Känsliga medlemmar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav oscar » 2009-02-23 0:47:03

Jösses, folk har åsikter, känslor och erfarenheter, det kan man väl tåla? Det är min spontana reaktion. Ska forumet verkligen behöva delas upp såhär?

Eller borde kanske var och en ha en egen avdelning, så att ingen riskerar att bli oense med någon annan? Eller så kan man ju skriva dagbok, om man inte vill höra vad andra tycker...

Meeeen återigen; den synen är ju byggd på mina erfarenheter. Vågar jag hoppas att ingen känner sig "våldtagen" nu när jag delat med mig?
Senast redigerad av oscar 2011-05-04 18:05:43, redigerad totalt 1 gång.
oscar
 
Inlägg: 157
Anslöt: 2008-10-25

Inläggav Alien » 2009-02-23 0:56:19

Moderator:

Man kanske inte bara är känslig i allmänhet utan mår också dåligt och saknar ork för att ta emot vissa åsikter/ifrågasättanden. Samtidigt så finns det andra som tycker att de behöver leva ut sin "bufflighet" utan ständiga tillsägelser från moderatorer. Därför finns Privata för de förra och NFD för de senare. En ytterligare orsak att skriva i Privata är att man inte vill att utomstående ska kunna läsa, eftersom man skriver om "privata saker".

Om jag skulle dela in forumdelarna i känslighetsgrad så är det, från känsligast till okänsligast:

- Privata avd: högmodererad
- FöräldraForum: högmodererad
- Svar till nykomlingar i Aspergerforum: man bör inte skrämma bort dem
- Övriga forum utom NFD: normalmodererade
- NFD: lågmodererad

Uppdelningen är ju tillkommen pga medlemmarnas egna önskningar, så tydligen finns det ett behov.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:05:43, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Mördarsnigel » 2009-02-23 18:56:41

Det verkar finnas många aspar som inte vill skriva alls på offentliga forum av rädsla att någon ska samla på sig deras uttalanden och åsikter och skada dem på något sätt.

Och om de faktiskt skriver på offentligt forum så håller de sig från att skriva något alls som är nära och personligt, som tex vad de ser på för TV-program, av rädsla att någon ska få reda på det och... öh... ja... veta saker om dem, eller nåt.


För de som är paranoida, ständigt eller i perioder (eller faktiskt har en stalker) så är det bra med en avdelning som inte har insyn.


Iaf, bortsett från att jag skrev det på ett väldigt oseriöst sätt, så finns det behov av ställen på nätet som känns tryggare.
Mördarsnigel
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2007-11-30
Ort: Alnarp

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in