Kan inte synka Vivofit

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-09 19:18:05

När jag använder appen Communicator får kag följande meddelande: "Synkroninseringen misslyckades. Överföringsfel vid synkroniseringen. Försök igen."

Min lilla ANT stick sitter i USB-utgången i datorn jämt. När jag startar Garmin Express för att synka den vägen får jag upp en felmeddelanderuta som säger: "Garmin Express can't open because the Internet connection is being blocked. Try disabling your firewall and proxy settings and open Garmin Express again. If that doesn't work ..."

Men jag har ju Internetåtkomst. Och ingen annan brandvägg än den som är inbyggd i routern, men det har ju fungerar klockrent tidigare så jag fattar ingenting.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-10 0:04:26

Jag blev utloggad från Communicator appen och loggade in igen, så nu funkar det att synka den vägen.

Men varför Garmin Express har problem med brandväggen vet jag inte. En brandvägg som inte finns och således inte kan stängas av.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav matgar » 2014-12-10 0:10:14

Det kan ju vara windows brandväggen.
Osäker på hur den där appen funkar.
Men det kan ju vara så att när du loggar in så skapar du en koppling till servern som ligger i bakgrunden och därför tillåts synkningen. Medans att utan den manuella inloggningen så får inte vad det nu är skapa en koppling ut mot internet för att synka.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Re: Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-10 7:43:40

Självklart ska man vara inloggad, det är jag hela tiden automatiskt. Jag var ju inloggad förut, när det inte funkade. Men uppenbarligen behövde jag logga ut och logga in igen.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2014-12-12 15:35:54

Men frågan är om jag måste installera om Garmin Express i Windows 8 för att det ska fungera? Det är Garmin Express jag använder för att uppdatera mjukvaran i GPS:en och Vivofit. Med Garmin Connect appen i min smartphonr kan jag synka data mellan Connect och Vivofit. Det räcker således inte att Connect fungerar. Även Garmim Express måste funka.

Jag har inte Windows Defender, utan Avast! istället. Hittar inga konstigheter där (men jag kan ju ha missat något).
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-19 0:40:12

Nu har både geocache och jag provlem med att synka Vivofit.
Jag kan synka Vivofit med min smartphone. Stegen blir synkade, men inte sömntiden och det andra. Men geocache kan inte synka alls, trots att han har bluetooth på.
Ingen av oss kan synka med hjälå av datorn. Det har jag inte kunnat sen förra året nån gång, utan är tvungen att synka via Connect-appen.

Jag har tillåtit Garmin Express och alla andra Garmin-program i Windows-brandväggen. När jag startar Garmin Express i datorn står det:
"Garmin Express can't open because Internet connection is being blocked. Try disabling your firewall and proxy settings and open Garmin Express again.
If that doesn't work, you may need to contact your network administrator to ensure the network you're on isn't restricting access, or contact your Internet service provider to make sure they aren't blocking the connection."

Felneddelandet kommer även om jag stänger av Windows-brandväggen helt.

Ja, vi har Internet och kan surfa. Ja, ANT-stickan sitter i som den ska. Ja, jag har googlat på problemet och hittar inget forum nånstans som kan detta. Så snälla, ge tips tack.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Zirre » 2015-04-19 1:06:48

Jag kunde inte synka när deras hemsida connect.garmin... inte funkade.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-19 17:48:22

Zirre skrev:Jag kunde inte synka när deras hemsida connect.garmin... inte funkade.

Okej, men varför fungerar inte Garmin Express? Har du samma problem?

Garmin Express måste startas fär att kunna uppdatera min Garmin Oregon 600. Garmin Express har inte funkat sen i höstas. Så snälla, varför får jag detta felmeddelande? Kan ingen här tala om för mig vad felmeddelandet betyder?

Vivofit är en Garmin-produkt. Garmin Express används för att uppdatera alla Garmin-produkter, och ladda hem det som behövs till dem. Jag blir tokarg för att Garmin Express inte fungerar :-)Raging och för att jag inte vet vart jag ska vända mig för att fixa problemet. Nån Garmin-support kanske?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Zirre » 2015-04-19 19:39:49

Lilla Gumman skrev:Forumindex
jag använder https://connect.garmin.com/sv-SE/
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Zirre » 2015-04-19 19:44:56

Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Forumindex
jag använder https://connect.garmin.com/sv-SE/
sidan har dock småfel just nu. Blir error och sånt.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-19 21:30:41

Zirre skrev:
Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Forumindex
jag använder https://connect.garmin.com/sv-SE/
sidan har dock småfel just nu. Blir error och sånt.


Ja, jag använder den jag med till Vivofit. Men till Garmin Oregon 600 behöver jag att Garmin Express fungerar! För övrigt krävs Garmin Express även för Vivofit. Se första stycket om synkning. Där står det tydligt att man måste hämta Garmin Express. Har du gjort det? Om inte, gör det.

http://static.garmincdn.com/pumac/vivofit_OM_SV.pdf
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-20 21:17:55

Lilla Gumman skrev:Jag har tillåtit Garmin Express och alla andra Garmin-program i Windows-brandväggen. När jag startar Garmin Express i datorn står det:
"Garmin Express can't open because Internet connection is being blocked. Try disabling your firewall and proxy settings and open Garmin Express again.
If that doesn't work, you may need to contact your network administrator to ensure the network you're on isn't restricting access, or contact your Internet service provider to make sure they aren't blocking the connection."

Felneddelandet kommer även om jag stänger av Windows-brandväggen helt.


Snälla, finns det ingen datanörd här som vill försöka sig på detta? Varför blir det så här?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-21 14:02:05

Vi har ringt supporten som rått oss att installera om programvaran, vilket krånglar. Jag blir vansinning! :-)Raging

Är det verkligen ingen som vet? Jag fortsätter skriva i tråden så att den hamnar högt upp bland inläggen, detta är jätteviktigt för oss att komma till rätta med, per omgående.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-21 14:49:47

Nu har vi installert om Garmin Express, både jag och geocache. EFter lite trassel funkar nu Garmin Express och jag kan synka min Vivofit. Men geocache har problem med Garmin Connect. När han försöker öppna sidan, står det:
You don't have permission to access "http://connect.garmin.com/sv-SE/signin" on this server.
Reference #18.c7453c17.1429620251.15366ffa
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav geocache » 2015-04-21 14:54:35

Nu fungerar det för mig att synka.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Kan inte synka Vivofit

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-21 15:26:50

Nu verkar det funka, peppar peppar.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in