Min sköterska har glömt mig... igen

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav kiddie » 2013-08-26 1:38:13

Hon är snäll och välvillig och inte som de svinen jag haft innan. Så vill verkligen inte stöta mig med henne. Men hon glömde bort mig helt och hållet att vi skulle ha kontakt. Jag tog upp kontakten efter ett tag. Bra, tyckte hon. Men nu är jag borttappad igen.

Hon ska kolla så jag inte får hjärtinfarkt av mitt ritalin och sådant. Kontroll av blodtryck ska göras med jämna mellanrum. Hon har helt glömt bort dem. Har inte kollat på evighet. Sedan blev jag skickad av henne till rutin-EKG och skulle få svar av henne. Inget svar. Det har hon nog glömt.

Hon skulle remittera mig till någon slags terapeut. Inget hört. Gått skitlänge. Inte för att jag bryr mig, tror inte terapeuten kan göra något.

Men jag undrar hur länge det kommer att gå innan de inser att de faktiskt har noll kontakt med mig.....

Mitt rekord är 18 månader men då var det jag som tog kontakt till sist.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav Alien » 2013-08-26 1:58:00

Det är verkligen dåligt tycker jag. Har hon inga rutiner för sådant, så att hon t ex skriver in någonstans att hon ska kontakta dig för kontroll?

Det verkar som du själv får ta ansvaret för att kontakta henne. Inte lita på att hon gör det, för det gör hon ju inte.

Har du påpekat för henne att hon glömmer av vad hon lovat, el tänker du göra det? Eller är du rädd för att stöta dig med henne då?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav Caprifool » 2013-08-26 2:25:54

Låter bekant. Du bor möjligtvis inte i Östergötlands län? :wink: Oavsett, så är det illa. Mycket illa!
Caprifool
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2013-08-15

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav plåtmonster » 2013-08-26 2:56:10

Vården är underbemannad. (pengarna går väl till administration och ineffektiv arbetsorganisering)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav blyger » 2013-08-26 14:40:43

Samma här med, eller jag har inget ritalin för dom glömmer att skriva ut det.
blyger
 
Inlägg: 404
Anslöt: 2011-04-26

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav Miche » 2013-08-26 14:47:53

Förnyelse av recept måste man alltid be om själv, det görs inte automatiskt.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav blyger » 2013-08-26 14:56:44

Miche skrev:Förnyelse av recept måste man alltid be om själv, det görs inte automatiskt.
Men snälla, vem säger att man inte ber och ber. Påminner och...
blyger
 
Inlägg: 404
Anslöt: 2011-04-26

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav antonius » 2013-08-26 16:02:27

Mej brukar dom ofta gömma åxå, tror det är en förbannelse. Särskilt på VC eller liknande. Och så är jag alldeles för blyg för att säga ifrån, så jag sitter där som en sorgsen hund. Tänker att om jag frågar när det är min tur så hamnar jag längst ner igen. Så jag har alltid med mig en bok eller ngt att göra eftersom jag är så van :-)004
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav sugrövmanövern » 2013-08-26 16:53:33

blyger skrev:
Miche skrev:Förnyelse av recept måste man alltid be om själv, det görs inte automatiskt.
Men snälla, vem säger att man inte ber och ber. Påminner och...
Exakt :evil: . En gång är ingen gång rätt ofta...
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav kiddie » 2013-08-26 18:32:54

Jag tror inte jag vill stressa henne. Hon har säkert skitmycket att göra. Och dessutom är jag rädd att om de anser att om hon inte hinner med mig att de låter en av gamlingarna ta över mig. Och de är fantamig inte kloka! En av dem slarvade bort min receptförnyelse för att vara elak (jag vet det jag orkar bara inte förklara), en förfalskade min journal och en sa till mig en gång att jag borde ta livet av mig. Och säger man ngt om en gamling inför en annan så går de ihop och hon himlar med ögonen och säger att det där har aldrig hänt. Och sagt att jag bara är psykotisk. (Aldrig haft psykos aldrig haft diagnos på det.) Men det är väl för att man ska tvivla på sig själv eller ngt sjukt spel de kör med.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav blyger » 2013-08-27 10:06:39

kiddie skrev:Jag tror inte jag vill stressa henne. Hon har säkert skitmycket att göra. Och dessutom är jag rädd att om de anser att om hon inte hinner med mig att de låter en av gamlingarna ta över mig. Och de är fantamig inte kloka! En av dem slarvade bort min receptförnyelse för att vara elak (jag vet det jag orkar bara inte förklara), en förfalskade min journal och en sa till mig en gång att jag borde ta livet av mig. Och säger man ngt om en gamling inför en annan så går de ihop och hon himlar med ögonen och säger att det där har aldrig hänt. Och sagt att jag bara är psykotisk. (Aldrig haft psykos aldrig haft diagnos på det.) Men det är väl för att man ska tvivla på sig själv eller ngt sjukt spel de kör med.


:-)154
Det är hemskt!
Fattar inte varför en del jobbar inom vård/hjälpa människor yrken :?
Det är en sak att vården har på tok för lite resurser och att folk blir sönderstressade och att det blir missar så (vilket givetvis ju inte är bra heller).
Men som du beskriver, dom där attityderna *ryser*. Vet om en som jobbar på något stödboende för psykiskt funktionshindrade som på FB skrev ut i sin status att "äntligen smester från idioterna på det där jädra gökboet".
:-)004
Hon har även en internetshop som jag tyvärr handlat av, en gång blev det väldigt tok och hon skrekpratade baske mig en halvtimme i telefon när min sambo (och mina föräldrar senare) försökte prata med henne. Sen har hon hånat mig per mail för att jag inte ringde själv.
Känns inte som rätt person för att jobba med funktionshindrade direkt.
Förlåt urspårning.

Hoppas din sjuksköterska kommer ihåg dig till slut. :-)Happy
blyger
 
Inlägg: 404
Anslöt: 2011-04-26

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav beardy » 2013-08-27 21:40:14

Har också haft problem med att bli bortglömd av vården. Träffade en ST-läkare i Februari för 1 1/2 år sen som meddelade att han skulle ta upp mitt fall i teamet och så skulle de kontakta mig sen.

Ett par månader gick utan att jag hört något, jag hade inte fått någon tidsram som det skulle kunna ta för de att ta ett beslut så jag var osäker på när och om jag kunde kontakta de för att höra hur det gick.

Jag hamnade i en svacka under den perioden så jag kontaktade mottagningen och fick beskedet att de skulle kontakta mig. Sommaren gick och jag kontaktade de igen med samma resultat. Jagade de hela hösten och i December fick jag en tid i Januari.

Läkaren förklarade att de hade glömt bort mig, papper (som jag fyllde i året innan så de skulle ha något underlag till att ta beslut om jag skulle få en NPF-utredning eller inte) var antingen borta eller hade inte kommit in, han var inte säker på vilket, bara att han inte hade pappren (och därigenom underlaget till att ta beslut om utredning).
Vi pratade en liten stund till och han kom fram till att jag inte kunde ha Aspergers för vi kunde ju ha ett samtal...

Fick reda på att han skulle pensioneras och jag inte skulle träffa han något mer. :)
Efter det fick jag kontakt med en psykolog på samma mottagning och sa att jag ville ha en NPF-utredning. Meddelades att de skulle kontakta mig efter sommaren... :-)063

Nyligen så ringde de faktiskt och meddelade att de åter skulle skicka de pappren som jag fyllde i för ett och ett halvt år sen (de som kom bort) så att jag ånyo kan fylla i pappren så att de har ett underlag för att ta beslut om jag ska få en NPF-utredning eller inte...

Jag är numera mycket noga med att bekräfta när de ska höra av sig och har de inte hört av sig senast då de har sagt att de ska göra det så kontaktar jag mottagningen. Får se om jag blir bortglömd den här gången med... :-)051
beardy
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2013-01-11
Ort: :trO

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav kiddie » 2013-08-28 3:58:05

blyger skrev:Vet om en som jobbar på något stödboende för psykiskt funktionshindrade som på FB skrev ut i sin status att "äntligen smester från idioterna på det där jädra gökboet".
:-)004
Hon har även en internetshop som jag tyvärr handlat av, en gång blev det väldigt tok och hon skrekpratade baske mig en halvtimme i telefon när min sambo (och mina föräldrar senare) försökte prata med henne. Sen har hon hånat mig per mail för att jag inte ringde själv.
Känns inte som rätt person för att jobba med funktionshindrade direkt.
Förlåt urspårning.


Fy fan vad arg man blir. :evil: Så gravt empatistörda människor ska inte jobba med andra människor i någon form.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav marcooleo » 2013-09-08 19:40:21

Jag har fått Concerta utan vare sig blodtryckstagning eller uppföljning
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Min sköterska har glömt mig... igen

Inläggav kiddie » 2013-09-08 23:16:41

Vet att man gör olika i olika landsting. Här kräver de t o m EKG.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Aspergare och vården



Logga in