Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Shir92 » 2014-02-01 17:31:48

Mycket tycker jag beror på situationen. På uteställen, krogen och liknande tycker jag att komplimanger är värdelösa. Lite krass inställning, visst, men det verkar funka betydligt bättre att vara lite douche. Allmänt ska man inte förvänta sig att hitta någon seriös på krogen.

I andra situationer däremot, t ex om man är intresserad av någon på skolan, arbetsplatsen eller liknande, är det mycket lättare att vara genuin tycker jag. Man kan helt enkelt fråga om personen vill gå ut någon gång. Man framstår inte heller som lika desperat om man ger en komplimang.
Shir92
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2014-02-01

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Shir92 » 2014-02-01 17:36:00

kjwkjw skrev:
cc33314 skrev:Och är det en korrekt uppfattning att tjejer har det enormt mycket lättare att skaffa en partner än killar har?



ja. killar ska vara raggande. för tjejer är det ok att vara personlighetslös, blyg, mes o ful. är du det som kille är du körd.


Haha, lite väl negativ inställning har du tycker jag. Som kille (vet dock inte om du också är det) är det lätt att säga så, men jag tycker att vi killar också ställer en hel del "krav" på tjejer. Men överlag tycker jag helt klart att det är mer krav på killar, men jag kan ha fel. Det finns en del undantag också, tillfällen då tjejen går fram och visar intresse. För personer som har svårt att tolka signaler (eller som i mitt fall tolkar dem för långsamt haha) är det ju väldigt smidigt, men som sagt, det sker inte särskilt ofta.
Shir92
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2014-02-01

Re: Sv: Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Titti » 2014-02-01 17:50:10

kjwkjw skrev:för tjejer är det ok att vara personlighetslös, blyg, mes o ful. är du det som kille är du körd.

Vilken kille vill ha en tjej som är personlighetslös (om det finns några sådana)?
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav cc33314 » 2014-02-01 18:27:27

För att en tjej kan välja mellan många killar, därför kan inte killen kräva att tjejen är lika trevlig och bra person som tjejen kan kräva att killen är, tjejer kan nobba killar mer eller mindre konstant medan det är extremt få killar som kan nobba tjejer och då talar vi på nivån Justin Bieber eller så.
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Chessa » 2014-02-01 18:47:30

"Vänskapszon" är ett konstigt begrepp, tycker jag. Om en kille utvecklar en nära vänskapsrelation med en tjej så betraktas detta som ett misslyckande? Varför?

http://www.dailydot.com/lifestyle/girlfriendzone-vs-friendzone-meme/
But the friendzone poses an alternate theory: She stuck you there because you’re a nice guy and girls only like assholes. It’s not your fault she’s so shallow; that’s just the way girls are. And you’ll never “get a girlfriend” because you’re not a brick-jawed 6-foot-2 Channing Tatum clone.


Förklaringen att det handlar om att killen inte är tillräckligt odräglig ger jag inte mycket för. En person som tar en sådan teori på allvar, och ser sexuellt umgänge som det viktiga och det slutgiltiga målet i relationer med kvinnor, är redan så osympatisk att det både räcker och blir över.
Chessa
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-10-26

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav nallen » 2014-02-01 18:53:43

Chessa skrev:Om en kille utvecklar en nära vänskapsrelation med en tjej så betraktas detta som ett misslyckande? Varför?

För att man vill knulla?
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Joakoni » 2014-02-01 19:00:32

Chessa skrev:"Vänskapszon" är ett konstigt begrepp, tycker jag. Om en kille utvecklar en nära vänskapsrelation med en tjej så betraktas detta som ett misslyckande? Varför?

http://www.dailydot.com/lifestyle/girlfriendzone-vs-friendzone-meme/
But the friendzone poses an alternate theory: She stuck you there because you’re a nice guy and girls only like assholes. It’s not your fault she’s so shallow; that’s just the way girls are. And you’ll never “get a girlfriend” because you’re not a brick-jawed 6-foot-2 Channing Tatum clone.


Förklaringen att det handlar om att killen inte är tillräckligt odräglig ger jag inte mycket för. En person som tar en sådan teori på allvar, och ser sexuellt umgänge som det viktiga och det slutgiltiga målet i relationer med kvinnor, är redan så osympatisk att det både räcker och blir över.


Idioti. För mig måste en partner först och främst vara en vän. Annat är ointressant.
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Shir92 » 2014-02-01 19:12:31

Joakoni skrev:
Chessa skrev:"Vänskapszon" är ett konstigt begrepp, tycker jag. Om en kille utvecklar en nära vänskapsrelation med en tjej så betraktas detta som ett misslyckande? Varför?

http://www.dailydot.com/lifestyle/girlfriendzone-vs-friendzone-meme/
But the friendzone poses an alternate theory: She stuck you there because you’re a nice guy and girls only like assholes. It’s not your fault she’s so shallow; that’s just the way girls are. And you’ll never “get a girlfriend” because you’re not a brick-jawed 6-foot-2 Channing Tatum clone.


Förklaringen att det handlar om att killen inte är tillräckligt odräglig ger jag inte mycket för. En person som tar en sådan teori på allvar, och ser sexuellt umgänge som det viktiga och det slutgiltiga målet i relationer med kvinnor, är redan så osympatisk att det både räcker och blir över.


Idioti. För mig måste en partner först och främst vara en vän. Annat är ointressant.


Är det verkligen idioti? Vissa har inte samma tankesätt som du, vissa vill inte ha långvariga relationer, utan är ute efter sex.
Shir92
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2014-02-01

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Joakoni » 2014-02-01 19:26:50

Shir92 skrev:Är det verkligen idioti? Vissa har inte samma tankesätt som du, vissa vill inte ha långvariga relationer, utan är ute efter sex.

Måste det ena utesluta det andra?

Och tråden handlar ju om att prata. Skulle det bara handla om sex så är frågeställningen enkel:

- Vill du k**a?
- Ja/Nej.
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav nallen » 2014-02-01 19:28:40

Joakoni skrev:Skulle det bara handla om sex så är frågeställningen enkel:
- Vill du k**a?
- Ja/Nej.

Det kan så tyckas, men med tanke på att man alltid får nej då så är det inte så enkelt.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Shir92 » 2014-02-01 19:32:04

Joakoni skrev:
Shir92 skrev:Är det verkligen idioti? Vissa har inte samma tankesätt som du, vissa vill inte ha långvariga relationer, utan är ute efter sex.

Måste det ena utesluta det andra?

Och tråden handlar ju om att prata. Skulle det bara handla om sex så är frågeställningen enkel:

- Vill du k**a?
- Ja/Nej.


Nej, men det är två vitt skilda saker. Och det är definitivt inte så enkelt som du får det att låta som. I teorin går det att göra, men att sedan gå och göra det i verkliga livet är en annan sak. Det kanske hade underlättat att göra så, men i praktiken är det väldigt sällan det funkar.
Shir92
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2014-02-01

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Joakoni » 2014-02-01 19:37:06

Shir92 skrev:
Joakoni skrev:
Shir92 skrev:Är det verkligen idioti? Vissa har inte samma tankesätt som du, vissa vill inte ha långvariga relationer, utan är ute efter sex.

Måste det ena utesluta det andra?

Och tråden handlar ju om att prata. Skulle det bara handla om sex så är frågeställningen enkel:

- Vill du k**a?
- Ja/Nej.


Nej, men det är två vitt skilda saker. Och det är definitivt inte så enkelt som du får det att låta som. I teorin går det att göra, men att sedan gå och göra det i verkliga livet är en annan sak. Det kanske hade underlättat att göra så, men i praktiken är det väldigt sällan det funkar.


Ja, men det är precis det jag menar. Att relationer med sex inte bara handlar om sex. Det måste finnas en dos av tillit. Personkemin måste funka. Annars skulle man lika gärna kunna skaffa sig en gummidocka.
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav cc33314 » 2014-02-01 19:46:01

Det viktiga är att älska varandra och sig själv, att ta det lugnt och inte bry sig om små problem och detaljer!

:-)173 :-)173 :-)173 :-)173 :-)173
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Vaniljflickan » 2014-02-01 20:00:17

Man pratar inte med tjejer de har sk tjejbaciller :'D
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Shir92 » 2014-02-01 20:01:39

Vaniljflickan skrev:Man pratar inte med tjejer de har sk tjejbaciller :'D


Haha, livet vore mycket enklare om det vore så... :D
Shir92
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2014-02-01

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Vaniljflickan » 2014-02-01 20:03:23

Shir92 skrev:
Vaniljflickan skrev:Man pratar inte med tjejer de har sk tjejbaciller :'D


Haha, livet vore mycket enklare om det vore så... :D


Jag är en tjej som också har fattat tycke för kvinnofolk, det är fan omöjligt.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav antonius » 2014-02-01 20:48:40

Vaniljflickan skrev:Jag är en tjej som också har fattat tycke för kvinnofolk, det är fan omöjligt.


alla är inte 100%, det vore omöjligt :-)063

får man inte tjejbaciller om man råkar ta på en, det trodde jag? :-)003
antonius
 
Inlägg: 21855
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Vaniljflickan » 2014-02-01 20:58:38

antonius skrev:
Vaniljflickan skrev:Jag är en tjej som också har fattat tycke för kvinnofolk, det är fan omöjligt.


alla är inte 100%, det vore omöjligt :-)063

får man inte tjejbaciller om man råkar ta på en, det trodde jag? :-)003


Tjejer smittar väl med östrogen då va? *gråtmild*
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav plåtmonster » 2014-02-01 21:46:08

Tänk på perspektiv och referensramar. Vad man uppfattar som realitet är ju den typ av människor som är i majoritet, så det handlar mycket mer om statistik än om vad enskilda personer upplever. Och hur man bemöts formar hur man uppfattar situationer men man bemöts väldigt olika beroende på hur man själv uppfattas och utvärderas. Detta kan dock vara svårt att själv uppfatta eftersom man bara är i sin egen kropp och inte andras.

Personer med attityd får nog mer på kroken men med större framgång så minskar behovet av att vara lika nogräknad.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav kjwkjw » 2014-02-02 15:37:19

cc33314 skrev:Det viktiga är att älska varandra och sig själv, att ta det lugnt och inte bry sig om små problem och detaljer!

:-)173 :-)173 :-)173 :-)173 :-)173



bara för att man älskar sig själv så betyder det inte att andra tjejer kommer älska dig. har man diverse olika defekter som jag har, så funkar det inte.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav kjwkjw » 2014-02-02 15:39:34

Titti skrev:
kjwkjw skrev:för tjejer är det ok att vara personlighetslös, blyg, mes o ful. är du det som kille är du körd.

Vilken kille vill ha en tjej som är personlighetslös (om det finns några sådana)?


med tanke på att det är svårare för killar att haffa en tjej än tvärtom så väljer många killar, tjejer som är personlighetslösa, då detta är det enda dom kan få. jo det finns personlighetslösa tjejer, precis som det finns personlighetslösa killar. jag är kille och har ingen personlighet tex.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Zuumaester » 2014-02-02 15:56:44

Själv så tycker och tänker jag att man ska först bygga upp sin sociala sida så att den inte längre är svag, eller så svag som den brukade vara när man var liten. Troligen så hjälper det också att läsa något som hjälper dig med att vara rolig/kul, vilket kan vara böcker om komedi och skämt. Jag har inte börjat läst något sådant men jag tänker börja med det bums! 8)

Tjejer har olika intressen och några av dom kanske inte ens du har något intresse i, men det skadar inte att fråga om sådana intressen.
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Huggorm » 2014-02-02 16:09:16

Dagens tjejer är så frigjorda och jämlika att man bör prata om ishockey, raggarbilar och snus med dem.
Huggorm
 
Inlägg: 22246
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur gör man som kille för att prata med tjejer?

Inläggav Shir92 » 2014-02-02 17:49:01

Huggorm skrev:Dagens tjejer är så frigjorda och jämlika att man bör prata om ishockey, raggarbilar och snus med dem.


Haha, du är inte seriös va? :D
Shir92
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2014-02-01

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in