Kär i en aspergare men hon har pojkvän?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

Inläggav biggies » 2019-11-07 16:40:23

Hej!

Har träffat en tjej som har ADD/AS. (28 år) Skulle behöva lite tips och råd, tror att jag har likn. och att vi känner samma sak.

Jag (31 år) själv har ADHD och misstänker något annat också, men det syns aldrig eftersom jag är extremt vältalig, har tendenser till absolut gehör (musik/minne/språk blabla) vilket enl. mig försvårar eftersom ingen riktigt tror att jag har problem med vardagen. Det värsta är typ ekonomin och planera. Känslohantering också. Jag och personen i fråga är ganska lika.

Hon har pojkvän, men pratar ofta om att han är lite wierd, och att beröring från hans sida inte verkar finnas. Ibland när jag frågar henne om hon träffat sin pojkvän suckar hon ibland lite skämtsamt. Han har ju också As.

När vi är med varandra håller vi varandra i handen hårt, hon tittar mig djupt i ögonen ofta när vi pratar. Rätt länge liksom. Vi skrattar väldigt mycket tillsammans och verkar ha samma humor. Väldigt smart och rolig, och ger hints om att hon "vill ligga" generellt, men inte riktigt får ut det av hennes nuvarande. Jag respekterar att hon har pojkvän , men jag är så jävla kär samtidigt, och jag får vibbar av att hon gillar mig. T.ex. ger hon små hints om att han inte ger henne så mycket, eller skämtsamt säger "han kommer nog bara sitta o göra det".

Jag har varit ärlig och sagt att oavsett vilken relation vi har så gillar jag henne så jäkla myckjet, och att hon betyder extremt mycket för mig samt att jag gillar att umgås med henne. Vi har en deal att vi ska gifta oss om inte de gör det haha, lite halvskoj men också lite på riktigt. Vi skämtar ofta om att vi är alone forever typ. Skulle vi vara tillsammans tror jag det skulle förändras.

Jag vill inte förstöra något för henne.. Lojalitet och ärlighet är något jag förstått är viktigt för mig själv, och att hon är det. Samtidigt har jag inte varit så här kär. Jag tror hon är det också - men jag kan inte vara säker.

Tar gärna emot tankar, kommentarer och idéer på allt som kan hjälpa att visa mina känslor för henne, och hur synkar vi? Hur kan jag ge henne kärleksfulla hints som kan få henne att känna sig älskad av mig, eller veta att jag är kär? Jag vill inte bara ösa ut allt på en gång just pga pojkvänsituationen.

Hilfe!
biggies
Ny medlem

Anslöt: 2019-11-07

Inläggav elle » 2019-11-10 21:56:35

Grattis! Och tack för ett fint inlägg. Uppskattar hon dig som en vän ?

I första hand och det bästa du kan göra för henne är att försöka vara en vän som bryr sig och visar omtanke. Om hon uppskattar det kommer hon säkert att visa det. Jag är rädd att det kan skrämma upp henne om du öser ut allt på en gång. Känns som något är på gång mellan er när jag läste ditt inlägg:) Det är mina spontana tankar.
elle

Anslöt: 2011-01-09

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in