Hur har ni träffat era vänner/er partner?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Inläggav Sheyen » 2021-09-13 13:08:49

Jag vet knappt hur man får kompisar längre. Träffar inte nytt folk på något naturligt sätt där vänskap skulle kunna uppstå. Det är svårt att underhålla vänskapen också.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Någon » 2021-09-15 15:40:09

antonius skrev:
nescio skrev:En riktig aspergare har inte vänner eller partner.
:-)049

Har hört att det är betydligt fler som klarar att ha en partner, än att ha vänner eller klara av andra relationer. Det stämmer med mig. Har oftast haft lätt att få kontakt med andra i början, men trasslat till det genom att reagera/svara på fel sätt, särskilt med kvinnor. Flera väninnor har liksom ”gjort slut”/brutit kontakten med mig, utan att jag riktigt förstått varför. Några har kommit tillbaka många år senare. Inte heller då har jag helt fattat. Och några har hållit på så, fram och tillbaka flera gånger. Utan att ha (vad jag vet) NPF.
De senaste åren har jag därför blivit mer försiktig med alla nya bekantskaper.

Träffade min man på krogen, när jag följde med två tjejer jag kände. De skulle träffa ett litet sällskap, några andra de kände där. En av dem blev alltså så småningom min man. Jag var över fyrtio år. Han över 50. Det är snart 20 år sen.
Någon

Anslöt: 2021-05-06

Inläggav Kidzi » 2021-09-15 16:37:39

Jag inser hur lätt det är att tappa bort kompisar. Många håller inte måttet. Det är inte roligt. Jag tycker man ska ge folk chanser. Men när man gett hur många som helst. Då tröttnar man.

En som jag frågade om hon kunde mata katterna en gång när jag var borta bara ghostade mig. Så gör man väl inte? Dels var det inte mycket att begära, dels hade hon kunnat hitta på en ursäkt om hon kände att det var för mycket ansvar. Hon har frågat mig om rätt mycket hjälp. Jag blir verkligen trött när det bara går åt ett håll.

Jag skäms lite för med bästis så tror jag att hon hjälpt mer de senaste åren. Men det är inte så att bara en gjort saker.

Men vissa som jag varit vän med har tagit för givet att man på ngt sätt står över dem och därför ska göra saker för dem. Man gör väl saker fram och tillbaka? Mår de inte dåligt som jag när man gjort för lite?

Hon som skulle hoppa ut genom fönstret för att jag inte ville skriva hennes uppsats om sojabönan var värst.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Inläggav antonius » 2021-09-15 17:39:15

bonkar till dem i huvet och släpar in dem i grottan
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav Kidzi » 2021-09-15 17:45:52

Aj.

Vad mörkt det är här. Inte en fan av ikea-inredningen heller.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in