Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav Fretshi » 2020-05-10 7:07:24

Vill tydliggöra vad jag menar med författare, då menar jag om man har gett ut en bok eller e-bok.

Jag håller på att redigera min första roman just nu som handlar om en tjej som studerar till historiker och lider av pngest och lättare depression samt hennes väg tillbaka och om hennes liv i övrigt med studentliv och allt vad det innebär.

Tycker själv boken är rätt bra.

Så vilka av er skriver också på böcker ibland?

Efter jag är klar med boken vill jag testa att skriva en deckare.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav rabotnitsa » 2020-05-10 21:12:15

Jag har fått min första roman antagen av ett större förlag. Känns kul och konstigt.
rabotnitsa
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2020-05-10

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav slackern » 2020-05-11 15:48:37

rabotnitsa skrev:Jag har fått min första roman antagen av ett större förlag. Känns kul och konstigt.


WOW det är stort ett jätte stort grattis.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav BellaBelle » 2020-05-11 16:19:16

rabotnitsa skrev:Jag har fått min första roman antagen av ett större förlag. Känns kul och konstigt.


Aha, grattis, vad kul! Vad handlar den om? :)
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav reridev819 » 2020-05-11 23:33:13

rabotnitsa skrev:Jag har fått min första roman antagen av ett större förlag. Känns kul och konstigt.


Arbetsbi, kvinnlig robot, eller bara kvinnlig arbetare? Jag gissar vad nick betyder!

Fembot av Robyn kommer jag att tänka på.
reridev819
 
Inlägg: 284
Anslöt: 2020-03-30

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav Mirrorshade » 2020-05-20 2:06:40

Har skrivit några böcker tidigare, men aldrig publicerat något, aldrig ens direkt försökt. Tycker själv det är riktigt bra böcker och på samma nivå som annat jag gillar att läsa, men Sverige har helt enkelt en för liten marknad för sånt som inte är mainstream som typ deckare och ungdomsböcker. Så sånt går hyfsat lätt att få publicerat utan några högre krav på kvalitet, och att även mindre kända författare kan sälja nått tusental exemplar, men mycket annat skulle man egentligen tjäna mer på att översätta till engelska och försöka ge ut i något annat land istället, med större marknad och fler potentiella läsare.
Mirrorshade
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2020-05-02

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav Fretshi » 2020-06-06 13:39:28

rabotnitsa skrev:Jag har fått min första roman antagen av ett större förlag. Känns kul och konstigt.


Kul att skriva är kreativt och kul :D
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Hur många av er är hobbyförfattare eller författare?

Inläggav Fretshi » 2020-06-06 13:43:28

Mirrorshade skrev:Har skrivit några böcker tidigare, men aldrig publicerat något, aldrig ens direkt försökt. Tycker själv det är riktigt bra böcker och på samma nivå som annat jag gillar att läsa, men Sverige har helt enkelt en för liten marknad för sånt som inte är mainstream som typ deckare och ungdomsböcker. Så sånt går hyfsat lätt att få publicerat utan några högre krav på kvalitet, och att även mindre kända författare kan sälja nått tusental exemplar, men mycket annat skulle man egentligen tjäna mer på att översätta till engelska och försöka ge ut i något annat land istället, med större marknad och fler potentiella läsare.


Robin Sharma säger ju att avancerad konst ofta är missförstått och det är lätt att dra till sig hatare när man vill vara kreativ, men det är bara att strunta i och ge sin gåva till världen. Man behöver ju inte bli nästa Läckber för att vara författare :)

Jag skriver ofta humoristiska böcker som är relativt lättlästa som även handlar om livet och om relationer, det är kul och det är min nisch.

Jag gillar Mark Twain skarpt.

Viktigast är ju att man själv gillar sina böcker sen behöver de ju inte bli bästsäljare :-)154

Ska försöka få min Roman Rebeccas Ångest publicerad alla fall som e-bok. Jag tycker den vart rätt bra alla fall.

Konst är fint att hålla på med!
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Återgå till Intressanta intressen



Logga in