Musi-social, eller?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Musi-social, eller?

Inläggav Le_Manuel_Da_Riot » 2007-10-19 18:18:28

Är ni Musi-sociala(en som kan vara fullt social genom utveckling och stimulans av högra hjärnhalvan)?

Jag är det och vill gärna ha svar.
Senast redigerad av Le_Manuel_Da_Riot 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Le_Manuel_Da_Riot
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2006-12-21
Ort: Vallda

Re: Musi-social, eller?

Inläggav Alien » 2007-10-19 21:58:17

Le_Manuel_Da_Riot skrev:Är ni Musi-sociala(en som kan vara fullt social genom utveckling och stimulans av högra hjärnhalvan)?

Jag är det och vill gärna ha svar.


Förstår inte vad du menar. Har du gjort några övningar för att utveckla din högra hjärnhalva och sen blivit mer social?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Musi-social, eller?

Inläggav Le_Manuel_Da_Riot » 2007-10-20 14:56:51

Alien skrev:
Le_Manuel_Da_Riot skrev:Är ni Musi-sociala(en som kan vara fullt social genom utveckling och stimulans av högra hjärnhalvan)?

Jag är det och vill gärna ha svar.


Förstår inte vad du menar. Har du gjort några övningar för att utveckla din högra hjärnhalva och sen blivit mer social?


Javisst! Jag provade och vara med i ett band i skolan och på det sättet utvecklade jag mig till att bli mer social, och det blir man HÖG på, så jag provade lite till och till slut var jag med i avslutningen på aulan och uppträdde.
Senast redigerad av Le_Manuel_Da_Riot 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Le_Manuel_Da_Riot
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2006-12-21
Ort: Vallda

Re: Musi-social, eller?

Inläggav uniqueNr5 » 2007-10-21 19:08:38

Le_Manuel_Da_Riot skrev:Är ni Musi-sociala(en som kan vara fullt social genom utveckling och stimulans av högra hjärnhalvan)?

Jag är det och vill gärna ha svar.


LMDR, jag tror jag känner igen vad du snackar om. Jag tror även det har att göra mycket med just att det finns en gemensam värld kretsande kring musiken, där det är accepterat att vara helt absorberad av det musikaliska, men att gemenskapen bygger på något djupare än det sociala. Det sociala blir såattsäga underordnat musiken. Själv tror jag mitt tänkande är mer dominerat av högra hjärnhalvan, oavsett.
Kan mycket väl tänka mig att musiken hjälper överbrygga vissa sociala hämingar och svårigheter till en viss grad, särskilt hos musikaliska AS- individer.
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
uniqueNr5
 
Inlägg: 1133
Anslöt: 2007-07-29

Re: Musi-social, eller?

Inläggav Le_Manuel_Da_Riot » 2007-10-22 20:44:12

uniqueNr5 skrev:
Le_Manuel_Da_Riot skrev:Är ni Musi-sociala(en som kan vara fullt social genom utveckling och stimulans av högra hjärnhalvan)?

Jag är det och vill gärna ha svar.


LMDR, jag tror jag känner igen vad du snackar om. Jag tror även det har att göra mycket med just att det finns en gemensam värld kretsande kring musiken, där det är accepterat att vara helt absorberad av det musikaliska, men att gemenskapen bygger på något djupare än det sociala. Det sociala blir såattsäga underordnat musiken. Själv tror jag mitt tänkande är mer dominerat av högra hjärnhalvan, oavsett.
Kan mycket väl tänka mig att musiken hjälper överbrygga vissa sociala hämingar och svårigheter till en viss grad, särskilt hos musikaliska AS- individer.


Du satte spiken i tårtan!
Vet du om det?
Le_Manuel_Da_Riot
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2006-12-21
Ort: Vallda

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in