Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Hijaal » 2013-03-31 21:19:49

Jag tycker att du inte borde jobba mer i hela ditt liv, tycker du borde börja leva på social bidrag eller liknande.

Det ska jag i alla fall, fyller strax 26år och i snart 26år så har samhället gett mig mitten fingret och nu efter snart 26år så har jag fått nog och ger nu samhället mitten fingret tillbaks.

Saker som samhället gjort mot mig:

1. Låtit mig bli mobbad i 12-13år
2. Gjort så att jag inte har haft sex på 9år strax
3. Gjort så att jag inte har haft en riktigt semester på 8år
4. Utsätter mig i fara som passiv rökning och liknande grejer
5. Gjort så att jag inte har nånstans att bo
6. Gjort så att jag har fått utsätta mig för slaveri
7. Gjort så att jag inte har nån utbildning

Och en massa andra grejer.

Moderator: Avdelat från denna tråd du-ar-for-langsam-t31937.html
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

"Du är för långsam."

Inläggav nallen » 2013-03-31 21:21:44

Förutom, möjligen, punkt 1 så är hela listan ditt eget ansvar.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

"Du är för långsam."

Inläggav Hijaal » 2013-03-31 21:38:11

nallen skrev:Förutom, möjligen, punkt 1 så är hela listan ditt eget ansvar.


Snälla uppsök psykolog........

2. Jag kan inte ha sex med minst 90%-95% utav Sveriges befolkning då dom lider utav fetma, anorexia eller en kombination utav dom två. Vilket gör att om jag har sex med en som har anorexia så kan polisen haffa mig för nekrofili eller för grov misshandel på grund av att den personen är så small att dens skelett kanske brister när man har sex eller om jag har sex med en som har fetma så kan den personen få hjärt attack och då och voila då kommer polisen haffa mig för vållande till annans död.

Eller menar du att det är mitt ansvar att informera 90%-95% av Sveriges befolkning att dom lider av sjukdom, sen hjälpa dom fysiskt komma ut ur den sjukdomen för att kunna ha sex med dom? :-)063

3. Jag har inte kunnat haft en ordentlig semester på 8år på grund av att jag inte har haft jobb, bara blivit erbjuden slaveri där man får 112Kr/Tim eller 110Kr/Tim, eller menar du att det är mitt ansvar att starta ett helt eget företag utan ett start kapital för att sen senare om företaget lyckas kunna ha en bra lön så jag har råd att åka utomlands med flygplan eller liknande? :-)063

4. Hur kan det vara mitt ansvar?.......

Är det jag som gör cigaretter? Nej

Är det jag som säljer cigaretter? Nej

Är det jag som röker? Nej

Är det jag som är ansvärig när jag utsätts för passiv rökning när folk går framför en och röker eller när dom står utanför entrén och röker när man kommer ut? :-)063

Dessutom så några rökare smutsar ner också med fimpar överallt, men antar att det också är mitt ansvar på nåt konstigt sätt.

5. Jaddu det är ju självklart mitt ansvar att ha någonstans att bo när jag betalar skatt som kommunen ska använda för bygga hus så folk har nånstans att bo. Eller menar du att jag ska bygga ett helt eget hus helt plötsligt? :-)063

Orkar inte ens svara på 6-7

Jag rekommenderar dig starkt att uppsöka psykolog, skulle inte förvåna mig om jag fick en varning för detta för att dom säger att det är person angrepp.

Det roligaste är att det är inte person angrepp, det är bara jag som är ärlig och säger sanningen. Men i dagens bög Sverige så tål ingen saningen. :roll:

atoms -

Detta är inte ett på långa vägar acceptabelt sätt att uttrycka sig på bara för att du är oense med personen som du skriver till här -
Jag rekommenderar dig starkt att uppsöka psykolog, skulle inte förvåna mig om jag fick en varning för detta för att dom säger att det är person angrepp.



Samma alarmerande brist på fair play återfinns även i detta inlägg - post987768.html#p987768
Du borde sluta med ditt patetiska skit snack....



Och då du redan har varit föremål för en moderering angående ditt sätt att tilltala dina medskribenter men inte visat något prov på att den kunskapen har sjunkit in återstår bara att ge dig en varning.

Varningen meddelas dig även via PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

"Du är för långsam."

Inläggav nallen » 2013-03-31 21:44:48

Det är skillnad på att vara orsak till och att ha ansvar för vad man gör av en given situation. Sanningen är att det är ditt liv och därmed ditt ansvar att få det att fungera. Jag är så djävla less på folk som förutsätter att "någon annan" ska ordna det de inte orkar bry sig om men ändå vill ha.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

"Du är för långsam."

Inläggav Hijaal » 2013-03-31 21:46:44

nallen skrev:Det är skillnad på att vara orsak till och att ha ansvar för vad man gör av en given situation. Sanningen är att det är ditt liv och därmed ditt ansvar att få det att fungera. Jag är så djävla less på folk som förutsätter att "någon annan" ska ordna det de inte orkar bry sig om men ändå vill ha.


Det är ju fan självklart att kommunen ska fucking fixa mig boende om det är det jag fucking betalar dom för det genom fucking skatt.

Dessutom så finns det en sak som heter hyra som inte borde finnas.
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

"Du är för långsam."

Inläggav nallen » 2013-03-31 21:49:31

Nej, det som är självklart är att man betalar för de varor och tjänster man använder. Tyvärr finns det en massa såna som du som försöker stjäla från oss andra, som faktiskt gör rätt för oss.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

"Du är för långsam."

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-31 21:52:00

Hijaal skrev:Det är ju fan självklart att kommunen ska fucking fixa mig boende om det är det jag fucking betalar dom för det genom fucking skatt.

Dessutom så finns det en sak som heter hyra som inte borde finnas.


Kommunen bör hjälpa de som inte klarar av att ordna ett eget boende. Hyra måste finnas: hur annars ska hyreshusens gäster kunna nyttja servituten, byggnadsprojekten återbetalas och nyrenoveringar bekostas?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

"Du är för långsam."

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-31 21:56:49

Hijaal skrev:3. Jag har inte kunnat haft en ordentlig semester på 8år på grund av att jag inte har haft jobb, bara blivit erbjuden slaveri där man får 112Kr/Tim eller 110Kr/Tim, eller menar du att det är mitt ansvar att starta ett helt eget företag utan ett start kapital


112 kr eller 110 kr är helt okej löner. År 2002 arbetade jag för 10 kr, sedan för 25 kr, sedan för 40, sedan för 60, sedan för 80, sedan för 100 osv osv. Man måste börja någonstans. Företagsliknande sysslor kan med lätthet skapas utan startkapital. Själva registreringen kan man ta senare.

Eller varför inte handla med bitcoins? Sedan oktober har min portfölj ökat i värde 8-faldigt.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

"Du är för långsam."

Inläggav Hijaal » 2013-03-31 21:58:45

nallen skrev:Nej, det som är självklart är att man betalar för de varor och tjänster man använder. Tyvärr finns det en massa såna som du som försöker stjäla från oss andra, som faktiskt gör rätt för oss.


Du borde sluta med ditt patetiska skit snack....

Jag har inte försökt stjäla från nån annan.

Jag röker inte = Jag dödar inte långsamt folk runt mig + jag slänger inte fimpar på marken som några rökare gör.

Jag dricker inte = Så att jag inte blir full som visa och slår sönder saker, våldtar, misshandlar, osv.

Jag snusar inte = Så jag slänger inte snus på marken eller andra ställen som visa snusare gör.

Och om vi ska titta på vem det är som stjäl så är det samhället som snor från mig:

Genom till exempel bygga köp centrum innan samhället bygger ett köp centrum så är det allmän mark och alla kan gå där inklusive mig. Men voila helt plöstligt står det ett köpcentrum där och jag kan inte lägre gå där visa tider.

Jag kan inte heller leva utanför samhället för om jag går till en skog och ska fixa material till hus blir det intrång och stöld av virke jag blir anmäld för trots att skogarna är allas.

Så nej det är samhället som stjäl av min frihet och av våran moder jord.

atoms - Se varning här: post987762.html#p987762
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

"Du är för långsam."

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-31 21:59:56

Hijaal skrev:Det ska jag i alla fall, fyller strax 26år och i snart 26år så har samhället gett mig mitten fingret och nu efter snart 26år så har jag fått nog och ger nu samhället mitten fingret tillbaks.


Ifall du är svensk medborgare och lever i Sverige så ÄR du samhället. Du bär alltid ansvar för din egen välfärd. Var man är sin egen lyckas smed. Sedan finns det naturligtvis undantag ifrån den huvudregeln, när individen inte klarar av att leva på egen hand. Huvudregeln är dock att man klarar sig själv.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

"Du är för långsam."

Inläggav Hijaal » 2013-03-31 22:02:21

Gripandekylig skrev:
Hijaal skrev:Det är ju fan självklart att kommunen ska fucking fixa mig boende om det är det jag fucking betalar dom för det genom fucking skatt.

Dessutom så finns det en sak som heter hyra som inte borde finnas.


Kommunen bör hjälpa de som inte klarar av att ordna ett eget boende. Hyra måste finnas: hur annars ska hyreshusens gäster kunna nyttja servituten, byggnadsprojekten återbetalas och nyrenoveringar bekostas?


Vad är servituten?

Jaddu genom nåt som kallas fortfarande skatt? Kommunen får in pengar genom skatt som dom använder till bygga hus, nyrenoveringa ska bekostas utav fortfarande igen skatt pengar.
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

"Du är för långsam."

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-31 22:10:54

Hijaal skrev:Vad är servituten?


Det är egentligen ett ord för anslutning utav vatten, avlopp, el, telefoni, bredband och liknande. Jag använde det för att hänvisa till själva utnyttjandet utav dylika funktioner i varje lägenhet.

Hijaal skrev:Jaddu genom nåt som kallas fortfarande skatt? Kommunen får in pengar genom skatt som dom använder till bygga hus, nyrenoveringa ska bekostas utav fortfarande igen skatt pengar.


Alltså att erbjuda hyresrätter till människor som inte förmår ordna egen bostad är bara en utav många uppgifter som en kommun bär.

Vidare måste kommunalskatten räcka till saker så som:
- Skolor
- Vissa vägar
- Parker
- Viss äldreomsorg
- Habilitering
- Demokratiska projekt
- Viss infrastruktur
- Idrottsstöd

och mycket mycket mer.

Du skall tänka så här:
Betala in så mycket skatt att den täcker upp dels din skolgång, ditt arbetsliv och din pension men även lite extra så att du kan försörja de som inte är förmögna att försörja sig själva. Då fungerar det välfärdssamhälle som vi lever i på ett optimalt vis. Vill man bara tillgodose sina egna behov får man leva utanför samhället genom att exempelvis fejka sin död och flytta till en djup skog i östra Ryssland. Ska man däremot utnyttja det svenska samhället så måste man bidra så gott man kan.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

"Du är för långsam."

Inläggav Hijaal » 2013-03-31 23:28:23

Gripandekylig skrev:
Hijaal skrev:3. Jag har inte kunnat haft en ordentlig semester på 8år på grund av att jag inte har haft jobb, bara blivit erbjuden slaveri där man får 112Kr/Tim eller 110Kr/Tim, eller menar du att det är mitt ansvar att starta ett helt eget företag utan ett start kapital


112 kr eller 110 kr är helt okej löner. År 2002 arbetade jag för 10 kr, sedan för 25 kr, sedan för 40, sedan för 60, sedan för 80, sedan för 100 osv osv. Man måste börja någonstans. Företagsliknande sysslor kan med lätthet skapas utan startkapital. Själva registreringen kan man ta senare.

Eller varför inte handla med bitcoins? Sedan oktober har min portfölj ökat i värde 8-faldigt.


Okej låt oss ta en titt på lite ekonomi då. :-)018

Låt oss säga att jag får 110Kr/Tim och jobbar heltid vilket kommer resultera att jag tjänar 880Kr per dag på en vecka blir det 4400Kr och på 1 månad blir det 17,600Kr.

Men sen har vi skatt på 32% så 17,600/100 = 1%/176Kr så 1%/176Kr x 32 = 32%/5632Kr

Så efter skatt har jag 11,968Kr kvar.
Låt oss dela 11,968Kr på 31 dagar som det är i en månad och då får jag 386Kr per dag att klara mig på.

Bor i Haninge Kommun och på doms hemsida finns det 6 företag dom säger har bostäder, 5 av dom har hemsidor och det är Akelius, Haninge Bostäder, Proventum, Graflunds, Stena Fastigheter, ska titta på lite priser på hyror.
Haninge Bostäder = Måste Registera sig för kolla
Akelisu = Inga 1:or, men fanns 1 2:a på 63kvm för 7803Kr
Proventum = Måste Registera sig för kolla
Graflunds = 1 1:a i Södertälje på 45kvm för 4245Kr
Stena Fastigheter = Ingenting i Stockholm

Hyra 4245Kr per månad (och en utav dom billigaste hyror jag sett på 1 1:a)
4245/31 = 137Kr per dag
386 - 137 = 249Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Handles A-Kassa 610Kr per månad
610/31 = 19,5Kr per dag
249/19,5 = 229,5Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

SL Buss Kort = 790Kr per månad
790/31 = 25,5Kr per dag
229,5 - 25,5 = 204Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Gym Kort = 525Kr per månad
525/31 = 17Kr per dag
204 - 17 = 187Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Mobil Abonnemang = 218Kr per månad
218/31 = 7Kr per dag
187 - 7 = 180Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

EL = 341Kr per månad (det är det som står på min pappas hyr lappar)
341/31 = 11Kr per dag
180 - 11 = 169Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Hem Telefon = 98Kr per månad om jag inte ringer nåt (kollade bara snabbt på Comhem)
98/31 = 3Kr per dag
169 - 3 = 166Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Bred Band Medium = 259Kr per månad (start avgift 199Kr + 295Kr för modem + 99Kr frakt men räknar inte med dom eftersom det är en engångs kostnad)
259/31 = 8,5Kr per dag
166 - 8,5 = 157,5Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Multivitamin Tabletter 100st/100Kr = 1Kr/st, tar 2 per dag
1 x 2 = 2Kr per dag
157,5 - 2 = 155,5Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Magensium Tablettr 100st/100Kr = 1Kr/st, tar 2 per dag
1 x 2 = 2Kr per dag
155,5 - 2 = 153,5Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

1Kg Protein Pulver = 169Kr, tar 100g per dag
169/10 = 17Kr per dag
153,5 - 17 = 136,5Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Mat
Köpte nyss en 9Kg's ris säck för 129Kr vilket gör att 100g ris kostar 1,5Kr
Har köttbullar i frysen i 1Kg's påsar och dom kostade 32Kr styck så 100g köttbullar kostar 3,2Kr
Kommer inte ihåg vad 1,5 Liters mjölken jag köper kostar, men låt oss säga att den kostar 15Kr då är det 1Kr per DL.
Här är hur en måltid ser ut för mig: 200g Ris/3Kr + 100g Köttbullar/3,2Kr + 4 DL Mjölk/4Kr = 10,2Kr och äter 3 såna måltider per dag.
10,2 x 3 = 30,5Kr
136,5 - 30,5 = 106Kr per dag har jag nu för mig att klara mig på. <3

Okej vill inte göra mer beräkningar för tillfället, men enligt dom här beräkningarna så kan jag spara 106Kr per dag och då är det under dom här omständigtheterna:
Att hyran är inte dyrare, att jobbet är heltid alltså 100% och inte 1% lägre, att jag äter super billig mat 3 gånger om dagen, att jag inte går på bio, fika, pub eller nåt liknande social grej överhuvudtaget, att jag inte har husdjur, att jag inte har något på avbetalning som data,tv,mobil, att jag inte köper spel, att jag inte äter ute, att jag inte äter nåt över mat som chips, godis, läsk, att jag inte har bil, att jag inte har försäkringar, att jag inte handlar kläder eller skor för ofta och billiga varianter och skulle kunna rabbla upp en massa annat.
Och om jag lyckas spara 106Kr per dag så blir det 3286Kr per månad så då tar det kanske 5 månader för mig att spara ihop pengar till en utomlands resa bara biljetterna, sen kommer det till andra utgifter där borta.
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav higgspartikel » 2013-04-01 9:50:56

Intressant budgetering. Jag skulle ha strukit följande utgifter: Hemtelefon (du har mobil), gymkort (träna hemma/utomhus), multivitamin, magnesium och proteinpulver (ät riktig mat istället för kosttillskott).

Sök bostad i fler kommuner, har du råd med busskort så kan du också pendla.

Brukar inte el ingå i hyran?

Spara några kronor, köp färs för pengarna och gör dina egna köttbullar. Alternera med billigare vegetariska proteinkällor, ex. bönor.
higgspartikel
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2012-10-29

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav DIProgan » 2013-04-01 10:17:26

Troll eller bortskämd är det enda jag funderar över.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gafsan » 2013-04-01 10:26:15

DIProgan skrev:Troll eller bortskämd är det enda jag funderar över.


Iofs, har man en svårare autismspektrumproblematik så kan det vara svårt att se saker ur någon annans perspektiv, och då framstår man lätt som synnerligen egocentrisk. I det fallet är egocentriciteten inte ett tecken på bortskämdhet utan på en oförmåga att uppfatta andras behov och önskemål som lika viktiga som ens egna, och även en oförmåga att förstå och acceptera att andra inte delar ens prioritering av de egna önskemålen.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav tahlia » 2013-04-01 10:28:45

Hijaal skrev:Och om jag lyckas spara 106Kr per dag så blir det 3286Kr per månad så då tar det kanske 5 månader för mig att spara ihop pengar till en utomlands resa bara biljetterna, sen kommer det till andra utgifter där borta.


Och...bidrag skulle ge dig större utrymme för att spara och således fler möjligheter att åka utomlands? Nej, snarare sätta dig på kanten så pass att det många gånger kan bli jobbigt att få ihop till mat såvida du inte offrar bredbandet, gymmet, telefonen och SL-kortet.

Om du vill ha bättre ekonomi så är inte bidrag vägen att gå. Det här handlar egentligen inte alls om rubriken - det handlar egentligen inte alls om att du hellre vill gå på bidrag än att jobba, det handlar om att du vill ha mer pengar.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Zirre » 2013-04-01 10:30:47

Hijaal skrev:bara blivit erbjuden slaveri där man får 112Kr/Tim eller 110Kr/Tim,

Jag har jobbat för 80 kr/ tim och jag var glad för jag hade iaf ett jobb.
Du är möjligtvis inte lite kräsen?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav kullan » 2013-04-01 11:25:20

Hijaal skrev:Dessutom så finns det en sak som heter hyra som inte borde finnas.


I mina ögon är det självklart att man betalar sin hyra för sin bostad.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav lillmupp » 2013-04-01 11:44:00

Gafsan skrev:
DIProgan skrev:Troll eller bortskämd är det enda jag funderar över.


Iofs, har man en svårare autismspektrumproblematik så kan det vara svårt att se saker ur någon annans perspektiv, och då framstår man lätt som synnerligen egocentrisk. I det fallet är egocentriciteten inte ett tecken på bortskämdhet utan på en oförmåga att uppfatta andras behov och önskemål som lika viktiga som ens egna, och även en oförmåga att förstå och acceptera att andra inte delar ens prioritering av de egna önskemålen.


Eller så är antagandet om autismspektrumrelaterad problematik fel.
Har sett detta tankemönster hos ett flertal individer utan denna problematik.
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav lillmupp » 2013-04-01 11:45:35

Hijaal skrev:Jag tycker att du inte borde jobba mer i hela ditt liv, tycker du borde börja leva på social bidrag eller liknande.

Det ska jag i alla fall, fyller strax 26år och i snart 26år så har samhället gett mig mitten fingret och nu efter snart 26år så har jag fått nog och ger nu samhället mitten fingret tillbaks.

Saker som samhället gjort mot mig:

1. Låtit mig bli mobbad i 12-13år
2. Gjort så att jag inte har haft sex på 9år strax
3. Gjort så att jag inte har haft en riktigt semester på 8år
4. Utsätter mig i fara som passiv rökning och liknande grejer
5. Gjort så att jag inte har nånstans att bo
6. Gjort så att jag har fått utsätta mig för slaveri
7. Gjort så att jag inte har nån utbildning

Och en massa andra grejer.

Moderator: Avdelat från denna tråd du-ar-for-langsam-t31937.html


Med en sådan dystopisk syn på vårt samhälle kanske du skulle ta och byta identitet med någon papperslös och åka till dennes hemland i dennes plats. Två problem lösta i en manöver.
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav nallen » 2013-04-01 12:52:42

DIProgan skrev:Troll eller bortskämd är det enda jag funderar över.

Det ena utesluter inte det andra. Tvärt om.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gafsan » 2013-04-01 12:54:47

Hijaal skrev:Jag tycker att du inte borde jobba mer i hela ditt liv, tycker du borde börja leva på social bidrag eller liknande.


Och varifrån skulle pengarna till socialbidraget komma, ifall folk gör som du säger? Om ingen arbetar och betalar skatt så finns det inga pengar till några bidrag, det förstår du väl?
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Unib12 » 2013-04-01 13:11:28

Ett jätte bra sparar tips är att bo tillsammans med någon och ha delad ekonomi. Det har sparat mig tusenlappar.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in