hur går man ur!?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: hur går man ur!?

Inläggav Savanten Svante » 2012-07-08 20:18:31

Alien skrev:
trams skrev:ojdå.
kan ni inte säga det tydligt så folk vet när de går med?
vore hyggligt.


Ur registrerngsavtalet
• Vi raderar inte ditt konto eller dina inlägg om du vill gå ur forumet.

Observera att du som användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Om du lämnar forumet kan du ta bort information om dig själv ur din profil, men vi kommer inte radera dina inlägg eller ditt användarnamn.
regavtal.php


Welcome to the Hotel California
Such a lovely place (Such a lovely place)
Such a lovely face
They livin' it up at the Hotel California
What a nice surprise (what a nice surprise)
Bring your alibis

Mirrors on the ceiling,
The pink champagne on ice
And she said "We are all just prisoners here, of our own device"
And in the master's chambers,
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives,
But they just can't kill the beast

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax, " said the night man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "


Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: hur går man ur!?

Inläggav JvA00 » 2012-07-08 20:25:29

nallen skrev:
JvA00 skrev:Så du tycker inte det är en stor skillnad på att föra en diskussion i ett klassrum (och stå på för det) jämfört med en diskussion på nätet som ligger kvar i tid och otid och inte kan tas bort [...]

Nej. Eller på sitt sätt tvärt om (jämfört med din underton); det irriterar mig enormt när något jag vet funnits på nätet tas bort eller ändras.

Jag har för mig att någon annan redan skrivit om hur vettigt det blir att läsa en "diskussion" mellan två eller flera "borttagen" - total förvirring.


EDIT: Insåg att jag läste fel. Nevermind.
JvA00
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2012-04-15

Re: hur går man ur!?

Inläggav marxisten » 2012-07-08 20:38:03

JvA00 skrev:Till trams
Om inte ditt konto tas bort frivilligt av administratörerna så kan du alltid polisanmäla, specifikt eftersom de behandlar dina personuppgifter men inte korrekt enligt lagen angivet detta och eftersom du inte givit ditt tillstånd. Jag kan hjälpa dig med den sådan polisanmälan ifall inte administratörerna av detta forum kommer på bättre tankar.


Felaktigt. När du går med måste du kryssa i att du accepterar reglerna som står och du kan se i reglerna att konto ej kommer raderas. Accepterar du användarvillkoren så är det så.

Gällande relationsstatus är de fullt frivilligt att lämna uppgift om. På kön har du ex. alternativet "vill inte uppge" på din profil osv. Forumet bryter INTE mot PUL. Du accepterar själv användarvillkoren och det är du som ska läsa igenom dem.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: hur går man ur!?

Inläggav JvA00 » 2012-07-08 20:47:10

marxisten skrev:
JvA00 skrev:Till trams
Om inte ditt konto tas bort frivilligt av administratörerna så kan du alltid polisanmäla, specifikt eftersom de behandlar dina personuppgifter men inte korrekt enligt lagen angivet detta och eftersom du inte givit ditt tillstånd. Jag kan hjälpa dig med den sådan polisanmälan ifall inte administratörerna av detta forum kommer på bättre tankar.


Felaktigt. När du går med måste du kryssa i att du accepterar reglerna som står och du kan se i reglerna att konto ej kommer raderas. Accepterar du användarvillkoren så är det så.

Gällande relationsstatus är de fullt frivilligt att lämna uppgift om. På kön har du ex. alternativet "vill inte uppge" på din profil osv. Forumet bryter INTE mot PUL. Du accepterar själv användarvillkoren och det är du som ska läsa igenom dem.


Förklara för mig hur forumet inte bryter mot PUL, jag vill genuint veta. Kolla den lista jag skrev i mitt längre inlägg. Samtliga måste vara uppfyllda enligt datainspektionen.se.
JvA00
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2012-04-15

Re: hur går man ur!?

Inläggav marxisten » 2012-07-08 21:55:53

JvA00 skrev:
marxisten skrev:
JvA00 skrev:Till trams
Om inte ditt konto tas bort frivilligt av administratörerna så kan du alltid polisanmäla, specifikt eftersom de behandlar dina personuppgifter men inte korrekt enligt lagen angivet detta och eftersom du inte givit ditt tillstånd. Jag kan hjälpa dig med den sådan polisanmälan ifall inte administratörerna av detta forum kommer på bättre tankar.


Felaktigt. När du går med måste du kryssa i att du accepterar reglerna som står och du kan se i reglerna att konto ej kommer raderas. Accepterar du användarvillkoren så är det så.

Gällande relationsstatus är de fullt frivilligt att lämna uppgift om. På kön har du ex. alternativet "vill inte uppge" på din profil osv. Forumet bryter INTE mot PUL. Du accepterar själv användarvillkoren och det är du som ska läsa igenom dem.


Förklara för mig hur forumet inte bryter mot PUL, jag vill genuint veta. Kolla den lista jag skrev i mitt längre inlägg. Samtliga måste vara uppfyllda enligt datainspektionen.se.


Enligt mig är de enda personliga du lämnar mailadress och IP. Gällande går ur och raderas står de tydligt de ej går, så vad bryter mot datalagen om jag får fråga. Du accepterar reglerna, läs de innan.

Jag anser hela diskussionen är fånig. Det står i reglerna man ej kan bli helt raderad, man bör läsa de innan men registrerar sig tycker jag.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: hur går man ur!?

Inläggav Alien » 2012-07-08 23:59:32

Alla medlemmar kan närsomhelst ta bort allt ur sin profil förutom nick, när de anslöt sig och antalet inlägg. Dvs allt om kön, ålder, relationsstatus etc.

Om det är ett brott mot PUL att forumägaren känner till IP-adress och e-mailadress så är väl det ett brott betr alla forumister då, inte bara för dem som vill lämna forumet. Och frågan är om inte fler forum bryter mot PUL i så fall. Ni som är med i andra forum, brukar de fråga om PUL?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46223
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: hur går man ur!?

Inläggav marxisten » 2012-07-09 0:02:44

Alien skrev:Alla medlemmar kan närsomhelst ta bort allt ur sin profil förutom nick, när de anslöt sig och antalet inlägg. Dvs allt om kön, ålder, relationsstatus etc.

Om det är ett brott mot PUL att forumägaren känner till IP-adress och e-mailadress så är väl det ett brott betr alla forumister då, inte bara för dem som vill lämna forumet. Och frågan är om inte fler forum bryter mot PUL i så fall. Ni som är med i andra forum, brukar de fråga om PUL?


Så länge man informerar om IP och mailadress bryter de ej mot PUL vilkets gjorts här.

Och nej, PUL skriver man ej om på andra forum vad jag vet om.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: hur går man ur!?

Inläggav Eeira » 2012-07-09 0:11:38

Jag har endast grundläggande kunskaper om PuL, men har svårt att se att forumet skulle bryta mot någon lag.
Frågan är vad som kan anses vara personuppgifter? IP-adressen kan användas för att spåra en person, men den är knappast en personuppgift. Jag tvivlar även på att e-mailadresser är att beteckna som personuppgifter.
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Re: hur går man ur!?

Inläggav Miche » 2012-07-09 0:38:24

Eeira skrev:IP-adressen kan användas för att spåra en person, men den är knappast en personuppgift.

IP-adressen kan vara en av flera ledtrådar till en person men sällan kan man få reda på vem som finns på en specifik IP-adress. De flesta byter dessutom IP-adress lite då och då.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: hur går man ur!?

Inläggav Hundralappen » 2012-07-09 0:51:50

Klart som fan att IP-adress och mail sparas i en DB, säger sig själv.

Inget dera är något som kan knytas till en person per automatik, dock.

Kortfattat; nej, forumet strider inte mot PuL WSE.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: hur går man ur!?

Inläggav JvA00 » 2012-07-09 9:45:08

Eeira skrev:Jag har endast grundläggande kunskaper om PuL, men har svårt att se att forumet skulle bryta mot någon lag.
Frågan är vad som kan anses vara personuppgifter? IP-adressen kan användas för att spåra en person, men den är knappast en personuppgift. Jag tvivlar även på att e-mailadresser är att beteckna som personuppgifter.

IP-adress betraktas sedan 2007 som personuppgift. Titta på länk i mina tidigare inlägg eller googla om du tvivlar.

marxisten skrev:
Alien skrev:Alla medlemmar kan närsomhelst ta bort allt ur sin profil förutom nick, när de anslöt sig och antalet inlägg. Dvs allt om kön, ålder, relationsstatus etc.

Om det är ett brott mot PUL att forumägaren känner till IP-adress och e-mailadress så är väl det ett brott betr alla forumister då, inte bara för dem som vill lämna forumet. Och frågan är om inte fler forum bryter mot PUL i så fall. Ni som är med i andra forum, brukar de fråga om PUL?


Så länge man informerar om IP och mailadress bryter de ej mot PUL vilkets gjorts här.

Och nej, PUL skriver man ej om på andra forum vad jag vet om.

Alien skrev:Alla medlemmar kan närsomhelst ta bort allt ur sin profil förutom nick, när de anslöt sig och antalet inlägg. Dvs allt om kön, ålder, relationsstatus etc.

Om det är ett brott mot PUL att forumägaren känner till IP-adress och e-mailadress så är väl det ett brott betr alla forumister då, inte bara för dem som vill lämna forumet. Och frågan är om inte fler forum bryter mot PUL i så fall. Ni som är med i andra forum, brukar de fråga om PUL?

Ja, jag hävdar ju just det. Att samtliga medlemmar ej korrekt informerats om skyldigheter och rättigheter som rör PUL.

Känns tradigt att behöva upprepa sig men: eftersom det bland annat inte finns någon adress och namn på personuppgiftsansvarig när man godkänner reglerna så bryter forumet delvis mot PUL. Vad som behövs för att uppfylla PUL har jag redan nämnt i tidigare inlägg. Det är inte någon spekulation utan saxat rakt från Datainspektionens (myndighetens) webbplats. Ungefär samma regler gäller i hela EU.

Det är helt korrekt. Många forum - de som ligger inom EU åtminstone bryter mot PUL. Sen att det är få som bryr sig är en annan femma. Att många gör något felaktigt gör det inte lagligt, ungefär som fildelning. ;-)

Jag skulle mycket gärna vilja veta hur någon som exempelvis Titti eller vad-han-nu-heter-som-driver servern ställer sig till det jag skrivit. Personligen tycker jag det är mycket allvarligt att man inte följer PUL, speciellt när man lagrar uppgifterna i oändlighet som det ser ut nu.
JvA00
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2012-04-15

Re: hur går man ur!?

Inläggav kullan » 2012-07-09 9:51:15

Jag håller med föregående skribent. Det kan finna många olika privata skäl till varför man vill ha hela sitt konto utraderat. Det borde inte vara någon teknisk omöjlighet då det funkar på andra forum. Vad är problemet? att man lagra tex. ip-adresser på bannade medlemmar är en sak men det räcker ju att byta lägenhet så har man ju en ny ipadress och då är den gamla inaktuell.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: hur går man ur!?

Inläggav Miche » 2012-07-09 9:59:35

IP-adressen följer inte med lägenheten, det kan räcka med att starta om modemet för att få en ny IP-adress (om man inte har en statisk adress vilket inte så många verkar ha, men det förekommer hela områden som delar samma statiska adress).

Dynamiska IP-adresser flyttar dessutom runt en del beroende på var behoven uppstår, oftast så verkar de dock följa ISP (dvs operatören som levererar internetuppkopplingen).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: hur går man ur!?

Inläggav kullan » 2012-07-09 10:05:59

Sen finns ju mobila bredband och det kan väl vara rätt svårt att kolla upp den ip - adressen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: hur går man ur!?

Inläggav Miche » 2012-07-09 10:09:19

I princip är det bara operatörerna som kan spåra där (eller polisen om de begär ut info och de får ut den).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: hur går man ur!?

Inläggav Eeira » 2012-07-09 11:20:32

JvA00 skrev:
Eeira skrev:Jag har endast grundläggande kunskaper om PuL, men har svårt att se att forumet skulle bryta mot någon lag.
Frågan är vad som kan anses vara personuppgifter? IP-adressen kan användas för att spåra en person, men den är knappast en personuppgift. Jag tvivlar även på att e-mailadresser är att beteckna som personuppgifter.

IP-adress betraktas sedan 2007 som personuppgift. Titta på länk i mina tidigare inlägg eller googla om du tvivlar.

Okej, missade den biten i ditt inlägg. Du kan ha rätt, men jag tror inte att det är så enkelt som att likställa IP-adress med personuppgift. Det bör bero på syftet med lagringen. Exemplet du länkade till handlar specifikt om IP-nummer i Antipiratbyråns verksamhet.

Datainspektionen skrev:Kammarrätten i Stockholm slår, liksom Länsrätten, fast att Antipiratbyråns behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter. Domen medför att Datainspektionens beslut från 2005 fastställs och att Antipiratbyråns verksamhet även i fortsättningen lyder under personuppgiftslagen.

Jag tror att fortsättningen är väsentlig i sammanhanget.

Datainspektionen skrev:/.../ Antipratbyråns verksamhet att samla in IP-nummer i syfte att spåra personer som sprider upphovsrättskyddat material på nätet

De sparar IP-adresser i uttalat syfte att spåra fysiska personer, vilket bör vara en väsentlig skillnad mot hur IP-adresser sparas på AspergerForum.

För övrigt kan jag hålla med om att man bör få radera sitt konto. Om inte av lagliga skäl så av medmänskliga. Det kan finnas många anledningar till att man inte vill vara kvar och med tanke på Aspergares vana att vara ärliga och uppriktiga är det nog många som lämnar ut lite för mycket information om sig själva i inläggen.

Visst ser jag problemet med att Anonym diskuterar med Anonym, men jag tror att det problemet är överkomligt. Det lär knappast bli så att alla i tråden väljer att lämna forumet så att diskussionerna blir obegripliga. Det kommer nog främst att handla om medlemmar som skriver ett fåtal inlägg.
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Re: hur går man ur!?

Inläggav JvA00 » 2012-07-09 12:20:47

Eeira skrev:
JvA00 skrev:
Eeira skrev:Jag har endast grundläggande kunskaper om PuL, men har svårt att se att forumet skulle bryta mot någon lag.
Frågan är vad som kan anses vara personuppgifter? IP-adressen kan användas för att spåra en person, men den är knappast en personuppgift. Jag tvivlar även på att e-mailadresser är att beteckna som personuppgifter.

IP-adress betraktas sedan 2007 som personuppgift. Titta på länk i mina tidigare inlägg eller googla om du tvivlar.

Okej, missade den biten i ditt inlägg. Du kan ha rätt, men jag tror inte att det är så enkelt som att likställa IP-adress med personuppgift. Det bör bero på syftet med lagringen. Exemplet du länkade till handlar specifikt om IP-nummer i Antipiratbyråns verksamhet.

Datainspektionen skrev:Kammarrätten i Stockholm slår, liksom Länsrätten, fast att Antipiratbyråns behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter. Domen medför att Datainspektionens beslut från 2005 fastställs och att Antipiratbyråns verksamhet även i fortsättningen lyder under personuppgiftslagen.

Jag tror att fortsättningen är väsentlig i sammanhanget.

Datainspektionen skrev:/.../ Antipratbyråns verksamhet att samla in IP-nummer i syfte att spåra personer som sprider upphovsrättskyddat material på nätet

De sparar IP-adresser i uttalat syfte att spåra fysiska personer, vilket bör vara en väsentlig skillnad mot hur IP-adresser sparas på AspergerForum.

För övrigt kan jag hålla med om att man bör få radera sitt konto. Om inte av lagliga skäl så av medmänskliga. Det kan finnas många anledningar till att man inte vill vara kvar och med tanke på Aspergares vana att vara ärliga och uppriktiga är det nog många som lämnar ut lite för mycket information om sig själva i inläggen.

Visst ser jag problemet med att Anonym diskuterar med Anonym, men jag tror att det problemet är överkomligt. Det lär knappast bli så att alla i tråden väljer att lämna forumet så att diskussionerna blir obegripliga. Det kommer nog främst att handla om medlemmar som skriver ett fåtal inlägg.


Eftersom sparningen av IP-adress bland annat handlar om att kunna spärra folk, spåra intrång osv så är det starkt att betrakta som personuppgift. Vad ska man annars ha IP-adressen till? Spåra var folk kommer ifrån? Personuppgift det med...

En annan sak, som jag nämnde tidigare, är faktumet att man genom sitt medlemsskap mer eller mindre öppet visar sin diagnos. Hur "spårbar" man är beror ju sedan på hur mycket man i inlägg avslöjar om sig själv (i och med att de ligger kvar).
Samtidigt kan man ju se det från ett annat perspektiv. Anta att intrång sker och databasen snos. Då har någon plötsligt stulet en fet databas med mail, IP-adresser m m som mer eller mindre kan peka ut folks diagnos. En mailadress räcker oftast ypperligt för att hitta någon på Facebook eller liknande sidor.

För att komplicera saken ytterligare:
På Datainspektionens hemsida nämns att en tumregel är att personer som är 15 och uppåt bedöms vara mogna nog att godkänna ett PUL-avtal. Observera! Det är en tumregel och har hittills inte provats i domstol. Jag vill hävda att det dock finns många omyndiga som inte alls förstår riskerna med att avslöja massa personligt om sig själva och som några år senare ångrar sig. Det är ju inte helt ovanligt att det råder en rätt stor spridning i mognad för de som har ett neuropsykiatriskt tillstånd. Vissa ligger långt före medan andra ligger efter.
Vad jag helt enkelt försöker säga är att det troligen kan finnas ett stort antal medlemmar som godkände reglerna när de var yngre och idag ångrar det.
JvA00
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2012-04-15

Re: hur går man ur!?

Inläggav Hundralappen » 2012-07-09 13:39:36

JvA00 skrev:En annan sak, som jag nämnde tidigare, är faktumet att man genom sitt medlemsskap mer eller mindre öppet visar sin diagnos. Hur "spårbar" man är beror ju sedan på hur mycket man i inlägg avslöjar om sig själv (i och med att de ligger kvar).


No shit sherlock.. ;)
Men ingen är tvingad att skriva någonting. In fact så kan man skriva hur mycket eller lite man än vill.


JvA00 skrev:Samtidigt kan man ju se det från ett annat perspektiv. Anta att intrång sker och databasen snos. Då har någon plötsligt stulet en fet databas med mail, IP-adresser m m som mer eller mindre kan peka ut folks diagnos. En mailadress räcker oftast ypperligt för att hitta någon på Facebook eller liknande sidor.


Ja? Därför får man som sagt tänka på vad man skriver på internet. Det är rätt gundläggande.

Sen kan man ju ha flera mailadresser. Och inte även det är ju riktigt bindande. Man kan ju faktiskt göra en fake mailadress till en viss person.



Om man sitter på ett offentligt bibliotek - är IP-adressen anknuten till en viss person då tillexempel? Du kan knyta modem eller dator till ett visst IP, men så vida det inte finns ögonvittnen eller liknande kan du ju faktiskt inte koppla en specifik människa till det.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: hur går man ur!?

Inläggav marxisten » 2012-07-09 15:54:37

JvA00 skrev:Vissa ligger långt före medan andra ligger efter.
Vad jag helt enkelt försöker säga är att det troligen kan finnas ett stort antal medlemmar som godkände reglerna när de var yngre och idag ångrar det.


Det är 15 års gräns, så det beslutet bör man kunna ta. Ex. facebook har 13 års gräns och där expanderas du mer än här.

Och eftersom reglerna klart och tydligt säger att man ej kan raderas så har man accepterat det. Sen undrar jag lite över problemet då vad jag kommer på är det i praktiken ingen här som ej har pseudonym. Det är inte många som har särskilt spårbara namn.

Gällande datalagen kan du anmäla i princip varenda hemsida då ingen informerar om cookies nästan. Vad jag vet om är de i princip bara myndigheter som informerar om det tydligt. Likaså att de ej informerar om PUL. Tror myndigheter skulle skratta om du börjar anmäla varenda forum som ej informerar om det till 100%.

Och personuppgifterna du lämnar här är ju inte särskilt allvarliga f.ö. IP ändras hela tiden, mail kan du skapa hur många som helst. Och seriöst, kön och civilstånd. Hur många män som är gifta ex. tror du det finns? Hur spårbar blir du om du anger ditt civilstånd liksom.

Och varken mail eller IP expanderas för någon på forumet, och ligger krypterat i databasen. De enda som kan få ut det är Polisen vilket framgår i reglerna. Vad är problemet.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: hur går man ur!?

Inläggav Liebert » 2012-07-09 16:28:54

Av någon anledning verkar många forumister ha svårigheter att ta till sig skriven text i samband med registreringen. Vi hade en omfattande diskussion angående detta för länge sedan vilket resulterade i kort punktlista med de mest grundläggande reglerna på enkel svenska. Den som äger något som kan liknas vid normal läsförmåga kan på cirka 30 sekunder tillägna sig denna information i samband med registreringen och ja, som punkt 8 anges att forumet varken raderar konto eller inlägg om medlemmen vill utträda. Den som kritiserar forumet för otydlighet i det här fallet har helt enkelt inte torrt på fötterna.

Personuppgiftslagen i kombination med sociala medier är för övrigt ett gungfly med signifikant brist på prejudicerande utslag. Den avtalstext som medlemmarna godkänner vid registreringen är i all praktisk mening adekvat och klarläggande. Om den i någon formell skitnödig juridisk mening har en mindre brist är för mig sekundärt då texten fungerar alldeles utmärkt för alla berörda parter. Möjligtvis någon aktuell petimäter undantagen.

Om någon forumist vill pröva saken föreslår jag att han eller hon personligen tar sig omaket att polisanmäla forumet för att få ett klarläggande till stånd. Denna handling är dock förstås inte förenlig med ett medlemskap. Man kan ju knappast vara medlem i ett sammanhang som anses bedrivas under "olagliga" former. Trots att man själv har godkänt det? Eller kan man? Knepigt minst sagt..
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Re: hur går man ur!?

Inläggav rdos » 2012-07-09 21:31:57

I strikt mening så bryter man emot PUL. Utifrån min egen erfarenhet kring etiska godkännande av forskning, som har vissa paralleller med PUL, så kan man inte spara IP-addresser tillsammans med känsliga data (som t.ex. nick, inlägg), man kan inte spara epost-addresser, och inte heller får man spara nick utan att detta blir godkänt av etisk kommité. Orsaken till detta ligger i att man vill skydda folks integritet. Vill man helt hamna utanför PUL så måste man se till att avidentifiera allting, inklusive nick. Fast i praktiken så är det ju omöjligt att driva ett forum utan nick.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: hur går man ur!?

Inläggav Savanten Svante » 2012-07-09 21:40:15

inte för 4chan.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: hur går man ur!?

Inläggav Eeira » 2012-07-09 21:41:52

Savanten Svante skrev:inte för 4chan.

Eehh... :?:
Är det ett forum eller vad?
Eeira
 
Inlägg: 599
Anslöt: 2012-01-21

Re: hur går man ur!?

Inläggav Sheyen » 2012-07-09 21:44:06

Eeira skrev:
Savanten Svante skrev:inte för 4chan.

Eehh... :?:
Är det ett forum eller vad?

Ja.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in