Någon som är intresserad av datorer och behöver ett jobb?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Någon som är intresserad av datorer och behöver ett jobb?

Inläggav thebird » 2017-08-07 11:40:08

Hej!

Som titeln säger så jobbar jag på ett företag där de ständigt letar efter folk att anställa.
Det finns möjlighet att jobba med support för 2-3 stora företag inom datorer.
Kanske finns även möjligheten att jobba med mindre tekniska konton.

Problemen då:
- Ni måste antagligen flytta till en liten håla, det är dock väldigt fint sägs det. Stället ligger i Dalsland.
- Att behöva prata i telefon då det är ett callcenter om man nu inte gillar det (jag själv hade enorma problem med detta)
- Ingångslönen är inte den högsta, men den är acceptabel (som vanligt på callcenter)

Det positiva:
- Ett steg in på arbetsmarknaden vilket kan vara ganska svårt annars.
- Man kan få jobba med sitt intresse (dock ge support på det till kunder, mestadels företag).
- Kollegorna här är ganska "annorlunda" så det är lätt att smälta in.
- Det är mycket fördomar mot folk som jobbar på callcenter och speciellt här på en en sån liten ort (men fördomar känns det som att man (iaf jag) är van vid överhuvudtaget.

Om nägon skulle vara intresserad så kan jag ge mer detaljer om hur man kan gå vidare med detta.
Jag tror att företaget kan vara hyfsat hjälpsamma med att fixa boende då det är det största företaget här.
De flesta kontona här har arbetstider mellan 8-17.

Så skicka ett PM om du skulle vara intresserad av att eventuellt lyckas få in en fot på arbetsmarlnaden!
Jag tror till och med att de söker flera tjänster.
Om ni pratar finska eller danska så är detta ett stort plus då det alltid är brist på det här.

Vill bara påpeka att jag inte vill komma in här för att söka efter folk för egen vinning utan hjälpa till om det finns någon som känner att de skulle klara av att jobba och är sugen på att testa!

Hör av er vid intresse så ska jag hjälpa er hur ni går vidare!
thebird
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2014-10-23

Någon som är intresserad av datorer och behöver ett jobb?

Inläggav Kostymhippie » 2017-09-09 10:13:04

Du har pm.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in