mnordgren lämplig som moderator?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Ja
34
71%
Nej
7
15%
Vem är mnordgren?
7
15%

Antal röster : 48

Inläggav KrigarSjäl » 2012-01-04 20:42:06

Inte nog med att han varnar, bannar och tillsäger titt som tätt, han gör det på sina egna subjektiva uppfattningar.
Ta min senaste varning i tråden Dansbandsmusik.

Där fick jag varning för att jag skrev min mening om dansbandsmusik, mnordgren varnar för att det "framstår som ett personangrepp på trådstartaren" - vilket är hans tolkning och ingenting annat.

Klåfingrig liten rackare.
Min mening är att han behöver tas i öronen en aning.
KrigarSjäl

Anslöt: 2006-08-10

Re: mnordgren lämplig som moderator?

Inläggav Iridia » 2012-01-04 20:53:23

Det är väl snarare du som behöver tas i öronen eftersom du inte kan låta bli att uttrycka dig förklenande om andra och deras smak. Man kan uttrycka sin personliga åsikt på mindre kränkande sätt men du väljer om och om igen att inte göra det.

Sedan blir jag inte direkt imponerad av att inte ens kunna stå för och acceptera konsekvenserna av det sätt man väljer att uttrycka sig på, utan att börja hänga ut moderatorerna så fort man får en rättmätig tillsägelse.

Jag har stort förtroende för mnordgren. Vet inte vad som görs bakom kulisserna men utåt verkar han sedan en längre tid vara den som jobbar mest och svarar snabbast.
Senast redigerad av Iridia 2012-01-04 20:56:27, redigerad totalt 2 gånger.
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Inläggav Hermione » 2012-01-04 20:55:40

Iridia skrev:Det är väl snarare du som behöver tas i öronen eftersom du inte kan låta bli att uttrycka dig förklenande om andra och deras smak. Man kan uttrycka sin personliga åsikt på mindre kränkande sätt men du väljer om och om igen att inte göra det.

Sedan blir jag inte direkt imponerad av att inte ens kunna stå för och acceptera konsekvenserna av det sätt man väljer att uttrycka sig på, utan att börja hänga ut moderatorerna så fort man får en rättmätig tillsägelse.

Jag har stort förtroende för mnordgren. Vet inte vad som görs bakom kulisserna men utåt verkar han sedan en längre tid vara den som jobbar mest och svarar snabbast.

+1
Hermione

Anslöt: 2011-03-03

Inläggav kullan » 2012-01-04 21:03:12

Iridia skrev:Det är väl snarare du som behöver tas i öronen eftersom du inte kan låta bli att uttrycka dig förklenande om andra och deras smak. Man kan uttrycka sin personliga åsikt på mindre kränkande sätt men du väljer om och om igen att inte göra det.

+1
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Thurizas » 2012-01-04 21:03:23

Någon som kan behövas "tas om öronen" är du Krigarsjäl. Du fick inte en varning utan en tillsägelse. Som vanligt gick du på en ny medlem onödigt hårt genom att ge ditt tyck den här gången genom att skriva att folk som gillar den typen av musik är förståndshandikappade & pensionärer.

Är du helt oförmögen att tänka dig för när du skriver? Har du ingen möjlighet att lära dig av dina misstag? Åtskilliga gånger har jag bevittnat hur du gått onödigt hårt på nykomlingar. Detta är inte heller ett undantag.

mnordgren är för övrigt en bra moderator, vilket jag även skrev i den låsta tråden. För min del var han dock väldigt snäll emot dig, men jag har förståelse till varför då han skrev det i tillsägelsen i den aktuella tråden.
Senast redigerad av Thurizas 2012-01-04 21:16:42, redigerad totalt 2 gånger.
Thurizas

Anslöt: 2009-09-16

Inläggav Nefarious » 2012-01-04 21:03:35

Att du inte tål att bli tillsagd när du beter dig som en otrevlig fjortis är ditt eget problem, Krigis.
Du måste lära dig att bara för att man kan uttrycka sin åsikt så är det inte alltid lämpligt att göra det.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav kullan » 2012-01-04 21:05:55

Då kan vi ju ställa samma fråga om krigis är lämplig som chattmoderator. Det är samma sak.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav jorand » 2012-01-04 21:07:55

kullan skrev:Då kan vi ju ställa samma fråga om krigis är lämplig som chattmoderator. Det är samma sak.

Nej.
jorand

Anslöt: 2008-05-09

Inläggav weasley » 2012-01-04 21:14:52

Jadu KS du får faktiskt skärpa dej lite.

Antingen ser du till att göra det glasklart att det är din personliga åsikt* du fjärtar ut på forumet eller så lägger du ner gnället när du får en tillsägelse (ingen varning alltså, det kan bli svårt med läsförståelsen när man är tjurig).

Och som alltid. Du har gjort klart att man måste särbehandla dej som värsta prinsessan - inte fråga hur du mår mfl karaktärsmördande frågor men du vägrar behandla andra som DE vill bli behandlade. Inkonsekvens. Skärpning på den punkten.

*Exempel på personlig åsikt:
Jag tycker att/själv anser jag/min personliga åsikt är att företeelsen är till för grådaskiga småtofflor.

Exempel på påhopp:
Jasså du gillar sånt, det är ju bara grådaskiga småtofflor som gör det.
weasley
Forumtekniker

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav KrigarSjäl » 2012-01-04 21:16:03

kullan skrev:Då kan vi ju ställa samma fråga om krigis är lämplig som chattmoderator. Det är samma sak.

Jovisst - när jag gör misstag i modereringen.
KrigarSjäl

Inläggav Dagobert » 2012-01-04 21:19:35

KrigarSjäl skrev:

Du väljer då inlägg att svara på...
Senast redigerad av Dagobert 2012-01-04 21:24:05, redigerad totalt 1 gång.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Inläggav lasseivägen » 2012-01-04 21:23:56

Vi får väll se om jag blir varnad för mitt inlägg i dansbandstråden. Kunde inte låta bli att provocera.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav Frimodig » 2012-01-04 21:41:29

Jag tycker moderatorerna verkar ok, trots att de stängt av mig två gånger. Fast det var befogat. Man måste lägga band på sin förmåga att vara extremt otrevlig. Det är bara en sorts mental självbefläckelse.

Sen tycker jag mnordgrens inlägg i nonsenstråden ofta är extremt lustiga. Jag är avundsjuk på människor som har en naturlig känsla för humor.

Lennart Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav KrigarSjäl » 2012-01-04 21:43:42

lasseivägen skrev:Vi får väll se om jag blir varnad för mitt inlägg i dansbandstråden. Kunde inte låta bli att provocera.

Det är nog ingen större risk. Det krävs en bad boy-karma för att bli varnad. Om jag säger blir jag varnad, om Väna Vera säger samma sak - ingen blir varnad.

Hur kan det vara ett påhopp att höra att alla inte delar ens musiksmak?

Om jag startar en tråd om Motörheads förträfflighet räknar jag med att höra andra åsikter, jag välkomnar till och med andra åsikter eftersom det blir lite stuns i det då. En tråd som bara innehåller en massa "tack så mycket", "+1" är inget kul.
KrigarSjäl

Inläggav lasseivägen » 2012-01-04 21:45:51

Men krigis ja e fotfarande sur påre du likställde ju oss pancisar med bölande dansbandsdrägg.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav Iridia » 2012-01-04 22:00:00

KrigarSjäl skrev:Hur kan det vara ett påhopp att höra att alla inte delar ens musiksmak?

Om jag startar en tråd om Motörheads förträfflighet räknar jag med att höra andra åsikter, jag välkomnar till och med andra åsikter eftersom det blir lite stuns i det då. En tråd som bara innehåller en massa "tack så mycket", "+1" är inget kul.

Just musiksmak kan vara väldigt känsligt. Särskilt om man får den dissad på ett kränkande sätt.

Och det var sååå förutsägbart att inte du skulle kunna hålla dig från att komma med dina vanliga kommentarer. Som weasley säger: du lär dig ju aldrig heller. Och vill inte lära dig. Du tycker fortfarande du har rätt att skrämma bort nya och känsliga medlemmar, för att DU tycker det är kul. Men det här forumet är inte till bara för dig.

Om du vill ha mothugg och pajkastning med kreativa invektiv så fattar jag fortfarande inte varför du envisas med att vara här i 'porslinsbutiken' istället för på Flashback eller liknande. Det blir som att vara boxare och gå med i scouterna istället för den lokala boxningsklubben.
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Inläggav Frimodig » 2012-01-04 22:08:58

Min grova gissning är att KrigarSjäl inte riktigt förstår vad hans/hennes ord betyder för andra människor.

Jag gissar att KrigarSjäl bedömer andra utifrån sig själv.

Lennart Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav Lakrits » 2012-01-04 22:56:29

Jag tycker att mnordgren är som de övriga moderatorerna, d.v.s. för det mesta felfri och i de fall han gör fel brukar han be om ursäkt (med eller utan föregående debatt om saken). Mer kan man inte begära, moderering är trots allt komplicerat eftersom det kräver att man är så objektiv som möjligt i sina subjektiva bedömningar.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav slackern » 2012-01-04 23:02:05

weasley skrev:Antingen ser du till att göra det glasklart att det är din personliga åsikt* du fjärtar ut på forumet eller så lägger du ner gnället när du får en tillsägelse (ingen varning alltså, det kan bli svårt med läsförståelsen när man är tjurig).

Hur menar du nu? Man får väll fortfarande en tillsägelse även fast man klart och tydligt säger att det är ens egen åsikt?

För jag kan väll inte säga att jag personligen tycker att du är helt dum i huvudet och andra kränkande saker? Nu tycker inte jag det utan det var bara ett exempel.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Fenren » 2012-01-04 23:52:05

KrigarSjäl skrev:

Jag tycker att mnordgren är en bra moderator och jag tycker du är en bra chattmoderator.

jag tycker även att du kan vara väldigt grov i dina inlägg, även om det i princip aldrig är personangrepp du skriver, så jag är snarare förvånad att du har så få tillsägelser och varningar, än att du får en på, enligt dig, lösa grunder.

det kan vara så att du har byggt upp varningen snarare än förtjänat den för enbart detta inlägg.

just detta fall skulle jag nog inte tycka att du förtjänar en varning för. en tillsägelse borde ha räckt då du inte sa det till någon. det var trots allt väldigt grova ord du använde.

edit: det var ju en tillsägelse du fick, så jag tycker att du fick vad du förtjänade.
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Inläggav Titti » 2012-01-04 23:57:22

KrigarSjäl skrev:Inte nog med att han varnar, bannar och tillsäger titt som tätt, han gör det på sina egna subjektiva uppfattningar.
Ta min senaste varning i tråden Dansbandsmusik.

Där fick jag varning för att jag skrev min mening om dansbandsmusik, mnordgren varnar för att det "framstår som ett personangrepp på trådstartaren" - vilket är hans tolkning och ingenting annat.

Klåfingrig liten rackare.
Min mening är att han behöver tas i öronen en aning.

Admin

mnordgren är en alldeles utmärkt moderator och han har mitt fulla förtroende. Skulle han behöva "tas i öronen en aning" så är det en sak för mig, och i sista hand för Liebert. Även om du självfallet har rätt att tycka som du gör så delar jag inte din uppfattning.

Du fick en tillsägelse senast, vilket egentligen var en påföljd i mildaste laget. Du har rätt till din åsikt men det finns olika sätt att framföra den på och i det här fallet har du valt fel sätt. Tillsägelsen var väl befogad.

Han "varnar, bannar och tillsäger titt som tätt" vilket ingår i hans uppgifter som moderator och han gör det naturligtvis ofta på subjektiva grunder - någon fullständigt objektiv grund för att moderera på finns helt enkelt sällan. Däremot anstränger han sig, liksom alla moderatorer, för att tillämpningen av reglerna skall vara så konsekvent och rättvis som möjligt.

Det här behöver jag egentligen inte skriva - det vet både du själv och de flesta forumisterna. men för tydlighetens skull gör jag det ändå.

Edit: Eftersom du saknar förtroende för mnordgren kan du inte vara kvar som chattmoderator.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Miche » 2012-01-05 0:39:06

Moderator:
@KrigarSjäl, vi moderatorer står enade bakom besluten så genom din kritik är det inte bara mnordgren du kritiserar, du kritiserar samtliga moderatorer inklusive Admin.

mnordgren är den moderator som för närvarande har mest tid att verkställa våra gemensamma beslut, några av oss håller på med andra uppgifter bakom kulisserna och syns inte lika mycket utåt, men inte desto mindre står vi bakom besluten.

Visst händer det att beslut diskuteras internt och någon gång kommer vi fram till att något beslut blev fel (vilket då givetvis rättas), men i det fall du tycker dig blivit felbehandlad så har vi ingen oenighet.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Björne » 2012-01-05 0:42:17

Borde då inte Fenrens grymma och elaka påhopp här (post688149.html#p688149) bestraffas på samma sätt, det kan ju också "framstår som ett personangrepp på trådstartaren". <- Obs ironi. Jag tycker inte att något av inläggen var otrevliga på något sätt, men samma regler borde gälla för alla.
Björne

Anslöt: 2009-11-12

Inläggav Fenren » 2012-01-05 0:53:13

Björne skrev:Borde då inte Fenrens grymma och elaka påhopp här (post688149.html#p688149) bestraffas på samma sätt, det kan ju också "framstår som ett personangrepp på trådstartaren". <- Obs ironi. Jag tycker inte att något av inläggen var otrevliga på något sätt, men samma regler borde gälla för alla.

jag anser att mitt inlägg skiljer sig från krigis i ordval på ett högst väsentligt sätt.

samtidigt riktar jag min kritik mot trådstartaren, så det kan ju absolut ses som ett personangrepp. (det är ju trots allt det jag gör; angriper personen)

Om moderatorerna anser att det är straffbart är jag självklart beredd att ta mitt straff och jag står helt och fullt för vad jag skrev och skulle skriva samma sak igen, tills dess att jag klart och tydligt får veta att det inte är acceptabelt.
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in