Hur har ni träffat era vänner/er partner?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Inläggav Zia1985 » 2020-11-15 17:43:15

Ewoky skrev:Träffade min fru på grundskolan i årskurs 7 då 14 år, vi har varit tillsammans i 14 år nu. Shit halva livet fasen va tiden går fort. :shock:

Wow, fantastiskt!
Zia1985

Anslöt: 2019-10-20

Inläggav Liljan » 2020-11-15 19:41:32

Skolan, föreningslivet, där jag volontärarbetar och på gymmet. Jag föredrar att umgås med folk en och en så jag har aldrig lärt känna någon via någon annan.
Liljan

Anslöt: 2013-01-17

Inläggav Lynx-66 » 2020-11-15 20:06:51

Jobbet, Krogen och Nätet.
Gissa vilket som höll längst... :lol:
Lynx-66

Anslöt: 2019-11-16

Inläggav Heidi79 » 2020-11-16 1:17:11

Min bästa tjej kompis,, som delar legenhet.. träffte på gamla dv:n. Varit bästis senn dess

Så har to andra tjej kompis

Ena e gift med polare min pappa.. bestämdes jag fick vara vän med hon. Därför att hon min ålder.. å inte hon hade nån vän. Var mamma sa ja fick vara kompis på hon..

En tjej kompis till träffte på gamla dv:n

Så har to killar kompis

Ena jobbat personal i boende ja hade förut.. från ja 24 till 29

Andra träffte på dv:n ja har nu, fast han sluttad på dv nu
Heidi79

Anslöt: 2009-06-22

Inläggav BellaBelle » 2020-11-16 22:23:03

Barnens pappa träffade jag på privat fest med gemensamma bekanter.

Pojkvänner innan dess var via studier eller jobb, oftast.

Vänner samma sak. Fester, studier, arbete.

Nu arbetar jag inte, men tidigare har jag först studerat i många år år, sedan arbetat och skaffat familj.
Ja, just det, fick en del vänner - eller snarare bekanta - när man var med andras småbarnsföräldrar.

Sedan har jag dock tappat kontakt med flera genom åren. En del av de jag umgicks med var också min exmans vänner, och de försvann ju i skilsmässan.

Idag träffar man nog många via internet först, sedan ses man.
BellaBelle

Anslöt: 2017-10-29

Inläggav Tulson74 » 2020-11-17 11:04:21

Vänner har träffat i skola förening arbetsliv. Partner på kurs, en tjej som drömde om att bli nunna, via nätet en nymfoman, i föreningslivet en sexmissbrukare och en självupptagen nazist. De två sexmissbrukarna är de två tjejer som lyssnar på och förstår mig och som jag faktiskt älskat. Nazisten tror att hon äger mig.
Tulson74

Anslöt: 2020-03-04

Inläggav sussi83 » 2020-11-17 16:45:08

Att få långvariga kontakter innebär att man behöver ta sig igenom nålsögat först.

Tänkte att man kanske skulle se om en relation vore något, men så fort det bränns så får hela psyket kramp, pratar på nätet då.
Kommer aldrig till skott, det är en förmån att ha sluppit att käńna så.
Lär känna er själva.

Samtidigt känner jag att en falsk kram faktiskt inte är en kram alls.
Jag känner inte samma behov att höra till, utan det ska vara kvalitéts tid som räknas.
Vissa har verkligen fått blodet att Isa på en långt i efterhand eftersom folk är bra på att se ens behov och behovet att höra till är riktigt starkt hos de flesta.

Tonåringen för sin första cigarett mot läpparna, den som misslyckats vill få revansch, den som blir mobbad mobbar andra, den som lever på samhällets utkant ser på radhusen som den heliga graalen.

Allt för att få andras godkännande men man gör det ofta på på fel sätt och i fel ände.

För udda fåglar kan behovet vara extra starkt, så starkt att man känner att det är en nödvändighet att hela tiden försvara sitt värde. Vad man än gör så undvik att hamna i den spiralen för det är bara destruktivt.
sussi83

Anslöt: 2010-10-21

Inläggav sussi83 » 2020-11-17 17:02:46

Vet inte om nätet egentligen är det bästa, min hjärna hinner spela upp en riktigt Hitchcock film med panikångest innan personen får en ärlig chans.

Tror att genom bekanta är bäst, man tar det lite i sänder och hinner uppfatta personkemin innan det är "för sent" att dra sig ur för båda.
Pratas det via nätet kan det redan finnas förväntningar hos någon.
sussi83

Inläggav sussi83 » 2020-11-17 17:16:40

Nu lyckades jag med en felpost. :-)063
Tänkte utnyttja ytan och säga något bra men det får bli en annan gång. :-)Happy
sussi83

Inläggav Tulson74 » 2020-11-17 18:52:09

sussi83 skrev:Vet inte om nätet egentligen är det bästa, min hjärna hinner spela upp en riktigt Hitchcock film med panikångest innan personen får en ärlig chans.

Tror att genom bekanta är bäst, man tar det lite i sänder och hinner uppfatta personkemin innan det är "för sent" att dra sig ur för båda.
Pratas det via nätet kan det redan finnas förväntningar hos någon.

För mig är nätet ett fantastiskt sätt att lära känns människor, då hinner jag ä tänka. Kan tänka efter läsa och faktiskt förstå vad människor menar, i verkligheten kan jag inte läsa av signaler eller väljer att inte tolka dem av rädsla för att misslyckas och vara dömd till evig ensamhet.

Därav också mitt konstiga långtidsföthållande där jag leva i särboskap utan känslor och utan sexliv som jag lät kvinnan inleda som ett samlevnadsexperiment för nio årsedan. Jag är inte lycklig inte kär men hon nöjd och framför allt är våra bekanta nöjda och slipper bli mobbad för att jag lycklig och någon olycklig man med makt i min närhet.
Tulson74

Anslöt: 2020-03-04

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in