Nån som har testat Lepigen?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nån som har testat Lepigen?

Inläggav Red and green » 2012-07-08 11:37:42

Jag som inte få någonting gjort här hemma och är alltid totalt orklös efter jobbet (orkar bara ligga o stirra utan ens blinka: ADD med all säkerhet) har nu kommit på att koffein tabletter verkar ge en redig spark i röven.
Iaf får jag lite go i mig för par timmar framåt.

Är riktigt förvånad hur stor skillnad jag märker efter pix, jag tar 200 mg at once och bara på morgonen eller förmiddagen för vill inte skapa några flera sömnproblem.

Surfade och hittade Lepigen. Verkar inte vara helt harmlös substans men jag som inte behöver uppiggande varje dag tänkte att kanske testa någon pix nån gång? Max en pix per dygn o enbart när det verkligen behövs lite extra spark i röven. Annars skulle koffein pix få duga.
Jätte konstigt att jag inte få lika bra kick att dricka kaffe än ta koffein piller. Hur förklarar vi det??

Bantningspiller egentligen Lepigen och dessutom svartlistad av Läkemedelsverket.

Dödsfall har rapporterats iaf med hjärtsjuka o överviktiga iaf i USA.

Höjer blodtrycket vilket är inte bra och skulle aldrig använda under längre tid, alltså ingen skonsam pix med tanke på hjärt- och kärlsystem. Dessutom bör inte kombineras med antidepp.
Skulle vilja testa för att jag inte är deppig, det är ångest som är mitt värsta problem och temperament som leder till ett och annat. Har aldrig varit suicidal eller sånt.
Dock kan denna substansen orsaka ångest precis som kaffe.

Kroppsbyggarna verkar vara förtjusta i dessa ämnen och tjejer som tränar och vill vara trådsmala. Sånt skiter jag blankt i. Jag vill bara ha lite mer energi att orka lyfta arslet ur soffan.

Har någon testat?

Inga moral predikan tack.
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Nån som har testat Lepigen ?

Inläggav linneajohansson » 2012-07-09 0:00:52

Hej.

Ville egentligen bara säga att "pix" betyder benso. ;) Och det är inte bara jag som tycker det:
https://www.flashback.org/t179694


Vad innehåller ditt Lepigen?
Är det riktigt Lepigen med efedrin, eller är det det nya med synefrin?
Synefrin är MYCKET svagare, men kan nog funka som en mild boost.

Äter du SSRI nu?
Efedrin går på noradrenalin och dopamin, så det BÖR vara lugnt sett ur den aspekten.
Synefrin har vad jag vet samma egenskaper som efedrin, fast mildare. Men har jag fel blir jag gärna rättad!

Äter du Voxra bör du tänka på att det är en dopamin- och noradrenalinåterupptagshämmare. Då bör du nog avstå Lepigenet eftersom de innehåller dopamin- och noradrenalinfrisättare och det kommer bli lite för mycket substanser i systemet och du kommer inte må bra: Käkspänningar, darrighet, aptitlöshet, ångest osv.

Detsamma gäller också överdosering av enbart Lepigen, så ta det lugnt och börja försiktigt. Känn dig fram!
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Re: Nån som har testat Lepigen ?

Inläggav Red and green » 2012-07-09 6:14:51

Nu vet jag då att inte skrika precis var som helst om pix :D
Jag kallar ju alla piller pix och visste inte att det kan tolkas som benz. Nu vet jag att inte snacka om pix till ex på jobbet :mrgreen: Fast medelåldern är så hög där så de knappast tolkar mig fel. Bra att veta iaf.

Syfefrin innehåller de som jag beställde. Vill bara prova om de kan leverera lite 'burkenergi' när jag är som värst (typ förlamad av trötthet ).
Effedrin vet jag inte om jag skulle våga ta.

SSRI tar jag men eftersom piller inte innehåller effedrin så då bör det vara lugnt om jag förstått rätt.

Voxra har jag inte.

Jag ska iaf testa när jag får dom. Uppdaterar tråden när jag har testat.

Tack för bra svar !

Och pix info :mrgreen:
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Nån som har testat Lepigen ?

Inläggav Moggy » 2012-07-09 16:57:17

Länkar till en tråd där jag och andra diskuterat synefrin.

kosttillskott-fettforbranning-t23040.html
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Nån som har testat Lepigen ?

Inläggav Red and green » 2012-07-09 20:01:12

Moggy skrev:Länkar till en tråd där jag och andra diskuterat synefrin.

kosttillskott-fettforbranning-t23040.html


Tack. Ska läsa.
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Nån som har testat Lepigen ?

Inläggav Kimmelie » 2012-07-09 20:30:51

Jag provade nåt preparat som innehöll synefrin för ett antal år sen. Jag kommer ihåg att jag blev pigg av dem, och att jag fick (lite) hjärtklappning och kände mig (lite) skakig av dem. Av nån anledning slutade jag rätt snabbt med dem, och varje gång jag fick för mig att prova igen, så slutade jag lika snabbt igen. Men jag kommer inte ihåg om det var att jag mådde dåligt av effekten av dem, om det var min superkänsliga mage som inte tålde dem, om de "krockade" med nåt annat preparat, eller om det var nån annan orsak...

Jag brukar tänka att "det enda sättet att få veta, är att prova". Om du samtidigt äter mediciner är det bäst att prova försiktigt, om det skulle bli nån interaktion. Jag har nog provat det mesta i pillerväg, och det har hänt ibland att de krockat, med andra hälsokostpiller eller med mediciner. Men det märker man oftast rätt snabbt, och det brukar gå över rätt snabbt när man slutar. Jag har i alla fall inte dött en enda gång av mina experiment... :mrgreen:
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Återgå till Aspergare och vården



Logga in