Hur dricker du ditt te?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur dricker du ditt te?

Inläggav Lilla Gumman » 2010-05-15 23:24:11

Hej!

En liten mini-enkät om te. Flera svar är möjliga, därför gjorde jag ingen omröstning. Svara fritt på frågorna i tråden.

1. Hur dricker du helst ditt te?
a) Löste, brygger i kanna
b) Löste, lägger i en tekula i en mugg hett vatten
c) Löste, lägger det i filter i kaffebryggaren
d) Löste, använder tesil
e) Påste i en mugg hett vatten
f) Påste i en kanna, brukar vara 2-4 stycken beroende på storlek på kannan

2. När dricker du te?
Dricker du te istället för kaffe? Dricker du kaffe på dagen, men te på kvällen? Eller tvärtom, dricker du te på morgonen och kaffe resten av dagen?

3. Vilken sorts te föredrar du?
Dricker du helst svart te, väljer du grönt te för att det är nyttigare eller dricker du alla sorters te?

4. Vilka smaker gillar du?

5. Vilket te dricker du just nu?


Jag börjar svara, så fortsätter ni i tråden.

1. Använder oftast löste som jag lägger i tekula i en kopp hett vatten. Men jag har nästan alltid tepåsar hemma också, ifall jag är lat. Brygger ibland te i kanna, om det är flera som ska dricka te.

2. Jag dricker kvällste. Resten av dagen väljer jag kaffe eller andra drycker. Men är jag förkyld kan jag dricka te lite när som helst.

3. Tycker om alla sorters te. Men bäst gillar jag svart te, med smak.'

4. Vanligt Earl Grey är en klassiker. Men helst gillar jag te med olika smak. Fruktigt, men inte för sött. Blåbärste. Jordgubb grädd. Svart vinbärste. Adelöv te. Julte. Provar gärna nya sorter.

5. Svart te, ginger och peach.


Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-05-15 23:33:06

1. Löste i tesil eller kula men ofta blir det påse av bekvämlighet

2. Te 3-4 gånger om dagen när jag jobbar. Annars 1-2. Kaffe i princip aldrig men i så fall endast klockan 3 på eftermiddagen med väldigt mycket mjölk.

3- 4
Jag dricker svart Earl Grey på påse, löste Earl Grey eller fruktte, örteer av olika slag samt roibus. Jag är inte särskilt förtjust i grönt men dricker det. Yogi-te kan vara gott sporadiskt. Dricker dock aldrig kamomillte och helst inte Yellow Lipton.

5. Du menar vilken sort det var senast. Örtte.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Hur dricker du te?

Inläggav annorlunda » 2010-05-15 23:36:23

1. Det beror på hur lat jag är :oops: Föredrar lösviktste och brygger det då i kaffebryggaren men med en speciell tillsats som är till just för tebryggning. Har en dubbelbryggare och den ena kannan används enbart till te.

2. Oftast blir det te sent på kvällen/natten efter det att min kaffekvot är fylld.

3. Dricker helst svart te med smak.

4. Mina favoriter är Körsbärste, Irish Cream, Rabarber Grädd, Blåbärste, Viol-Lakrits, Lapsang Souchong, Guteblandning, Mint och ett antal till...

5. Viol-Lakritste.

(När jag drack som mest te så hade jag alltid minst ett tiotal olika sorters lösviktste hemma).
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Re: Hur dricker du te?

Inläggav mondo beyondo » 2010-05-15 23:56:53

1. Hur dricker du helst ditt te?

2. När dricker du te?

3. Vilken sorts te föredrar du?
Dricker du helst svart te, väljer du grönt te för att det är nyttigare eller dricker du alla sorters te?

4. Vilka smaker gillar du?

5. Vilket te dricker du just nu?

-------------------------------------------------------------------------------
1. Hur teet hamnar i koppen är inte särskilt intressant för mig, bara smaken och nyttighetsgraden. Beroende på vilket te jag är sugen på blir det tesil eller påste. Dock alltid en massa fnas som flyter omkring med silen tyvärr :(

2. Sällan till frukost med ofta på jobbet och nästan varje kväll och då flera muggar. Använder samma tepåse eller tesil till nya koppar. För de te'er som jag dricker blir inte beska av att dra länge, tvärtom bara godare.

3. Bara rött, grönt eller vitt te, tack. Ngn gång kan det bli örtte med.

4. Friggs blåbär. Twinings Rooibos utan kryddor. Eastern Harmonys Vita Te. Har både den med kardemumma och den med kardemumma och ingefära.

5. Just nu? Inget. Eller menar du senast? Vita teet.

Har i socker, eller stevia.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav aspiemelly » 2010-05-16 0:12:14

Hmm, inget av alternativen passade (börjar bli van ;) ).

Vet inte om det de jag föll för som barn finns kvar, var små askar med pulver, nypon och svart vinbär plus någon mer smak, den minns jag inte för jag gillade den inte. Numera blir det iste, ej naturell smak utan typ persika eller skogsbär som finns i stora burkar hos lidl. Dock alldeles för mycket socker så får inte bli många burkar, tur är har jag inte vägarna förbi lidl ofta ;)

Vanligt "blad" te...usch fy och nej tack!
aspiemelly
 
Inlägg: 1813
Anslöt: 2008-12-03

Inläggav KrigarSjäl » 2010-05-16 1:00:55

1. Hur dricker du helst ditt te?
Utan socker.

2. När dricker du te?
Kaffe på morgonen, te på kvällen.

3. Vilken sorts te föredrar du?
Dricker du helst svart te, väljer du grönt te för att det är nyttigare eller dricker du alla sorters te?

Inga sötsliskiga sorter, inga fruktteer.

4. Vilka smaker gillar du?
Inga sötsliskiga sorter, inga fruktteer.
Tekonnässörerna lär väl strypa mig, men Earl Grey funkar alldeles utmärkt. Gärna mörkt, lite rökigt, kryddigt och torrt om jag köper finare sorter i lösvikt.

5. Vilket te dricker du just nu?
Pga lathet; Liptons Earl Grey påste som jag värmer i mikron.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Pemer » 2010-05-16 3:10:44

1. Hur dricker du helst ditt te?
Påste i en mugg hett vatten, vanligt Earl Gray med mjölk och socker.

2. När dricker du te?
Dricker te i stället för kaffe i vissa lägen när jag ska äta vissa mackor, där jag upplever te som godare till än kaffe. Dels om jag fixat en schysst frukost med bl a ett par kokta ägg och gör mackor med ägg och kaviar, dels om jag har återfall i den lite barnsliga uppfinningen "kryddmacka" - knäckebrödsmacka med någon eller några kryddor som enda pålägg, företrädesvis citronpeppar och/eller aromat och eventuellt några ytterligare, lite starkare, kryddor. :P

3. Vilken sorts te föredrar du?
I dessa lägen det gamla säkra kortet enligt ovan. Earl Gray med mjölk och socker. Men jag testar gärna andra sorters te när jag blir bjuden!

4. Vilka smaker gillar du?
Alla sorter jag testat hittills har varit goda.

5. Vilket te dricker du just nu?
Se ovan, punkter 1 och 3. :lol:
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Le_inimitable » 2010-05-16 7:39:49

1. d, ibland a.

2. Morgon/lunch/kväll.

3. Svart/vitt/gult i första hand. Oolong och grönt i andra hand.
Smak, inte nytta.

4. Föredrar tesmak.
Men jasmin förekommer också.
Menar du typer så brukar Assam, Sikkim och Darjeeling vara det jag inte vill vara utan.

5. Qilan. Om du menar just i detta nu.
Annars brukar jag ha cirka 14 olika som jag byter när det blir gammalt eller tar slut.
Le_inimitable
 
Inlägg: 1044
Anslöt: 2008-10-26

Inläggav lasseivägen » 2010-05-16 10:32:10

Lilla Gumman skrev:Hej!

En liten mini-enkät om te. Flera svar är möjliga, därför gjorde jag ingen omröstning. Svara fritt på frågorna i tråden.

1. Hur dricker du helst ditt te?
a) Löste, brygger i kanna
b) Löste, lägger i en tekula i en mugg hett vatten
c) Löste, lägger det i filter i kaffebryggaren
d) Löste, använder tesil
e) Påste i en mugg hett vatten
f) Påste i en kanna, brukar vara 2-4 stycken beroende på storlek på kannan

2. När dricker du te?
Dricker du te istället för kaffe? Dricker du kaffe på dagen, men te på kvällen? Eller tvärtom, dricker du te på morgonen och kaffe resten av dagen?

3. Vilken sorts te föredrar du?
Dricker du helst svart te, väljer du grönt te för att det är nyttigare eller dricker du alla sorters te?

4. Vilka smaker gillar du?

5. Vilket te dricker du just nu?


Lilla Gumman




1. Använder oftast löste som jag lägger i tekula i en kopp hett vatten. Men jag har nästan alltid tepåsar hemma också, ifall jag är lat.

2. Jag dricker te till middagen. Ibland till frukost på helgerna. Resten av dagen väljer jag kaffe. Men är jag förkyld kan jag dricka te med hånung.

3. Tycker om alla sorters te utan tillsatser, blandar gärna hälften grönt.

4. Lapsang souchong, Kemun, BOP, grönt Japanskt och Gunpowdwer, mest riktiga teer utan massa frukt eller bärsmaker

5. Svart te, Lapsang.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Inläggav rapchic » 2010-05-16 10:58:43

1. Hur dricker du helst ditt te?
eget alt.
jag brygger i en kanna (vanlig som man använder för tex saft) och häller sedan över till en uppvärmd tekanna, om jag inte dricker ur en gaiwan, dricker i skål om jag dricker oolong och när jag dricker matcha, eller dricker svart te då brygger jag oftast i kopp då jag inte dricker det så ofta. brygger cokså direkt i min glastekanna ibland men mest med tex kinesiska teer tex jin ho jasmine

2. När dricker du te?
alltid, drickar svart te på morgonen, sedan vid ca 9 dricker jag min första tekanna grönt te (eller oolong, gult eller vitt te), så även vid mellanmål och ibland mellan måltiderna. om jag äter tex sushi dricker jag självklart te till maten men annars brukar jag försöka undvika det så jag har lite lågt järn (annars skulle det vara min måltidsdryck).
efter 8 på kvällen dricker jag olika örtteer tex rooibus (det som felaktigt kallas för rött te) då jag inte sover så bra.

3. Vilken sorts te föredrar du?
mina favvoteer som grupp är japanska gröna av de japanska är gyokoru och matcha mina favoriter.
när det gäller kinesiska gröna är yin ho jasmine jättegod, men ljus oolong tycker jag är godare än kinesiska gröna. tex ti guan yin. dricker inte smaksatta förutom traditionellt smaksatta tex chai masaala och lapsang men testar ibland smaksatta (blir oftast besviken) eller dricker smaksatta teer för att vara artig.

4. Vilka smaker gillar du?
dricker inte smaksatta så ofta förutom då traditionella smaksättningar (rök, jasmine, gan mai cha eller chai masaala)

5. Vilket te dricker du just nu?
För stunden? (dvs nu framför datorn, är förkyld så jag känner inte de finare smakerna i dyrare teer så det är slöseri med pengar att dricka dom): chai masaala, men i mitt teskåp har jag sorterna.
svarta: Tarry lapsang och chai masaala
pu-erh:Pu-erh mini tuo cha, och två svarta pu-erh tebrickor jag håller på att lagra.
Oolong: Iron buddah
Gult te: Meng ding huang ya
vitt te: white pony
kinesiskt grönt: golden sunrise (blommande), yin ho jasine (jasminte)
Koreanskt grönt: woojeon jak-sol-cha
japanskt grönt: sencha, gen mai cha och matcha
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-05-16 11:41:24

KrigarSjäl skrev:1. Hur dricker du helst ditt te?
Utan socker.


Enig. Man ska inte ha socker till te. Undantagsvis kan man ha det till mintte

KrigarSjäl skrev:Tekonnässörerna lär väl strypa mig, men Earl Grey funkar alldeles utmärkt.


Om jag är tekonässör är väl tveksamt men enligt min åsikt är Earl Grey är bästa påsteet. Däremot om man göra det som löste ska det inte tillredas med för mjukt vatten. Vatten som det som finns i Kristianstadstrakten drar inte ut smaken ordentligt. Det är mycket godare med Stockholmsvatten.

KrigarSjäl skrev:5. Vilket te dricker du just nu?
Pga lathet; Liptons Earl Grey påste som jag värmer i mikron.


Jag värmer aldrig te i mikron. Vattnet blir sällan tillräckligt hett för att dra ut smaken och teet löddrar sig. Vattenkokare går lika snabbt och är betydligt mer effektivt.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Bror Duktig » 2010-05-16 12:03:55

Jag dricker "örtte" vilket egentligen inte ska kallas te, så jag ska väl inte svara.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav rapchic » 2010-05-16 12:09:32

missade typ två punkter:

varför jag dricker te: det är gott, lugnande, inspirerande m.m.
hur jag dricker te (tillsatser): dricker endast socker till masaala chai då det ska ha socker i sig (och mjölk men tål ej mjölk) och ev honung i sämre teer vid halsont.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Lilla Gumman » 2010-05-16 12:14:20

Hej!

Honung fördärvar smaken på teet tycker jag. Men kan vara ok då jag har ont i halsen.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav rapchic » 2010-05-16 12:15:14

Lilla Gumman skrev:Hej!

Honung fördärvar smaken på teet tycker jag. Men kan vara ok då jag har ont i halsen.

Hälsningar

Lilla Gumman


därför använder jag det endast vid halsont och sämre teer
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Re: Hur dricker du te?

Inläggav Kahlokatt » 2010-05-16 12:43:28

1. Hur dricker du helst ditt te?
Det varierar, men det brukar oftast vara påste och jag värmer det i mikron. Te i kanna med "strumpsil" gör jag bara någon gång ibland om jag har besök och vi alltså skall dricka flera koppar.

2. När dricker du te?
Jag dricker en kopp på kvällen. På morgonen behöver jag kaffe, annars går jag inte igång.

3. Vilken sorts te föredrar du?
Chai är ruskigt gott, men jag dricker andra sorter också. Svart, grönt och rött te har jag druckit, men aldrig vitt.

4. Vilka smaker gillar du?
Jag hatar Earl Grey, tycker det är som att dricka vatten någon har fimpat i. Mina favoriter är ett väldigt kryddigt chai med bl.a. svartpeppar (fast det kan jag inte dricka för mycket, för då blir jag konstig i magen), samt koffeinfritt pepparmintste och chai med mycket mjölk.

5. Vilket te dricker du just nu?
Just nu dricker jag mest ovanstående smaker, samt ett Gin Fizz-te som är ganska gott.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Hur dricker du te?

Inläggav Sammelsurium » 2010-05-16 18:25:49

1. Alltid löste, eventuellt påste om jag får för mig att dricka te på jobbet. Jag brygger oftast i kanna eftersom jag har en tendens att bälga i mig och använder numera tekula eftersom den är lättare att rengöra än mitt tefilter av textil.

2. Jag dricker alltid te på kvällen och kaffe resten av dagen.

3. Sent på kvällen dricker jag rött te, svart te om det är så pass tidigt att jag inte tror att det kommer att inverka på nattsömnen.

4. När det gäller röda teer uppskattar jag om det är ett kraftigt kryddat te, just nu har jag Roibos Limpope hemma, smaksatt med bl.a. papaya och lime. Lapsang Superior är en gammal favorit, likaså Earl Grey och Ettan Special, som är en lokal blandning,

5. Senaste teet jag drack var någon slags kvällsörtte som min mor bjöd på när jag var hemma och hälsade på i helgen, annars är jag inte så förtjust i örtte utom just röda teer.
Sammelsurium
 
Inlägg: 588
Anslöt: 2009-11-29

Re: Hur dricker du te?

Inläggav Aztec » 2010-05-19 17:20:22

Lilla Gumman skrev:Hej!
En liten mini-enkät om te. Flera svar är möjliga, därför gjorde jag ingen omröstning. Svara fritt på frågorna i tråden.

1. Hur dricker du helst ditt te?
a) Löste, brygger i kanna
b) Löste, lägger i en tekula i en mugg hett vatten
c) Löste, lägger det i filter i kaffebryggaren
d) Löste, använder tesil
e) Påste i en mugg hett vatten
f) Påste i en kanna, brukar vara 2-4 stycken beroende på storlek på kannan

2. När dricker du te?
Dricker du te istället för kaffe? Dricker du kaffe på dagen, men te på kvällen? Eller tvärtom, dricker du te på morgonen och kaffe resten av dagen?

3. Vilken sorts te föredrar du?
Dricker du helst svart te, väljer du grönt te för att det är nyttigare eller dricker du alla sorters te?

4. Vilka smaker gillar du?

5. Vilket te dricker du just nu?



1. Oftast blir det påsté i hett vatten, Med mjölk men inget socker

2. Det blir alltid kaffe på morgonen, annars skulle jag vara mycket grinig och trött på skolan.
Jag dricker té på kvällen.

3. Jag dricker mest té som är smaksatt med frukt, eller grönt té.

4. frukt

5. Ett polka té jag hittade på en affär


Sen kommer jag med en följdfråga till er medlemmar.
Skriver ni
Te, The eller té eller på något annat sätt?
Aztec
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2010-05-18

Re: Hur dricker du te?

Inläggav Juddy » 2010-05-22 9:47:35

Lilla Gumman skrev:Hej!

En liten mini-enkät om te. Flera svar är möjliga, därför gjorde jag ingen omröstning. Svara fritt på frågorna i tråden.

1. Hur dricker du helst ditt te?
a) Löste, brygger i kanna
b) Löste, lägger i en tekula i en mugg hett vatten
c) Löste, lägger det i filter i kaffebryggaren
d) Löste, använder tesil
e) Påste i en mugg hett vatten
f) Påste i en kanna, brukar vara 2-4 stycken beroende på storlek på kannan

2. När dricker du te?
Dricker du te istället för kaffe? Dricker du kaffe på dagen, men te på kvällen? Eller tvärtom, dricker du te på morgonen och kaffe resten av dagen?

3. Vilken sorts te föredrar du?
Dricker du helst svart te, väljer du grönt te för att det är nyttigare eller dricker du alla sorters te?

4. Vilka smaker gillar du?

5. Vilket te dricker du just nu?


Jag börjar svara, så fortsätter ni i tråden.

1. Använder oftast löste som jag lägger i tekula i en kopp hett vatten. Men jag har nästan alltid tepåsar hemma också, ifall jag är lat. Brygger ibland te i kanna, om det är flera som ska dricka te.

2. Jag dricker kvällste. Resten av dagen väljer jag kaffe eller andra drycker. Men är jag förkyld kan jag dricka te lite när som helst.

3. Tycker om alla sorters te. Men bäst gillar jag svart te, med smak.'

4. Vanligt Earl Grey är en klassiker. Men helst gillar jag te med olika smak. Fruktigt, men inte för sött. Blåbärste. Jordgubb grädd. Svart vinbärste. Adelöv te. Julte. Provar gärna nya sorter.

5. Svart te, ginger och peach.


1.
Brygger te i kanna, i japansk gjutjärnskanna.

2.
Dricker bara te inget kaffe.
Under dagen dricker jag annat också.

3. Jag föredrar många olika smaker, från svart te till oolong-te.
Svart te dricker jag med mjölk och socker. Oolong-te utan något alls. Inga smaksatta teer som fruktte. Jag gillar att göra egen chai-te.

4. Oolong-te från Kina.
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Inläggav Elizabeth » 2010-05-25 20:54:58

1. Använder oftast tekula med löste men förut använde jag bara tepåse i hett vatten.

2. Jag dricker en kopp morgonte, 2-3 koppar på dagen och till sist en kopp kvällste. Jag är endast tedrickare, dricker inte kaffe alls. Jag dricker inte te efter kl sju på kvällen, då får jag sömnsvårigheter.

3. Jag dricker alla sorters te men min favorit är rött te.

4. De flesta smakerna är goda, t ex svart vinbär, citron, mint, jordgubb, skogsbär osv. Jag prövar ofta nya smaker.

5. Just nu brukar jag dricka ett te som heter Lust och fägring. Det är en kombination av passionsfrukt, mango, grädde och karamell. Mums!
Elizabeth
 
Inlägg: 37
Anslöt: 2010-05-24
Ort: Neverland

Inläggav imperativ » 2010-05-25 21:17:52

1. Hur dricker du helst ditt te?
Löste i en kanna med tillhörande sil. En riktig tekanna vill jag kalla det. Oftast blir det tepåse i kopp.


2. När dricker du te?
Godast sent på kvällen. Varför jag tycker det vet jag inte.


3. Vilken sorts te föredrar du?
Grönt, rött, svart. Dricker ogärna smaksatt te, är som om det följer med en liten liten bismak i smaksatta teer och den stör mig.


4. Vilka smaker gillar du?
Naturell.


5. Vilket te dricker du just nu?
Just nu när jag skriver det här inlägget dricker jag rött påste, med en halv sockerbit.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Inläggav claria » 2010-05-27 22:02:10

hej ny på forumet

1. lägger ned tebladen (löste) i hett vatten, får sedan dra 3-6 minuter,
använder sedan tesil.

2. oftast på kvällen eller dagtid när det kommit in nån ny sort. nästan bäst effekt mitt på dagen istället för kaffe.

3. grönt te eller helst oolongte(delvis fermenterat 20-70%)

4. helst ej smaksatta teer

5. ett te som jag blivit förtjust i heter jade rings ett grönt kinesiskt te som är lätt rökt. bladen är rullade till små ringar (kostar 80 kr hg)
brukar köpa småpåsar om 10g.

hälsningar
claria
a k a ferocactus
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2010-05-27
Ort: dalarna

Re: Hur dricker du te?

Inläggav Tobias » 2010-06-05 2:57:36

1. Hur dricker du helst ditt te?
Löste, vanligtvis bryggt i gaiwan eller glaskanna. På jobbet kan det bli det påste.

2. När dricker du te?
Jag dricker inte kaffe och mitt tedrickande är inte begränsat till tid på dygnet.

3. Vilken sorts te föredrar du?
Vitt, oolong & svart.

4. Vilka smaker gillar du?
Om du menar smaksatta teer; Jasmin, Lapsang och Osmanthus.

5. Vilket te dricker du just nu?
Ett lättrostad Da Hong Pao.
Tobias
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2005-10-19

Inläggav Trampe » 2010-06-05 3:51:27

Helst brygger jag det själv i kula, men av bekvämlighetsskäl har det blivit mycket påste.

Dricker det främst kvällstid då det är för sent för kaffe.

Uppskattar rött te men oftast smaksatt svart dito.
Tebutikernas drömkund då jag oftast vet exakt vad jag vill ha.

Dricker te med socker. När jag är förkyld extra mycket socker.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

Återgå till Intressanta intressen



Logga in