Jag är kär i en i personalen
106 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Jag är kär i en i personalen
Jag bor på ett gruppboende med 5 brukare, och 5 kvinnliga anställda. Personalen är endast dag och kvällspersonal, ingen nattpersonal. Är det fel som brukare att dras till kvinnlig personal, och vilja pussa och krama vissa av dom? Någon som har liknande problem?
Moderator atoms - könsneutraliserade rubriken.
Moderator atoms - könsneutraliserade rubriken.
- mendelssohn
- Anslöt: 2011-12-25
Re: Jag är kär i den kvinnliga personalen
Det är nog lätt hänt eftersom deras yrkesroll är att ta hand om dig. Men det är nog emot de "etiska riktlinjerna" att inleda något. Krama kan nog gå an sporadiskt, men pussar kan nog innebära att det blir varken kram eller puss.
Du får förföra personen ifråga så kanske denna är mindre nogrann med riktlinjer.
Du får förföra personen ifråga så kanske denna är mindre nogrann med riktlinjer.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Det är nog lätt hänt eftersom deras yrkesroll är att ta hand om dig. Men det är nog emot de "etiska riktlinjerna" att inleda något. Krama kan nog gå an sporadiskt, men pussar kan nog innebära att det blir varken kram eller puss.
Problemet är att de är gifta, förra sommaren råkade jag ta på låren hos en personal i bilen, hon blev inte arg men sa ifrån att liknande saker inte får hända igen. Hon sa att hon gillar mig, men inte på det viset. Jag är oskuld och nyfiken på hur ett samlag går till.
- mendelssohn
mendelssohn skrev:nyfiken på hur ett samlag går till.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Lägg ner det du håller på med är totalt oacceptabelt. Om du fortsätter kan du bli åtalad för sexuellt ofredande eller något.
Lägg ner direkt.
Efter vad det verkar har du ingen större sex appeal bland damerna - det har du inte i den roll du befinner dig i och på den platsen.
Efter vad det verkar har du ingen större sex appeal bland damerna - det har du inte i den roll du befinner dig i och på den platsen.
- KrigarSjäl
- Får inte posta
- Anslöt: 2006-08-10
Vill du vara lite fräck så använder du personalens hjälp för att få en käresta utanför boendet. 
Rent krasst så bör du låta bli personalen på alla sexuella områden. Det blir bara (stora) problem. Vilket innebär att du inte tar på deras lår, försöker kyssa osv.. under några omständigheter som helst.
Ett litet experiment man kan göra är att fråga hur man gör för att kyssas, utan någon som helst antydan om fysisk kontakt med personalen övh. Bara för att se hur de hanterar saken. Det är förstås en stor del psykologi inblandat i detta.
Rent krasst så bör du låta bli personalen på alla sexuella områden. Det blir bara (stora) problem. Vilket innebär att du inte tar på deras lår, försöker kyssa osv.. under några omständigheter som helst.
Ett litet experiment man kan göra är att fråga hur man gör för att kyssas, utan någon som helst antydan om fysisk kontakt med personalen övh. Bara för att se hur de hanterar saken. Det är förstås en stor del psykologi inblandat i detta.
- plåtmonster
Avråder bestämt från det. Du gör bara bort dig.
- KrigarSjäl
- Får inte posta
Jag har nog redan gjort bort mig, i och med att jag har rört på en personal. Men vad ska man göra när hon hade kort jeanskjol och synliga lår. Jag kände att jag bara var tvungen, hon å andra sidan tog det inte särskilt hårt. Hon blev inte arg, utan sa bara ifrån att det är tabu att göra så. Hon går ganska sexigt klädd, inte utmanande klädsel, men lite småsexigt om ni förstår vad jag menar? Hur reaktionen blir om jag skulle fråga hur man pussar och kysser en kvinna, det är en annan sak. En sak är säker, det skulle inte vara fel att få gå till sängs med personalen, ha en eller två dem för sig själv en kväll och natt, och göra vad man ville med dem!
- mendelssohn
Eh, typ inte göra någonting lämpligtvis. Har du tvångstankar och tvångshandlingar bör du sitta på händerna i sådana situationer. Dina egna händer dårå.mendelssohn skrev:Jag har nog redan gjort bort mig, i och med att jag har rört på en personal. Men vad ska man göra när hon hade kort jeanskjol och synliga lår.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Det lär inte hända och det är inte ok att tafsa på folk.
- KrigarSjäl
- Får inte posta
Hej mendelssohn. Du påminner om ett par stycken andra personer som har varit här tidigare. Du skriver lite grann som dem...
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Vilka då användare? Jag fann detta forum i slutet på december, har i och för sig varit på flashback.
- mendelssohn
mendelssohn skrev:Vilka då användare? Jag fann detta forum i slutet på december, har i och för sig varit på flashback.
Du bör inte fråga på såna har forum om dina privata sexuella grejer. Det är fel sammanhang, du blir bara missförstådd.
Fråga kompisar, syskon, kusiner och såna. Vad du skriver här, skriver du i princip på Aftonbladets framsida.
När det gäller en del saker är internet helt värdelöst.
Lennart Frimodig
mendelssohn skrev:Jag har nog redan gjort bort mig, i och med att jag har rört på en personal. Men vad ska man göra när hon hade kort jeanskjol och synliga lår.
Du får absolut inte ta i andra på det sättet, det är sexuella trakasserier och vad de har på sig är fullkomligt irrelevant. Det är straffbart och väldigt kränkande och att du har AS är ingen förmildrande omständighet.
Tänk om jag skulle börja tafsa på min snygga psykolog och säga som du:
"Men vad ska man göra när han får så snygg röv i sina jeans?"
Det är ungefär så fel som det bara kan bli, så du ska hålla fingrarna borta från personalen och andra personer också, medan du läser på om vad som är ett okej beteende.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
mendelssohn skrev: En sak är säker, det skulle inte vara fel att få gå till sängs med personalen, ha en eller två dem för sig själv en kväll och natt, och göra vad man ville med dem!
Du ger inte intrycket av att vara kär, du verkar mest kåt i allmänhet.
Vore du kär tror jag att du skulle inse att det inte är ok att tafsa, du skulle vis större respekt.
mendelssohn skrev:kort jeanskjol och synliga lår
Var det bara lår eller med nätstrumpor, klackskor osv?
I övrigt, om du saknar förståelse för hur detta fungerar. Ge dig inte in i det. Det är ett så laddat ämne för många. Och är fyllt av dogmer samt irrationella resonemang.
- plåtmonster
calima skrev:mendelssohn skrev: En sak är säker, det skulle inte vara fel att få gå till sängs med personalen, ha en eller två dem för sig själv en kväll och natt, och göra vad man ville med dem!
Du ger inte intrycket av att vara kär, du verkar mest kåt i allmänhet.
Vore du kär tror jag att du skulle inse att det inte är ok att tafsa, du skulle vis större respekt.
Calima har helt rätt. Respekt visar vem du är, vad du är värd.
Lennart Frimodig
plåtmonster skrev:Var det bara lår eller med nätstrumpor, klackskor osv?
Det har väl ingen som helst betydelse?
Om hon så vore helt naken är det inte ok att tafsa!
Tafsande är sexuella trakasserier som möjligen en gravt begåvningshandikappad person kan komma undan med.
Jag har jobbat med måttligt begåvningshandikappade ungdomar, de visste/förstod att man håller håller noga koll på var sina händer tar vägen.
Man ska inte tafsa på någon som inte vill det, men på personal är det alltid förbjudet.
Bor det bara killar där du bor? Träffar du inga tjejer där el på t ex DV? Det är bättre att rikta dina "kärlekskänslor" el vad det är mot andra än personalen.
Bor det bara killar där du bor? Träffar du inga tjejer där el på t ex DV? Det är bättre att rikta dina "kärlekskänslor" el vad det är mot andra än personalen.
Jag ber om ursäkt att jag tog upp detta, kände bara att jag ville dela med mig, och trodde någon mer än mig som var i liknande situation. Kär är jag i personal, det känner jag. Men är samtidigt lite avundsjuk på de andra brukarna i boendet, när dom har personalens tid, man vet ju inte 100 procent, vad dem hittar på. Till exempel, att personalen gillar andra bättre än en själv.
- mendelssohn
plåtmonster skrev:mendelssohn skrev:kort jeanskjol och synliga lår
Var det bara lår eller med nätstrumpor, klackskor osv?
I övrigt, om du saknar förståelse för hur detta fungerar. Ge dig inte in i det. Det är ett så laddat ämne för många. Och är fyllt av dogmer samt irrationella resonemang.
Det var bara låren som syntes, och en jeanskjol som gick ganska långt upp på henne, det var ju nästan fritt fram om man kan uttrycka sig så. Personalen har vid tidigare tillfällen berättat att dem inte får ha för utmanande kläder i sitt arbete, detta kanske inte var så utmanande för andra, men för mig var det så.
- mendelssohn
Är det sommar och varmt måste man få lov att ha lätt klädsel även om man jobbar på ett gruppboende. Du vill väl inte att hon ska gå omkring och svettas och vara obekväm på jobbet bara för att hon är rädd att någon ska tafsa på henne?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Återgå till Övriga Aspergerfrågor