Jag raggade på en tjej idag

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag raggade på en tjej idag

Inläggav opteron » 2010-06-22 18:47:09

Vissa kanske tycker att det här är kul men jag kände lite att det var synd och sorgsamt. Såg en jävligt snygg tjej nere vid spårvagnen, jag går fram lugn och cool, börjar ragga, hon ser att jag inte är nervös alls men hon undrar varför det tar sån tid för mig att svara på vad hon säger, är lite slö (min asperger kickar in?) men svarar med att jag vill tänka efter vad jag säger innan jag gör det, hon gav mig hennes msn.

Det kommer dock fram en kille som ser ut att vara mongo, han försöker ragga på henne och säger att hon var snygg, hon säger till honom du ditt äckliga lilla mongo, dra åt helvete.

Han blev ledsen och satte sig längst bak, jag tyckte väldigt synd om honom, det är ingen bra tjej eller, vad anser ni om det?

Edit: Jag tror även folk som är mongo vill ragga ibland även fast hon inte är intresserad så därför tycker jag det är synd, dessutom så var det väl lite elakt sagt?
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav vadloink » 2010-06-22 18:54:58

Det var jävligt elakt sagt. Du får väl bedöma vad för slags tjej du vill vara tillsammans med. Min spontana reaktion är: Undrar vad hon kommer att säga när hon får reda på att du har AS?
vadloink
 
Inlägg: 690
Anslöt: 2009-09-30

Inläggav opteron » 2010-06-22 19:00:32

vadloink skrev:Det var jävligt elakt sagt. Du får väl bedöma vad för slags tjej du vill vara tillsammans med. Min spontana reaktion är: Undrar vad hon kommer att säga när hon får reda på att du har AS?


Det gör hon inte, det är väldigt få som vet. Dessutom så tror jag nog inte många har problem med det, däremot om man har konstigt ansiktsuttryck som vissa mongon har då blir vissa som inte kan acceptera andras olikheter rädda och yttrar sig så här.

Vi får se, kanske träffar henne och knullar bara!? Vem vet. :lol: Förhållande blir det nog inte, var dock inte ute efter det ändå, raggar på de flesta tjejer som är snygga. Är väl ytlig kanske.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav extraterrestrial » 2010-06-22 19:16:41

opteron skrev:Vi får se, kanske träffar henne och knullar bara!? Vem vet. :lol: Förhållande blir det nog inte, var dock inte ute efter det ändå, raggar på de flesta tjejer som är snygga. Är väl ytlig kanske.


Är du en ladies man så ta vara på den förmågan och lev livet! Nästa ragg kanske är kvinnan i ditt liv. Det är bara att ragga på! :lol:
extraterrestrial
 
Inlägg: 84
Anslöt: 2010-06-19

Inläggav opteron » 2010-06-22 19:48:42

extraterrestrial skrev:Är du en ladies man så ta vara på den förmågan och lev livet! Nästa ragg kanske är kvinnan i ditt liv. Det är bara att ragga på! :lol:


Jag tar allt jag kan få tag på, bara dom inte är för tjocka ;) Kanske är jag lite störd men jag är cool och har ingen heder, så jag bryr mig inte om någon kallar mig för hora eller liknande.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-06-22 20:05:08

Så länge du inte ger löften om trohet eller känslor som inte finns där ser jag inga problem. :)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav opteron » 2010-06-22 20:07:24

Angelic Fruitcake skrev:Så länge du inte ger löften om trohet eller känslor som inte finns där ser jag inga problem. :)


Woman Certificatation of Acceptance, tack tack. Kanske råkar jag ragga på dig någon vacker dag vem vet. :lol:
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-06-22 20:18:33

:lol: Du kan ju alltid försöka iaf
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav rdos » 2010-06-22 20:22:04

Att inte lova "guld och gröna skogar" som raggande kille låter lite motsägelsefullt. Är det inte det som det hela går ut på? :roll:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav DIProgan » 2010-06-22 21:41:57

Tjej man uppenbarligen dumpar. Det var någon som skrev i någon tråd att om människor är snälla mot djur så kan man ofta applicera det på att de är snälla i övrigt. Detta borde vara ett sådant tecken på att hon ska "bort". Varför skulle hon få din kuk för att du vill knulla, sluta hora för fan o visa (inte) lite stake ^^
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Inläggav opteron » 2010-06-22 22:01:17

DIProgan skrev:Tjej man uppenbarligen dumpar. Det var någon som skrev i någon tråd att om människor är snälla mot djur så kan man ofta applicera det på att de är snälla i övrigt. Detta borde vara ett sådant tecken på att hon ska "bort". Varför skulle hon få din kuk för att du vill knulla, sluta hora för fan o visa (inte) lite stake ^^


Just sånt här skitsnack som jag hatar, du är bara avundsjuk min käre vän! Givetvis skall jag "hora" runt. Om jag gillar det så varför inte.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav DIProgan » 2010-06-22 22:14:49

opteron skrev:
DIProgan skrev:Tjej man uppenbarligen dumpar. Det var någon som skrev i någon tråd att om människor är snälla mot djur så kan man ofta applicera det på att de är snälla i övrigt. Detta borde vara ett sådant tecken på att hon ska "bort". Varför skulle hon få din kuk för att du vill knulla, sluta hora för fan o visa (inte) lite stake ^^


Just sånt här skitsnack som jag hatar, du är bara avundsjuk min käre vän! Givetvis skall jag "hora" runt. Om jag gillar det så varför inte.


Kom tillbaka o berätta hur du känner efteråt så får vi se om jag är 'avundsjuk' då med. Gillar du det då med så betyder det bara att du är förkastlig som person själv.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Inläggav opteron » 2010-06-22 22:25:20

DIProgan skrev:Kom tillbaka o berätta hur du känner efteråt så får vi se om jag är 'avundsjuk' då med. Gillar du det då med så betyder det bara att du är förkastlig som person själv.


Du är ju dum i huvudet, varför stör det dig att jag söker efter den rätta? Vem vet, man kanske får känslor för den andre genom att knulla?

Varför är det förkastligt. Det känns bara som att du tänker bara för att du inte får något skall ingen annan få.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav mnordgren » 2010-06-22 22:54:04

[mod]mnordgren:

Lugna ned er! [/mod]
Senast redigerad av mnordgren 2010-06-23 0:42:56, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Jag raggade på en tjej idag

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-06-22 23:46:58

opteron skrev:Det kommer dock fram en kille som ser ut att vara mongo, han försöker ragga på henne och säger att hon var snygg, hon säger till honom du ditt äckliga lilla mongo, dra åt helvete.

Han blev ledsen och satte sig längst bak, jag tyckte väldigt synd om honom, det är ingen bra tjej eller, vad anser ni om det?


Hon kanske blev rädd för honom?
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav DIProgan » 2010-06-23 0:55:32

opteron skrev:
DIProgan skrev:Kom tillbaka o berätta hur du känner efteråt så får vi se om jag är 'avundsjuk' då med. Gillar du det då med så betyder det bara att du är förkastlig som person själv.


Du är ju dum i huvudet, varför stör det dig att jag söker efter den rätta? Vem vet, man kanske får känslor för den andre genom att knulla?

Varför är det förkastligt. Det känns bara som att du tänker bara för att du inte får något skall ingen annan få.


Min reaktion är helt för att hon behandlar andra på sättet hon gjorde. *out*
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Inläggav maddox » 2010-06-23 8:22:07

Jag har en stark åsikt om detta: knulla-med-massor-av-olika-personer och jag gillar det inte. Men det är min egen högst personliga åsikt.

Viktigast är ju att dina ragg vet vad du har för tanke och att du inte döljer för dem att du bara raggar runt och inget annat. Då är det upp till dem om de vill ställa upp som nåt tillfälligt.
maddox
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-12-27

Inläggav opteron » 2010-06-23 8:50:49

maddox skrev:Jag har en stark åsikt om detta: knulla-med-massor-av-olika-personer och jag gillar det inte. Men det är min egen högst personliga åsikt.

Viktigast är ju att dina ragg vet vad du har för tanke och att du inte döljer för dem att du bara raggar runt och inget annat. Då är det upp till dem om de vill ställa upp som nåt tillfälligt.


jag är ute efter kärlek, på vägen dit har jag kul, ragg garanterar inte sex.

dessutom nöjer jag mig med att kyssa tjejer, attraktionen behöver inte leda till samlag.

DIProgan skrev:Min reaktion är helt för att hon behandlar andra på sättet hon gjorde. *out*

alla kan bättra sig, ingen är perfekt.. :wink:
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-06-23 9:52:19

opteron;

Jag tycker du ska göra som du vill. Du är rätt ung om jag minns rätt och har du leklust så lek av dig! (men använd kondom och det är allvarligt menat) Det finns tid för allvar senare.

En liten varning bara, med AS är det lätt att råka såra folk för att man missar små signaler (t ex på att någon blir kär i en). Så spela rent och försök vara ärlig med att du inte vill ha något seriöst. Även flickhjärtan brister lätt, vet du :)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav opteron » 2010-06-23 10:31:16

Nu har vi gått totalt av banan här, tråden handlade om hur en viss tjej förolämpade ett mongo :?

Jag behöver inga tips, jag vet hur jag ska göra och vad jag vill, jag är ung men det betyder inte att jag är dum.

Edit: Jag leker inte av mig, jag söker efter den rätta tjejen, oavsett hudfärg, religion, kultur, ålder och ursprung osv. Det enda krav är att tjejen är hyfsat fräsch och inte är ett problem (skapar bråk osv) sedan om vi klickar eller inte får ödet avgöra, men jag är inte ute efter sex som du verkar tro angelic, säger bara att jag inte har något emot att ha det om de själva vill.


Men nog om det, tillbaka till topic. Jag tror inte hon är särskilt bra den här tjejen så jag överväger att inte ha mer kontakt med hon.
Senast redigerad av opteron 2010-06-23 10:46:14, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Parvlon » 2010-06-23 10:45:17

Såg det verkligen ut som ett mongo eller tror du det bara för att hon sa att det var ett mongo?

http://en.wikipedia.org/wiki/File:LA2-NSRW-1-0149.jpg
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-06-23 10:49:00

Ok, tillbaka OT;

jag skulle ställa mig tvekande inför hennes personlighet om hon uttrycker sig på det viset, generellt sett brukar det inte vara ett bra tecken om man söker efter någon som är accepterande.

Å andra sidan kan det ha varit en spontan reaktion som hon själv inte hade kontroll på och det är inte omöjligt att hon skämdes över det efteråt. Så antingen får du luska lite omkring det eller räkna det som "en gång är ingen gång" och dra öronen åt dig om hon sen visar andra tendenser på att vara fördomsfull eller hatisk. En enskild incident bör inte vara skäl nog att förkasta någon, åtminstone inte utan att känna till bakgrunden.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav opteron » 2010-06-23 10:53:26

Angelic Fruitcake skrev:Ok, tillbaka OT;

jag skulle ställa mig tvekande inför hennes personlighet om hon uttrycker sig på det viset, generellt sett brukar det inte vara ett bra tecken om man söker efter någon som är accepterande.

Å andra sidan kan det ha varit en spontan reaktion som hon själv inte hade kontroll på och det är inte omöjligt att hon skämdes över det efteråt. Så antingen får du luska lite omkring det eller räkna det som "en gång är ingen gång" och dra öronen åt dig om hon sen visar andra tendenser på att vara fördomsfull eller hatisk. En enskild incident bör inte vara skäl nog att förkasta någon, åtminstone inte utan att känna till bakgrunden.


Okej, jag ger henne ett försök.. Låter ju rimligast, och det var även min tanke i början att hon kan få en till chans, för jag vill inte ha en bråkmakerska så kommer jag inte acceptera att hon tjafsar med folk igen. :)
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav KandiShaker » 2010-06-25 22:56:33

Skulle själv tyckt det var jävligt obehagligt om någon kom fram och dreggade på mig. Tycker det var bra gjort av tjejen att visa vart gränsen går! Behövs mer såna som säger ifrån när det blir för mkt.
KandiShaker
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2010-06-15

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in