Jag vill ha en god man

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag vill ha en god man

Inläggav yusuke20 » 2014-01-24 17:50:30

Min pappa ville att jag skulle få barn bankkonto men egentligen ville jag inte det.
Nu så vill han lära mig hur man betalar räkningar och sånt men det vill jag inte. Jag blir väldigt okonsentrerad och stressig för sånt och min hjärna tål inte så mycket förklaringar och sånt. Han tror jag är för utbildad för att ha en god man men det är jag inte. Jag behöver en god man. Jag kan städa och diska men jag vill inte betala räkningar och hålla på med bankkontot. Det är för jobbigt

så har han rätt att tvinga mig så här och har han rätt att hindra mig från att skaffa en god man?



Moderator atoms - bytte till en tydligare rubrik.
yusuke20
 
Inlägg: 350
Anslöt: 2014-01-19

har ett stort problem

Inläggav yusuke20 » 2014-01-24 19:08:08

Någon som kan hjälpa?
yusuke20
 
Inlägg: 350
Anslöt: 2014-01-19

har ett stort problem

Inläggav Alien » 2014-01-24 19:14:21

Om du är myndig så bestämmer du väl själv.

Men jag förstår också din far. Han vill förstås att du ska vara så självständig som möjligt. Och då och då läser man om gode män som förskingrat sina huvudmäns pengar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

har ett stort problem

Inläggav yusuke20 » 2014-01-24 19:20:32

Alien skrev:Om du är myndig så bestämmer du väl själv.

Men jag förstår också din far. Han vill förstås att du ska vara så självständig som möjligt. Och då och då läser man om gode män som förskingrat sina huvudmäns pengar.
men vad ska jag göra om jag inte vill att han ska lära mig?
yusuke20
 
Inlägg: 350
Anslöt: 2014-01-19

har ett stort problem

Inläggav Parvlon » 2014-01-24 19:23:43

Lär dig själv eller ta hjälp av nån annan. Vet du t.ex vad som händer när man inte betalar räkningar?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

har ett stort problem