Lakrits inaktiverad
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
40 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Lakrits inaktiverad
Admin
Lakrits är inaktiverad en tid på egen begäran.
Lakrits är inaktiverad en tid på egen begäran.
Senast redigerad av Titti 2010-09-04 21:44:07, redigerad totalt 1 gång.
Moggy skrev:Nå, hoppas Lakrits kommer tebax när hen finner det lämpligt.
"Hen"?
Ska du också börja nu?
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
DIProgan skrev:Att bara skippa att logga in är tydligen väldigt svårt för väldigt många ^^
Admin
Livet går i perioder för oss alla, ibland bättre och ibland sämre. Ibland måste man vila från en del för att kunna ta itu med eller leva sig igenom annat. Ibland kan man behöva begränsa sig själv från en del och vi har alla olika sätt att göra det. Ett kan vara att be om att bli inaktiverad under en period, längre eller kortare.
Lakrits är långt ifrån den ende som gjort så. Det finns många forumister som gör och orsakerna varierar. Ofta låter jag det passera utan att uppmärksamma er på det men eftersom h*n har varit ganska aktiv i en del debatter nyligen vet jag att en del av er kommer att undra om det står "inaktiv" eller h*n bara låter bli att skriva mer.
Jag går inte närmare in på orsakerna till att Lakrits är inaktiverad utan det här gäller alla forumister. Vi här på forumet vet mer än de flesta om hur livet kan skifta. De flesta inaktiverade återkommer efter en tid men inte alla.
Re: Lakrits inaktiverad
Jag känner mig inte längre välkommen här. Och jag vet att en massa personer kommer att säga "Nej då, inte alls" och en annat trams, men det handlar inte om vad ni tycker utan om vad jag känner. Så var vänlig och håll inne med era meningslösa tillrop.
Det är fult att vara autistisk här. Man skall vara "aspergare" och känna sig finare än de andra autisterna och bättre än de s.k. NT. Jag tycker inte om det svepande föraktet mot de som är annorlunda samtidigt som det klagas på att vi minsann blir påpucklade för att vi är annorlunda. Vi är funktionshindrade, ja, men det borde väl snarare ge oss förståelse för andras problem att förstå oss, än tvärtom.
Upplysning av samhället kräver en insats av var och en av oss, vid varje läkarbesök, soc-besök, arbetsplatsintervju och överallt annars där våra för- och nackdelar är relevanta och/eller visar sig. Att krampaktigt hålla fast vid att vi minsann egentligen är bättre än alla andra och vi skall inte behöva berätta för någon, det är dömt att misslyckas.
Jag är autist först och har Aspergers syndrom i sjätte hand.
Det är fult att vara autistisk här. Man skall vara "aspergare" och känna sig finare än de andra autisterna och bättre än de s.k. NT. Jag tycker inte om det svepande föraktet mot de som är annorlunda samtidigt som det klagas på att vi minsann blir påpucklade för att vi är annorlunda. Vi är funktionshindrade, ja, men det borde väl snarare ge oss förståelse för andras problem att förstå oss, än tvärtom.
Upplysning av samhället kräver en insats av var och en av oss, vid varje läkarbesök, soc-besök, arbetsplatsintervju och överallt annars där våra för- och nackdelar är relevanta och/eller visar sig. Att krampaktigt hålla fast vid att vi minsann egentligen är bättre än alla andra och vi skall inte behöva berätta för någon, det är dömt att misslyckas.
Jag är autist först och har Aspergers syndrom i sjätte hand.
Re: Lakrits inaktiverad
Jag förstår Lakrits. Lite samma attityd har jag känt av oxå. Kan man inte sta rätt eller uttrycker man sig klumpigt kan man pysa härifrån tycker somliga. Inte konstigt att folk försvinner.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter