Nån mer som hatar sig själv?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav earlydayminer » 2013-09-25 17:04:38

antonius skrev:
earlydayminer skrev:Det känns skumt att uttrycka att jag ÄLSKAR mig själv, men jag känner att jag gör nog det. Jag är inte nöjd eller helt belåten med en del saker, men det hindrar mig inte från att älska mig själv.


Lite hybris? 8)


Nja, det vill jag inte påstå. Jag anser ju inte att jag är bättre än alla andra för att jag älskar mig. :)
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav modestrick » 2013-09-25 18:19:14

astralblood skrev:Ja, rätt ofta och oftare ju äldre man blir eftersom man inser mer och mer hur mycket man inte passar in i samhällsmodellen vi har idag = ingen framtid


Går i samma tankar. rätt nedslående.
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav Toblerone » 2013-09-26 17:33:20

Huggorm skrev:
astralblood skrev:Ja, rätt ofta och oftare ju äldre man blir eftersom man inser mer och mer hur mycket man inte passar in i samhällsmodellen vi har idag = ingen framtid

Du tänker fel, du skall inte hata dig själv för att du inte passar in. Du skall fundera ut hur du kan gå din egen väg på bästa möjliga sätt. Sluta kämpa för att passa in bland NT, det går ändå inte och du kommer bara bli ledsen när du inte lyckas med det omöjliga


Jag håller också just på att försöka lista ut, hur man bäst gör det..... :-)003 Men jag tycker det är svårt. Jag hade inte lika mycket problem med det när jag var yngre. Nu på äldre dagar förstår jag att det nog inte var slump att jag har tappat kontakten med så många människor.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav antonius » 2013-09-26 17:39:50

Toblerone skrev:Jag håller också just på att försöka lista ut, hur man bäst gör det..... Men jag tycker det är svårt. Jag hade inte lika mycket problem med det när jag var yngre. Nu på äldre dagar förstår jag att det nog inte var slump att jag har tappat kontakten med så många människor.


Det är väl det att man har lättare för att ''kompensera'' när man är yngre, det är väl enklare att dra sig undan och hålla sig på sin kant, när man inte är sprudlande purung längre :-)018
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav Toblerone » 2013-09-26 18:09:07

antonius skrev:
Toblerone skrev:Jag håller också just på att försöka lista ut, hur man bäst gör det..... Men jag tycker det är svårt. Jag hade inte lika mycket problem med det när jag var yngre. Nu på äldre dagar förstår jag att det nog inte var slump att jag har tappat kontakten med så många människor.


Det är väl det att man har lättare för att ''kompensera'' när man är yngre, det är väl enklare att dra sig undan och hålla sig på sin kant, när man inte är sprudlande purung längre :-)018


Kompensera? Nja, det sociala var egentligen ännu svårare då. Ju mer livserfarenhet, desto enklare blir det ändå. Förutom förstås att man alltid hänger efter sin egen åldersgrupp. Men det var framför allt lättare att bara charma folk. Åtminstone som hyfsad snygg tjej. Men att åldern inte är till fördel för kvinnor är ju ingen nyhet....
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav Bellzi » 2013-10-05 20:18:10

Du är inte ensam. Jag hatar mig själv så jävla mycket för att jag inte kan vara normal. Det går bara inte, jag får brutala utbrott och slänger ur mig förbannat elaka saker. Jag hatar när jag även är känslomässig och berättar såsom jag känner i minsta detalj, ingen lyssnar riktigt på mig.

Jag kan inte kontrollera mig själv, och det är ett problem som jag länge har haft. Det är jobbigt..
Bellzi
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-04-20

Nån mer som hatar sig själv?

Inläggav Heidi79 » 2013-10-05 21:24:26

Vill att skal ska vara stolt mig mamma pappa. Men jag 34 å inte gör meriter till vara oberoande. å kenns är mitt fel. :-)004
Senast redigerad av Heidi79 2013-10-05 21:26:31, redigerad totalt 1 gång.
Heidi79
 
Inlägg: 1440
Anslöt: 2009-06-22

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in