Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Puzzle, marxisten, atoms, Sjuckert, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nappe » 2017-10-03 16:23:33

Hej,
Jag prövar en 3:dje gång det är ju långt mellan gångerna, jag heter Andreas är 37 år. Jag är BI och söker pojkvän/flickvän mellan 25-35 år bor i Stockholm. Men söker också ASP vänner att hitta på någonting med, nu lever jag själv då min labrador Ludde fått somna in. Så hör gärna av er. Inte bra att vara själv! Jag finns på FB bara skcika i väg ett chatt så svara jag. maila ***Borttaget***

moderator atoms - tar bort en uppgift tills vi vet om det är okej med TS att vara så öppen.
nappe
Ny medlem

Anslöt: 2015-12-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Sleuth123 » 2017-10-09 17:58:51

Hello,
Bor i Sthlm, man, 29 år. Asperger och ADD.
Gillar bland annat fotboll och film.
Vet inte vad jag vill här egentligen men skicka gärna PM om du vill prata. :-)Happy
Sleuth123
Ny medlem

Anslöt: 2017-08-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Amanda89 » 2017-10-19 3:46:29

Hej.
Jag är en 28-årig tjej som söker tjej/kille som lirar wow (world of warcraft )med på horde,
gärna någon kring min ålder och som har udda sovrutiner :D samt mycket fritid.

skicka gärna ett pm.
Amanda89
Ny medlem

Anslöt: 2017-10-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav IDUNS MAMMA » 2017-10-19 15:50:39

Hej. Jag är en trebarns mamma med två levande barn och en ängel. Bor i Göteborg. Hoppas på att hitta någon trevlig aspergare i Göteborg att umgås lite med. Hade varit spännande att träffa någon som jag.
IDUNS MAMMA

Anslöt: 2017-09-01

Kontakttråden (del 2)

Inläggav 9411Mi » 2017-10-24 22:56:09

Tjej - 22 snart 23 år
Bor i Sthlm någonstans
Mina största intressen är djur skriva läsa internet/pcspel lyssna på musik promenera äta osv.
lider av olika psykiska problem och asperger, ska snart börja med medicin är annars stabil med huvudet på skaft
söker folk att ha kontakt med vart du håller hus spelar ingen roll :) bara skriv!
9411Mi
Ny medlem

Anslöt: 2017-10-24

Sen diagnos och ensamhet

Inläggav Linda9108 » 2017-11-03 22:43:48

Hej

Jag är en tjej på 26 år som sedan ett år levt med vetskapen om att jag har diagnosen Aspergers syndrom. Det är väldigt mycket med mig själv som jag först nu förstår och kan acceptera.

Jag skulle så gärna vilja komma i kontakt med personer som också lever med Asperger - då ensamheten börjar göra ont. Jag är inte ensam rent fysiskt men känslan av ensamhet kommer ändå varje dag. Jag vill bara hitta en ny vän som liksom jag inte riktigt passar in i mallen..
Linda9108
Ny medlem

Anslöt: 2017-01-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav aalexanderr » 2017-11-09 3:04:37

tjena, en rolig och glad kille på 27 år som kommer från västerås men bor i stockholmstrakten och söker folk på båda ställerna. går bra på de mesta när de gäller jobb och så men roliga vänner har det varit dåligt med på senare år, då dom gamla typ har "gått in i väggen" o blivit som nästan alla andra* vilket e riktigt trist o gör att man tappar kontakten, speciellt när man fortfarande vill va seriös o göra saker. gillar folk som e lite Crazy och udda och lugna men fartiga på samma gång typ, lite onomrmala helt enkel. har ett väldigt stort intresse för lastbilar och bilar, främst japanska och 80 & 90 talet har jag stort intresse för, TV spel, främst retro, men gillar även film musik, vtenskap, A.i Filisofi, teorier om tids resor o annat roligt o udda och bara hänga typ, hoppas vi hörs! mvh Alex

är även öppen för fåhållande ifall man stöter på den rätte

*ser inte vitsen med att man hör av sig och slutar svara de allra första man gör, jag vill ha kontakt med mer seriöst folk än så och ber vänligt men bestämt att respektera detta.
aalexanderr

Anslöt: 2010-04-16

Kontakttråden (del 2)

Inläggav DarwinBulldog » 2017-11-11 5:26:16

Jag är 18 bast och en cyniker, ateist, som diggar intelligens - inte magrutor. Min gubb-crush nummer ett är Richard Dawkins, evolutionsbiologen som drabbas av blinkande irritation i möte med någon av verklighetsfrämmande världsbild. Jag gör lingon-muffins när jag är ledsen, tittar på en dålig serie när jag vill kritisera och recenserar film för att kunna somna. Därtill har jag förstås asperger! Trevligt att råkas :mrgreen:
DarwinBulldog
Ny medlem

Anslöt: 2017-11-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Dreym » 2017-11-12 12:11:11

Hej, är en kille på 150 år och bor på månen eller whatever, ifall ingen är intresserad av mej som person så har det ju ändå ingen betydelse egentligen.

En genomsnittlig dag så spenderar jag hela dagen vid datorn, och spelar dataspel, kollar på youtube eller filmer, dokumentärer, läser serier och nyheter och allt tänkbart, skriver, lyssnar på musik, och allt möjligt sånt. Antingen varierat eller så bara en av sakerna hela dagen.

Bryr mej däremot inte om något av det, utan jag är mest bara deprimerad och gör saker för att få tiden att gå, och finns ingenting som egentligen betyder något för mej. Jag har inga planer överhuvudtaget för framtiden, och känner enbart att allt kommer att bli sämre och sämre med tiden, och så har det känts större delen av livet.

Det brukar vara få personer som jag verkligen passar ihop med och gillar, och har rätt svårt att lita på andra. Jag brukar själv aldrig ta kontakt med någon längre, eftersom det känns som att ingen ändå skulle vara intresserad av att prata med eller lära känna mej, och även när någon annan tar kontakt med mej så har jag svårt att tro på att de verkligen är intresserade av mej. Dessutom så tar det oftast flera månader innan man ens kan börja fundera på att träffa någon eftersom det oftast går så segt att lära känna de flesta. Vill typ förstå hur andra tänker och fungerar innan jag träffar dem.

Vad jag söker och så beror helt på hur fint det fungerar att prata med den andra personen, så i början så är jag bara intresserad av att maila och prata om allt möjligt.

I övrigt så är jag tydligen omtänksam, kreativ och smart och ser dessutom väldigt bra ut, åtminstone enligt vad ett flertal andra personer har sagt att de tycker, men själv har jag ingen åsikt om det.
Dreym
Ny medlem

Anslöt: 2017-11-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav anders83 » 2017-11-13 21:29:14

Hej, jag är en kille på 34 år som nyligen har fått diagnosen Asperger. Är uppväxt i Göteborg, men bor och jobbar numera i Örebro-området. Skulle gärna vilja träffa någon IRL, gärna tjej. Gillar att gå promenader, titta på TV/film, sitta vid datorn m.m. Skicka gärna ett pm.
anders83
Ny medlem

Anslöt: 2017-08-11

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Legacy » 2017-11-25 17:05:10

Om jag har ett tidigare inlägg så kan väl nån mod vara så bussig och ta bort den :)

Jag sitter bara inne och spelar hela dagarna, nån som vill hitta på nåt?

Dra till nåt spökhus? Tälta?
Legacy

Anslöt: 2014-09-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Smoyy » 2017-12-02 19:22:43

Hej någon :-)Happy
Söker vänner och alla bekantskaper i karlstadtrakten. Är en 27-årig kille som gillar träning, vara ute i naturen varvat med lite film och tv-spel.
Är inte speciellt osocial av mig men orkar inte alltid ta steget ut. Skriv gärna ett PM så chattar vi lite eller något :)
Smoyy
Ny medlem

Anslöt: 2017-12-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Apeiron » 2017-12-04 22:37:18

Detta är första gången jag skriver på denna hemsida: jag vet hur länge jag har känt till om hemsidan men nu är det första jag har ett behov att söka efter andra delar min diagnos, med att jag finner medmänsklighet med andra asperger för leva i en värld som är svår att med att det finns en massa social/kognitiva mönster, alltså godtyckliga normer och hur hela mänskligheten är en social pinsam varelse.
Jag är en motsägelse och jag hatar självbeskrivningar men de är ett måste i detta fall, jag kan vara tystare än stenar i vissa fall och i andra är jag en komplett pratkvarn när jag verkligen kommer igång med ett ämne. Men jag struntar i samtal som är ytliga och upprepande, för jag höra på att man nämner om saker i stället för att verkligen prata om något.

27 år gamla kille och har nu en massa fritid.

Jag vill prata, chatta och umgås med någon som har samma diagnos som mig, med att jag finner att vissa med asperger är mera intressant att vara med än någon neurotyp.

Jag har alltid haft diagnosen sedan jag var fem år gamla, inte något som man snubblade på under eller efter tonåren; hela mitt liv har jag varit medveten om min asperger, att jag vara annorlunda än den typiska människa. Vilket ledde till att jag hamnade aspergerklass och insåg att jag var också annorlunda ifrån alla andra med asperger, med att jag var mera ambivert än introvert, men att gå till skolan var svårt och jag hade inte lätt med att andra människor och det är så tömmande att vara med andra människor.

Jag är en polymath(men jag säger inte att jag är bra på att vara en polymath) och alltid haft skiftande intressen om kunskapsgenrer som filosofi, historia, litteratur, filologi, språk,psykologi och naturvetenskap: Nej, jag lider inte av den irriterade stereotypiska tron att ha asperger är lika medfödd geni, för jag har genom mitt liv varit med andra på spektrumet är smarta; det allra
smartaste jag känner har autism men de är undantaget än normen.
Chris-chan är ur-exempel att autism gör automatisk inte en på spektrumet till en introspektiv, introvert fundersam person – autism är bara social handikappad(men jag finner tröst i att alla neurotypisk är också usla å kommunikation - bara att det finns en större mängd av dom än oss). Jag har ju möt en person med brinnande intresse för att läsa Platon på ursprungliga grekisk(jag tror det är på attiska dialekt än allmänna koine) men det är många som asperger har galna för MLP: ibland tror jag är ensam den enda med asperger som har filologiska förkärlek för hellenismen.

Jag har mål i livet att bli historiker och faktaförfattare, att bli en jämlike med otroliga inhemska folkbildare som Herman Lindqvist och Alf Henrikson(vars böcker jag måste second hand, med att dom säljs knappt längre), men andra svenska historiker som håller på med idéhistoria.

Jag tror skrivit overkill här – inte riktigt gjort rättvisa om att helt beskriva mig själv, men jag tvivlar på man orkar läsa så mycket.

Om något av detta verkar intressant, skicka PM.

Och ursäkta den dåliga grammatiken.
Apeiron
Ny medlem

Anslöt: 2015-02-16

Kontakttråden (del 2)

Inläggav cybele » 2017-12-05 22:48:49

Jag har det svårt, har redan beskrivit det i många tråkiga inlägg så jag tar det inte igen. Om det finns någon med liknande svårigheter som vill chatta, skicka gärna ett PM, det vore välkommet.
cybele

Anslöt: 2014-07-26

Deprimerad AS tjej söker vän

Inläggav 9411Mi » 2017-12-08 16:20:20

Deprimerad tjej med Asperger 23 år.
Söker folk att ha kontakt med helst någon man ev kan träffa någon gång (men inget måste)
har helst kontakt över kik - vem du är spelar ingen roll, söker bekantskaper vänskaper whatever.
Depressionen är dock väldigt närvarande 24/7 så orkar inte alltid, önskar någon som orkar mig för den jag är. Tack
9411Mi
Ny medlem

Anslöt: 2017-10-24

Kontakttråden (del 2)

Inläggav pelle1900 » 2017-12-08 21:20:41

Hej,

Jag är man på 35 år och skulle vilja träffa en kvinna som vän som sedan kanske det kan leda till något mer!? Mina intressen är filmer, serier, läsa och träna. Jag har asperger och adhd. För närvarande bor jag i Halmstad.

Ser fram emot just ditt PM eller mail! :)
pelle1900
Ny medlem

Anslöt: 2016-05-20

Kontakttråden (del 2)

Inläggav MCDonald » 2017-12-16 1:36:24

Hej!

Jag är en 24-årig snubbe med Asperger och ADD. Skulle vilja lära känna fler Aspies.
Gillar tv-spel, Star Wars, humor mm. Bara börja skriva med mig om ni vill! :)
MCDonald
Ny medlem

Anslöt: 2017-11-19

Kontakttråden (del 2)

Inläggav RainBowChild » 2017-12-16 14:56:00

Sökes: Nördig tjej med nördiga intressen.

Info om mig finns på profilen, eller så kan man initiera en konversation.

Tack på förhand.
RainBowChild

Anslöt: 2013-07-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Arijon59 » 2017-12-16 16:44:50

Hej!!!! Jag söker en tjej som gillar harmoni och lugn. Hon ska leva fullt ut i ett förhållande. Finns mer information på min profil. Skicka gärna ett pm om du är intresserad!!!!!! :-)Happy :-)Happy :-)154
Arijon59
Ny medlem

Anslöt: 2017-08-27

Kontakttråden (del 2)

Inläggav InfiniteDream » 2017-12-16 17:02:44

Hej!
Jag är en kille/man på 30år med asperger som söker någon att skriva lite med. Mina intressen är träning, naturvetenskap, film, musik osv. Hooppas någon skriver :wink: Skicka ett pm.
InfiniteDream

Anslöt: 2015-01-03

Återgå till Träffar

Logga in