Milyc varnad för vilseledande anmälan

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Milyc varnad för vilseledande anmälan

Inläggav Titti » 2010-04-09 1:59:12

Admin

Jag har tagit tillbaka min varning till Danne efter att ha tagit del av uppgifter om att Milyc och Lnovgo ändrat sina nick på OA-s forum till sina verkliga namn efter att Danne skrivit sitt inlägg. Därefter har Milyc protesterat mot att Danne har använt de nick under vilka de är kända här och uppgett att det innebär röjande av deras identiteter. Detta är helt oacceptabelt och ett försök att medvetet vilseleda mig och ett försök att använda mig för att misskreditera Danne.

För detta har jag givit Milyc en varning. Lnovgo har på egen begäran inaktiverats här och så har också skett.

Milyc har begärt att avregistreras från forumet men så gör vi aldrig. Han har däremot inaktiverats.

Se vidare i tråden där detta hände
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Charley? » 2010-04-09 9:56:51

Shit vad fult gjort.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Inger » 2010-04-09 10:02:01

Titti har fått allting helt om bakfoten. Förklaring finns att läsa i Danne-tråden på OAs forum.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav JOR » 2010-04-09 10:36:06

[icke-admin-uttalande]

Hoppas ni fattar vilken belastning ni lägger på Admin/mod när ni bråkar så, då "vi" alltför ofta gör vårt bästa att vara så rättvisa och korrekta som möjligt.

Händer ju att ärenden av denna klass tar fulla arbetsdagar i anspråk.

Och nu iom Ingers påpekande "fått allting helt om bakfoten".

Så skall Admin/mod alltså då helt begrava sig i detta! Aldrig...

Nog är nog i mitt tycke, beslut taget och låt den nu faen få vara.

[/icke-admin-uttalande]
Senast redigerad av JOR 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Forumtomte och dito tekniker

Anslöt: 2005-10-11

Inläggav Inger » 2010-04-09 10:47:50

Men helt seriöst. Trodde detta var överspelat men det är ju inte VI som tjafsar, det är andra som bara fortsätter sprida den ena lögnen efter den andra och Titti som modererar något som utspelar sig på ett annat forum som hon mig veterligen inte har insyn i. Det är faktiskt inte OK.

Om hon använder sig av information från annat forum i sin moderation av Aspergerforum så är hon väl också förpliktigad att åtminstone skaffa sig korrekt underlag för beslutet, vilket jag nu tog mig tid att tillhandahålla, trots att det egentligen inte är någon annans business ö h t och jag kanske också har annat att göra. Sova t ex.

Men eftersom Tittis inlägg innebär en ganska allvarlig kränkning och misstänkliggörande av en persons karaktär som nu råkar vara helt oskyldig till det han anklagas för av både Danne och Titti så tänker inte jag bara låta det vara när jag råkar sitta inne med korrekta fakta om båda sakerna, vilka jag redogjort för på OAs öppna forum och i privat PM till Titti.

Det heller inte OK att Admin outar folk med sina riktiga namn på detta forum, som hon inhämtat från andra forum, det är helt emot Aspergerforums integritetspolicy och borde faktiskt leda till en varning av Admin herself.

No hard feelings mot Titti som väl gör så gott hon kan med den knappa info hon fått, och misstolka kan alla göra, men jag förväntar mig att saker ställs tillrätta nu och att namnen tas bort från detta forum.
Inger
Inaktiv

Inläggav JOR » 2010-04-09 11:12:59

Så du menar att hon faktisk SKA jobba ihjäl sig i frågan?

Fråga dig hur länge detta har hanterats så kanske du förstår.

För nu ser det ut som att det skall fnattas fram o tillbaka med beslut som tar sjukt mycket tid i anspråk. Då hon gör sitt bästa att vara så opartisk hon kan.

Låt henne ha ett liv iaf. Eller respit så hon kan andas ut.

Det kan mycket väl vara så som du säger, att det blivit fel beslut. Men det DU ser, ser inte Titti, och det Titti ser, gör inte du (troligast).

De flesta får helt enkelt vila på att Titti gör rätt. Och ja kanske inte denna gång, eller mer rätt än någonsin.

Andra forumister inte inblandade får nog lika svårt att avgöra rätt mot fel.
Senast redigerad av JOR 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Forumtomte och dito tekniker

Anslöt: 2005-10-11

Inläggav Titti » 2010-04-09 11:19:23

Admin

Jag har redigerat bort deras efternamn i min egen text men låter citaten stå kvar. Det går inte att visa på det jag vill visa annars och detta står på OA-s öppna forum, därifrån citaten är hämtade.

Jag funderar allvarligt på att stoppa allt omnämnande av OA på forumet. Det är några som rör sig mellan flera forum och skriver till varandra på flera ställen med (i bästa fall) samma eller olika nick och det blir oerhört svårmodererat av det skälet. Att några få drar in sina egna privata konflikter riskerar alltså att helt utestänga diskussionerna om OA härifrån.
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Inger » 2010-04-09 11:23:22

JOR skrev:Så du menar att hon faktisk SKA jobba ihjäl sig i frågan?

Fråga dig hur länge detta har hanterats så kanske du förstår.

För nu ser det ut som att det skall fnattas fram o tillbaka med beslut som tar sjukt mycket tid i anspråk. Då hon gör sitt bästa att vara så opartisk hon kan.

Låt henne ha ett liv iaf. Eller respit så hon kan andas ut.

Det kan mycket väl vara så som du säger, att det blivit fel beslut. Men det DU ser, ser inte Titti, och det Titti ser, gör inte du (troligast).

De flesta får helt enkelt vila på att Titti gör rätt. Och ja kanske inte denna gång, eller mer rätt än någonsin.

Andra forumister inte inblandade får nog lika svårt att avgöra rätt mot fel.

Jag har all förståelse för att det inte är lätt att vara Admin och jag vill inte att någon ska arbeta ihjäl sig.

Men nu gäller det inte något litet gnabb utan ganska allvarliga, tillika grundlösa anklagelser mot en oskyldig persons heder och karaktär, samt lika allvarligt brott mot integritetspolicyn. Är Titti överarbetad så borde hon tagit en paus innan hon begick dessa häpnadsväckande blundrar (varav de senare kanske kan förklaras med den förra).

Tyvärr är det inget jag bara kan låta vara för att Admin är trött. I så fall får Liebert eller någon av er andra ta över ärendet. Det borde nu vara ganska lätt att ställa tillrätta med den kompletterande information jag postat och skickat.
Inger
Inaktiv

Inläggav Inger » 2010-04-09 11:30:43

Titti skrev:Admin
Jag har redigerat bort deras efternamn i min egen text men låter citaten stå kvar. Det går inte att visa på det jag vill visa annars och detta står på OA-s öppna forum, därifrån citaten är hämtade.

Tack, alltid något, men deras förnamn har inte heller i texten att göra eftersom du inhämtat den informationen från ett annat forum.

Och jag förväntar mig att du tar tillbaka den helt orättvisa varningen mot Milyc efter att jag nu förklarat hur det låg till.

Medan däremot Danne faktiskt spred privat information här om andra medlemmars förhållanden, som dessutom inte ens stämmer.

Jag funderar allvarligt på att stoppa allt omnämnande av OA på forumet. Det är några som rör sig mellan flera forum och skriver till varandra på flera ställen med (i bästa fall) samma eller olika nick och det blir oerhört svårmodererat av det skälet. Att några få drar in sina egna privata konflikter riskerar alltså att helt utestänga diskussionerna om OA härifrån.

Det vore väl en rimlig lösning på problemet. OA har ju flertalet gånger inbjudit diskussioner om OA till OAs öppna forum och sagt att frågor besvaras där.
Inger
Inaktiv

Inläggav Danne » 2010-04-09 11:36:20

Inger skrev:Men helt seriöst. Trodde detta var överspelat men det är ju inte VI som tjafsar, det är andra som bara fortsätter sprida den ena lögnen efter den andra och Titti som modererar något som utspelar sig på ett annat forum som hon mig veterligen inte har insyn i. Det är faktiskt inte OK.

Hörru du. Nu får du nog ge dig och ta av dig ögonbindeln.

Jag har varit borta från forumet en halv vecka, utan tillgång till dator. Sen när jag kommer tillbaka igår så har jag fått en varning där jag skulle ha röjt någons identitet på Aspergerforum.
Först då kollar jag vad som har hänt, och ser att de berörda personerna har bytt nick/identitet på OA-forumet.

Hur sjutton kan man då med berått mod PM'a Titti EFTER det, och försökt påskina att jag brutit mot Aspergerforums regler, när man vet att jag skrev mitt inlägg före namnbytena ??
Och NU påstår du att det JAG och Titti som tjafsar och misstänkliggör DEN personen ??

Nädu Inger. Det är nog dags att du/ni tar av er skygglapparna och börjar granska personer i de egna leden lite mer noggrannt istället.
Och så bör ni kanske tänka över vad som gör mest skada på OA, kritikernas kritik, eller sättet ni väljer att bemöta den på.
Som det är nu så häller ni ju bara bensin på ert eget bål, istället för att bara ta till er av kritiken och gå vidare.
Det finns ingen konspiration mot OA, ingen som jag känner till iallafall.
Jag uttryckte bara min åsikt, och den står jag för, allt som hänt därefter är ett resultat av er egen respons på det.

/Danne

PS. Och precis i samma veva har nu Forummedlem/Inaktiv Forummedlem fått en varning, för ett regelbrott som begåtts för ett halvår sedan.
Just det kanske är ett sammanträffande, om än ett ganska märkligt sådant då den personen också kritiserat OA kraftigt den senaste tiden.
(Hur det är med just DEN saken vet jag inte, men speciellt långsökt är det inte att tänka sig att det är samma person som anmält även i det fallet.)
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav Danne » 2010-04-09 11:47:40

Inger skrev:
Titti skrev:Jag funderar allvarligt på att stoppa allt omnämnande av OA på forumet. Det är några som rör sig mellan flera forum och skriver till varandra på flera ställen med (i bästa fall) samma eller olika nick och det blir oerhört svårmodererat av det skälet. Att några få drar in sina egna privata konflikter riskerar alltså att helt utestänga diskussionerna om OA härifrån.

Det vore väl en rimlig lösning på problemet. OA har ju flertalet gånger inbjudit diskussioner om OA till OAs öppna forum och sagt att frågor besvaras där.

Jo, då blir nog OA glada. Tysta alla utomstående kritiker på det sättet.
Själv tycker jag att föreningar som handlar om asperger ska få fortsätta vara öppet att diskutera på Aspergerforum.

Nä, på OA-forumet får ni raljera på hur mycket ni vill i er sak.
Men ni har ingen rätt att kräva vad som ska diskuteras här på Aspergerforum.
Sådan censur hör hemma i fascistdiktaturer, och är knappast något vi vill se här.
Jag tror inte heller det är rätt image för OA, utan det är nog bättre ni tyglar de personer i er ledning så dessa härvor med okynnesanmälningar inte uppstår.
Danne

Inläggav Charley? » 2010-04-09 11:51:28

Jag litar på att Titti talar sanning när hon säger att hon fått in en anmälan från Milyc. När jag, samma dag som Danne postade sitt omtalade inlägg, tittade in på OAs forum hette de omnämnda just Milyc och Lblbla (kan för mitt liv inte minnas stavning). Det är oerhört lågt gjort av Milyc. Vad det är som Titti fått om bakfoten förstår jag verkligen inte.
Charley?
Inaktiv

Inläggav Inger » 2010-04-09 11:53:15

Danne, nu är det du som missuppfattar vad saken gällde. Igen. Jag har inte anklagat dig för att ha varit inblandad i nick-missförståndet, det var Titti som rörde till det där helt på egen hand.

Min biff med dig var att du i ditt första inlägg gick ut och påstod saker (som inte ens stämmer) om andras privata förhållanden. Det är solklart brott mot integritetspolicyn på detta forum. Har dock inte sagt mer om det än det jag skrev till dig när det begav sig och har sedan dess fokuserat på mer produktiva saker.

Men du fortsätter ju att posta det ena inlägget efter det andra trots att OA lagt ner aktiviteten i OA-tråden och hänvisat till OA-forumet om ytterligare frågor eller synpunkter finns.

Självklart tar OA till sig relevant kritik och diskuterar den internt. Men eftersom du avgått är det inte något som angår dig längre.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 2 gånger.
Inger
Inaktiv

Inläggav Inger » 2010-04-09 11:57:49

Charley? skrev:Jag litar på att Titti talar sanning när hon säger att hon fått in en anmälan från Milyc. När jag, samma dag som Danne postade sitt omtalade inlägg, tittade in på OAs forum hette de omnämnda just Milyc och Lblbla (kan för mitt liv inte minnas stavning). Det är oerhört lågt gjort av Milyc. Vad det är som Titti fått om bakfoten förstår jag verkligen inte.

Anledningen till nickbytet på OA. Läs förklaringen jag postade där, den har inte något med detta forum att göra utan var något som ett antal funktionärer beslutde av en helt annan, högst legitim och ganska viktig orsak.

Varför inte bara läsa innantill där först istället för att vara så snabb att döma och misstro?
Inger
Inaktiv

Inläggav Danne » 2010-04-09 12:09:32

Inger skrev:Danne, nu är det du som missuppfattar vad saken gällde. Igen. Jag har inte anklagat dig för att ha varit inblandad i nick-missförståndet, det var Titti som rörde till det där helt på egen hand.

Skitsnack. Här är dina egna ord från längre upp i tråden.
Inger skrev:Men helt seriöst. Trodde detta var överspelat men det är ju inte VI som tjafsar, det är andra som bara fortsätter sprida den ena lögnen efter den andra och Titti som modererar något som utspelar sig på ett annat forum som hon mig veterligen inte har insyn i.

...

Men eftersom Tittis inlägg innebär en ganska allvarlig kränkning och misstänkliggörande av en persons karaktär som nu råkar vara helt oskyldig till det han anklagas för av både Danne och Titti så tänker inte jag bara låta det vara när jag råkar sitta inne med korrekta fakta om båda sakerna, vilka jag redogjort för på OAs öppna forum och i privat PM till Titti.

Sluta skyll ifrån dig på att jag "missuppfattar" hela tiden, och ta tag i problemen som ni har i de egna leden istället.

Inger skrev:Min biff med dig var att du i ditt första inlägg gick ut och påstod Men du fortsätter ju att posta det ena inlägget efter det andra trots att OA lagt ner aktiviteten i OA-tråden och hänvisat till OA-forumet om ytterligare frågor eller synpunkter finns.

Du, jag är inte med i OA längre, och skriver inte på det forumet.
Däremot fortsätter ni att ösa dynga om mig och min person där, den tråden är i dagsläget fyra sidor lång och jag har inte skrivit på tre av dom.
Ni skriver er skit där, jag svarar här, där alla får se hur ni håller på.
Er interna klubb för inbördes beundran får ni ha för er själva.

Mn nu senast har jag inte ens suttit vid en dator på ett antal dagar, sen är jag anmäld av Milyc. (!)
Är det så du menar att JAG "fortsätter att tjafsa" ??

Inger skrev:Självklart tar OA till sigl relevant kritik och diskuterar den internt. Men eftersom du avgått är det inte något som angår dig längre.

Just det. Enbart positiva åsiker om OA är relevanta, negativa ska tystas.
Vi har förstått budskapet.
För mig låter det som rena sekten, ju mer du/ni håller på.
Men om ni nu ska "representera aspergare" offentligt så får ni nog räkna med att aspergare kommer tycka till om er verksamhet också.
Och då menar jag ALLA aspergare, inte bara era medlemmar, eftersom ni talar ju inte för era medlemmar, utan just för ALLA aspergare.
Danne

Inläggav Danne » 2010-04-09 12:13:47

Inger skrev:Varför inte bara läsa innantill där först istället för att vara så snabb att döma och misstro?

Som du svarade Charley?.

Varför läser du inte innantill själv och tar reda på det jag skrev?

Namnbytet kanske inte hade någonting med aspergerforum att göra.
Men varför anmäler man då mitt inlägg för just dom sakerna EFTER man ändrat sina nick ?

Det är någon du bör reda ut med vederbörande, ta gärna av dig skygglapparna först.
Danne

Inläggav Charley? » 2010-04-09 12:14:11

Inger skrev:
Charley? skrev:Jag litar på att Titti talar sanning när hon säger att hon fått in en anmälan från Milyc. När jag, samma dag som Danne postade sitt omtalade inlägg, tittade in på OAs forum hette de omnämnda just Milyc och Lblbla (kan för mitt liv inte minnas stavning). Det är oerhört lågt gjort av Milyc. Vad det är som Titti fått om bakfoten förstår jag verkligen inte.

Anledningen till nickbytet på OA. Läs förklaringen jag postade där, den har inte något med detta forum att göra utan var något som ett antal funktionärer beslutde av en helt annan, högst legitim och ganska viktig orsak.

Varför inte bara läsa innantill där först istället för att vara så snabb att döma och misstro?

Det har jag gjort. Jag har tillit till att Titti talar sanning och tills jag ser faktiska bevis på att ett missförstånd har skett så står jag helt på hennes sida i det här.
Charley?
Inaktiv

Inläggav weasley » 2010-04-09 12:18:14

Jag vill uppmana Danne och Inger att sluta jiddra i den här frågan nu. Det är alldeles för rörigt med folk som hoppar mellan forum för att det ska gå att göra några bra beslut öht. Det här var det som verkade minst dåligt och gnabbet om OA hålles bäst på OAs öppna forum.

Danne får dessutom en uppmaning att inte reagera så känslomässigt på uttalanden som han själv inbjudit till genom att offentliggöra sitt beslut så dramatiskt som skedde.
Senast redigerad av weasley 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
weasley
Forumtekniker

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Danne » 2010-04-09 12:20:57

Japp, jag lägger ner igen.
Och hoppas att stridsyxan får förbli begravd nu.
Danne

Inläggav Inger » 2010-04-09 12:31:11

Danne skrev:Sluta skyll ifrån dig på att jag "missuppfattar" hela tiden, och ta tag i problemen som ni har i de egna leden istället.

Kan du vara vänlig och sluta köra din dominansstil och tala om vad andra ska göra? Vi är inte dina underlydande. Du HAR ju missuppfattat och hur vi sköter OA är inte längre din ensak. Men du kan ju tyvärr aldrig medge när du misstagit dig.

Inger skrev:Min biff med dig var att du i ditt första inlägg gick ut och påstod Men du fortsätter ju att posta det ena inlägget efter det andra trots att OA lagt ner aktiviteten i OA-tråden och hänvisat till OA-forumet om ytterligare frågor eller synpunkter finns.

Du, jag är inte med i OA längre, och skriver inte på det forumet.
Däremot fortsätter ni att ösa dynga om mig och min person där, den tråden är i dagsläget fyra sidor lång och jag har inte skrivit på tre av dom.
Ni skriver er skit där, jag svarar här, där alla får se hur ni håller på.
Er interna klubb för inbördes beundran får ni ha för er själva.

Du bara fortsätter skylla ifrån dig och kan inte stå för att du faktiskt gjorde ett övertramp. Precis det som du brukar ogilla när andra gör.

De tre följande sidorna i din tråd har huvudsakligen ägnats åt att diskutera de sakfrågor som ditt inlägg också tog upp. Och sista sidan åt Tittis missuppfattning. Har du något att tillägga är du välkommen tillbaka till den öppna avdelningen som alla andra.

Mn nu senast har jag inte ens suttit vid en dator på ett antal dagar, sen är jag anmäld av Milyc. (!)
Är det så du menar att JAG "fortsätter att tjafsa" ??

Som han förklarade, så ville han bara höra sig för vad som faktiskt är tillåtet här.

Inger skrev:Självklart tar OA till sigl relevant kritik och diskuterar den internt. Men eftersom du avgått är det inte något som angår dig längre.

Just det. Enbart positiva åsiker om OA är relevanta, negativa ska tystas.
Vi har förstått budskapet.

Det där är inte heller sant.

För mig låter det som rena sekten, ju mer du/ni håller på.
Men om ni nu ska "representera aspergare" offentligt så får ni nog räkna med att aspergare kommer tycka till om er verksamhet också.
Och då menar jag ALLA aspergare, inte bara era medlemmar, eftersom ni talar ju inte för era medlemmar, utan just för ALLA aspergare.

Så det är fel av mig att korrigera de delar av din kritik som du (och nu Titti) faktiskt rakt av missuppfattat, medan vi diskuterar det som du kanske har någon poäng i?

Fine, fortsätt då om det roar dig. Jag har inget mer att säga här.
Inger
Inaktiv

Inläggav Inger » 2010-04-09 12:32:01

Ojdå, moderatorn hann visst posta medan jag skrev.

Nå, jag har som sagt ändå inget mer att säga till Danne.
Inger
Inaktiv

Inläggav Zombie » 2010-04-09 13:12:58

Jaha, det här var ju månljust.

Jag har all medkänsla i världen för Tittis arbetsbörda och jag lovar att jag har gjort fel tillräckligt ofta själv för att veta att man kan det.

Men om den här bedömningen har råkat bli felaktig så uppgår det faktiskt till ärekränkning. Sådan otur har vi.

Och som jag känner Milyc är jag spiksäker på att bedömningen är felaktig. Den skär sig totalt mot allt jag har sett av honom själv.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Kvasir » 2010-04-09 13:35:16

Inger, är det ens meningsfullt att anklaga Titti utan att veta vad som skett i PM-växling mellan henne och Milyc? Det kan finnas viktiga saker där som hon inte kan röja offentligt.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 2:23:19, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav Inger » 2010-04-09 13:49:19

Hur det där med den eventuella 'anmälningen' ska tolkas får jag väl överlåta åt Admin men det är inte huvudpoängen i min protest.

Det viktiga är att ledande funktionärers nickbyte på OA-forumet hade en helt annan, rent administrativ orsak som effekt av en längre tids diskussion inom OA och inget som ö h t har med detta forum eller Dannes avhopp att göra.

Tittis tolkning av just den biten blir rent karaktärsmord och det kan faktiskt inte accepteras när vi som har insyn i bakgrunden kan intyga (under ed om så skulle krävas) den verkliga orsaken.
Inger
Inaktiv

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in