Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Puzzle, marxisten, atoms, Sjuckert, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Niiklaas » 2017-01-14 23:41:43

Ensam, blyg 23-årig kille vill lära känna tjej, 18-23 ungefär, som gillar teater, sång/musik, film och träning... Jag pluggar, bor själv och har körkort.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Niiklaas
Ny medlem

Anslöt: 2014-06-16

Kontakttråden (del 2)

Inläggav bittin » 2017-01-21 21:49:33

Ansök om att bli Lunas relation
bittin

Anslöt: 2008-11-03

Kontakttråden (del 2)

Inläggav sussi83 » 2017-01-22 0:44:11

Skaffar gärna nya kontakter för vänskap :-)Happy Jag bor iaf i Sthlm 30 årsåldern, skicka ett PM om det låter intressant. Just nu försöker ja må så gott det går och väntar på en möjlighet till arbetsträning. Intressen är fysisk träning av olika slag som tar upp mycket av tiden. Skulle gärna dela erfarenheter kring det med någon.
Mvh
sussi83

Anslöt: 2010-10-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav montesquieu » 2017-02-13 19:06:51

Söker tjej på 18 till 28 år för snabb romans alternativt fast relation om vi skulle passa!

Kille på 23 vårar som bor i småland nära Jönköping.

Blev diagnotiserad med högfungerande aspergers och ADHD tidigare i år.
Har alltid varit någorlunda social av mig men minskat kraftigt efter att jag kom på att jag kunde ha aspergers och började min utredning. Känner att jag behöver hitta någon någorlunda likasinnad med förståelse över situationen och hur vardagen fungerar som aspies.

På vardagarna jobbar jag som svetsare och pluggar komvux vid sidan av för att försöka ta mig in på en högskola. På fritiden ägnar jag min tid åt att spela spel eller så glor jag på någon anime.

Vill du få reda på mer så är det bara att skicka ett pm!
montesquieu
Ny medlem

Anslöt: 2017-02-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Elefantmannen » 2017-02-14 8:56:24

Hej!
Har fått diagnosen "Sail" det vill säga ADD symtomer med autistiska drag.
Visst jag är fyrtiosex, föredrar yngre kvinnor av flera orsaker.
Orkar inte och tycker inte om stress.
Är medveten om att jag är envis men också att jag inte behöver ha rätt.
Orädd och äventyrlig utan att vara blådåre och vårdslös.
Sex och samhörighet men också att respektera och se behovet av att vistas i fred.
Har många intressen matlagning, skriva och uttrycka mig, schack och lyfta vikter på tomten, promenad och enduro osv
Skulle vilja träffa en likasinnad som har tålamod med sig själv och behöver någon som mig med mycket tolerans och kärlek.
Hör av dig, du förlorar ingenting, om du är lite som vad jag försökt förklarat så är ett möte en kaffe eller chatt samtal bara vad det är.
Jag drömmer inte stort, tvärt om accepterar jag ödet om jag så skulle vara helt ensam i universum.
För så känns det många gånger, jag och mina hundar eller space dogs bland massa fyrkantiga plåtlådor, tack adjö för fisken ;).... Citat från liftarens guide i galaxen.
Elefantmannen
Ny medlem

Anslöt: 2017-02-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Pinghis Khan » 2017-02-25 22:19:43

Är en vit medelålder cis man med medioker årsinkomst och social status.
Jag är 43 men ser ut och känner mig som 43 i bästa fall.

Jag borde förmodligen söka vänner eftersom jag inte har några och singel är jag också.
Pinghis Khan

Anslöt: 2016-01-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Eleden » 2017-02-26 3:59:02

Hej! Är en kille på ca 30 år med asperger och söker en tjej. För kärlek! :-)154 För om jag inte redan har någon annan jag gillar så är det omöjligt att prata med och lära känna en tjej utan att bli attraherad etc.

Ställer inga krav på hur eller vem du ska vara, extrovert/introvert, glad eller deprimerad, ung eller gammal, miljonär eller hemlös, spelar ingen roll, jag gillar dej oavsett så länge du gillar mej.

Men jag vill i grunden ha någon som det är lätt att prata med, både kunna ta det lugnt och titta på film och sånt en hel dag och även typ kunna vara ute i naturen etc en hel dag och uppleva saker med. Jag tycker även det är roligt att hjälpa andra så oavsett vad du har för intressen eller om det är nått du tycker är jobbigt så kan du räkna med att jag alltid skulle vilja hjälpa till om det fanns något jag kunde göra. Och den andra personen blir även lite mitt specialintresse.

Däremot så har jag lite krav för att prata med någon. Nämligen att jag är inte intresserad av att prata med någon som inte är singel, vill inte prata med någon som inte vill träffas inom högst ett par månader oavsett avståndet, vill inte prata med någon som jag någonsin nån gång har pratat med tidigare nånstans eftersom personen då uppenbarligen har slutat svara och därför inte förtjänar en ny chans, vidare så ingen som har barn för då blir det för krångligt, och heller ingen som absolut aldrig vill ha barn för då finns det ingen framtid eftersom jag tänker långsiktigt och ogillar att byta ut personer.

Sen så tycker jag även det är viktigt med åtminstone hyfsad hälsa, så stort plus för att inte röka eller vara extremt överviktig eller nått sånt. Däremot så gillar jag folk lika mycket ändå så det är inget problem på så sätt, är bara att jag bryr mej väldigt mycket och vill att den andra personen ska få ett så långt liv som möjligt.

Kan även lägga till att om vi börjar prata så är det exklusivt direkt från början, eller tja efter en vecka åtminstone, så det är inte ok att gå på nån dejt eller nått sånt med nån annan kille även om vi inte har träffats än, för sånt uppfattar jag som att den andra personen är ointresserad och inte gillar mej. Men jag gör undantag ibland om någon ber om det, inklusive för allting ovan. Jag ser inte saker helt i svartvitt.

Tror det är allt, och så länge inget av det där är något problem så kommer jag med 100% säkerhet att gilla dej och vilja prata och träffas och så vidare. Jag är inte så krånglig på det sättet utan har extremt lätt för att gilla andra. Fast bara en person i taget, och förutsatt att den andra personen verkar gilla mej, för blir typ kär i själva kärleken litegrann.

Är inte alltid så bra på att ge komplimanger men det betyder inte att jag är ointresserad eller inte gillar någon, för om jag överhuvudtaget pratar med dej och vill träffa dej så är det bara att utgå från att jag gillar dej och kommer att fortsätta gilla dej, oavsett vad jag har sagt eller inte sagt.

Brukar heller aldrig någonsin sluta svara någon jag börjat prata med, och brukar aldrig tappa intresset eller börja ogilla någon. Slutar någon annan svara (dvs inte hört av sej på ca 2 veckor) tappar jag däremot för det mesta snabbt allt intresse och blir sårad och slutar bry mej om personen även om det var någon jag gillade väldigt mycket. Det gäller däremot enbart personer som jag inte har träffat än, för personer jag träffat åtminstone en gång brukar jag bry mej mer om.

Så nu har jag berättat helt bokstavligt hur jag tänker och fungerar, för att testa hur det går. Så om du skriver så kommer det alltså leda antingen till en massa kärlek eller att du helt slutar svara. Är du som bestämmer den saken. Så vad har du att förlora? Kanske blir just DU som blir den första som skriver, och tänk allt det skulle kunna leda till? Och har någon annan redan svarat så kan vi säkert bli vänner åtminstone. Berättar mer om mej själv då - bara fråga på.

Och om du undrar varför jag inte hittat någon än så de flesta brukar gilla mej mer eller mindre, är bara att ingen gillat mej tillräckligt mycket.

Men såhära känner jag inför detta: https://www.youtube.com/watch?v=HTcfMv2owQc
Eleden
Ny medlem

Anslöt: 2017-02-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nappe » 2017-03-11 19:37:52

Hejsan, Jag heter Andreas på 36 år fr Stockholm med Aseprger.
Söker vänner/kompisar gärna i fr Stockholm - vi kan gå på bio, museum mm. Alt kompisar att chatta med. Själv mobbad som barn. Jag har en Labrador som heter Ludde.
Finns på FB bara att höras av sig. Profil bid glad kille vit tröja o glasögon. Sedan på Ludde och mig!///ANDREAS
nappe
Ny medlem

Anslöt: 2015-12-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav LXUtopia » 2017-03-12 19:46:44

Hej, jag är en trans tjej på snart 31 år som bor på Öland.
Jag söker vänner, kompisar, sex, men främst söker jag ett förhållande.

Förra våren fick jag atypisk autism som diagnos efter en utredningen som jag var tvungen att göra för att börja min trans-utredning (vilket jag nu har fått börja).

Dock känner jag inte speciellt igen mig i den diagnosen, men andra kanske märker det mer.

Jag har varit väldigt osocial den större delen av mitt liv, men dom senaste 3.5 åren så har jag verkligen satsat på att vara social och upplevt mycket nytt.

Känner att jag vill ha en flickvän, men är även öppen för nån relation med nån icke-binär eller en kille.

Jag har nu för tiden inte nåt speciellt intresse förutom att försöka vara social, men jag spelar en del tv-spel.
Har dock varit ganska intresserad av programmering (vilket jag också studerar), elektronik och teknik och vetenskapsprogram.

Jag är poly och har en relation med en annan person.
Efter några olika korta relationer så känner jag nu att det är dags för nåt mer seriöst, främst vill jag ha nån som bor nära så stressen blir mindre på att åka långt för att träffas.

Jag tror jag är snäll, någorlunda omtänksam.
Har dock lite udda tankar och ibland känner jag att jag behöver nån att få tröst hos.
LXUtopia
Ny medlem

Anslöt: 2017-03-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav nikkii » 2017-03-14 22:58:30

Hej. Är en tjej som är 20 år gammal och söker nya likasinnade vänner, förslagsvis nånstans i min egna ålder. Kan prata om vad som helst egentligen, kanske specialintressen. Själv tycker jag om geologi, kemi, biologi och har andra mer specifika intressen. Bor i stockholm, om vi kommer bra överens och inte är för nervös inför varann så kanske vi kan ses. Bara att skicka ett pm om ni vill prata
nikkii
Ny medlem

Anslöt: 2016-08-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav NeeKee » 2017-03-16 19:21:45

Hej hopp!
Jag är en glad kille på 27 år från Svedala strax utanför Malmö. Jag har Asperger Syndrom, vilket inte märks speciellt mycket när jag är med de jag känner. Mina intressen är bland annat hundar, umgås, nätsurfa, shoppa, fotografera, film och tv-serier, men jag är alltid öppen för nya grejer.

Jag vill lära känna nytt folk!. Skriv ett PM vet ja! :)

Mvh
NeeKee
NeeKee
Ny medlem

Anslöt: 2010-12-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav ehmd93 » 2017-04-06 20:33:28

Hejsan!

söker vänner på distans eller socialt. Spelar ingen roll om du är man eller kvinna sålänge du är dig själv på personlig. Trots läste andras inlägg med krav och villkor kan jag tyda på att vi har verkligen svårt att finna problem om man inte acceptera en sådan läge.

Detta inlägg ska inte ta bort och inser att detta är en aspergerforum. Inte en sajt för intimt sökare.
ehmd93

Anslöt: 2015-04-30

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Linnea123 » 2017-04-10 17:03:19

Hallå hallå. ♡

Jag är en snart 17 årig tjej♀bosatt i Skåne.
Min diagnos, autismspektrumstörning, fick jag när jag nyss var fylld 15 år. En väldigt mild form, som "egentligen inte skulle ha upptäckts".
En av mina intressen är beteende. Annars gillar jag även att lösa sudoku, lyssna på musik och i perioder läsa böcker av olika slag.
Jag söker någon att ha kontakt med, gärna i ålder 17-20.

Tveka inte inför att skriva ett pm! Det välkomnas. ツ Vill ni spela lite wordfeud med mig så heter jag linneabrbe där.
(Ignorera mitt användarnamn här på aspergerforum. Jag ville ändra det igen, men det gick inte, haha.)
Linnea123
Ny medlem

Anslöt: 2017-01-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Lilla jag » 2017-04-28 17:44:18

Hej! :-)154
Jag är en 18 årig tjej som heter Emelie och bor lite utanför Göteborg (Lerum) :-)Happy
På fritiden är jag med min hund och mina andra djur, kollar på serier, lyssnar på musik osv.
Fick min asperger diagnos när jag var 14 år och har även andra diagnoser.

Söker nu efter vänner, Möjligtvis ett förhållande om rätt person dyker upp :-)Happy
Du skall vara runt 17-23 års åldern, spelar ingen roll om du är tjej eller kille (Men kommer oftast bättre överens med killar) :D

Du kan nå mig på PM, kik eller skype.
Kik: Lillabubblan

Hoppas vi hörs! :-)Hug
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lilla jag

Anslöt: 2015-12-10

Kontakttråden (del 2)

Inläggav svinto » 2017-04-30 12:46:55

Hej
Tjej med AS o ADHD som gärna snackar om allt möjligt. Skulle vara trevligt att lära känna folk här.
Tycker mycket om djur o natur, sociologi och närliggande ämnen. :-)005
svinto
Ny medlem

Anslöt: 2017-04-30

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Debbido » 2017-05-03 20:38:45

Hej!
Jag är en fossilliknande 66-årig multisjuk aspergare som bara söker kontakt med en MEDMÄNNISKA. Tänker mig då närmast telefonsamtal, eftersom du nog inte bor i norra Bohuslän.

Vad kan vi då prata om? Egentligen allt mänskligt, utbyte av glädje och sorg. Har förstås sett och varit med om det mesta i denna visa ålder.

Politik är ju känsligt i dessa dagar så då måste jag erkänna att jag är nationalist (alltså inte nazist!). Lagom invandring helt enkelt.

Du får gärna ha fysiska sjukdomar. Har själv en hel del av den varan, som isolerar mig.

Mina intressen har varit att göra musik, måla och att träffa vänner, samt att hjälpa min son så mycket jag kan. (Autism är ärftligt). Andlighet, det övergripande intresset, men inte religiös i den konventionella meningen av ordet. Så jag dömer alltså inte ut homosexuella eller andra. Dömande är inte min grej.

Numera är jag för sjuk för allting utom att prata med den som har tid. Dessvärre bara kommunal hjälp. Har ingen vän kvar. Det är inte bara autism utan också mycket svåra fysiska sjukdomstillstånd som har gjort att jag tappat kontakten med samhället. Har nog alltid varit medberoende, men den taktiken fungerar inte längre när det gäller att få "vänner", utan det måste bli ömsesidigt utbyte, eller ingenting.

Är relativt ålderslös, som andra aspies. Ha de bra! :-)Happy

(Mina tidigare 1000 inlägg på detta forum säger dig vem jag är.)
Debbido

Anslöt: 2007-09-24

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ad Astra » 2017-05-09 20:42:17

Hej.

Man på 38 år med diagnos Asperger/ADD. Gift med barn. Högfungerande men med mycket begränsat (obefintligt) socialt liv. Jobbar som grävmaskinist sedan 16 år. Skulle vilja träffa eller bara skriva till andra med liknande diagnoser som min. Uttrycker mig lättast i skrift. Har svårt med socialt samspel då jag kan uppfattas som på eller av. Många kan tolka "av" som ointresse men då kan det bara vara så att jag inte riktigt funkar den dagen. Många har svårt med den delen tyvärr. Också "på" kan vara jobbigt för omgivningen i synnerhet om det rör sig något specialintresse i huvudet.... Kan väl säga att jag saknar mellanläget....lika intensivt som jag tycker om något lika intensivt tycker jag illa om något så det finns bara två lägen.

Har väl inga specialintressen just nu men det kan skifta på en dag.... :) Försöker att hålla mina intressen på så låg nivå som möjligt då dom tenderar att gå ut över min familj eller ekonomi. Jag har bland annat försökt att bygga en kanot hemma i köket så den nivån ligger intresset på när det väl kommer igång :)

Men som sagt försöker svara så gott det går och det går bra att bara skriva hej.
Ad Astra
Ny medlem

Anslöt: 2017-05-06

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Momo Roe » 2017-05-15 22:30:42

Hej

Jag undrar om det finns någon här som bor i eller i närheten av Nora?
Är nydiagnosticerad kvinna med AS. Skulle vilja skriva eller träffa någon som kanske delar några av mina erfarenheter i livet. Jag har aldrig träffat någon som fungerar på liknande sätt som mig själv.

:-)Happy
Momo Roe
Ny medlem

Anslöt: 2017-05-02

Träffa nya vänner

Inläggav Yogamannen94 » 2017-05-23 19:19:52

Hejsan! <3 <3

Jag skulle vilja träffa nya vänner, bor i Göteborg, spelar ingen roll för jag kan ta mig varsomhelst

22 år och har Autism, tics och en språkstörning <3 <3

:-)Hug :-)Hug :-)Hug :-)Hug
Yogamannen94
Ny medlem

Anslöt: 2017-05-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav ingen » 2017-05-29 1:32:40

Hej!

Är en kille kring 20 år som gärna skulle haft någon att prata eller göra saker med. Jag gillar träning, matte, CS och att fundera över meningen med livet.

Har ingen diagnos men känner igen mig mycket i aspergerdiagnosen. Har t.ex väldigt svårt för att prata med NT-människor. Trivs bättre med lite "udda" typer.

Bor i Jämtland.

Vi kanske hörs? :D
ingen
Ny medlem

Anslöt: 2017-05-27

Kontakttråden (del 2)

Inläggav truthseeker » 2017-06-02 18:45:40

truthseeker skrev:Hej!

Tomas heter jag. Är 34 år och bor i Småland. Trivs att vara hemma och greja. Har inga vänner men skulle vilja ha en livskamrat. Tänker flytta ut på landet och bli självförsörjande och så fri som det går att vara som människa. Ser väl typ normal ut.

Söker en lagom snygg, lagom blyg snäll och pålitlig(har svårt med tillit) tjej i min ålder som vill detsamma.

Så enkelt är det..

Tack för mig!

Döfött men provar att bumpa inlägget ändå :-)004
truthseeker

Anslöt: 2016-07-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Appollo30 » 2017-06-04 20:27:17

Hej!

Jag är en högutbildad man med asperger som är närmare 30. Anledningen till att jag skriver här är för att jag söker efter andra högutbildade aspergare i Stockholm som vill utbyta erfarenheter och eventuellt ses. Kön spelar ingen roll. Dock skulle jag uppskatta om vederbörande är mellan 25-35 år. Mina intressen kan betecknas som intellektuella då jag har ett intresse för världslitteratur och historia. Annars så håller jag mina LP-skivor och mina Spotify-spellistor högt. Jag är för övrigt mycket intresserad av musik.

Om vederbörande kan identifiera sig med något som jag har skrivit ovan så föreslår jag att denne skickar ett PM till mig.
Appollo30

Anslöt: 2017-02-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav cybele » 2017-06-17 10:56:30

Gör ett försök här då.

Jag är en tjej på 22 år och har inget vidare (dvs obefintligt) socialt nätverk. Har AS-diagnos och lever på aktivitetsersättning. Jag känner att jag inte har något gemensamt med NT-människan i princip, men skulle vilja lära känna andra med AS. Inte IRL men i PM.

Jag har varit socialt isolerad hela tonåren och saknar erfarenhet av kompisar och livet, och har svårt att ta kontakt fast jag väldigt gärna vill. Så det känns som jag har gått miste om mycket. Om någon känner igen sig, skicka ett PM! Jag skulle vilja utbyta tankar eller bara prata om vad som helst. Söker endast vänskap, gärna andra tjejer.
cybele

Anslöt: 2014-07-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav kristenman » 2017-06-19 1:15:35

hej jag är en man på 26 år som har AS! mina intressen är att backpacking,resa,fiska,droger,festa,psykedelisk musik,naturen,tv-serier,böcker,konspirationsteorier. söker kvinna för kk,förhållande eller som vän. söker män för vänskap och endast vänskap . din ålder har ingen betydelse sålänge du är minst 18 år!

jag bor i mellansverige i ett hus ensam . om någon känner sig träffad så hör av er HEJDÅ!
kristenman
Ny medlem

Anslöt: 2017-05-21

Återgå till Träffar

Logga in