in10sified får inte starta trådar
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
20 inlägg
• Sida 1 av 1
in10sified får inte starta trådar
[mod]Admin
Efter att ha startat fyra nya trådar varav två alltför aggressiva blivit flyttade till AOT och låsta på mindre än tre dygn som ny medlem får in10sified förbud att starta nya trådar tills vidare. Inlägg i befintliga trådar får inte hålla en så aggressiv ton som i merparten av inläggen hittills.
Trådarna det gäller är
Gjorde bort mig idag, snälla ge mig råd
Drömma barndomens drömmar
samt de flyttade och låsta
[url=http://www.aspergerforum.se/israel-och-palestina-t15883.html]Israel och Palestina
[/url][url=http://www.aspergerforum.se/sverige-suger-t15881.html]Sverige suger!
[/url]
Brott mot detta innebär omdelbar avstängning.
Meddelas även i PM.[/mod]
Efter att ha startat fyra nya trådar varav två alltför aggressiva blivit flyttade till AOT och låsta på mindre än tre dygn som ny medlem får in10sified förbud att starta nya trådar tills vidare. Inlägg i befintliga trådar får inte hålla en så aggressiv ton som i merparten av inläggen hittills.
Trådarna det gäller är
Gjorde bort mig idag, snälla ge mig råd
Drömma barndomens drömmar
samt de flyttade och låsta
[url=http://www.aspergerforum.se/israel-och-palestina-t15883.html]Israel och Palestina
[/url][url=http://www.aspergerforum.se/sverige-suger-t15881.html]Sverige suger!
[/url]
Brott mot detta innebär omdelbar avstängning.
Meddelas även i PM.[/mod]
Jag tycker det är lite synd, jag läste de båda låsta och tycker kanske att den ena var lite bitter medans den andra mest var av diskussionsart, men inte mer än att man kunde diskuttera den sakligt då den var väldigt faktabaserad och inte känslobaserad.
Jag menar inte att kritisera någon med detta inlägg utan lägger bara in lite egna uppfattningar.
MVH Skitapan
Jag menar inte att kritisera någon med detta inlägg utan lägger bara in lite egna uppfattningar.
MVH Skitapan
Fan va pinsamt. Titti, du är ett skämt till moderator. Första gyllene regeln för en moderator är att vara så objektiv som möjligt, du är starkt subjektiv. Andra regeln är att se flera sidor av en sak, det misslyckas du också med.
Däremot misslyckas du inte med att visa dina skygglappar och subjektivitet, det märks tydligt att du tar till vilka medel som helst för att forumet ska vara såsom du vill ha det.
Inga exempel ger du heller. Och du kommer inte kunna göra det nu när jag ber dig. Jag skulle nämligen lätt kunna hitta massor med motsvarigheter hos andra.
Men ni kan ha er lilla sandlåda för er själva då. Haha, ingen annan kommer ju säga emot er heller, dom slickar gärna i sig allt piss som kommer från dig. Antagligen för att dom är likadana.
Jag kan ju bara gissa att jag står långt ifrån dig i åsikter och att du därmed helst bannar bort mig. Men det är lugnt, jag skall inte styra din lilla fascistvärld, jag lämnar nu det här forumet. Tack för mig!
Däremot misslyckas du inte med att visa dina skygglappar och subjektivitet, det märks tydligt att du tar till vilka medel som helst för att forumet ska vara såsom du vill ha det.
Inga exempel ger du heller. Och du kommer inte kunna göra det nu när jag ber dig. Jag skulle nämligen lätt kunna hitta massor med motsvarigheter hos andra.
Men ni kan ha er lilla sandlåda för er själva då. Haha, ingen annan kommer ju säga emot er heller, dom slickar gärna i sig allt piss som kommer från dig. Antagligen för att dom är likadana.
Jag kan ju bara gissa att jag står långt ifrån dig i åsikter och att du därmed helst bannar bort mig. Men det är lugnt, jag skall inte styra din lilla fascistvärld, jag lämnar nu det här forumet. Tack för mig!
- in10sified
- Bannad
- Anslöt: 2010-05-29
carl skrev:Ett ganska tydligt troll när man kollar på vad personen skrivit. Orkade aldrig läsa inläggen tidigare, somnade efter första meningen...
Om våra misstankar stämmer så kan han ju också ha blivit trolligare ju mer provocerad han kände sig. Liksom andra i samma situation.
Jag är inte avundsjuk på forumledningen...
Forumet är väl ingen demokrati?
Antingen stannar man och försöker hålla sig till reglerna, eller så går man till ett annat forum...
Antingen stannar man och försöker hålla sig till reglerna, eller så går man till ett annat forum...
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Here we go again....
Demokratier är inte lika med anarki. Land ska med lag styras och det innebär att man får finna sig i att man inte får säga sådant som enligt lag har befunnits kränka människor p g a deras etnicitet, sexuella orientering etc. Ingenstans är yttrandefrihet total, inte ens på Flashback.
Samma gäller på forum. Just forum är det enkelt. Bara att lyda gällande regler, som man har accepterat när man gick med till att börja med, eller så drar man.
Och så hoppas jag att Titti låser tråden innan det går riktigt OT. Igen.
Demokratier är inte lika med anarki. Land ska med lag styras och det innebär att man får finna sig i att man inte får säga sådant som enligt lag har befunnits kränka människor p g a deras etnicitet, sexuella orientering etc. Ingenstans är yttrandefrihet total, inte ens på Flashback.
Samma gäller på forum. Just forum är det enkelt. Bara att lyda gällande regler, som man har accepterat när man gick med till att börja med, eller så drar man.
Och så hoppas jag att Titti låser tråden innan det går riktigt OT. Igen.
Det hoppas inte jag. Jag har anmält den för delning.
[mod]Alien
Demokratidiskussionen överflyttad hit: http://www.aspergerforum.se/vad-ar-demo ... 15928.html[/mod]
[mod]Alien
Demokratidiskussionen överflyttad hit: http://www.aspergerforum.se/vad-ar-demo ... 15928.html[/mod]
Juddy skrev:Just [på] forum är det enkelt. Bara att lyda gällande regler, som man har accepterat när man gick med till att börja med, eller så drar man.
Det stora problemet är ju att tolka reglerna... särskilt när de är så urbota larviga att man inte kan förstå hur nån kommit på idéen att instifta dem.
nallen skrev:Juddy skrev:Just [på] forum är det enkelt. Bara att lyda gällande regler, som man har accepterat när man gick med till att börja med, eller så drar man.
Det stora problemet är ju att tolka reglerna... särskilt när de är så urbota larviga att man inte kan förstå hur nån kommit på idéen att instifta dem.
För min del är det fortfarande enkelt.
Man accepterade dem när man blev medlem, oavsett hur puckade man nu än tycker att de är när de instiftades. Take it or leave it.
Måste hålla med nallen, det är ju alltid en tolkningsfråga och där det gäller varningarnas land är det väldigt luddigt vad som är Ok och vad som inte är det. Dessutom är det lite relaterat till vad man säger, vissa saker får man en varning för bara för att någon kan ta illa upp medans andra saker är helt OK som andra kan uppfatta som mycket grövre. T ex är det OK att visa häcklande bilder av Jesus, men jag är riktigt osäker på om det får visas karikatyrbilder av muhammed. Det återstår dock att se, jag vet inte man kanske får visa sånt. Det är sådant som gör det svårt att navigera bland reglerna.
nallen skrev:Juddy skrev:Just [på] forum är det enkelt. Bara att lyda gällande regler, som man har accepterat när man gick med till att börja med, eller så drar man.
Fullständigt irrelevant.
Relevant är att du kan dra när du vill, om det inte passar.
Eller visste du inte att moderatorer styr på forum, och att dessa också är människor? Tolkningsproblemet är generellt, i rättegångar IRL, och inte specifikt för internet - eller Aspergerforum.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter