Jag har skrivit en bok och ett förlag vill trycka boken!!!!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Grattis!

Inläggav DC » 2008-02-03 21:35:25

Och lycka till!
Vad handlar boken om?
Senast redigerad av DC 2011-05-04 11:20:13, redigerad totalt 1 gång.
DC
Inaktiv
 
Inlägg: 920
Anslöt: 2008-01-03
Ort: Skåne

Inläggav Debbido » 2008-02-03 23:36:29

jonsch skrev:
Kvasir skrev:
jonsch skrev:Debbido, mitt tips är att du skriver med en helt lätt fantasislöja över. [EDIT]CENSUR

En udda men rolig variant är romanen "Tärningsspelaren" av Luke Reinhardt. Ganska snart inser man att boken inte alls är skriven av Luke Reinhardt utan det är huvudpersonen i boken. :)
Finns det inte en som heter Bibeln?


Jaha, det här blev svårt för mig "Jonsch". Men du menar väl då att Bibeln är skriven med en lätt fantasislöja över sig?

Jag har ju "kommit ur garderoben" med min tro på en högre makt, vilket inte säger mycket om min inställning till var och en av de 66 böcker som Bibeln består av. Tycker olika om olika böcker/författare. Efter att ha läst Jonas Gardells bok "Om Gud", som grundligt avhandlar Gamla Testamentet tappade jag en del av läslusten beträffande GT.

Anser att t ex skapelseberättelsen är en legend, en slags saga i kombination med ett extrakt ur Israels historia. Sagan har vissa poänger som vill säga oss något. Kunskap utan kärlek leder till fördärv, skulle jag personligen kunna tänka mig som en poäng. F ö tror jag att Homo Sapiens är 100-200 000 år och kommer från Afrika ursprungligen.

Det här med min bok får ligga till sig ett tag till, tills jag känner att :-)220 SÅ HÄR ska jag göra. Den ligger på ca 200 sidor och där kan den ligga tills jag vet vad jag egentligen vill ha sagt, och varför.

TACK för alla goda råd!
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in