Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Gafsan » 2013-01-07 15:06:34

earlydayminer skrev:Som vissa påpekat slutar det med att man dör, men mer specifikt än så kan jag inte sträcka mig. Det känns som att alla sätt jag trott att jag skulle dö på, ink vilken ålder detta skulle ske, inte slagit in som förväntat. Så jag låter den här frågan vara och ställer mig istället frågan:

Vad vill jag ha gjort innan mitt liv är slut?


Vad kommer du fram till för svar då?
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav slackern » 2013-01-07 15:08:36

Det är givet det står skrivet i stjärnorna.

Bild
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav earlydayminer » 2013-01-07 15:37:00

Gafsan skrev:
earlydayminer skrev:Som vissa påpekat slutar det med att man dör, men mer specifikt än så kan jag inte sträcka mig. Det känns som att alla sätt jag trott att jag skulle dö på, ink vilken ålder detta skulle ske, inte slagit in som förväntat. Så jag låter den här frågan vara och ställer mig istället frågan:

Vad vill jag ha gjort innan mitt liv är slut?


Vad kommer du fram till för svar då?


Det är mycket det. :)

Kan väl ändå nämna lite.

Jag vill återvända till Island och Färöarna. Jag vill besöka Mongoliet, studera kognitiv psykologi eller neurovetenskap. Jag vill ha en liten avkomma som kan få möjligheten att sprida våra gener vidare och ja, det finns en hel del saker. Det där är dock mina större mål, så att säga.

Vad jag kan säga är att det är under konstruktion! Och jag vill leva ett tag, kanske drygt 60 år till vore helt okej för min del. Om 60 år är jag drygt 87 år gammal och det vore en TRIUMF i mina ögon. Blir jag över 65 så är jag hyfsat ok med det, blir jag 70 så ökar givetvis graden av "ok-ighet". Uppnår jag 87 så är det en triumf, då finns det inget att gnälla över och inget att ångra.
Senast redigerad av earlydayminer 2013-01-07 15:42:42, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav earlydayminer » 2013-01-07 15:40:40

slackern skrev:Det är givet det står skrivet i stjärnorna.


Helst inte via kärnvapen. Jag tar hellre en asteroid över kärnvapen. Bara för att det är mycket coolare att utplånas från rymden än av att vår egen idioti.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Gafsan » 2013-01-07 15:42:55

earlydayminer skrev:Det är mycket det.

Vad jag kan säga är att det är under konstruktion! Och jag vill leva ett tag, kanske drygt 60 år till vore helt okej för min del. Om 60 år är jag drygt 87 år gammal och det vore en TRIUMF i mina ögon. Blir jag över 65 så är jag hyfsat ok med det, blir jag 70 så ökar givetvis graden av "ok-ighet". Uppnår jag 87 så är det en triumf, då finns det inget att gnälla över och inget att ångra.


Beror väl iofs på vad du tar dig till under de där 60 åren, om du har något att klaga på eller ångra? ;)

Men jag håller med. Det vore trevligt att få vara med ett tag och se vad som händer.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav earlydayminer » 2013-01-07 15:47:24

Gafsan skrev:
earlydayminer skrev:Det är mycket det.

Vad jag kan säga är att det är under konstruktion! Och jag vill leva ett tag, kanske drygt 60 år till vore helt okej för min del. Om 60 år är jag drygt 87 år gammal och det vore en TRIUMF i mina ögon. Blir jag över 65 så är jag hyfsat ok med det, blir jag 70 så ökar givetvis graden av "ok-ighet". Uppnår jag 87 så är det en triumf, då finns det inget att gnälla över och inget att ångra.


Beror väl iofs på vad du tar dig till under de där 60 åren, om du har något att klaga på eller ångra? ;)

Men jag håller med. Det vore trevligt att få vara med ett tag och se vad som händer.


Jag tar så lätt på vissa saker att jag är nästan säker på att jag kommer vara riktigt sjukt nöjd om jag uppnår en sådan hög ålder. Jag har trots alla motgångar lyckats få ett mycket bra liv. Det kan visserligen försämras, men det gäller att fokusera på vad man fått vara med om. Jag har sett mycket jag aldrig i mitt liv trodde jag skulle få se, så jag är hellugn och nöjd med det. Gäller att försöka lära sig ligga i den balansen, att hela tiden mata sig själv med att man är här, man är frisk och man har mycket kvar att ge.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav earlydayminer » 2013-01-07 15:48:31

Problemet med hög ålder är att kroppen börjar ha sig med olika tillstånd som är mindre attraktiva. T ex demens.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Gafsan » 2013-01-07 15:50:50

earlydayminer skrev:Problemet med hög ålder är att kroppen börjar ha sig med olika tillstånd som är mindre attraktiva. T ex demens.


Det är sant. Men det verkar ju som att man i hög grad kan minska risken för demens genom att äta bra, undvika tobak och att hålla sig mentalt och fysiskt aktiv.

(suck, den där meningen var jättesvår att få till, hur jag än gör så blir det syftningsfel men jag menar iaf så klart att man SKA hålla sig aktiv men INTE röka... jaja, självklart men det stör mig att formulera mig så illa...)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav rapchic » 2013-01-07 19:47:53

earlydayminer skrev:Problemet med hög ålder är att kroppen börjar ha sig med olika tillstånd som är mindre attraktiva. T ex demens.

de flesta som blir riktigt gamla är friska jättelänge tex min gammelmoster som blev 104 hade inte varit länge på sjukhus när hon dog och innan det hade hon inte haft hemtjänst länge alls.

men då går ofta sånt i släkten hennes storasyster (min gammelmormor) tex blev 100 och ½ år och hon var bara sjuk ½ år innan hon dog ungefär (men enligt min gammelmoster skulle hon mått mkt bättre den sista tiden om hon hade rört på sig mer :wink: )
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav elle » 2013-01-22 15:53:49

Zombie skrev:Pseudoaforism: Hellre nådens tillstånd än nödens. Det ska en skåning till att kombinera dem (nöådens).

OT : skåningar talar inte svenska.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Xzirie » 2013-01-25 2:03:06

Jag kommer säkert dö av blodpropp/hjärtinfarkt/hjärnblödning långt innan jag fyller 50 (eller 40 om man ska vara mer realistisk, jag är 34 nu).
Mitt största problem är väl vad det ska bli av min/mina katt/katter (om jag hinner skaffa fler).
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav treeman » 2013-01-25 2:05:08

Xzirie skrev:Jag kommer säkert dö av blodpropp/hjärtinfarkt/hjärnblödning långt innan jag fyller 50 (eller 40 om man ska vara mer realistisk, jag är 34 nu).
Mitt största problem är väl vad det ska bli av min/mina katt/katter (om jag hinner skaffa fler).


Jag befaller dej att leva tills du är 70 minst. Det här är icke förhandligsbart.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Xzirie » 2013-01-25 4:40:49

treeman skrev:
Xzirie skrev:Jag kommer säkert dö av blodpropp/hjärtinfarkt/hjärnblödning långt innan jag fyller 50 (eller 40 om man ska vara mer realistisk, jag är 34 nu).
Mitt största problem är väl vad det ska bli av min/mina katt/katter (om jag hinner skaffa fler).


Jag befaller dej att leva tills du är 70 minst. Det här är icke förhandligsbart.


Lycka till med det XD
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav earlydayminer » 2013-01-25 6:43:36

Xzirie skrev:Jag kommer säkert dö av blodpropp/hjärtinfarkt/hjärnblödning långt innan jag fyller 50 (eller 40 om man ska vara mer realistisk, jag är 34 nu).
Mitt största problem är väl vad det ska bli av min/mina katt/katter (om jag hinner skaffa fler).


Lever du så hälsosamt? :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Jotta » 2013-01-26 6:56:08

I en snödriva.

Jag skämtar inte, när jag blir gammal eller om jag verkligen tappar meningen i livet så tänker jag gå ut i en snödriva och frysa ihjäl. Jag tänker inte vandra runt i demens eller dö av cancer där läkarna håller mig vid liv trots smärtor och noll livslust, MINSTA lilla tecken på något sådant och jag checkar ut. Kan även tänka mig en lösning med isvatten. Förankra mig själv och gå ner i vattnet. Kommer ta någon form av läkemedel först för att snabba på processen.

Jag tänker göra det på ett ställe där någon kommer hitta min kropp, dock inte där risken finns att barn hittar den. För den skull så bestämmer sig väl någon dum skolfröken för att ta med barnen på studiebesök till någon intressant runsten som råkar stå bredvid snödrivan som jag valde ut i mörkret...
Jotta
 
Inlägg: 37
Anslöt: 2011-05-12

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-01-26 9:09:51

Jag planerar för Berthåga urngravplats i ängsmiljö. I Uppsala.
Man får en gravsten och anhöriga behöver göra ingenting, förvaltningen ansvarar för sköteln av gravplatsen.

Visserligen tycker jag Uppsala är en mkt sämre stad än Västerås, där jag föddes och växte upp. Men jag har bott här sen 63 och barnen bor i Stockholms-trakten.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav beautiful13 » 2013-01-26 10:52:49

Stiger upp en morgon och ser mig själv ligga kvar i sängen.....helt livlös.... :-)006
beautiful13
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2012-11-17
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav MrZwing » 2013-01-26 15:54:32

1. Flera utfall kan ske i mitt fall tror jag.. antingen har jag ett hus mitt ute på landed (med egen desingo ch byggt av mina ena händer) med en maskin park där jag bygger mina små projekt som jag elat syssla med.

2. Lyckas med mycket slit få penar till en Vingård i södra frankrike där jag lever i värmen och tillverkar mitt egna vin som efter mycket pill blivit en dyrt sort som är värd sitt pris för sin kvalitee.

3. fick tummen ur med en politisk kariär och stydre sverige tillbaka mot välfärden eller bara skrev en filosofisk bok som fick världen att tänka om kankse inte under min livstid men för framtida ting generationer.

4. WORLD DOMINATION MUAHAHHA!!

Jag kankse just nu sjunkigt så lågt jag kan i mitt liv med ekonomi och massa annat.. men om jag är något så är jag brutalt envis man har aldrig förlorat först man gett upp.. och jag kommer aldrig ge upp trots emotionella svängningar och duttar av deperition och ångest.. mitt mål är att bli så envis att jag kommer bli den första att aldrig dö haha..
MrZwing
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2013-01-25
Ort: R'lyeh (i Värmland)

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-01-26 16:02:03

Man somnar bara in. Förr eller senare.

Det gäller att undvika att skada de efterkommande alltför mycket.

Jag missförstod tråden i mitt förra inlägg.

Sen bör man lyssna på Amanda Jenssen.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Jackal » 2013-01-26 16:05:54

slackern skrev:Det är givet det står skrivet i stjärnorna.

Bild

Jag ger min röst till ditt alternativ - kärnvapen.

När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, kommer det att bli väldigt jobbigt för alla oss andra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Enriched_u ... techniques
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav nallen » 2013-01-26 17:33:38

Jackal skrev:När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, [...]

Tja... AVLIS har fungerat sen början av 70-talet och SILEX har också funnits utvecklat och beskrivet länge. Ingen av de processerna ser direkt garagemässiga ut på pappret... och det går åt anläggningar i indistriskala för att anrika användbara mängder U-235.
Mycket riktig har inte världen svämmats över av amatöratombombare heller.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Jackal » 2013-01-27 1:27:51

nallen skrev:
Jackal skrev:När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, [...]

Tja... AVLIS har fungerat sen början av 70-talet och SILEX har också funnits utvecklat och beskrivet länge. Ingen av de processerna ser direkt garagemässiga ut på pappret... och det går åt anläggningar i indistriskala för att anrika användbara mängder U-235.
Mycket riktig har inte världen svämmats över av amatöratombombare heller.

Ja, då är jag som vanligt lurad av charlatanen Michio Kaku, jag tror på allt jag hör om det kommer från en trovärdig källa (och vad kan vara trovärdigare än en professor?)
Jag har blivit hånad många gånger när jag har återgett saker han har sagt i olika dokumentärer.

Han sa i en av sina klipp på youtube, (bigthink), att människor i framtiden kommer att kunna tillverka atombomber i källaren med laserteknik.

Jag tycker att det är fruktansvärt orättvist att jag ska bli sedd som mindre vetande på grund av att jag blir lurad.

Jag blir lika ledsen varenda gång jag får reda på att jag har blivit lurad (och det är oräkneliga gånger) jag får nog acceptera att sådana människor bara är intresserade av sin egen ekonomiska vinning och är helt ointresserade av att lära ut kunskap.

Det värsta är att jag har haft honom som idol förut men varje dag som går, hatar jag honom mer och mer.

:(

Kan du inte kontakta honom och fråga varför han ljuger, du som verkar ha bättre koll än honom?
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Jackal » 2013-01-27 1:45:08

nallen skrev:
Jackal skrev:När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, [...]

Tja... AVLIS har fungerat sen början av 70-talet och SILEX har också funnits utvecklat och beskrivet länge. Ingen av de processerna ser direkt garagemässiga ut på pappret... och det går åt anläggningar i indistriskala för att anrika användbara mängder U-235.
Mycket riktig har inte världen svämmats över av amatöratombombare heller.

Vad är du professor i förresten och varför ska jag ta ditt ord före Michio Kakus?

http://www.youtube.com/watch?v=dTi4v3HveqE vid 02:12 börjar han prata om det.
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Jackal » 2013-01-27 2:04:06

nallen skrev:
Jackal skrev:När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, [...]

Tja... AVLIS har fungerat sen början av 70-talet och SILEX har också funnits utvecklat och beskrivet länge. Ingen av de processerna ser direkt garagemässiga ut på pappret... och det går åt anläggningar i indistriskala för att anrika användbara mängder U-235.
Mycket riktig har inte världen svämmats över av amatöratombombare heller.

Jag har väldigt svårt att acceptera/förstå, hur random internetanvändare kan vara både intelligentare och kunnigare än världsrenommerade forskare, professorer och vetenskapsmän?

Men tydligen finns dom överallt! :-)063

Nästan varenda gång jag postar någon kommentar eller slutsats som någon av dom mest berömda personerna i världen har sagt, så dyker det upp någon som är smartare än honom.

Hur kan det vara så här? Kan inte du och dina likar, som vet bättre, ta över deras jobb, så vi mindre vetande slipper bli så fruktansvärt lurade hela tiden?

Jag tycker att det är jättejobbigt. :(
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in