Någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Titti » 2013-03-28 20:50:39

Moderator

AnnaSue skrev:hur stänger man ner tråden eller gör så man inte själv får massa aviseringar hela tiden. Vill ta bort den ur min lista.


Du kan inte själv stänga tråden och vi stänger sällan trådar annat än tillfälligt i samband med moderering eller av andra, särskilda orsaker. Några sådana orsaker ser jag inte nu i den här tråden. Eftersom du är ganska ny som forumist kan jag berätta att vi inte anser att en tråd på forumet "tillhör" någon särskild, som har rätt att bestämma egna regler för tråden, utan när en tråd är skapad så tillhör den forumet och alla forumister och det enda vi kräver är att inläggen i den följer forumreglerna och att den håller sig till trådämnet (utom i avdelningen Off topic, där det i hög grad är tillåtet att avvika därifrån.)

Däremot kan du sluta bevaka tråden, vilket du tydligen gör nu. Längst ner på sidan med inlägg finns några länkar som ser ut så här:

Bevaka.png

Klicka på den mittersta, där står det antagligen "Sluta bevaka denna tråd" nu. Då kommer sidan att laddas om och texten ändras till "Bevaka denna tråd". Det kan du ställa in allmänt för hela forumet, för olika avdelningar och för olika trådar så att du får aviseringar om nya inlägg i de trådar du vill ha det från och inga andra.

Strax intill finns också en länk där du kan välja att skapa ett bokmärke till tråden så att du enkelt hittar den om du vill återvända till den senare. Det finns ett stort antal trådar här och det kan vara svårt att hitta tillbaka till en äldre tråd vid ett senare tillfälle så bevakningar och bokmärken underlättar många gånger.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 20:58:32

AnnaSue skrev:Jag tycker det är viktigt att man läser vad TS menar med sin tråd. Och håller sig till det.


Det tycker jag också som huvudregel men jag får dessvärre i just detta fall försvara denna trådens fortsatta liv. Som trådskapare har ju du inte varit aktiv på flera dagar och under dessa dagar har tråden utvecklats till någonting som kanske inte var det du hade tänkt, men som har blivit fantastiskt värdefullt ändå. Att byta tråd nu vore i detta undantagsfall obefogat. Man kan säga att trådens innehåll, på grund av bristande intresse från trådskaparen, har levt sitt eget liv och idag är befriad från trådskaparens ursprungliga tanke. Det är inte någonting ovanligt och händer ganska ofta, även i vanliga livet.

Se det istället lite öppnare. Vi kanske inte diskuterar det du åsyftade, men vi diskuterar det vi trodde att du åsyftade. Ibland behöver man vara lite tydligare och mer aktiv ifall man ska kunna styra och ställa vilka ämnen tråden ska beröra.

AnnaSue skrev:Och jag tycker verkligen inte om att du använder mitt inlägg att analysera mig på det sättet som du gjorde.


Jag förstår att det kan kännas konstigt att ens text blir kritiskt granskad och analyserad utav en annan människa på det viset. Det är ju ett undantagsfall och någonting som jag kände mig nödgad att göra för att försöka styra tillbaka tråden till att handla om det jag trodde att du ville att den skulle handla om. Jag försökte ju parera hela konversationen om det där slanguttrycket och styra tillbaka tråden.

AnnaSue skrev:Det låter som du är Gud och vet allt.


Just den inställningen: att helt okritiskt ta åt sig utav vad andra säger och anta att de tror sig vara Gud därför att de uttrycker egna tolkningar och åsikter är någonting som denna tråden har kommit att beröra och analysera i djup detaljnivå. Läs igenom din tråd och försök att snappa upp de visdomsord den innehåller i ämnet självkänsla.

AnnaSue skrev:Som sagt olika trådar har olika syften. Det är skillnad på en tråd där TS frågar om åsikter eller råd.


Så gott som alla diskussioner på Internetforum kommer att innehålla individers åsikter och egna tankar. Jag gjorde mitt bästa när jag tolkade in att du med att "byta erfarenheter" ville läsa även vad andra tyckte och tänkte. Som sagt, tråden har fått en inriktning som inte du från början åsyftat men det är lite väl sent att ändra på den saken genom ett revolutionerande inlägg ikväll. Läs igenom den istället och häng på konversationen där vi befinner oss idag. Just nu skriver vi ju om olika former av hur man bygger upp självkänsla; har inte du också massor att framföra om det?

Detta är en bra och intressant tråd med mycket kloka ord i sig.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Schmetterling » 2013-03-28 21:04:19

Titti skrev:Moderator

AnnaSue skrev:hur stänger man ner tråden eller gör så man inte själv får massa aviseringar hela tiden. Vill ta bort den ur min lista.


Du kan inte själv stänga tråden och vi stänger sällan trådar annat än tillfälligt i samband med moderering eller av andra, särskilda orsaker. Några sådana orsaker ser jag inte nu i den här tråden. Eftersom du är ganska ny som forumist kan jag berätta att vi inte anser att en tråd på forumet "tillhör" någon särskild, som har rätt att bestämma egna regler för tråden, utan när en tråd är skapad så tillhör den forumet och alla forumister och det enda vi kräver är att inläggen i den följer forumreglerna och att den håller sig till trådämnet (utom i avdelningen Off topic, där det i hög grad är tillåtet att avvika därifrån.)

Däremot kan du sluta bevaka tråden, vilket du tydligen gör nu. Längst ner på sidan med inlägg finns några länkar som ser ut så här:

Bevaka.png

Klicka på den mittersta, där står det antagligen "Sluta bevaka denna tråd" nu. Då kommer sidan att laddas om och texten ändras till "Bevaka denna tråd". Det kan du ställa in allmänt för hela forumet, för olika avdelningar och för olika trådar så att du får aviseringar om nya inlägg i de trådar du vill ha det från och inga andra.

Strax intill finns också en länk där du kan välja att skapa ett bokmärke till tråden så att du enkelt hittar den om du vill återvända till den senare. Det finns ett stort antal trådar här och det kan vara svårt att hitta tillbaka till en äldre tråd vid ett senare tillfälle så bevakningar och bokmärken underlättar många gånger.

Nej, så funkar det inte. Det är skillnad på att bevaka och att ha trådar i Dina egna inlägg.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 21:04:32

Gafsan skrev:Jag är nog inte så jättekänslig, visst kan jag bli ledsen om någon är elak men mest när jag inte förväntar mig det. De allra flesta människor är faktiskt trevliga så jag är liksom inte beredd på att folk ska vara dumma.

Ibland kan jag önska att jag vore mera misstänksam och utgick från att människor inte är trevliga (då slipper man ju överraskningarna) men samtidigt är jag glad att jag inte är sån. Det verkar så sorgligt.


Där är vi väldigt lika. Jag har alltid haft som grundinställning att världen bebos utav snälla och vänliga människor utan onda uppsåt. Vid några tillfällen har jag ju motbevisats och särskilt en gång kom jag att tveka på ifall jag skulle fortsätta att leva enligt samma devis. Men det gällde en händelse ute i verkliga världen och ingenting som skett här i forumet. Här tycker jag att de flesta sköter sig och eftersom just jag inte brukar ta åt mig särskilt personligt utav obefogad kritik så antar jag väl att jag är något mer besparad lidande än flera andra kan vara.

Jag försöker så gott jag kan att känna av andra människor och hur de kommer att reagera på det jag säger eller skriver och som ett led i den viljan har denna tråd hjälpt till mycket. Jag tyckte att det blev särskilt intressant i eftermiddags när tråden gled in på olika typer utav uppbyggnad utav självkänsla. Det fortsätter jag gärna att diskutera =)
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Pentti Varg » 2013-03-28 21:09:58

Gripandekylig skrev:
Ibland behöver man vara lite tydligare och mer aktiv ifall man ska kunna styra och ställa vilka ämnen tråden ska beröra.


Ja, fast ingen, i synnerhet på ett internetforum, har väl nån rätt i att "styra och ställa" i en tråd och vad som ska skrivas där?

Jag tycker som du Gripandekylig att det var många kloka ord i denna tråd som utvecklades på sitt eget vis (som ju de flesta trådar gör eftersom det är sån spridning bland de som svarar). Och jag tycker du själv har stått för många kloka ord och insikter. Jag tror dock att TS inte är mottaglig för vidare kommunikation i denna fråga.
Pentti Varg
 
Inlägg: 825
Anslöt: 2013-03-17

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 21:14:07

Pentti Varg skrev:Ja, fast ingen, i synnerhet på ett internetforum, har väl nån rätt i att "styra och ställa" i en tråd och vad som ska skrivas där?


Nej jag menade inte en rätt, utan en förmåga. Jag t.ex. känner att jag genom min delaktighet här kunnat delvis styra i vilken riktning jag ville att diskussionen skulle färdas. Det har ju alla vi som varit aktiva här kunnat. Så jag menar inte rätt som i någon slags övermakt utan jag menar förmåga genom att delta jämlikt med alla andra deltagare.

Pentti Varg skrev:Jag tycker som du Gripandekylig att det var många kloka ord i denna tråd som utvecklades på sitt eget vis (som ju de flesta trådar gör eftersom det är sån spridning bland de som svarar). Jag tror dock att TS inte är mottaglig för vidare kommunikation i denna fråga.


Ja du tycks ha rätt i det, dessvärre. Det vore ju verkligen bra ifall hon istället valde att delta men hon bestämmer ju det själv och jag tror tyvärr inte heller att hon kommer att hänga på.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Titti » 2013-03-28 21:17:13

Moderator

Schmetterling skrev:
Titti skrev:Moderator

AnnaSue skrev:hur stänger man ner tråden eller gör så man inte själv får massa aviseringar hela tiden. Vill ta bort den ur min lista.


Du kan inte själv stänga tråden och vi stänger sällan trådar annat än tillfälligt i samband med moderering eller av andra, särskilda orsaker. Några sådana orsaker ser jag inte nu i den här tråden. Eftersom du är ganska ny som forumist kan jag berätta att vi inte anser att en tråd på forumet "tillhör" någon särskild, som har rätt att bestämma egna regler för tråden, utan när en tråd är skapad så tillhör den forumet och alla forumister och det enda vi kräver är att inläggen i den följer forumreglerna och att den håller sig till trådämnet (utom i avdelningen Off topic, där det i hög grad är tillåtet att avvika därifrån.)

Däremot kan du sluta bevaka tråden, vilket du tydligen gör nu. Längst ner på sidan med inlägg finns några länkar som ser ut så här:

Bevaka.png

Klicka på den mittersta, där står det antagligen "Sluta bevaka denna tråd" nu. Då kommer sidan att laddas om och texten ändras till "Bevaka denna tråd". Det kan du ställa in allmänt för hela forumet, för olika avdelningar och för olika trådar så att du får aviseringar om nya inlägg i de trådar du vill ha det från och inga andra.

Strax intill finns också en länk där du kan välja att skapa ett bokmärke till tråden så att du enkelt hittar den om du vill återvända till den senare. Det finns ett stort antal trådar här och det kan vara svårt att hitta tillbaka till en äldre tråd vid ett senare tillfälle så bevakningar och bokmärken underlättar många gånger.

Nej, så funkar det inte. Det är skillnad på att bevaka och att ha trådar i Dina egna inlägg.


Nu förstår jag inte vad du menar, tyvärr. Hon klagar på att hon får aviseringar om nya inlägg i tråden, det får man om man bevakar en tråd. Det går att få stopp på som jag berättar ovan.

Vad menar du är problemet?
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Schmetterling » 2013-03-28 21:19:14

Titti skrev:Moderator

Schmetterling skrev:
Titti skrev:Moderator



Du kan inte själv stänga tråden och vi stänger sällan trådar annat än tillfälligt i samband med moderering eller av andra, särskilda orsaker. Några sådana orsaker ser jag inte nu i den här tråden. Eftersom du är ganska ny som forumist kan jag berätta att vi inte anser att en tråd på forumet "tillhör" någon särskild, som har rätt att bestämma egna regler för tråden, utan när en tråd är skapad så tillhör den forumet och alla forumister och det enda vi kräver är att inläggen i den följer forumreglerna och att den håller sig till trådämnet (utom i avdelningen Off topic, där det i hög grad är tillåtet att avvika därifrån.)

Däremot kan du sluta bevaka tråden, vilket du tydligen gör nu. Längst ner på sidan med inlägg finns några länkar som ser ut så här:

Bevaka.png

Klicka på den mittersta, där står det antagligen "Sluta bevaka denna tråd" nu. Då kommer sidan att laddas om och texten ändras till "Bevaka denna tråd". Det kan du ställa in allmänt för hela forumet, för olika avdelningar och för olika trådar så att du får aviseringar om nya inlägg i de trådar du vill ha det från och inga andra.

Strax intill finns också en länk där du kan välja att skapa ett bokmärke till tråden så att du enkelt hittar den om du vill återvända till den senare. Det finns ett stort antal trådar här och det kan vara svårt att hitta tillbaka till en äldre tråd vid ett senare tillfälle så bevakningar och bokmärken underlättar många gånger.

Nej, så funkar det inte. Det är skillnad på att bevaka och att ha trådar i Dina egna inlägg.


Nu förstår jag inte vad du menar, tyvärr. Hon klagar på att hon får aviseringar om nya inlägg i tråden, det får man om man bevakar en tråd. Det går att få stopp på som jag berättar ovan.

Vad menar du är problemet?

Jaha, jag feltolkade det med aviseringar, då. (Jag har aldrig fått sådana eftersom jag aldrig bevakat.) Jag trodde att hon menade att tråden hoppade högst upp på listan i egna inlägg. Det var inget. My mistake. :oops:
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 22:06:43

jag får inga aviseringar och den du sa jag kunde klicka bort är redan bortklickad. Det är som schmetterling sa att det står i listan på Dina egna inlägg. Och blinkar hela tiden att nytt har skrivits. Jag vill ta bort trådar ur listan jag inte vill följa längre.
Det brukar man kunna på andra forum.
AnnaSue
 
Inlägg: 154
Anslöt: 2013-03-18

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 22:09:02

sluta prata om mig! Är det ok att de pratar så om mig ?
Det är värre än personangrepp då man faktiskt riktar sig till personen. Jag vill inte diskutera detta mer och jag skulle uppskatta om ni slutar prata om mig.
AnnaSue
 
Inlägg: 154
Anslöt: 2013-03-18

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Titti » 2013-03-28 22:10:36

Moderator

AnnaSue skrev:jag får inga aviseringar och den du sa jag kunde klicka bort är redan bortklickad. Det är som schmetterling sa att det står i listan på Dina egna inlägg. Och blinkar hela tiden att nytt har skrivits. Jag vill ta bort trådar ur listan jag inte vill följa längre.
Det brukar man kunna på andra forum.

Du skrev "aviseringar" och då trodde jag det var det du menade. Jag beklagar om jag missuppfattade dig.

Det du frågar om kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 22:23:17

AnnaSue skrev:jag skulle uppskatta om ni slutar prata om mig.


Okej jag ska i möjligaste mån undvika att göra det något mer och istället fokusera på att utveckla de oexemplifierade resonemangen om personers olika tillvägagångssätt i hur de bygger upp sin självkänsla.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav nallen » 2013-03-28 22:48:59

AnnaSue skrev:[...] Men du var ändå tvungen att hålla på å diskutera här.

Tja, det är ju faktiskt ett diskussionsforum - inte, till exempel, en gratis inrättning för diverse (pseudo-)akademiska experiment.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav kiddie » 2013-03-28 23:14:38

AnnaSue skrev:sluta prata om mig! Är det ok att de pratar så om mig ?
Det är värre än personangrepp då man faktiskt riktar sig till personen.


Jag tror jag pratade lite om dig i början men sen drog det iväg till en mer allmänmänsklig synvinkel. Inte min mening att såra och jag kan förstå att det känns jobbigt att bli diskuterad, du hade nog inte en aning om hur massiv denna tråd skulle bli.

Men försök dra den lärdom du vill. Försök göra något positivt av erfarenheten. Något som kan hjälpa dig klara liknande situationer i framtiden.

Jag fick själv en aha-upplevelse tack vare din tråd och är tacksam för det.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav mnordgren » 2013-03-30 10:52:58

Admin

Med tanke på en del av det som skrivits i tråden tidigare i veckan verkar det nödvändigt med ett litet meddelande. Att diskutera en person och dennes inre är något man egentligen bör vara aningen försiktig med eftersom det kan uppfattas som onödigt påträngande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav AnnaSue » 2013-04-06 14:57:20

Gripandekylig skrev:
kullan skrev:Sällan jag tycker det blir någon bra diskussion på detta forum.


På vilket sätt blir diskussionerna inte bra? Vad beror det på?


pga att de spårar ur och hamnar helt från ämnet som trådstartaren skrivit. Det är som vissa lever för att starta diskussioner och få sista ordet hela tiden.
Jag tycker det är väldigt lite respekt för varandra och att man som sagt inte trevligt svarar på frågorna utan fastnar i andra saker.
AnnaSue
 
Inlägg: 154
Anslöt: 2013-03-18

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Moggy » 2013-04-06 21:34:46

AnnaSue skrev:
Gripandekylig skrev:På vilket sätt blir diskussionerna inte bra? Vad beror det på?


pga att de spårar ur och hamnar helt från ämnet som trådstartaren skrivit. Det är som vissa lever för att starta diskussioner och få sista ordet hela tiden.
Jag tycker det är väldigt lite respekt för varandra och att man som sagt inte trevligt svarar på frågorna utan fastnar i andra saker.



Diskussioner utvecklas och andra aspekter som inte togs upp i första inlägget kommer upp och avhandlas. Folk spinner vidare och fortsätter prata om dessa andra aspekter. Det är inte att diskussionen språar ut, det är att det finns mer att säga om ämnet och det är ofta intressant när en diskussion tar en oväntad vändning.

Vore tråkiga diskussioner om det enda som förekom var att några stycken gav sakliga svar på några frågor och sen så avslutades diskussionen.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Frimodig » 2013-04-06 21:42:24

Moggy skrev:
AnnaSue skrev:
Gripandekylig skrev:På vilket sätt blir diskussionerna inte bra? Vad beror det på?


pga att de spårar ur och hamnar helt från ämnet som trådstartaren skrivit. Det är som vissa lever för att starta diskussioner och få sista ordet hela tiden.
Jag tycker det är väldigt lite respekt för varandra och att man som sagt inte trevligt svarar på frågorna utan fastnar i andra saker.



Diskussioner utvecklas och andra aspekter som inte togs upp i första inlägget kommer upp och avhandlas. Folk spinner vidare och fortsätter prata om dessa andra aspekter. Det är inte att diskussionen språar ut, det är att det finns mer att säga om ämnet och det är ofta intressant när en diskussion tar en oväntad vändning.

Vore tråkiga diskussioner om det enda som förekom var att några stycken gav sakliga svar på några frågor och sen så avslutades diskussionen.


Jag håller med Moggy. Det är så det fungerar.

vh

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav kullan » 2013-04-06 21:53:17

AnnaSue skrev:Jag tycker det är väldigt lite respekt för varandra och att man som sagt inte trevligt svarar på frågorna utan fastnar i andra saker.


Håller med dig till fullo. Man får aldrig respektfulla svar tillbaka.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Frimodig » 2013-04-06 22:06:19

kullan skrev:
AnnaSue skrev:Jag tycker det är väldigt lite respekt för varandra och att man som sagt inte trevligt svarar på frågorna utan fastnar i andra saker.


Håller med dig till fullo. Man får aldrig respektfulla svar tillbaka.


Intressant tanke. Frågan är vad du förväntar dig för sorts svar eller kommentar?

Vad du förväntar dig?

Jag tycker att jag alltid får mkt respektfulla svar. Varenda gång.
Sen finns det naturligtvis alltid idioter. Who cares?

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Moggy » 2013-04-06 22:13:38

kullan skrev:
AnnaSue skrev:Jag tycker det är väldigt lite respekt för varandra och att man som sagt inte trevligt svarar på frågorna utan fastnar i andra saker.


Håller med dig till fullo. Man får aldrig respektfulla svar tillbaka.



Repsektfulla som i att den som skriver håller med dig till fullo och bedyrar hur bra du skrev?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-06 22:34:21

Moggy skrev:Vore tråkiga diskussioner om det enda som förekom var att några stycken gav sakliga svar på några frågor och sen så avslutades diskussionen.

Rentav smärtsamt tråkigt.
Intellektuell stenöken. Själslig bårhusminimalism.

Jag säger inte att kullan eller ngn annan i diskussionen är sådan så det ska inte tolkas som en pik utan mer som fundering rörande kommunikationssyn.

Jag blir rastlös av lågintellektuella diskussioner där det enda som yttras är plattityder och rena självklarheter. Rastlös och huvudvärksbenägen.
Att delta i sånt snack är som att ta simborgarmärket i sirap utan att nånsin komma i mål.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2013-04-06 22:38:01, redigerad totalt 2 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav ninegirl » 2013-04-06 22:37:11

Hårt och hårt... Det är bara att tuffa till sig så ordnar sig allt :D
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav AnnaSue » 2013-04-06 22:46:50

Pga min asperger så tycker jag det är jobbigt att läsa för mycket text. Och jag skriver ofta för jag undrar något speciellt. Då blir det jobbigt att plöja igenom massa andra inlägg om andra saker. Jag förstår inte varför man inte kan hålla sig till ämnet eller starta en ny tråd om man vill diskutera nåt annat.
Jag har skrivit och förklarat vad jag menar. Eran tolking är ju helt fel, läs vad jag skrivit noga istället. Jag berättade vad jag menade.
Jag sa inget om att man var tvungen att hålla med!!!
AnnaSue
 
Inlägg: 154
Anslöt: 2013-03-18

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in