Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Puzzle, marxisten, atoms, Sjuckert, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav MinxJB83 » 2017-06-24 16:35:51

Jag är en kille på 33 år och är väldigt snäll men väldigt blyg i början med
nya människor har ett obefintligt socialt nätverk.Har AS-diagnos
har egen lägenhet lever på aktivitetsersättning.skulle vilja lära känna
Andra med AS.I verkligheten och på nätet.Mina intressen är dator spel,
Tv serier,böcker och djur.Har svårt att ta kontakt saknar erfarenhet av
Kompisar och relationer.Söker en tjej 18-36 för förhållande eller vänskap.
Bor i Eksjö skicka ett PM eller bättre skick ett mail till RoxyJB83@gmail.com
MinxJB83
Ny medlem

Anslöt: 2017-06-24

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nappe » 2017-07-02 17:16:34

HEj.
Jag heter Andreas är 37 från Stockholm, hm, kanske är jag gay ja, jag kanske är jag bi, vad vet jag. Singel är jag i alla fall från Stockholm. Och Asperger har jag med nyutkommen bok om mig själv! Vore roligt att bli tillsammans med någon som har Asperger. Hör gärna av er på ; brunnstrom.andreas@gmail.com
nappe
Ny medlem

Anslöt: 2015-12-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Jagers » 2017-07-10 0:28:10

Jag heter Mikael och är en kille på 29 år som bor i Västerås.

Jag är en mycket snäll och lugn kille som är väldigt öppen och ärlig mot alla jag träffar.
Väldigt bred humor och kan skratta åt allt, älskar att skratta. Gillar att ha ordning och mår som bäst när det är rent och snyggt runtomkring mig.
Sommaren 2011 fick jag min Asperger diagnos, många väljer att se till det negativa med en sådan diagnos, jag söker efter dig som förstår bättre och kan se det positiva. :)

Några saker jag gillar är: bilar/bilträffar, MC, friluftsliv, motion & gym, film, musik, teknik, dataspel, badminton, bowling, djur, sällskapsspel/kortspel, långa promenader, mys i soffan, roadtrips, mm.

Prioriterar ofta andra människor före mig själv, ställer alltid upp för alla och finns där.
Jag är en väldigt ärlig person som sagt, även med mina känslor, jag vågar säga vad jag tycker och tänker.

Jag söker en tjej för ett seriöst långvarigt förhållande, ålder är inte så viktigt.
Jag söker i första hand efter en tjej i eller i närheten av Västerås eftersom jag vill ha möjligheten att kunna träffas ofta.
Har dock bil och körkort. :-)Happy

Jag söker en snäll och ärlig tjej som är rökfri.
Gärna öppen med sina tankar och känslor.
Någon att uppleva regn och solsken med.
Jag är inte perfekt och jag söker inte dig som är perfekt. Alla har vi våra bra och dåliga sidor.

Är du intresserad av att lära känna mig så skicka gärna ett meddelande. :-)Happy

Bild på mig: http://imgur.com/8UFEkwt
Jagers

Anslöt: 2011-05-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Barfota » 2017-07-10 23:42:45

Söker tjej/kvinna för relation, men även vänner av båda könen fungerar!

Jag är 42år kille/man men ser ut som 30 har jag hört. Bor i Eskilstuna. autism 1 och adhd.

Gillar Natur,Musik,Naturmedicin,Motorcykel,Snickra,Foto

Dricker inte, så krogliv är inget för mig.
Barfota

Anslöt: 2017-07-10

Träffas?Stockholmsområdet.

Inläggav Mikaela1994 » 2017-07-18 17:42:00

Hej, jag har redan skrivit ett annat inlägg men kände för att göra ett separat.
Tjej 22 med Asperger och diverse psykiska besvär bor i träningslägenhet i Stockholm, för tillfället är jag på en daglig verksamhet under dagarna men vill börja på folkhögskola eller ett enklare jobb inom kort.

Mina främsta intressen är nog djur, pcspel/internet, promenera, "äventyr"(typ resa), äta/mat, och poesi.
Tänkte jag ville börja skriva med någon i syftet att träffas, men det är inget måste men denna specifika tråden är med den tanken i bakgrunden, ingen stress dock utan man skriver först skönt att träffa någon annan med sociala problem kanske dömer man varandra mindre då? Skriv ett PM till mig :-)Happy
Mikaela1994
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-16

Kontakttråden (del 2)

Inläggav kainstrom » 2017-07-23 2:40:59

Hej jag är en kille på 22 vintrar, är en elektriker utan behörighet (lärlingstimmarna går så segt),
Jag söker ett förhållande, söker även vänskap då jag kommer bäst överens med andra som har asperger.
Jag har många intressen, och dem kommer du att få reda på i sinom tid
kainstrom
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav matgar » 2017-07-26 9:59:21

Det var ju några år sedan jag skrev nått här. Dags för ett nytt inlägg kanske.

Kille/man på 39år.
Bor själv i Solna och är väldigt ensam av mig. Lever väldigt isolerat, då jag inte kommer ut särskilt mycket.
Fick min diagnos 2011, jag hade ju haft problem från barndomen, men det var först när jag bodde ensam och blev av med mitt jobb ~2010 som det gick utför ordentligt. Och har varit sjukskriven sen 2012.
Utan någon som jag bor med som kan få igång mig och utan rutinen från jobbet samt rätt dålig ekonomi så har jag väldigt stora problem med att hålla igång, jag har lite bättre perioder men sjunker lätt tillbaka i apati/orkeslöshet när jag inte lyckas få livet på fötter.
Jag kan bli glad för dom minsta saker, men sen är det lätt hänt att det vänder och jag blir deppig istället.

Jag skulle jättegärna träffa en tjej/partner, men just nu behöver jag verkligen någon som bara vill träffas, gå promenader eller nån annan aktivitet. Så jag kommer ut ur lägenheten lite.
Jag chattar gärna också, men av erfarenhet så tycks jag vara rätt dålig på det, då konversationer bara rinner ut i sanden. Eller så hamnar jag i en period där jag bara mår dåligt och inte orkar kommunicera, alternativt så slutar motparten att skriva bara sådär.

Jag är väldigt intresserad av datorer och datornätverk, och jobbade med det tidigare.
Brukade spela en hel del på PC, men det blir inte av så ofta längre.
Fantasy & SciFi är något jag verkligen gillar, och jag läser mycket sådana böcker, samt ser filmer/serier etc.
Jag gillar verkligen naturen, det är så fint att gå i en skog eller vara ute på sjön. Dock blir det sällan av nuförtiden då jag har så svårt att aktivera mig ensam.
Jag gillar att gå på gymmet och rent allmänt aktivera min kropp, men åter igen, det blir inte av så ofta.

Angående tjejer så har jag väldigt lite erfarenhet av relationer, jag har umgåtts en hel del med det motsatta könet men har alltid varit för osäker för att försöka ta steget till nått mer.

Sådär, ett långt och tyvärr rätt trist presentation. Men jag ser ingen mening med att försöka skönmåla min nuvarande existens.
matgar

Anslöt: 2011-07-15

Kontakttråden (del 2)

Inläggav imafckup » 2017-07-26 20:18:59

Tjena, söker någon att skriva med o ev träffa.
Bor i sthlm 22 år (tjej) väldigt ensam.
Har asperger är annorlunda men är ändå inte så långt från att vara "normal" :P
skriv gärna ett privat meddelande för mer info
avstånd spelar ej roll..
imafckup
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav cybele » 2017-07-26 22:19:26

Har redan skrivit längre upp, men här kommer ett mer självutlämnande inlägg.

Jag är sjukskriven (aktivitetsersättning) och kommer troligen vara det en lång tid framöver. Försöker komma nån vart men står i evig kö till vård. Har AS och ev. ADD. Har väldigt stark ångest i sociala situationer vilket gör att jag inte har några kontakter alls, samt depression som gör att jag har väldigt lite ork.
Jag är nog inte en särskilt kul människa att umgås med egentligen, har vissa intressen (litteratur, spel) men just nu gör jag för det mesta ingenting, saknar motivation.
Har varit isolerad väldigt länge, det är inget jag vill men försöker sakta men säkert bryta det. Känns som jag inte kan relatera till människor alls egentligen, även de med min diagnos, men är villig att göra ett försök.
Klarar inte av att träffa någon IRL som det är nu, men har gärna kontakt över internet - Skype, kik, eller vad du tycker funkar bäst.
Har ingen erfarenhet av vården så jag känner mig väldigt villrådig där. Lyssnar gärna till andra som har det svårt också, dömer ingen som inte dömer mig. Skulle vilja utbyta tankar och råd, kravlöst.
Om någon mot förmodan känner igen sig är det bara att skicka ett PM.
cybele

Anslöt: 2014-07-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Mountain_lion » 2017-07-27 8:47:25

Jag har varit här en tid.
Bl a hoppades och fortfarande hoppas jag på att hitta
personer som jag kan få en relation med irl i närheten av Halmstad.
Nu har jag hoppas naturligtvis även på kontakter fr övriga delar av landet. :-)Happy
Mountain_lion

Anslöt: 2013-07-18

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Liebe » 2017-07-30 0:20:20

Hej.
Är en man på 34 år från Stockholm med Npf-diagnoser.Jag är socialt isolerad, dvs jag har inga vänner. Hade vänner som tonåring men i vuxen ålder har det dåligt med det.

Jag hoppas kunna bryta isoleringen eftersom jag känner att livet är för kort för att bara sitta hemma ensam.

Så finns det någon här med liknande problem så får ni gärna höra av er. Kön och ålder spelar ingen roll egentligen. Älskar att promenera i naturen så gillar du det är det ett plus.
Liebe
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-29

Kontakttråden (del 2)

Inläggav lakebelle » 2017-08-04 23:09:05

Hej!

Vore fint om man kunde finna en vän här.
Bor i en förort till Stockholm så jag skulle gärna skriva med någon från Stockholmsområdet så att chansen finns att man träffas irl sen.
Jag gillar att promenera, helst i naturen eller nära vattnet. Jag tycker om att ta bilturer runt om i Stockholmsområdet till trädgårdar, naturreservat, slott exempelvis.
Köper helst ekologiskt och produkter med så lite ingredienser som möjligt, stör mig på när det är listor av tillsatser.
Jag gillar att se på dokumentärer, just nu blir det en del mordrelaterat, utredningar.
Jag är nykterist.

Tycker om att titta och spara på bilder på instagram och tumblr. Tar lite bilder själv, men har ingen speciell talang för det tycker bara det är kul.
Jag yogar dagligen, men är inget proffs eller supervig eller nåt.
Har löjligt bra koll på amerikanska kändisar, tycker det är lite pinsamt när jag kan komma ihåg namnen på deras barn men kan knappt komma ihåg vad jag gjorde igår.

Tycker det är intressant med psykologi (ovanligt jag vet.)
Jag ifrågasätter normer och det mesta i vårt samhälle, är en stolt feminist och identifierar mig som asexuell.
Drömmer om att äga en Tesla.
Jag är strikt med min kost då jag har svåra magproblem.
Jag gillar sneakers.
Grön är min favoritfärg. Just nu i alla fall.

Vore kul att träffa nån som man kan göra lite dagliga utflykter med eller promenera och snacka om livet. Eller ja, det blir väl vad det blir antar jag. Jag tar livet och mig själv på alldeles för stort allvar, skulle behöva bli lite mer oseriös, skratta mer framförallt. Kan knappt komma ihåg när jag gjorde det senast....

Söker inget romantiskt förhållande. Är bara intresserad av platoniska relationer fyi.

Jag har asperger, add, social fobi (en del andra fobier också som vi inte behöver ta upp här,) massa ångest, depressioner i perioder. Ja livet är skit ofta. Att leva livet "fullt ut" som folk brukar säga, verkar vara en konstform i sig som jag inte behärskar. Jag fattar ingenting.
lakebelle
Ny medlem

Anslöt: 2015-03-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Huvudshot » 2017-08-05 22:48:50

Kille på 30år har AS och ADHD bor i ensam i en etta på 44kvm i en liten håla i Västra Götaland som heter Tidaholm.
Mina intressen är Airsoft. konsol och PC spel. Filmer, hockey och MMA. Söker personer mellan 25-35 med liknande interssen ni som är intresserade av att kontkata mig gör det via Skype: huvudshot Steam: huvudshot1337 Xbox live:HUVUDSHOT
Huvudshot
Ny medlem

Anslöt: 2014-09-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav macattack » 2017-08-06 22:55:50

Hejsan.
Asperger light-variant här på 29 fyllda. Har arbete samt allmänna intressen, film är bland de största, andra är t.ex djur, lyrik, spel. Är lakto-ovo vegetarian sen ett par år tillbaka, äter fisk.
Vore roligt att hitta någon att connecta med, kön spelar mindre roll, är dock hetero.
Söker endast kontakter inom Stockholms län, bor själv i söderort.
Dra iväg ett mess :)
MVH
M
macattack
Ny medlem

Anslöt: 2017-08-06

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Wolfram » 2017-08-11 18:08:10

Jag: Aspergare på 29 solvarv hemmahörande i Eskilstuna. Introvert och sarkastisk av naturen, men långt mer ömsint, lojal och omtänksam om man tar sig förbi mina väggar. Bor ensam, på gott och ont, i en rymlig trea med nära till det mesta. Trivs väl i mitt eget sällskap, men känner att det vore trevligt att ha någon att dela tillvaron med. Kroppsligen i ett ganska genomsnittligt format, men lång nog att samtidigt ha fötterna på jorden och huvudet bland molnen. Intelligent och allmänbildad, men alltid ivrig att lära mig mer om det mesta, då kunskap är ett egensyfte i min värld. När jag inte fördriver tiden på internet så pysslar jag med pistolskytte, och när träningsandan faller på söker jag oftast upp någon kampsport. Arbetar på kontor i Landstingets tjänst.

Söker: En hona av min egen art. En luttrad bundsförvant att tjäna som lojal vapendragare i en värld designad för andra än oss.

För: Närhet, både kroppslig och känslomässig. Allt från romantiska middagar på tu man hand till lata hemmakvällar med för mycket godis och något nördigt på TVn. Inte främmande för konserter eller liknande evenemang, även om jag sällan söker mig ut själv. Även vandringar i skog och mark är trevligt, likaså en omgång online-gaming eller två. Men vi kanske börjar med en chatt?
Wolfram
Ny medlem

Anslöt: 2017-08-10

Kontakttråden (del 2)

Inläggav ahavisst » 2017-09-03 17:41:44

Hej! Kille på 22 år med asperger. Söker efter en tjej/kvinna som vill träffas. Hör gärna av dig så kan jag berätta mer.
ahavisst
Ny medlem

Anslöt: 2016-07-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav dd105 » 2017-09-04 17:37:36

Man. 27. Linköping.

Söker tjejer 15-45 för relation.

Söker också kompisar för socialt träning.
dd105

Anslöt: 2017-09-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Msmacke » 2017-09-09 22:45:34

Någon i Stockholm som vill ha kontakt med en 31 årig kille?

Lägg till Colagubben på Kik.
Msmacke

Anslöt: 2016-09-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Trocadero » 2017-09-16 14:33:27

Hej! Jag är en kille på 26 år som söker tjejer mellan 18-30 för vänskap. Finner det enklare att kommunicera och känslomässigt connecta med tjejer, särskilt där jag befinner mig i mitt liv just nu.

Har varit socialt isolerad sen högstadiet men började för ett år sen träffa jämnåriga på liten skala. Det var ett enormt kliv för mig och det här varit en skakig resa sen dess. Men jag har lärt mig mycket nytt om mig själv, växt som person och blickar framåt på ett annat sätt än tidigare.

Jag är ute efter att träffa folk IRL. Börjar med att lära känna varandra i text såklart men syftet med en kontakt vore att träffas så snart som möjligt. Letar efter nån som bor i Karlstad-regionen eller angränsande kommuner. Vill inte begränsa mig på det sättet egentligen för det minskar ju chanserna att nån svarar men jag måste iallafall göra ett försök.

Lite mer om mig: Har social fobi och social ångest, är väldigt öppen med att prata om mina svårigheter. Är en filosofisk person med ett intresse för psykologi. Har en stor passion för tv-spel. Cykla och spela gitarr är också intressen.

Det är väldigt svårt att beskriva sig själv och sin situation i ett relativt kort inlägg. Svarar gärna om det är några frågetecken.

Skicka ett PM!
Trocadero
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-27

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Kicki91 » 2017-09-16 20:09:36

Hej!
Jag är en 26-årig tjej som söker vänner. Kön eller ålder på (eventuella framtida) vänner spelar ingen roll för mig.

Mina främsta intressen är litteratur (läsa och skriva), musik, konst och film.

Jag är blyg och har svårt för att prata med folk så jag är först och främst ute efter människor att skriva/chatta med.
Kicki91

Anslöt: 2015-03-18

Kontakttråden (del 2)

Inläggav zedsweden » 2017-09-23 14:39:54

Är en kille på 29 år som söker vänner i Göteborg.. Gillar att spela datorspel.. Har Högfungerade asperger.. Skicka gärna ett PM om detta låter intressant :)
zedsweden
Ny medlem

Anslöt: 2017-09-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav gråsparv » 2017-09-27 13:54:12

Hej
Jag är en kille på 25 år som söker en tjej för relation.

Jag är ganska introvert och blyg vilket gör att jag upplever vissa sociala situationer som ansträngande.

Om du bor i eller i närheten av Umeå och vill veta mer om mig skicka ett PM.
gråsparv
Ny medlem

Anslöt: 2017-05-05

Träffa någon med Asperger,

Inläggav Skogstuva_80 » 2017-09-30 16:52:48

Hej, skulle vilja träffa någon som jag gillar

Träna vara i naturen mm...

Pm, till mig på meddelande
Skogstuva_80
Ny medlem

Anslöt: 2017-09-30

Kontakttråden (del 2)