Hur går man djupare i relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur går man djupare i relation?

Inläggav vofff » 2016-04-25 19:29:34

Jag har försökt att hitta ledtrådar och råd, men alla har ställts ungefär samma svar; fortsätt umgås och lek mycket tillsammans?!
Ni som håller på eller har redan en partner, ni männen jag syftar på. Släng gärna in någon länk eller nån tråd jag har missat, det uppskattar jag väldigt mycket. Och om admin tycker jag har dubbel skapat tråden så får du gärna ändra det och hänvisar mig till en liknande tråd.
Har ni också lika svårt som jag att läsa av kroppsspråk, ansiktsuttryck och kommunikation om när den personen gillar dig eller ej?
Hur går man längre än bara vara en kompis?
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Hur går man djupare i relation?

Inläggav antonius » 2016-04-25 20:23:01

Man måste göra klart att passar inte galoscherna, så vet dom var dörren är, så dom inte hänger kvar fast de inte vill. Sen kan man prova ha lite mer sköj mellan lakanen, för nu är vaniljsex tiden över, spica up det hela, med läder, nitar och korsett, hänger de kvar efter det då är det bra flick/pojkvänsämne... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur går man djupare i relation?

Inläggav DIProgan » 2016-04-25 20:56:27

Du öppnar dig i önskad hastighet mer och mer om vem du är och vad du tänker och får i gengäld mer önskad eller i vart fall värdefull respons. Vid en viss tidpunkt så inser du att vad du har hittat är någonstans mellan mycket värdefullt till omöjligt att leva utan från nu till evigheten.

Så ser det ut när allt går som smort. Verkligheten brukar innehålla många olika platåer och hinder på vägen. När hindren är för många och något mer häftigt inte tycks uppnåbart så är det dags att börja tänka på att ge upp istället. Man ska inte ha relationer bara för ha'endets skull. Det man vill ha ska i åtminstone någon mån finnas där i realiteten inte bara som en dröm och därför får man ibland bita i det sura äpplet och nöja sig med att va vänner eller sluta umgås helt beroende på situation. Tro heller inte att det bara är den andra parten som ska visa dig magin, du har en lika stor del i att ordna den själv genom att engagera dig och våga vara allt som du vill uppnå. Jobba på detta. Överväg vad som är möjligt och öka insatserna eller gå vidare.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Hur går man djupare i relation?

Inläggav Moggy » 2016-04-25 21:05:47

Gå djupare. Gör en relation i en relation i en relaition med din partner.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in