Nån i Göteborg som gillar att teckna?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Nån i Göteborg som gillar att teckna?

Inläggav Aspergerian » 2013-05-14 15:39:37

Hejsan. Jag är en manusförfattare för radio, teater och serietidningar och letar någon som kan teckna. Hade varit roligt att samarbeta på en serietidning, slå våra huvuden ihop och se om vi kan skapa en berättelse och kanske till och med sälja den vidare till Kolik, Epix eller Egmont.

Men vad jag tycker är roligast är att skapa, att kollaborera, ha nån att snacka nya serier, filmer, superhjältar eller panel layout och storyboarding.

Jag är en rätt produktiv person, skriver rätt mycket, är en trevlig och pratglad person. Men så klart eftersom jag är på detta forum så jag har asperger och kan förstå och relatera, så det kommer inte vara intensivt med deadlines och så.
Aspergerian
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2013-05-01

Nån i Göteborg som gillar att teckna?

Inläggav KaptenNemo » 2013-05-24 16:27:12

Hej,

Jag bor inte längre i Göteborg, men inte så långt därifrån. Är dessutom ganska ofta där, då min mamma bor i Kortedala. Skene som det heter ligger ca. 6 mil ifrån Göteborg.

Jag har själv haft tankar på att teckna seriestrippar, så jag är intresserad det. Jag har även ritbräda till datorn så att man kan göra det digitalt från grunden.

När jag gick i högstadiet så sa lärarna att de ville ge mig högsta betyg i bild och fritt skapande, men för att det skulle vara rättvist kunde de bara ge mig en 4 var enda gång. Eftersom jag hade hög frånvaro pga. att jag blev mobbad.

Jag är i alla fall 33 år gammal, och lever för att skapa och vara kreativ.

Mvh,
Tobiah
KaptenNemo
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-05-24

Nån i Göteborg som gillar att teckna?

Inläggav TORatANDET » 2013-06-03 10:46:00

Jag tecknar inte.
Men om ni eller några andra skulle göra någon bra serie om asperger,
så är det inte omöjligt att Andet utbildning och förlag kan ge ut den.
Jag och kollega A går att träffa på träffen 6/6 i Göteborg, se annan tråd.
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Nån i Göteborg som gillar att teckna?

Inläggav Tigerklo » 2013-06-03 14:03:29

Vad för slags serier tänker du dig?
Tigerklo
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2013-01-01
Ort: Södra Sverige, men vill tillbaka till Skåne

Återgå till Träffar



Logga in