Livslångt utanförskap

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Livslångt utanförskap

Inläggav FuzzyFluffy » 2021-12-20 11:52:18

Det blir aldrig genuint. Pseudo intellektualism är en snuttefilt för människor som är utanför samhället. Det finns så nära till hands. Man blir en Dr manhattan. En banal pastisch.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Livslångt utanförskap

Inläggav FuzzyFluffy » 2021-12-20 16:18:27

Richard skrev:
FuzzyFluffy skrev:Bor I Ängelholm. Finns ingenting här :( Hade gärna träffats bara för att göra något så enkelt som att gå en promenad. Man kan ju prata lite om allt möjligt under tiden.

Flytta kan jag inte göra i dagsläget.

Jag går på daglig verksamhet här i Ängelholm o trivs väldigt bra.

Imorgon ska jag ta en fika ihop med en snubbe som också bor här i Ängelholm o har asperger, eftersom vi pratade om att ha en Ängelholmsträff via Facebook. Du kanske vill vara med nån gång?


Självklart vill jag det! Det var på Metallgatan. Den dagliga verksamheten. De letar fortfarande efter en praktikplats. Ängelholmsträff låter super. Jag har ju önskat att träffa andra med Aspergers så det här hade ju varit helt perfekt :-)Happy
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Livslångt utanförskap

Inläggav Skogkatt » 2021-12-20 16:26:28

FuzzyFluffy skrev:
Richard skrev:
FuzzyFluffy skrev:Bor I Ängelholm. Finns ingenting här :( Hade gärna träffats bara för att göra något så enkelt som att gå en promenad. Man kan ju prata lite om allt möjligt under tiden.

Flytta kan jag inte göra i dagsläget.

Jag går på daglig verksamhet här i Ängelholm o trivs väldigt bra.

Imorgon ska jag ta en fika ihop med en snubbe som också bor här i Ängelholm o har asperger, eftersom vi pratade om att ha en Ängelholmsträff via Facebook. Du kanske vill vara med nån gång?


Självklart vill jag det! Det var på Metallgatan. Den dagliga verksamheten. De letar fortfarande efter en praktikplats. Ängelholmsträff låter super. Jag har ju önskat att träffa andra med Aspergers så det här hade ju varit helt perfekt :-)Happy


Det är trevligt att se något positivt hända då och då. Lycka till allihopa och god jul. :)
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Livslångt utanförskap

Inläggav Richard » 2021-12-20 16:41:21

FuzzyFluffy skrev:
Richard skrev:
FuzzyFluffy skrev:Bor I Ängelholm. Finns ingenting här :( Hade gärna träffats bara för att göra något så enkelt som att gå en promenad. Man kan ju prata lite om allt möjligt under tiden.

Flytta kan jag inte göra i dagsläget.

Jag går på daglig verksamhet här i Ängelholm o trivs väldigt bra.

Imorgon ska jag ta en fika ihop med en snubbe som också bor här i Ängelholm o har asperger, eftersom vi pratade om att ha en Ängelholmsträff via Facebook. Du kanske vill vara med nån gång?


Självklart vill jag det! Det var på Metallgatan. Den dagliga verksamheten. De letar fortfarande efter en praktikplats. Ängelholmsträff låter super. Jag har ju önskat att träffa andra med Aspergers så det här hade ju varit helt perfekt :-)Happy

Vad trevligt!

Vi kan ta det efter jul o så, nån dag när alla har tid.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Livslångt utanförskap

Inläggav firephx » 2021-12-23 2:26:37

Jag skulle rekommendera att du börjar på någon fritidsaktivitet som du är intresserad av. Där hamnar man oftast i en liten grupp oavsett vilken aktivitet du har valt vilket kan göra att det blir lättare att lära känna nya människor. Att börja komma ut i samhället när man har varit isolerad kan bli för svårt helt själv. Jag förstår också att det kan är svårt om du har haft dåliga erfarenheter av psykiatrin att fortsätta söka hjälp.

Många som har har samma upplever som dig har fortsatt träffa nya psykologer tills man har hittat en som man klickat med och då har det funkat för vissa även om det gick dåligt i början. Du kan också testa andra alternativ som t.ex terapi online, det är viktigt att du får professionell hjälp. Prova att söka privat, där är det oftast kortare kötider.
firephx
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2021-12-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in