Måste man vara NÖRD om man har AS???

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 19:03:09

Verkar som de flesta här t ex är riktiga nördar. Tolka det som du vill...
Men det måste ju finnas en hel del med AS som inte alls är töntar. B la så finns det ju rätt många kriminella (ja jag anser inte att de flesta där är töntar men inte smarta heller kanske;-)) osv som har AS.
Måste man ha en torr dålig humor?
Måste man ha astråkiga intressen?

:D
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Nefarious » 2012-03-30 19:04:49

Jag vet inte om det är en seriös frågeställning. Om det är det så tycker jag synd om dig.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 19:06:11

Nefarious skrev:Jag vet inte om det är en seriös frågeställning. Om det är det så tycker jag synd om dig.


Väldigt seriös.
Tycker synd om dig med.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav MsFrost » 2012-03-30 19:09:28

Nä då, man måste inte ha torr humor och tråkiga intressen...
inte för att jag vet vad du tycker är tråkigt och är roligt.
MsFrost
 
Inlägg: 178
Anslöt: 2012-03-27

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 19:11:42

MsFrost skrev:Nä då, man måste inte ha torr humor och tråkiga intressen...
inte för att jag vet vad du tycker är tråkigt och är roligt.

Skönt att veta... 8)
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Huggorm » 2012-03-30 19:13:14

Finns det verkligen en massa kriminella aspergare? Jag trodde vi var hederligare än medelsvensson
Huggorm
 
Inlägg: 22248
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 19:15:35

Huggorm skrev:Finns det verkligen en massa kriminella aspergare? Jag trodde vi var hederligare än medelsvensson

Japp!
Men kanske är det endast inom rättspsyk? :?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 19:16:21

Kanske finns olika typer av AS också?
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Lakrits » 2012-03-30 19:18:46

Alyana skrev:Måste man ha en torr dålig humor?
Måste man ha astråkiga intressen?

Ur vems perspektiv menar du?

Jag har världens roligaste intressen och en formidabel humor. Att du inte håller med och därför dömer mig ligger helt och hållet på dig som person och dina egna fördomar, inte på mig.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav MsFrost » 2012-03-30 19:23:34

Alyana skrev:Kanske finns olika typer av AS också?


AS ser olika ut för alla, ingen är precis likadan
MsFrost
 
Inlägg: 178
Anslöt: 2012-03-27

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-03-30 19:25:42

Lakrits skrev:
Alyana skrev:Måste man ha en torr dålig humor?
Måste man ha astråkiga intressen?

Ur vems perspektiv menar du?

Jag har världens roligaste intressen och en formidabel humor.


Jag med!
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Idiot » 2012-03-30 19:41:01

Du har ju postat liknande inlägg i andra trådar.. Är det något du undrar så kan du väl göra en lista på allt och samla det i en tråd.

Som svar på dessa frågor (även om jag misstänker troll osv.): Som tidigare inlägg har sagt beror det på ur vems synvinkel man menar.
Humor är olika för många, och likaså intressen, vissa tycker om fotboll och andra inte.

Sen om man ska vara lite "overkill" så kan man dra paralleller mellan intelligensnivå och intressen. Men det orkar jag inte skriva om idag.
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alien » 2012-03-30 19:51:01

Alyana skrev:Verkar som de flesta här t ex är riktiga nördar. Tolka det som du vill...
Men det måste ju finnas en hel del med AS som inte alls är töntar. B la så finns det ju rätt många kriminella (ja jag anser inte att de flesta där är töntar men inte smarta heller kanske;-)) osv som har AS.
Måste man ha en torr dålig humor?
Måste man ha astråkiga intressen?


Det verkar som du är rätt fördomsfull. Vem bestämmer vad som "dålig humor" och "tråkiga intressen"? Du? Majoriteten i Sverige just nu?

Personer med AS är väldigt heterogena. Själv skulle jag gärna vara nörd, men jag är bara nördig. Och huvudsaken är att mina intressen är intressanta för mig, vad andra tycker struntar jag i.

Betr kriminalitet så finns denna omröstning: as-kriminalitet-omrostning-t1548.html

En del tycks föredra att ses som farlig kriminell hellre än tönt. Men själv är jag en

STOLT TÖNTTANT
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46222
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 20:05:20

Alien skrev:
Alyana skrev:Verkar som de flesta här t ex är riktiga nördar. Tolka det som du vill...
Men det måste ju finnas en hel del med AS som inte alls är töntar. B la så finns det ju rätt många kriminella (ja jag anser inte att de flesta där är töntar men inte smarta heller kanske;-)) osv som har AS.
Måste man ha en torr dålig humor?
Måste man ha astråkiga intressen?

Det verkar som du är rätt fördomsfull. Vem bestämmer vad som "dålig humor" och "tråkiga intressen"? Du? Majoriteten i Sverige just nu?

Oh ojdå.... oj så fördomsfull jag är!
Inte tillräckligt PK. Man får ju inte uttrycka sig som man själv önskar... glömde det. Alla bör vi ju vara stömpta i samma form eller hur?
Ni är inte så AS som ni tror - tvärtom väldigt lika alla andra.
Jag lindar inte in saker! Tycker jag nåt så säger jag säger jag precis som jag tänker det, inte rullar in allt i vad som anses passande. Skiter ärligt i vad du tycker om min fråga. Ville ha svar på mina frågor - inget annat!
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-30 20:08:06

Ja, det finns en stor mängd aspergare som går omkring med cykelhjälm, drar upp brallorna högt och pratar med gäll röst och ser ut som Revenge of the Nerds - men lyckligtvis är inte _alla_ såna.

Jag förstår trådstartarens frågeställning och tycker inte det är något konstigt med det.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 20:09:39

Idiot skrev:Du har ju postat liknande inlägg i andra trådar.. Är det något du undrar så kan du väl göra en lista på allt och samla det i en tråd.

Som svar på dessa frågor (även om jag misstänker troll osv.): Som tidigare inlägg har sagt beror det på ur vems synvinkel man menar.
Humor är olika för många, och likaså intressen, vissa tycker om fotboll och andra inte.

Sen om man ska vara lite "overkill" så kan man dra paralleller mellan intelligensnivå och intressen. Men det orkar jag inte skriva om idag.

Så man får inte fråga en enkel fråga? Ursäkta mig....
Du behöver ju heller inte svara.
Inget troll.
Nej utveckla gärna din teori om intelligensnivå ( :mrgreen: ) och intressen!
Ska bli riktigt intressant.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav calima » 2012-03-30 20:10:17

Lakrits skrev:Jag har världens roligaste intressen och en formidabel humor.


Precis som alla andra!

Vore någons intressen astråkiga tror jag inte de skulle ha de intressena, vore ens humor torr och dålig skulle man inte skratta åt det själv.

Alien skrev:Det verkar som du är rätt fördomsfull


Var har du, ts, fått dessa föreställningar från?

Tror du uppriktigt att många med as har astråkiga intressen, dålig humor och är kriminella?

Alyana skrev:B la så finns det ju rätt många kriminella (ja jag anser inte att de flesta där är töntar men inte smarta heller kanske;-)) osv som har AS.


?

Om de flesta kriminella är lite korkade och "rätt många" har As, betyder det att många med As är korkade?
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 20:12:28

KrigarSjäl skrev:Ja, det finns en stor mängd aspergare som går omkring med cykelhjälm, drar upp brallorna högt och pratar med gäll röst och ser ut som Revenge of the Nerds - men lyckligtvis är inte _alla_ såna.

Jag förstår trådstartarens frågeställning och tycker inte det är något konstigt med det.

Tack KS. Du är nog den enda som inte vill skjuta mig här... :wink:
Du är också den enda jag verkligen känner igen mig i.
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Nefarious » 2012-03-30 20:16:25

KrigarSjäl skrev:Ja, det finns en stor mängd aspergare som går omkring med cykelhjälm, drar upp brallorna högt och pratar med gäll röst och ser ut som Revenge of the Nerds - men lyckligtvis är inte _alla_ såna.

Jag förstår trådstartarens frågeställning och tycker inte det är något konstigt med det.


Fast man måste ju vara efterbliven om man inte fattar att alla med AS inte är cykelmongon. Det är ju självkart att alla inte är likadana, inte sant?
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-30 20:16:55

Fast jag har en rätt sarkastisk humor och har intressen många skulle kalla tråkiga...(litteratur, pipor)
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Idiot » 2012-03-30 20:18:05

Alyana skrev:
Idiot skrev:Du har ju postat liknande inlägg i andra trådar.. Är det något du undrar så kan du väl göra en lista på allt och samla det i en tråd.

Som svar på dessa frågor (även om jag misstänker troll osv.): Som tidigare inlägg har sagt beror det på ur vems synvinkel man menar.
Humor är olika för många, och likaså intressen, vissa tycker om fotboll och andra inte.

Sen om man ska vara lite "overkill" så kan man dra paralleller mellan intelligensnivå och intressen. Men det orkar jag inte skriva om idag.

Så man får inte fråga en enkel fråga? Ursäkta mig....
Du behöver ju heller inte svara.
Inget troll.
Nej utveckla gärna din teori om intelligensnivå ( :mrgreen: ) och intressen!
Ska bli riktigt intressant.


Jo det är klart att du får fråga, läs mitt inlägg igen om du missförstod.

Du klagar på Nefarious för att du tyckte att hon klagade på dig (ditt sätt att uttrycka dig)..
Men du agerar ju likadant mot mig som du tyckte att Nefarious agerade mot dig.

Aspergerspiral! :shock:

Roligt.

Som sagt har jag ingen lust att inleda en debatt ikväll, då blir det svårt att sova. Så det får bli en annan gång, eller aldrig, får se.
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-30 20:21:32

Nefarious skrev:
KrigarSjäl skrev:Ja, det finns en stor mängd aspergare som går omkring med cykelhjälm, drar upp brallorna högt och pratar med gäll röst och ser ut som Revenge of the Nerds - men lyckligtvis är inte _alla_ såna.

Jag förstår trådstartarens frågeställning och tycker inte det är något konstigt med det.


Fast man måste ju vara efterbliven om man inte fattar att alla med AS inte är cykelmongon. Det är ju självkart att alla inte är likadana, inte sant?

Självfallet - men har man varit på ett antal träffar kan man dra vissa slutsatser.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Idiot » 2012-03-30 20:27:45

KrigarSjäl skrev:Självfallet - men har man varit på ett antal träffar kan man dra vissa slutsatser.


Väldigt svag statistik egentligen, med tanke på hur många det finns med AS på denna planet och hur många du själv träffat av dem.


Och ja, jag vet att man kan dra slutsatser ändå.
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

Re: Måste man vara NÖRD om man har AS???

Inläggav Alyana » 2012-03-30 20:28:37

Nefarious skrev:
KrigarSjäl skrev:Ja, det finns en stor mängd aspergare som går omkring med cykelhjälm, drar upp brallorna högt och pratar med gäll röst och ser ut som Revenge of the Nerds - men lyckligtvis är inte _alla_ såna.

Jag förstår trådstartarens frågeställning och tycker inte det är något konstigt med det.


Fast man måste ju vara efterbliven om man inte fattar att alla med AS inte är cykelmongon. Det är ju självkart att alla inte är likadana, inte sant?
Tack detsamma gulling! Du verkar vara en trevlig tjej...
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in