Klara av att vara förälder när man har AS?

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

Moderatorer: Alien, barracuber

Inläggav Mea » 2010-12-15 11:44:03

Jag vill hemskt gärna ha barn en dag. Jag trivs med barn, antagligen pga att jag har ADHD. Barn brukar gilla min spontanitet och lekfullhet. Men. Jag är väldigt orolig att det inte räcker hela vägen.

Mitt ex påpekade att det kan vara svårt för mig att vara förälder, ett uttalande som jag nu hakat upp mig på och inte kan släppa. Vilket visar att det redan har blivit svårt, trots att mitt föräldraskap än så länge enbart är teoretiskt.

Så. Hur mår alla era barn? Vari ligger problem relaterade till AS och går de att arbeta bort/undvika?

Vill inte skaffa barn som inte uppskattar att jag satt dem till världen. Då får det hellre vara.

Moderator Alien: Avknoppad från tråden: vilka-har-barn-t3328.html
Senast redigerad av Mea 2011-05-04 10:46:40, redigerad totalt 1 gång.
Mea

Anslöt: 2010-12-15

Inläggav Mamalikescoffee » 2011-01-26 20:06:22

Mea skrev:Jag vill hemskt gärna ha barn en dag. Jag trivs med barn, antagligen pga att jag har ADHD. Barn brukar gilla min spontanitet och lekfullhet. Men. Jag är väldigt orolig att det inte räcker hela vägen.

Mitt ex påpekade att det kan vara svårt för mig att vara förälder, ett uttalande som jag nu hakat upp mig på och inte kan släppa. Vilket visar att det redan har blivit svårt, trots att mitt föräldraskap än så länge enbart är teoretiskt.

Så. Hur mår alla era barn? Vari ligger problem relaterade till AS och går de att arbeta bort/undvika?

Vill inte skaffa barn som inte uppskattar att jag satt dem till världen. Då får det hellre vara.

Det kommer punkter för varje förälder oavsett om de har ett sk funktionshinder eller inte, då de känner sig otillräckliga.
Jag tror snarare tvärt om mot din frågeställning att jag är en bättre förälder än många. För jag är medveten om mina brister på vissa punkter, och arbetar med dem. Hon är oändligt älskad, av både mig och andra.
Att jag sen är slarvig som fan, hellre köper nya kläder än o tvättar ofta - o har svårt att passa tider känns okej då.. Man kan inte vara perfekt i allt :wink:
Senast redigerad av Mamalikescoffee 2011-05-04 10:46:40, redigerad totalt 1 gång.
Mamalikescoffee

Anslöt: 2011-01-26

Inläggav Felle » 2011-06-30 18:37:16

lasseivägen skrev:Ett barnbarn på 5 månar.

Kanske skulle starta en tråd med vilka som har barnbar, men tror den blev ganska kort.
Eller en tråd me ->Vilka som inte har=) Jag blir ju stressad av att se alla i sina familjeliv här. Snart om några år är man medelålders, och har fortfarande inte träffat någont intressant kvinna man vill dela sitt liv med samt tänkas vilja ha en unge med på väldigt väldigt länge.
Felle

Anslöt: 2011-06-20

Re: Vilka har barn?

Inläggav adhderic » 2011-07-14 15:43:34

Kunde ha haft båda mina GF ville ha men jag vågade inte då jag varit mobbad hela mitt liv och
barn ser sånt när de hälsar på hos kompisar och de börjar mobba barnet. Socialt arv
adhderic

Anslöt: 2011-07-13

Re: Klara av att vara förälder när man har AS?

Inläggav Alien » 2011-12-10 22:39:28

adhderic skrev:Kunde ha haft båda mina GF ville ha men jag vågade inte då jag varit mobbad hela mitt liv och
barn ser sånt när de hälsar på hos kompisar och de börjar mobba barnet. Socialt arv

Jag skulle varit rädd för att mitt barn skulle ärva mitt AS, men jag visste inte om att jag hade det då. Har man AS, så är det stor risk för mobbning.

Men det sociala arvet tror jag inte på, min dotter hade hem kompisar men inte blev hon mobbad för det. De var ju kompiar med henne för hennes skull, inte för hennes föräldrars skull. De som inte var hennes kompisar var ju aldrig hemma hos oss.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Återgå till Barn och föräldraskap

Logga in