Moderatorer i chatten [delad tråd]

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav animal » 2012-07-30 21:01:16

marxisten skrev:Föreslår geocache som chattmodd.

Tycker att man bör vara lite mer psykiskt stabil och inte sådär super-lättkränkt om man ska kunna agera moderator på ett bra sätt.

Jag är sjukt svårkränkt, snäll och stabil. :)
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Fenren » 2012-07-30 21:01:55

animal skrev:Jag är sjukt svårkränkt, snäll och stabil. :)


japp, det är du!
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav animal » 2012-07-30 21:12:44

Fenren skrev:
animal skrev:Jag är sjukt svårkränkt, snäll och stabil. :)


japp, det är du!

Ahww.. Vad du är söt. :-)154
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Nefarious » 2012-07-30 21:19:06

Det viktigaste är hur som helst att chattmoddarnas nick är LILA. Sådeså.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav geocache » 2012-07-30 21:20:35

Animal: jag är varken psykiskt instabil eller lättkränkt. Det har, och kommer aldrig att ha, trots allt, någonting med min personlighet att göra att jag har uttryckt mig som jag har när det gäller de olika vulgäriteterna på chatten. Det är helt enkelt enbart en fråga om vad som möter eventuella nytillkomna medlemmar som loggar in på chatten.

animal skrev:
marxisten skrev:Föreslår geocache som chattmodd.

Tycker att man bör vara lite mer psykiskt stabil och inte sådär super-lättkränkt om man ska kunna agera moderator på ett bra sätt.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Sheyen » 2012-07-30 21:20:59

Fenren skrev:
animal skrev:Jag är sjukt svårkränkt, snäll och stabil. :)


japp, det är du!

+1 Jepp!

animal hade varit perfekt som chattmoderator.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-30 21:25:13

geocache skrev:Animal: jag är varken psykiskt instabil eller lättkränkt. Det har, och kommer aldrig att ha, trots allt, någonting med min personlighet att göra att jag har uttryckt mig som jag har när det gäller de olika vulgäriteterna på chatten. Det är helt enkelt enbart en fråga om vad som möter eventuella nytillkomna medlemmar som loggar in på chatten.
Du vill bli chattmoderator för att kunna banna mig. Så ni kan sitta där och prata kaffebröd och väder ostört.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav animal » 2012-07-30 21:28:46

geocache skrev:Animal: jag är varken psykiskt instabil eller lättkränkt. Det har, och kommer aldrig att ha, trots allt, någonting med min personlighet att göra att jag har uttryckt mig som jag har när det gäller de olika vulgäriteterna på chatten. Det är helt enkelt enbart en fråga om vad som möter eventuella nytillkomna medlemmar som loggar in på chatten.

animal skrev:
marxisten skrev:Föreslår geocache som chattmodd.

Tycker att man bör vara lite mer psykiskt stabil och inte sådär super-lättkränkt om man ska kunna agera moderator på ett bra sätt.

Det senaste jag hörde från dig var att du tänkte ställa in din närvaro vid Fenren & Sheyens bröllop för att "du inte kunde tänka dig att vistas i samma rum som animal, inte under några som helst omständigheter" efter att jag tillrättavisat/läxat upp dig i chatten. Detta trots att jag dyrt och heligt lovat Sheyen att bara vara skitsnäll mot dig hela tiden och tassa på tå för att inte råka "kränka" dig igen. Eller har du svalt stoltheten och lugnat ner dig nu?
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Sheyen » 2012-07-30 21:35:01

animal skrev:Det senaste jag hörde från dig var att du tänkte ställa in din närvaro vid Fenren & Sheyens bröllop för att "du inte kunde tänka dig att vistas i samma rum som animal, inte under några som helst omständigheter" efter att jag tillrättavisat/läxat upp dig i chatten. Detta trots att jag dyrt och heligt lovat Sheyen att bara vara skitsnäll mot dig hela tiden och tassa på tå för att inte råka "kränka" dig igen. Eller har du svalt stoltheten och lugnat ner dig nu?

Ångrar dock att jag bad dig att göra det. Man ska sluta vara så jävla naiv. Man får ändå sällan någonting tillbaka.

Men ja, geo verkar vara väldigt lättkränkt och det är helt klart en nackdel om man funderar på att bli moderator.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-30 21:36:19

geocache skrev:Jaha... du anser dig själv lämplig att moderera chatten trots att du ger uttryck för att vulgära uttryck inte behöver vara föremål för någon som helst moderering...

'Vulgära uttryck' är inte olagligt och tyder inte på en lägre moral, även om vissa tror det. Språkpuritanism har i själva verket inte ett smack med moral att göra utan är helt och hållet en fråga om personliga åsikter.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2012-07-30 21:50:28, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav geocache » 2012-07-30 21:40:52

animal skrev:Det senaste jag hörde från dig var att du tänkte ställa in din närvaro vid Fenren & Sheyens bröllop för att "du inte kunde tänka dig att vistas i samma rum som animal, inte under några som helst omständigheter" efter att jag tillrättavisat/läxat upp dig i chatten. Detta trots att jag dyrt och heligt lovat Sheyen att bara vara skitsnäll mot dig hela tiden och tassa på tå för att inte råka "kränka" dig igen. Eller har du svalt stoltheten och lugnat ner dig nu?


Detta svar låter jag på förekommen anledning utgöra både svar din fråga, och på frågan om jag kommer att närvara vid Sheyens och Fenrens bröllop; jag skulle ljuga om jag inte sade att jag är tacksam för inbjudan, men det är vissa saker som ändå fått mig att välja att inte närvara. Det beslutet har jag funderat på åtskilliga gånger en tid nu. Vilka orsakerna är går jag inte in på här, men vill någon av de berörda ändå veta så går det bra att fråga via pm, så ska jag redogöra för bakgrunden till mitt beslut.

"Stolthet" är en egenskap som aldrig har legat för mig, och som inte heller kommer att börja göra det. Jag har helt enkelt inte det draget i min personlighet. Däremot är jag fullständigt lugn igen nu.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav animal » 2012-07-30 21:48:06

geocache skrev:/.../ jag fullständigt lugn igen nu.

Inte för att vara tyken.. Men jag tror inte att det hjälper särskilt mycket att man förmår lugna ner inom ramen för en 4-veckorsperiod (efter en upplevd kränkning) om man ska agera moderator. I den rollen är det nog bättre om man 1) låter bli att bli upprörd eller 2) kommer över det inom säg 10 minuter (då kan man med fördel ta en paus och gå några varv runt huset innan man ska sätta sig och fatta konkreta modereringsbeslut).
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav DIProgan » 2012-07-31 11:11:09

KrigarSjäl skrev:'Vulgära uttryck' är inte olagligt och tyder inte på en lägre moral, även om vissa tror det. Språkpuritanism har i själva verket inte ett smack med moral att göra utan är helt och hållet en fråga om personliga åsikter.
Bullshit. Majoriteten brottslingar är vulgära i sitt språkbruk så väl som sitt agerande. Det kommer med territoriet att vilja släta över nyanser och göra världen hård och kall så man kan rättfärdiga att göra våld på den.

Med det sagt behöver man givetvis inte vara något dåligt för att man är vulgär men chansen är större.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Fenren » 2012-07-31 11:13:31

DIProgan skrev:
KrigarSjäl skrev:'Vulgära uttryck' är inte olagligt och tyder inte på en lägre moral, även om vissa tror det. Språkpuritanism har i själva verket inte ett smack med moral att göra utan är helt och hållet en fråga om personliga åsikter.
Bullshit. Majoriteten brottslingar kan du ge dig fan på är vulgära i sitt språkbruk så väl som sitt agerande. Det kommer med territoriet att vilja släta över nyanser och göra världen hård och kall så man kan rättfärdiga att göra våld på den.


du kan inte bevisa något åt det hållet.

Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Thurizas » 2012-07-31 15:41:55

Måste de moderatorer som har med chatten vara intresserad av att chatta?

Förslag på lämpliga medlemmar som nog skulle kunna vara rättvisa i bedömning och lägga sitt eget tyck åt sidan är-

Krigarsjäl( är han inte en moderator där nu?)
Neffe, men hon är väll fortfarande en?
Wine
Henkka
Joakoni
Thalia
Tibbs
Zombie
Savanten Svante
Fruktkakan

Men att sitta och vara "barnvakt" är nog inget jag skulle önska någon egentligen.Men dessa och säkert fler skulle nog göra ett bra jobb, dock med mindre hår på skallen efter ett tag.

Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 15:45:13

Thurizas skrev:
Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)
Jag bor ju där :-)Crying . Vart skall jag ta vägen om chatten tas väck?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Thurizas » 2012-07-31 15:47:51

sugrövmanövern skrev:
Thurizas skrev:
Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)
Jag bor ju där :-)Crying . Vart skall jag ta vägen om chatten tas väck?


Leka med mig förstås!!!
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Fenren » 2012-07-31 15:54:04

sugrövmanövern skrev:
Thurizas skrev:
Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)
Jag bor ju där :-)Crying . Vart skall jag ta vägen om chatten tas väck?


Vi får fixa en egen om denna dödas
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav kullan » 2012-07-31 15:56:19

Thurizas skrev:Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)


Det är ju för att sanera bort spam - inläggen som chatten finns. Eller vill du ha en massa Bhö och blä i samtliga trådar?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-31 16:16:50

DIProgan skrev:
KrigarSjäl skrev:'Vulgära uttryck' är inte olagligt och tyder inte på en lägre moral, även om vissa tror det. Språkpuritanism har i själva verket inte ett smack med moral att göra utan är helt och hållet en fråga om personliga åsikter.
Bullshit. Majoriteten brottslingar är vulgära i sitt språkbruk så väl som sitt agerande. Det kommer med territoriet att vilja släta över nyanser och göra världen hård och kall så man kan rättfärdiga att göra våld på den.

Med det sagt behöver man givetvis inte vara något dåligt för att man är vulgär men chansen är större.

Bullshit är det knappast. Titta på alla politiker & tjänstemän som ställer folk på gatan. Vilket språk använder de tror du?

Vilket språk tror du användes på Wannseekonferensen?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav marxisten » 2012-07-31 16:17:25

sugrövmanövern skrev:
Thurizas skrev:
Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)
Jag bor ju där :-)Crying . Vart skall jag ta vägen om chatten tas väck?


Bostadsförmedlingen? :lol:
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Thurizas » 2012-07-31 16:26:59

kullan skrev:
Thurizas skrev:Vore det inte enklast att lägga ned chatten? det rabblas ju lika mycket där som i övriga forumet ändå(?)


Det är ju för att sanera bort spam - inläggen som chatten finns. Eller vill du ha en massa Bhö och blä i samtliga trådar?


Det är ju så det är nu i mer eller mindre alla trådar.

Chatten verkar ta mer energi än vad den ger och framförallt en hel del jävla gnäll och osämja som vi andra får ta del av ute i forumet.
Chatten-Det är bara ännu en sak att gnälla över.
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 16:28:08

Jag har iaf inte gnällt. Det var inte jag som startade en tråd med syftet att påbörja ett mindre forumbråk.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]

Inläggav kullan » 2012-07-31 16:29:03

Thurizas skrev:Det är ju så det är nu i mer eller mindre alla trådar.


Och värre blir det utan chatten. Det kan jag garantera dig.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in