje chans, att man nöjer sig med vem som helst, att man tappat både självförtroendet och hoppet


Bra beskrivet.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 10:53:00, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Nätdejting på gott och ont

Inläggav Alien » 2008-10-20 23:45:16

Garum skrev:
Jo, men alla av det täcka könet är ju vare sig unga eller vackra och för dessa damer tror jag inte det är så lätt att väcka killars och mäns intresse..hur är det att vara en ful kvinna på internet? vad säger ni tjejer??


Du får inga svar för här finns förstås bara vackra kvinnor. :lol:

Men om jag nu vore ung så skulle jag inte lägga upp något foto. Killen fick väl falla för min intelligens och "inre skönhet" och när vi haft kontakt ett tag kunde det vara dags att skicka foto.

Va, skulle jag inte få ett enda svar då? :shock: I så fall fick jag väl lägga upp ett smickrande foto (finns alltid foton som gör en vackrare än man är, även om man inte photoshoppar). Om det blev dags att träffas så fick jag väl antyda att jag kanske inte såg fullt lika bra ut som på fotot. Att jag inte var fotomodellskön hade väl ändå redan framgått.

Jag skulle väl göra likadant om jag sökte en partner nu. Men då skulle jag ju söka bland ungefär jämnåriga, som ju inte kan förvänta sig perfekt skönhet. Förhoppningsvis är folk mindre utseendefixerade med tilltagande ålder och visdom.

Men vid en viss brytpunkt finns det fler kvinnor än män, men jag vet inte när. Då borde männens tid komma!

Sen undrar jag om det är bättre med sajter där man inte bara söker partner utan vänner. Känns kanske mindre som "köttmarknad på nätet" då.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Chrilleb » 2011-03-21 11:29:54

Är sajten "Vilda webben" gratis ?
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Sheyen » 2011-03-21 14:12:50

Chrilleb skrev:Är sajten "Vilda webben" gratis ?

Vet inte vad det är för sajt. Om du ska bli medlem där så läs om deras villkor först. Om de inte är tydliga med sina eventuella kostnader så maila dem och fråga om det är gratis.
Senast redigerad av Sheyen 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Inläggav Miche » 2011-03-21 15:54:14

Sheyen skrev:
Chrilleb skrev:Är sajten "Vilda webben" gratis ?

Vet inte vad det är för sajt. Om du ska bli medlem där så läs om deras villkor först. Om de inte är tydliga med sina eventuella kostnader så maila dem och fråga om det är gratis.

Kollade lite, det är gratis under en startperiod (troligen lagom tills man blir beroende), men sen kostar det.

Vilda webben skrev:När du blir medlem kan du använda Vilda webbens helt gratis under en period. Efter det behöver du köpa nya medlemskapsdagar för att fortsätta med ditt medlemskap.
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Chrilleb » 2011-03-21 19:39:09

Okey tack Sheyen och Miche för d :)
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav prodge64 » 2011-03-21 20:00:22

Det finns en hel massa olika skäl till varför jag är emot vilda webben. Inte för att nån har frågat, jag känner bara att jag måste få ventilera mina känslor kring sidans "admin" eftersom jag blir förbannad bara jag hör namnet!

Det mest väsentliga är att sidan inte ser ut att ha blivit uppdaterad sedan den lanserades '99 ihop med att skaparen fortfarande tar betalt av människor för att låta dom vara medlemmar där. Nu kanske det inte är nån större summa pengar visserligen, det har jag ingen koll på, men man kan väl åtminstone försöka dölja att man enbart är intresserad av att håva in pengar samt skita i att utveckla sidan... :evil:
Senast redigerad av prodge64 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-03-21 20:04:39

Haha....jag visste inte att den sidan fanns kvar men att det kostar pengar att vara med är snarare regel än undantag när det gäller datingsiter. Det är inte Vilda webben men den har nog lyckats skaffa sig en nisch bland de mer kontaktorienterade sajterna genom att inte bara erbjuda profiler.

För övrigt har sidans layout ändrats rätt mycket genom åren. Fanns redan 2002 om jag minns rätt.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Chrilleb » 2011-03-21 20:15:54

prodge64, Jaha intressant, vet fler tyvärr som inte förändrat sin sida, men för mig är inte det huvudsaken.

Jag som är begeistrad av kontaktsajter, har blivit en del av ett av mina intressen.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav prodge64 » 2011-03-21 20:21:34

Ok, jag överdrev lite, men sidan är verkligen helt otroligt ful alltså. Förresten så googlade jag lite innan jag skrev årtalet (hade för mig att sidan kom till redan under 90-talet) och hittade då detta (sidan 23). Såg förresten precis följande text direkt på deras sida också: "Sedan 1999 har 1.163.115 vildingar skapats!".

Vildingar... Klämkäckt jävla trams driver mig till vansinne! Bild

Men det har nog mer med medlemmarna snarare än communityn antar jag (inget illa menat mot dig, Chrilleb, varken i detta inlägg eller föregående). Det beror på att jag rent av hatar typen av konversationer som jag uppfattar pågår där. Det kan vara t.ex. "krypa in i värmen" när man egentligen menar logga in, sånt gör mig totalt knäpp!
Senast redigerad av prodge64 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Moggy » 2011-03-21 22:39:48

Jag känner att Vilda Webben är lite 2004 typ. Är det verkligen så många som hänger där nu för tiden, har inte hört talas om sajten på flera år...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Chrilleb » 2011-03-21 23:44:52

Nu är jag medlem i Vilda webben, ska utvärdera sen vad jag tycker som den Beteendevetare jag känner mig haha.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-03-21 23:55:16

Jag har varit medlem på happypancake.com i 9 månader (det är en gratis dejtingsida) och än så länge så har det bara gått dåligt för mig. Tror jag blir bortsorterad för att jag har dåliga bilder (är så fruktansvärt dålig på att se glad ut/fejka leenden) och för att jag är en smal kille - och smala killar är som feta tjejer: har lägre chans att bli accepterade. Men av någon anledning så hoppas jag ändå på att det ska hända något. Hoppet alltså...

"Hope, it is the quintessential human delusion, simultaneously the source of your greatest strength, and your greatest weakness." - The Architect, Matrix Reloaded

Nej det jag kan säga efter att jag i månader provat på denna dejtingsida och nästan lusläst sektionen "Relationer & Samlevnad" på Flashback Forum är detta:

Livet är en tävlan mot proffs som har koll - och jag har inte ens en chans mot dom så jag kan lika gärna sluta upp, lägga mig ner och självdö i någon gränd. Det är som att någon paralympics-sprinter skulle ställa upp på 100m i OS. Alla tittar konstigt på "mongot" som försöker kämpa och vara med som alla andra... Men personen är uppenbarligt handikappad och har inte en chans... patetisk - så känner jag mig när jag inte förstår ett jävla skit om varför tjejer... nej förlåt: SAMHÄLLET är så jävla kritiskt och hårt när det gäller relationer/kontakt och ja... allt egentligen.

Suck... detta är ett så tråkigt ämne för mig. Jag blir bara så bitter och ledsen varje gång jag tänker på relationer och jämför mitt eget patetiska liv med andras. Jag kan inte sluta tänka: "i ett paralellt universum där jag inte har AS så har jag definitivt någon att hålla om"
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Inläggav Zic » 2011-03-23 15:32:43

Frågan är om man verkligen kan hitta kärlek om man aktivt letar efter den, och vad syftet med det egentligen är.
...Personligen har jag förvisso "hittat" min sambo på nätet för en herrans massa år sedan, men inte genom datingsite.

Det borde (i mitt enkla tycke) vara lättare att hitta någon om man bara besöker forum eller chattar, precis som det känns som om man lättare hittar en potentiell partner genom att gå på krogen än genom att ställa upp på en massa blinddates.
Senast redigerad av Zic 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Zic
 
Inlägg: 93
Anslöt: 2011-02-17

Inläggav Emma » 2011-03-23 16:36:44

Vilda, trots vad andra säger är bäst, jag träffade min kille där och har varit på 4 bröllop mellan vilda medlemmar :-)

Det är gratis att prova på sen kostar det 380:- per år så det är grymt billigt!

Till den som skrev att sajten inte uppdaterats alls sen 90-talet måste vara helt yr i mössan, jag har varit med sedan 2001 och nya funktioner kommer ständigt men om man inte använder funktionerna på sajten utan bara häcker bland sina brev så klart man missar funktioner!
Senast för 14 dagar sedan kom nya forum.

Under sommaren kommer mer nytt som bilddagbok.

Redan finns

På sin hemsida kan man ha:
Presentationssida
profil
blogg/dagbok
övrigsida
bildbank för ens snygga bilder ;O)
Annonser för saker man vill sälja, köpa eller hyra ut
Besöksräknare med statistik
Gästbok
Presentsida där folk kan ge en presenter anonymt

Sökfunktion
Forum
chatt
Oliak sms funktioner
Inbox så man kan skicka brev och ta emot brev
Möjlighet att skicka hem sina brev till sin e-post
Möjlighet att skicka in sms som blir till brev i inboxen till den man skickar och den som svarar på brevet... ja då får man svaret till sin mobil ;O)

Extern hemsida, man får en adress till sin egen hemsidan som man kan ge till vänner som inte är med på sajten så de kan se ens hemsida utan att logga in. Ypperligt om man tex. vill ge en kontakt på MSN en inblick i vem man är :O) Man kan ha lösenord på den om man inte vill att vem som helst ska hitta sidan.

Alltså det finns så mycket grejer så tja... ska inte tynga ner detta mer men en komplettare sajt med funktioner finns knappt, i alla fall inte så billigt som denna :-)

Till dej som skrev om Admin, jag har varit med i 10 år utan att en endaste gång haft med någon operatör eller admin att göra, varför ska jag behöva ha det? Är oftast de som inte sköter sej på ett eller annat sätt som oftast har negativa saker att säga om de som jobbar på sajten. Det är 10 års erfarenhet som talar!
Senast redigerad av Emma 2011-05-04 11:07:42, redigerad totalt 1 gång.
Emma
 
Inlägg: 108
Anslöt: 2008-06-13
Ort: Hemlis

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in