marxisten är ny moderator

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

marxisten är ny moderator

Inläggav mnordgren » 2013-06-10 22:32:10

Admin:

Ja, marxisten är alltså det nyaste tillskottet till moderatorstaben. Han kommer till att börja med att moderera i Intressanta intressen, Språket, IT-forum och Tipsa medlemmarna, samt såklart Regler, nyheter och synpunkter.

Jag önskar honom varmt välkommen och är övertygad om att han kommer att bli en stor tillgång för oss.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

marxisten är ny moderator

Inläggav kullan » 2013-06-10 23:41:10

Grattis Marxisten. Lycka till!
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

marxisten är ny moderator

Inläggav tahlia » 2013-06-10 23:43:34

Oh herre min skapare... eller jag menar, lycka till Marxisten! :wink:
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

marxisten är ny moderator

Inläggav marxisten » 2013-06-10 23:48:52

tahlia skrev:Oh herre min skapare... eller jag menar, lycka till Marxisten! :wink:


Ska jag tolka det som en utmaning? :-)040
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

marxisten är ny moderator

Inläggav nallen » 2013-06-10 23:53:54

mnordgren skrev:[M]arxisten är alltså det nyaste tillskottet till moderatorstaben.

Men, nu får ni väl i alla fall ge er!
Eller har jag fått fel på almanackan och det är egentligen första April??
:-)004
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

marxisten är ny moderator

Inläggav tahlia » 2013-06-10 23:57:09

nallen skrev:
mnordgren skrev:[M]arxisten är alltså det nyaste tillskottet till moderatorstaben.

Men, nu får ni väl i alla fall ge er!
Eller har jag fått fel på almanackan och det är egentligen första April??
:-)004


Lugn, tror inte det är tillåtet att hålla en tvåtimmars monolog om vänsterpolitik i moderatorrutorna. ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

marxisten är ny moderator

Inläggav LordNelson » 2013-06-10 23:57:48

Slappna av Nallen.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

marxisten är ny moderator

Inläggav nallen » 2013-06-10 23:59:40

tahlia skrev:Lugn, tror inte det är tillåtet att hålla en tvåtimmars monolog om vänsterpolitik i moderatorrutorna.

Möjligen inte. Men jag förutsatte att tjänsten förutsatte läs- och skrivförmåga. Uppenbarligen hade jag fel :-)004
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

marxisten är ny moderator

Inläggav tahlia » 2013-06-11 0:01:18

nallen skrev:
tahlia skrev:Lugn, tror inte det är tillåtet att hålla en tvåtimmars monolog om vänsterpolitik i moderatorrutorna.

Möjligen inte. Men jag förutsatte att tjänsten förutsatte läs- och skrivförmåga. Uppenbarligen hade jag fel :-)004


Han är bara ivrig i chatten vilket resulterar i tangentmissar. På själva forumet finns ju möjligheten att förhandsgrandska. Det ordnar sig ska du se.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

marxisten är ny moderator

Inläggav nallen » 2013-06-11 0:03:18

*muttrar nåt om att sätta räven att vakta hönorna*
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

marxisten är ny moderator

Inläggav marxisten » 2013-06-11 0:27:51

nallen skrev:
mnordgren skrev:[M]arxisten är alltså det nyaste tillskottet till moderatorstaben.

Men, nu får ni väl i alla fall ge er!
Eller har jag fått fel på almanackan och det är egentligen första April??
:-)004


Ta det lugnt. Även om min politiska syn skiljer sig från inläggets, kommer jag inte modda bort det så länge det följer forumets regler.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

marxisten är ny moderator

Inläggav Trampe » 2013-06-11 0:52:42

Vet inte vad jag ska tycka om det här. Det frångår principen man haft tidigare att inte ha ledande företrädare för OA som moderatorer, diskussionen har förts bland annat av Pemer tidigare. För min del känns det här tämligen olustigt. Har uppskattat att forumet varit klart avskilt från OA. Och Marxisten sitter i OA:s styrelse.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

marxisten är ny moderator

Inläggav marxisten » 2013-06-11 1:03:41

Trampe skrev:Vet inte vad jag ska tycka om det här. Det frångår principen man haft tidigare att inte ha ledande företrädare för OA som moderatorer, diskussionen har förts bland annat av Pemer tidigare. För min del känns det här tämligen olustigt. Har uppskattat att forumet varit klart avskilt från OA. Och Marxisten sitter i OA:s styrelse.


Att jag skulle bli moderator har varit på tal sedan långt innan jag ens blev medlem i OA, så att jag är suppleant inom OA:s styrelse har inte påverkat på något sätt att jag blivit moderator. Det kommer inte heller att påverka mitt modererande.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

marxisten är ny moderator

Inläggav Titti » 2013-06-11 1:26:13

Moderator

Trampe skrev:Vet inte vad jag ska tycka om det här. Det frångår principen man haft tidigare att inte ha ledande företrädare för OA som moderatorer, diskussionen har förts bland annat av Pemer tidigare. För min del känns det här tämligen olustigt. Har uppskattat att forumet varit klart avskilt från OA. Och Marxisten sitter i OA:s styrelse.

Det är riktigt att vi har valt att inte ha ledande företrädare för OA som moderatorer, vilket har varit frågan när det gäller Pemer. Pemer har länge varit en känd företrädare för OA och ofta uttalat sig offentligt i olika sammanhang å OA-s vägnar. Jag tycker att det är ett klokt ställningstagande att inte ha honom som moderator av det skälet.

När det gäller marxisten är hans engagemang inte allmänt känt på samma sätt som med Pemer och han har mig veterligt aldrig uttalat sig i sin roll som förtroendevald inom OA på ett sådant sätt att det påverkar hans möjligheter att fungera som moderator på AspergerForum.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

marxisten är ny moderator

Inläggav Trampe » 2013-06-11 1:43:36

Titti skrev:Moderator

Trampe skrev:Vet inte vad jag ska tycka om det här. Det frångår principen man haft tidigare att inte ha ledande företrädare för OA som moderatorer, diskussionen har förts bland annat av Pemer tidigare. För min del känns det här tämligen olustigt. Har uppskattat att forumet varit klart avskilt från OA. Och Marxisten sitter i OA:s styrelse.

Det är riktigt att vi har valt att inte ha ledande företrädare för OA som moderatorer, vilket har varit frågan när det gäller Pemer. Pemer har länge varit en känd företrädare för OA och ofta uttalat sig offentligt i olika sammanhang å OA-s vägnar. Jag tycker att det är ett klokt ställningstagande att inte ha honom som moderator av det skälet.

När det gäller marxisten är hans engagemang inte allmänt känt på samma sätt som med Pemer och han har mig veterligt aldrig uttalat sig i sin roll som förtroendevald inom OA på ett sådant sätt att det påverkar hans möjligheter att fungera som moderator på AspergerForum.


Tyvärr delar jag inte den uppfattningen utan jag uppfattar att forumet olyckligt nog närmar sig OA istället för att vara självständigt. Att vara moderator här och sitta i styrelsen för OA är för mig två oförenliga roller. Det är två stolar som bör vara rejält avskilda.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

marxisten är ny moderator

Inläggav marxisten » 2013-06-11 2:00:18

Trampe skrev:Tyvärr delar jag inte den uppfattningen utan jag uppfattar att forumet olyckligt nog närmar sig OA istället för att vara självständigt. Att vara moderator här och sitta i styrelsen för OA är för mig två oförenliga roller. Det är två stolar som bör vara rejält avskilda.


Jag har aldrig varit någon form av talesperson för OA och mitt medlemskap kommer inte ha något inflytande på min roll som moderator. Jag var på tal om att bli moderator innan jag ens var medlem i OA.

Jag är f.ö. endast suppleant i OA. Jag har således ingen makt i OA utöver att jag får vara med på styrelsemötena och jag kan inte rösta i något som rör OA:s ledning och utveckling.

Och mitt medlemskap i OA har heller inte varit på tal när jag blev moderator, innan du nämnde det (tanken slog mig inte ens). Jag vet inte ens om alla övriga moderatorer känner till att jag är suppleant i OA:s styrelse eftersom jag aldrig uttalat mig i OA:s namn. Personligen ser jag inte det som att jag sitter på dubbla stolar eller att det skulle påverka på något vis min roll som moderator här.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

marxisten är ny moderator

Inläggav Trampe » 2013-06-11 2:21:17

marxisten skrev:
Trampe skrev:Tyvärr delar jag inte den uppfattningen utan jag uppfattar att forumet olyckligt nog närmar sig OA istället för att vara självständigt. Att vara moderator här och sitta i styrelsen för OA är för mig två oförenliga roller. Det är två stolar som bör vara rejält avskilda.


Jag har aldrig varit någon form av talesperson för OA och mitt medlemskap kommer inte ha något inflytande på min roll som moderator. Jag var på tal om att bli moderator innan jag ens var medlem i OA.

Jag är f.ö. endast suppleant i OA. Jag har således ingen makt i OA utöver att jag får vara med på styrelsemötena och jag kan inte rösta i något som rör OA:s ledning och utveckling.

Och mitt medlemskap i OA har heller inte varit på tal när jag blev moderator, innan du nämnde det (tanken slog mig inte ens). Jag vet inte ens om alla övriga moderatorer känner till att jag är suppleant i OA:s styrelse eftersom jag aldrig uttalat mig i OA:s namn. Personligen ser jag inte det som att jag sitter på dubbla stolar eller att det skulle påverka på något vis min roll som moderator här.


För mig är det en milsvids skillnad mellan att bara vara medlem i OA och de facto sitta i dess styrelse även om det "bara" är som supleant.
Och det är inte bara din roll som moderator som påverkas utan även forumets fria ställning i sig själv gentemot OA, därför tycker jag det är ytterst olämpligt att ha någon som sitter i OA:s styrelse som moderator på forumet.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

marxisten är ny moderator

Inläggav marxisten » 2013-06-11 2:33:29

Trampe skrev:För mig är det en milsvids skillnad mellan att bara vara medlem i OA och de facto sitta i dess styrelse även om det "bara" är som supleant.
Och det är inte bara din roll som moderator som påverkas utan även forumets fria ställning i sig själv gentemot OA, därför tycker jag det är ytterst olämpligt att ha någon som sitter i OA:s styrelse som moderator på forumet.


Du får ha den åsikten om du vill det. Jag kan dock säga att din oro är onödig. Mitt förtroendeuppdrag inom OA kommer inte påverka mig som moderator här på något sätt och vis. Likaså kommer inte forumets ställning gentemot OA att göra det. Jag var på tal som moderator innan jag ens blev medlem i OA, och inget har ändrat sig sedan dess. Mitt förtroendeuppdrag inom OA har f.ö. inte ens varit på tal innan.

Jag har aldrig varit en talesperson för OA och faktum är att du inte ens skulle vetat om att jag är suppleant inom OA om jag inte själv sagt det på chatten. Annars hade du liksom alla andra inte haft den blekaste om att så var fallet eftersom jag aldrig uttalat mig i OA:s namn eller ens skrivit om OA i någon tråd.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

marxisten är ny moderator

Inläggav Zirre » 2013-06-11 7:39:32

Lycka till!

Nu gäller det bara att se upp med vad/hur du skriver på forumet så det inte går som det gjorde för miche.
Du har trots allt en hel del åsikter vad jag sett.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

marxisten är ny moderator

Inläggav Kattmamma » 2013-06-11 8:32:55

Lycka till på ditt nya uppdrag! Hoppas du kommer att trivas :wink:
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

marxisten är ny moderator

Inläggav Miche » 2013-06-11 8:47:54

Zirre skrev:Lycka till!

Nu gäller det bara att se upp med vad/hur du skriver på forumet så det inte går som det gjorde för miche.
Du har trots allt en hel del åsikter vad jag sett.

Jo, jag kan vara lite för frispråkig ibland även om tanken alltid har varit god.

Lycka till marxisten.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

marxisten är ny moderator

Inläggav Vaniljflickan » 2013-06-11 8:53:04

Bästa moderatorn ever!!!!
Grattis som fan osv!

*ge tårta*
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

marxisten är ny moderator

Inläggav Trampe » 2013-06-11 11:19:06

Jag ser det som mycket viktigt för att hålla forumet obundet och fritt. Jag vill inte se folk som sitter på styrelseuppdrag vare sig i OA, Attention eller AAF som moderatorer. Just pga att forumet ska vara obundet. Men speciellt inte vill jag se någon från OA:s styrelse på en sådan post då just OA har kört en hård lobbykampanj för att få forumet att ta klar ställning att ge just OA en särställning på forumet. Och genom detta får man indirekt en särställning på forumet och forumets obundenhet har rubbats. Jag ser inte att styrelseuppdrag i ovan nämnda organisationer är på något sätt förenligt med att vara moderator på forumet.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

marxisten är ny moderator

Inläggav kvicksilver » 2013-06-11 11:57:48

Lycka till marxisten, tror det här är en bra utnämning. För övrigt hade jag ingen aning om hans engagemang inom OA, och då har jag ändå haft hyfsat koll på härvorna kring dem. Är nog bara Milyc och Pemer jag associerar med OA här på forumet,
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in