Några frågor om Cereb angeånde utredning.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

Inläggav Allawi » 2019-11-10 19:28:04

Hej! Det är så att jag har börjat med en neuropsykiatrisk utredning hos Cereb i Stockholm. De misstänker ADHD och drag av ASD. Jag har haft mitt första besök och blev överraskad med ett urinprov för drogmissbruk. Jag hade inga problem med det då men det kändes onödigt och diskriminerande på något sätt efteråt. Är det någon annan som har gjort en utredning hos Cereb? Hur många gånger fick ni lämna urinprov? I så fall när (Början, under eller på slutet av utredningen)? Jag frågar eftersom jag tänker inte lämna flera urinprover till dem. I värsta fall så avslutar jag hela utredningen. En sista fråga! Vad brukar man göra under ett läkarbesök? Detta har jag om några veckor och det är Cerebs egna läkare.
Allawi
Ny medlem

Anslöt: 2019-11-10

Inläggav ShakeItOut » 2019-11-10 19:51:00

Urinprov brukar vara standard (tyvärr) vid utredning överallt men brukar bara förekomma en gång :) Jag lämnade just före starten av utredningen.
ShakeItOut

Anslöt: 2018-10-19

Inläggav Allawi » 2019-11-10 23:22:55

ShakeItOut skrev:Urinprov brukar vara standard (tyvärr) vid utredning överallt men brukar bara förekomma en gång :) Jag lämnade just före starten av utredningen.
Var gjorde du din då? Hos Cereb?
Allawi
Ny medlem

Anslöt: 2019-11-10

Återgå till Aspergare och vården

Logga in