Nästa Grödingeträff - 27 juni

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Nästa Grödingeträff - 27 juni

Inläggav Pemer » 2015-06-22 20:19:51

Alla med ställd eller misstänkt NPF-diagnos (företrädesvis inom autismspektrumet, men jag utannonserar inte träffen aktivt annat än via OA:s kanaler, här på forumet och som Facebook-evenemang på OA:s och andra aspergersidor på FB) är välkomna på löst och lättsamt samkväm i mitt enkla tjäll på Sandavägen 1J i Grödinge (Vårsta) lördagen den 27 juni. Respektive är välkommen med eller utan egen diagnos. Räknar man med att trivas i NPF-sällskap utan egen diagnos, så räknar jag med att trivseln är ömsesidig. :)

Kom så lång eller kort stund under dagen/kvällen du vill, så dags som passar dig. Jag "slår upp portarna" och välkomnar besökare från 14.00 och till ca 22-tiden som längst.

Medlemsmöte i OA Stockholm står formellt på programmet och avhålls om det känns påkallat, t ex om en medlem vill ta upp en fråga. (Det här har inte hänt sedan någon gång i Tullinge 2009 eller så.)

Mat ordnar var och en själv t ex vid det nya stamstället tvärs över gatan, handlar på ICA bredvid detsamma, eller annan egen önskad variant. Micro för att värma medhavt käk finns. Middagsdags brukar vara kring 18-tiden (då rätt många brukar gå till restaurangen).

Fika och lite tilltugg till det till eftermiddagen och lite dricka och snacks till kvällen brukar jag ha en del hemma själv, och ta gärna med egen dryck och gott du vill mumsa på också!

Det är både välkommet att ta med något, och att om man kan och vill donera en slant för att stödja verksamheten. Jag kommer att försöka efterfråga donationer mer framöver, då jag har en tanke att försöka börja turnera runt och arrangera träffar på orter där det inte finns någon lokal arrangör. Långt gångna planer finns på att t o m starta Stiftelsen Pemers Aspie-träffar.

Allt som står i eller vid bokhyllan i köket är för att bortskänkas/säljas, som man i så fall kan välja att köpa valfria mängder av, så behöver man inte se det som en ren donation utan ett köp. De prylarna vill jag verkligen bli av med i vilket fall som helst! ;-)


Aktivitet i övrigt: allmänt samkväm. Vid vackert väder kan även en promenad i omgivningarna i skarven förort/landsbygd tänkas.

Vill man gärna träffa nya aspisar men inte är så mycket pratkvarn är det helt okej att bara sitta i ett hörn och lyssna. Eller om så bara sitta i ett hörn och läsa en bok.

Lite mer info, karta hur man hittar hit och anmälningsformulär finns här.

Välkomna!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 27 juni

Inläggav Matte » 2015-06-24 15:07:43

Vi tänker komma!

/Agneta & Matte 8)
Matte
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2007-03-08

Nästa Grödingeträff - 27 juni

Inläggav jojomamma » 2015-06-27 14:18:23

Jag vill verkligen komma men hämtar sonen på Skavsta. Vill inte lämna honom första kvällen han är hemma.

Jag har inte varit med på särskilt många aktiviter i sommar. Det finns orsaker, jag vill vara med, men inte fått ihop schemat.
jojomamma
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2009-03-29
Ort: Sthlm

Nästa Grödingeträff - 27 juni

Inläggav Pemer » 2015-06-28 15:26:07

Varmt välkommen när det funkar! Det är inte alltid lätt att få ihop schemat. Kram!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 27 juni

Inläggav bittin » 2015-06-28 16:01:25

Jag är gärna på nån träff då jag har mer tid och så också, denna var jag dock på kryssning med några andra från forumet men är ledig från en 7:e Juli så ska väl försöka hinna med nån sommar aktivitet
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Återgå till Träffar



Logga in