Hur mår du?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur mår du?

Inläggav Skogkatt » 2022-02-23 18:04:34

Jag undrar hur folk mår nuförtiden, så jag har två frågor. Hur mår du?

Och vad tycker du om Sverige nuförtiden? Hur är det där du bor till exempel, är det bra eller tycker du det kunde ha varit bättre? Något negativt som stör dig? Eller något positivt du gillar? Hur är livet i Sverige?
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Hur mår du?

Inläggav antonius » 2022-02-23 18:12:45

Man mår bättre desto mindre högerextrema kommentarer, samt infantila myter man hör...
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur mår du?

Inläggav Skogkatt » 2022-02-23 18:28:46

antonius skrev:Man mår bättre desto mindre högerextrema kommentarer, samt infantila myter man hör...


Ni vänsterfolk är ju så svaga och ni står inte ut med sanningen. Ni gillar att ljuga. Gå och grät till din mamma. Här kommer du inte att bli tröstad. Jag försökte göra en tråd, jag undrade hur det går med folk här. Men till helvete med det. :( Ni vänsterfolk förstör allt ni rör vid.

Du bara ljuger och klagar och kallar alla du inte håller med högerextremister. Om du inte håller med vänstern, är du högerextremist. Idioter.



Moderator atoms - detta inlägg ingår i en varning, se - post1677967.html#p1677967
Senast redigerad av Skogkatt 2022-02-23 18:36:01, redigerad totalt 1 gång.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Hur mår du?

Inläggav antonius » 2022-02-23 18:35:19

Skogkatt skrev:
antonius skrev:Man mår bättre desto mindre högerextrema kommentarer, samt infantila myter man hör...


Ni vänsterfolk är ju så svaga och ni står inte ut med sanningen. Ni gillar att ljuga. Gå och gråt till din mamma, horunge. Här kommer du inte att bli tröstad. Jag försökte göra en tråd, jag undrade hur det går med folk här. Men till helvete med det. :( Ni vänsterfolk förstör allt ni rör vid.


Jaha, och hur mår du själv?
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur mår du?

Inläggav Riksamiralen » 2022-02-23 18:41:20

Skogkatt skrev:Hur mår du?

Inte bra faktiskt.
Inte mått bra och inte känt mig som mig själv sen innan pandemin, nog varit deprimerad men inte gjort något åt det, inte pratat med någon om det, har funderat på att ta livet av mig några gånger för att få lite lugn och ro men tänker på andra som skulle sakna mig. Fick reda på att en nära bekant blivit dödssjuk i cancer igår och har några veckor kvar att leva.

Men jag vill inte gnälla här, men du frågade ju hur jag mår, har nog inte mått bra sen 2019, vet inte om jag någonsin lär göra det igen. Vi får se, värre lär det nog bara bli, ser inte framför mig att något skulle kunna bli bättre. Men men, det är sjukt på samma gång, man kan också skratta lite åt det som en mörk komedi.
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

Hur mår du?

Inläggav ShakeItOut » 2022-02-23 18:46:03

Skogkatt skrev:
antonius skrev:Man mår bättre desto mindre högerextrema kommentarer, samt infantila myter man hör...


Ni vänsterfolk är ju så svaga och ni står inte ut med sanningen. Ni gillar att ljuga. Gå och grät till din mamma. Här kommer du inte att bli tröstad. Jag försökte göra en tråd, jag undrade hur det går med folk här. Men till helvete med det. :( Ni vänsterfolk förstör allt ni rör vid.

Du bara ljuger och klagar och kallar alla du inte håller med högerextremister. Om du inte håller med vänstern, är du högerextremist. Idioter.


Oj.... Vilken reaktion :shock: Ser ut som att du tog tråden åt helvete själv, känns inte som ett klimat där man vill yttra sitt mående nu precis :-)Happy
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Hur mår du?

Inläggav Heidi79 » 2022-02-23 19:46:15

Inte bra.. mamma skäller mig.. på grunn gör saker relaterat min autism..eller hjärn skada. vet ej. Men att känns orättvist. Å ja börjat gråta.
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Hur mår du?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-02-24 5:16:12

Riksamiralen skrev:
Skogkatt skrev:Hur mår du?

Inte bra faktiskt.
Inte mått bra och inte känt mig som mig själv sen innan pandemin, nog varit deprimerad men inte gjort något åt det, inte pratat med någon om det, har funderat på att ta livet av mig några gånger för att få lite lugn och ro men tänker på andra som skulle sakna mig. Fick reda på att en nära bekant blivit dödssjuk i cancer igår och har några veckor kvar att leva.

Men jag vill inte gnälla här, men du frågade ju hur jag mår, har nog inte mått bra sen 2019, vet inte om jag någonsin lär göra det igen. Vi får se, värre lär det nog bara bli, ser inte framför mig att något skulle kunna bli bättre. Men men, det är sjukt på samma gång, man kan också skratta lite åt det som en mörk komedi.


Att skratta åt det funkar jättebra för mig. Men inte då för att det är en mörk komedi utan mer som att skrattet ger en proportion till det som gör ont. En annan bra grej är att vara i naturen. De gör mig väldigt ödmjuk. Naturen och skrattet ställer våra liv i kontast till helheten. Ödmjukhet är väldigt viktigt.

En röd tråd i allt det här är att man får en insikt om att världen där ute är så mycket större än en själv :-)
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Hur mår du?

Inläggav antonius » 2022-02-24 10:11:52

Paladinen skrev:
antonius skrev:Följer du med så du mår lite bättre och slipper all wokeism, rasfrämlingar och fenno-skandien?


Nej tyvärr så är jag inte så intresserad av att åka till Afrika men ni får det säkert fint ihop . Där kan ni köra ombytta roller så du kan betala tillbaka din vita postkoloniala ,patriarkala, förtryckararskuld .


Ja precis, lol
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur mår du?

Inläggav Skogkatt » 2022-02-24 13:20:10

Jag mår inte fantastisk. Jag är så bekymrad hela tiden. Till exempel blir allt dyrare här i Norge. Jag får elräkningar på 6000 kronor. För ett år sedan var elräkningarna 900 kronor. Maten blir också dyrare. Så man oroar sig hela tiden, jag är rädd att det bara kommer att bli värre.

Jag var sjuk ett tag och mår fortfarande inte helt bra. Jag bor ensam så det är lite svårt att göra allt jag måste göra. Man blir trött. Och jag är så orolig för landet jag bor i. Vi norrmän förlorar ständigt mer av vårt land. Så man har det hängande över sig hela tiden, framtiden ser inte bra ut. Man blir så bekymrad. Och det är så irriterande eftersom allt detta lätt kunde ha undvikits. Det behövde inte hända, det är våra politiker som har blivit helt galna. Det var inte länge sedan allt var bra här, allt gick uppåt, framtiden såg bra ut.

Så jag är lite trött och bekymrad. Det är ju inte konstigt, jag tror att många är det. Men det hjälper inte att klaga, man måste bara göra det bästa av det. Jag träffade någon här på forumet som jag inte tror att jag kommer att höra något mer från, det är nästan det värsta av allt, så sorgligt. Men sånt är livet, som Anita Lindblom sa. Ingen sa att det skulle vara en dans på rosor.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Hur mår du?

Inläggav antonius » 2022-02-24 14:01:32

Skogkatt skrev:Jag mår inte fantastisk. Jag är så bekymrad hela tiden. Till exempel blir allt dyrare här i Norge. Jag får elräkningar på 6000 kronor. För ett år sedan var elräkningarna 900 kronor. Maten blir också dyrare. Så man oroar sig hela tiden, jag är rädd att det bara kommer att bli värre.


Men ni har ju ingen statsskuld tack vare oljan, och en rik statskassa, varje norrman är ju god för över en miljon, fast det blir kanske lite sämre när ingen vill ha fossil olja längre och alla kör med elbilar, men då får ni väl fortsätta klubba säl och fiska valar...
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur mår du?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-02-24 14:16:37

antonius skrev:
Skogkatt skrev:Jag mår inte fantastisk. Jag är så bekymrad hela tiden. Till exempel blir allt dyrare här i Norge. Jag får elräkningar på 6000 kronor. För ett år sedan var elräkningarna 900 kronor. Maten blir också dyrare. Så man oroar sig hela tiden, jag är rädd att det bara kommer att bli värre.


Men ni har ju ingen statsskuld tack vare oljan, och en rik statskassa, varje norrman är ju god för över en miljon, fast det blir kanske lite sämre när ingen vill ha fossil olja längre och alla kör med elbilar, men då får ni väl fortsätta klubba säl och fiska valar...


https://sv.tradingeconomics.com/norway/government-debt

Vet inte var du får att Norge inte har någon statsskuld
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Hur mår du?

Inläggav Viskositet » 2022-02-24 14:33:25

antonius skrev:
Skogkatt skrev:Jag mår inte fantastisk. Jag är så bekymrad hela tiden. Till exempel blir allt dyrare här i Norge. Jag får elräkningar på 6000 kronor. För ett år sedan var elräkningarna 900 kronor. Maten blir också dyrare. Så man oroar sig hela tiden, jag är rädd att det bara kommer att bli värre.


Men ni har ju ingen statsskuld tack vare oljan, och en rik statskassa, varje norrman är ju god för över en miljon, fast det blir kanske lite sämre när ingen vill ha fossil olja längre och alla kör med elbilar, men då får ni väl fortsätta klubba säl och fiska valar...


Så du tror inte att det finns norrmän som har det svårt. Sluta tro att man är privilegiad bara för att man bor i ett rikt land.
Viskositet
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2022-02-09

Hur mår du?

Inläggav antonius » 2022-02-24 14:36:47

FuzzyFluffy skrev:
antonius skrev:
Skogkatt skrev:Jag mår inte fantastisk. Jag är så bekymrad hela tiden. Till exempel blir allt dyrare här i Norge. Jag får elräkningar på 6000 kronor. För ett år sedan var elräkningarna 900 kronor. Maten blir också dyrare. Så man oroar sig hela tiden, jag är rädd att det bara kommer att bli värre.


Men ni har ju ingen statsskuld tack vare oljan, och en rik statskassa, varje norrman är ju god för över en miljon, fast det blir kanske lite sämre när ingen vill ha fossil olja längre och alla kör med elbilar, men då får ni väl fortsätta klubba säl och fiska valar...


https://sv.tradingeconomics.com/norway/government-debt

Vet inte var du får att Norge inte har någon statsskuld



Såg bara detta: https://sverige-norge.se/norska-oljefon ... i-varlden/

"Norska oljefonden har nu vuxit i 15 år och kan titulera sig som världens största statsfond, enligt Dagens Næringsliv. Med ca 3500 miljarder svenska kronor att förvalta passerar de för första gången förenade arabemiratens investeringsfond, Abu Dhabi Investment Authority."

Jag menar att den är låg jämfört med många länder. De har ett hyffsat rikt land, och en vacker natur och folket är hälsosammare än svenskar och många atleter som är bra i många sporter.
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur mår du?

Inläggav Riksamiralen » 2022-02-24 17:31:01

FuzzyFluffy skrev:En annan bra grej är att vara i naturen. De gör mig väldigt ödmjuk. Naturen och skrattet ställer våra liv i kontast till helheten. Ödmjukhet är väldigt viktigt.

Det håller jag verkligen med om :-)Happy , man mår mycket bättre när man är ute, utanför samhället, skog eller landsbygd. Det är fridfullt. Förra året när det inte var så kallt, speciellt i Maj och April så satte jag mig bara i gräset och löven i skogen i några timmar och blundade, det var väldigt avslappnande, meditativt, det är också fantastiskt med långpromenader för den mentala hälsan att man går en mil eller mer, jag brukar inte ens lyssna på något, bara höra naturens ljud, jag har alltid gillat fågelkvitter något oerhört, när man går, då hinner man fundera tillräckligt för att uppskatta livet. Kortare promenader fungerar ju också på att återställa sinnet lite men effekten varar inte lika länge.

När jag mådde som värst tänkte jag bara på att finna glädje i de små sakerna, ta dag för dag, inte tänka för stort, avgränsa mig, uppskatta det enkla och lilla jag hade, att det mesta lokalt fortfarande är likadant och inte har förändrats. Det känns skönt, att ändå vissa saker är tidlösa och utanför samhällets moderna ''problem''.

Något annat som hjälper mig är att prata med anhöriga, fråga om deras historier och vad de har genomlevt, hur deras uppfattning är och vilka läxor dem har att lära ut, jag gillar att lyssna på hur andra har löst sina problem, då mår man bättre också, att andra också har haft det svårt eller varit olyckliga, men att de mår bra idag. Jag gillar även att gå på café, att bara sitta och ödsla tid på kaffe och kaka, att kolla på människor som kommer och går från caféet, det är avslappnande på något vis, man kan fundera på varje person, ibland kanske man ser någon som är lite bekant ute på gatan.
Riksamiralen
 
Inlägg: 1351
Anslöt: 2021-06-14

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in