Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Inläggav Marcuss » 2017-06-11 9:35:11

Finns det någon möjlighet att få någon medicin för att åtminstone kunna lindra den trötthet som uppstår av allt stimuli som finns runt omkring. Jag vet att man inte kan medicinera bort själva aspberger men det borde väl åtminstone finnas möjlighet att få medicin för de följdsymtom som uppstår på grund av diagnosen (åtminstone lindra dessa). På eftermiddagarna är jag bara matt, trött och orkar inte med något som kräver tankeverksamhet. Det är jobbigt för mig när familjen och det som finns kring det familjära samtidigt kräver att man är med på banan... Vad kan man för få för typ av medicin i sådana fall?
Marcuss
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2017-06-11

Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Inläggav Pinghis Khan » 2017-06-11 14:19:28

Ingen troligen.
Men jag tycker att jag på något sätt har lyckats bli betydligt mindre känslig för stimuli genom att trycka i mig en massa kostilskott.
Annars hade jag nog gått berzärk där jag bor nu...
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Inläggav Batte » 2017-06-11 16:27:40

Medisiner vet jeg ikke om, men forebygging er kanskje den beste "medisin". :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Inläggav Fretshi » 2017-06-11 18:27:30

Har du ingen möjlighet att ta en powernap på eftermiddagen om du känner dig trött?

Tror trötthet är svårt att medicinera bort om man inte ska ta antidepressiva då som ska pigga upp, men då ska man ju ha en depression.

Meditation har hjälpt mig när jag studerade brukade ofta sitta en stund när jag kom hem från skolan och då laddades lite energi upp så man orkade laga mat sen.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Inläggav Dreamtrance » 2017-06-11 22:54:42

Har visserligen en adhd diagnos också. Men Strattera har hjälpt mig. Kan blockera ut störande stimuli. Fast har bara använt den i 3 veckor, så vet inte hur det blir på sikt.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Medicin mot lindring av stimuli, trötthet

Inläggav Richard » 2017-06-17 15:12:43

Jag frågade min läkare om en medicin som heter Modafinil, den lär vara milt uppiggande. Ville ha den eftersom jag är konstant trött. Men han sa att den kan trigga igång psykoser hos mig. Har du inte problem med psykoser, så kanske den kan vara ett alternativ.
Richard
 
Inlägg: 3337
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in